Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door tsov »

Vroegâh (rond 2000) had lijn 25 gewoon staanplaatsen in de ochtendspits ergens tot aan het Cornelis Troostplein. Het was een lijn die alles behalve lucht vervoerde.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat was dan zeker ook nog in de tijd dat lijn 3 de drukste tramlijn was van Amsterdam en met 20 dienstwagens om de 3 minuten reed...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Vinny »

Ja de verplaatsingspatronen willen in een stad nog wel eens veranderen... :roll:

Ik zou zelf trouwens tram 16 opheffen, die rijdt grotendeels op de route waar ook talloze streekbussen rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door hauptbahnhof »

Dan moet heeft het GVB-personeel geen directe verbinding met de remise meer vanuit CS...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Daniel »

Is GVB-personeel dan niet in staat om over te stappen ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door hauptbahnhof »

In dit geval betekent het een omweg maken... Moet je niet willen als je naar het werk gaat...
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lijn 2 komt daar ook, toch? :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Suus »

Niet voor de deur langs, dat is 150 meter verder lopen. Niet echt een probleem lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:In dit geval betekent het een omweg maken... Moet je niet willen als je naar het werk gaat...
Nee, de rest van werkend Nederland heeft die luxe namelijk ook niet... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door willy84 »

tsov schreef:Vroegâh (rond 2000) had lijn 25 gewoon staanplaatsen in de ochtendspits ergens tot aan het Cornelis Troostplein. Het was een lijn die alles behalve lucht vervoerde.
Ja, in een 7.5 min dienst. En druk dat het was. En dat stiekem grijsrijden van het Victorieplein naar de Kennedylaan. Dat was 1 zone extra. Dan wel altijd goed kijken of er geen controleurs stonden. Die ouwe kerk is daar ook al verdwenen waarvoor oudere woningen zijn gekomen.
immer kwaliteits posts
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door hauptbahnhof »

Van 9 t/m 13 april rijdt lijn 25 niet. We gaan kijken wat voor effect dat zal hebben...
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door FLJ »

Wat is de rede van deze tijdelijke opheffing?
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vernieuwing kruising Ferdinand Bolstraat
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door hauptbahnhof »

Ik hoorde vandaag dat lijn 25 vanaf dienstregeling 2012 al naar Amstelstation gaat. Onze mooie huisje op de President Kennedylaan gaat dus definitief weg :(
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Caspar »

O dat is wel jammer. Dan moet je voortaan lopen naar het Victorieplein voor een tram? Ik ben daar vaak in en uitgestapt bij het eindpunt van lijn 25. Soms werd er even gestopt bij een pizzeria vlak voor de laatste halte, om een bestelling door te geven :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Suus »

Bus 62 krijgt dan waarschijnlijk een andere route :) Overigens willen de winkeliers in de Rijnstraat eerst de tram weghebben, en nu hij weggaat willen ze hem liever terug volgens mij :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door Vinny »

hauptbahnhof schreef:Ik hoorde vandaag dat lijn 25 vanaf dienstregeling 2012 al naar Amstelstation gaat. Onze mooie huisje op de President Kennedylaan gaat dus definitief weg :(
Ja de stadsregio denkt zo meer reizigers te trekken. Dat heeft al een tijd geleden op dit forum gestaan. Ik geloof er geen biet van, als je naar het Amstelstation wilt dan neem je gewoon de 12. Voor de rest tussen het Centraal en Amstel rijden er tal van metro's en treinen, dus biedt de nieuwe route van lijn 25 0,0 aan meerwaarde. Maar goed, dat telt natuurlijk niet. Politiek prestige: "Amstelstation nu nog beter bereikbaar" natuurlijk wel... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door STF »

hauptbahnhof schreef:Onze mooie huisje op de President Kennedylaan gaat dus definitief weg :(
Het is inderdaad wel een van de bijzonderste GVB huisjes, volgens mij is er van dat model geen tweede te vinden?

Het meest wondelijke huisje staat op de Zaanstraat, als het goed is zit er alleen een toilet in maar dan zeker een apart dames en heren toilet met een heel gangetje er naar toe ofzo want het is beduidend groter dan bijvoorbeeld zo'n mobiel-toilet.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer Amsterdam wordt flink duurder

Bericht door hauptbahnhof »

Caspar schreef:O dat is wel jammer. Dan moet je voortaan lopen naar het Victorieplein voor een tram? Ik ben daar vaak in en uitgestapt bij het eindpunt van lijn 25. Soms werd er even gestopt bij een pizzeria vlak voor de laatste halte, om een bestelling door te geven :D
Pizzeria zit na de halte. Waarschijnlijk bedoel je de chinees in de Uiterwaardenstraat. Daar bellen we altijd mee als we op PTA staan, en als we daar aankomen is het klaar... :D

Het is idd een huisje waar er maar 1tje van is. Vooral die bank in het ronde gedeelte vind ik leuk.

Ik dacht zelf dat het onzin is om lijn 12 en 25 naar het Amstelstation te sturen. Laat lijn 25 dan over route lijn 4 rijden tot het Victorieplein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten