Concessie Veluwe (Syntus)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik zag vandaag dat de 400 op perron G staat in Zwolle. Maar vorige week hing dat bord er nog niet
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik zag vandaag bij een aantal haltes op de route dat de 400 bijgeschreven was met stift.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Gok dat dat nu wel is omdat lijn 400 weer wat zekerheid heeft gekregen, aangezien de provincie eerst dus
niet akkoord ging met het gebruik van de geledes daarzo. In ieder geval wel weer wat jammer voor Syntus
dat ze daar toch niet met geleed mogen gaan rijden, maar misschien zegt de toekomst anders.
Over geledes ook gesproken, is alles nou al geleverd. Want toendertijd heb ik gehoord dat alles er nog niet
was...! Worden er nog bussen afgeleverd in deze maand, en zo ja - wanneer - of is alles er nu al? Hoop wel
van wel voor ze, scheelt toch weer wat klachtafhandeling en de reiziger wordt ook weer blij (als de aan-
komsttijd naar de min (-) loopt). *bus*
niet akkoord ging met het gebruik van de geledes daarzo. In ieder geval wel weer wat jammer voor Syntus
dat ze daar toch niet met geleed mogen gaan rijden, maar misschien zegt de toekomst anders.
Over geledes ook gesproken, is alles nou al geleverd. Want toendertijd heb ik gehoord dat alles er nog niet
was...! Worden er nog bussen afgeleverd in deze maand, en zo ja - wanneer - of is alles er nu al? Hoop wel
van wel voor ze, scheelt toch weer wat klachtafhandeling en de reiziger wordt ook weer blij (als de aan-
komsttijd naar de min (-) loopt). *bus*
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Zou dat ding nou echt zoveel reizigers trekken dat er geledes nodig zijn? Ik heb er sterk mijn twijfels over. Als de publiciteit erg goed is en het tarief aantrekkelijk voor toeristen, dan zullen er in de zomermaanden misschien wel wat reizigers zijn, maar voor de rest zullen ze akelig leeg blijven ben ik bang...Xanland schreef:Gok dat dat nu wel is omdat lijn 400 weer wat zekerheid heeft gekregen, aangezien de provincie eerst dus
niet akkoord ging met het gebruik van de geledes daarzo. In ieder geval wel weer wat jammer voor Syntus
dat ze daar toch niet met geleed mogen gaan rijden, maar misschien zegt de toekomst anders.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Op Zaterdagen zie je toch regelmatig wat mensen in die connexxion busjes zitten op lijn 400. ( niet vol natuurlijk ) maar ik denk dat het bestaan ervan nog moet groeien. Bovendien rijden er nu onherkenbaare taxibusjes op maar waarneer syntus er vanaf april weer gaat rijden zal de bekendheid ook wel toenemen.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
08-03-2011 -> Nunspeet Station
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik zie in mijn woonplaats 's ochtends altijd meer Connexxion bussen/busjes rijden dan die van Syntus. De scholierenbus die ik regelmatig zie is van CXX Tours en ik zag een paar dagen geleden ook een Connexxion buurtbus rijden. Wel jammer voor de naamsbekendheid van Syntus. En op scholierenlijn 611 was de dienstregeling met stift en papier op de halte geschreven.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Op Twitter las ik dat er in Apeldoorn al een groene Whisper rond rijdt, maar zonder golfvorm.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Heb je toevallig een linkje naar het twitter-bericht ben wel benieuwd.
In ieder geval, die groene "The Wisper" heb ik inmiddels op de foto gezet, zal hem z.s.m. hier plaatsen als dat lukt!
In ieder geval, die groene "The Wisper" heb ik inmiddels op de foto gezet, zal hem z.s.m. hier plaatsen als dat lukt!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
ok, ik had vandaag dienst in Apeldoorn maar ik heb hem niet gezien.
Ik had vandaag lijn 231 en lijn 102. Op 231 een Zeeer trage Amba ( ex1500 ) omloop 141
Op lijn 102 Omloop 139 een Groene ( stads ) Ambassador ( de 5010 ).
Ik had vandaag lijn 231 en lijn 102. Op 231 een Zeeer trage Amba ( ex1500 ) omloop 141
Op lijn 102 Omloop 139 een Groene ( stads ) Ambassador ( de 5010 ).
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
http://twitter.com/#!/59004/statuses/45506512830992384Xanland schreef:Heb je toevallig een linkje naar het twitter-bericht ben wel benieuwd.
Volgens mij is dat Snorkel hier op het forum?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik weet wel zeker dat hij dat is
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Klopt inderdaad, zoals in een andere post ook al met zijn eigen naam stond.
Trouwens net vorige persbericht gevonden, ook maar meteen gereageerd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=5888
Trouwens net vorige persbericht gevonden, ook maar meteen gereageerd: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=32&t=5888
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Zag vandaag in Apeldoorn dat er veel haltes van de Veluwelijn gaan vervallen (o.a. op de Loolaan en bij de Grote Kerk).
We gaan er met die "snelle" busverbinding niet erg op vooruit. Wil ik nu vanaf de Loolaan naar Vaassen, moet ik eerst naar het station met de stadsbus en daar met lijn 90 weer langs dezelfde route naar Vaassen, waar ook niet aan alle haltes wordt gestopt.
We gaan er met die "snelle" busverbinding niet erg op vooruit. Wil ik nu vanaf de Loolaan naar Vaassen, moet ik eerst naar het station met de stadsbus en daar met lijn 90 weer langs dezelfde route naar Vaassen, waar ook niet aan alle haltes wordt gestopt.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ze zijn naar mijn mening zowiezo weer vreemd bezig.
Als ik de huidige dingen met de PvE vergelijk klopt dat niet echt meer, maar wel vreemd dat er nu weer halte's weg gaan bij de 90. Daarnaast hoop ik dat ze niet de 294 gaan laten stoppen in Epe en Heerde. Voor beide groepen is er een nadeel, langere reistijd resp. E&H komt er niet eens volledig in als ik naar huidige passagiersaantallen kijk. (Daarnaast was de 95s ook NIET geëist.)
PvE zegt ook dat de 294 een zelfde dienstregeling zou moeten hebben als de 90, maar dat is dan weer overkill. Ik zou dan alleen in de spits een kwartiersdienst of 10-minuten even bieden (zolang het geen optare/buurtbussen zijn), maar of ze de materialen daarvoor (al)/nog hebben...?
We zullen het in ieder geval zien eind deze maand. Voorlopig zie je mij nog op de 294a , kan ik in ieder geval zitten. xD
Als ik de huidige dingen met de PvE vergelijk klopt dat niet echt meer, maar wel vreemd dat er nu weer halte's weg gaan bij de 90. Daarnaast hoop ik dat ze niet de 294 gaan laten stoppen in Epe en Heerde. Voor beide groepen is er een nadeel, langere reistijd resp. E&H komt er niet eens volledig in als ik naar huidige passagiersaantallen kijk. (Daarnaast was de 95s ook NIET geëist.)
PvE zegt ook dat de 294 een zelfde dienstregeling zou moeten hebben als de 90, maar dat is dan weer overkill. Ik zou dan alleen in de spits een kwartiersdienst of 10-minuten even bieden (zolang het geen optare/buurtbussen zijn), maar of ze de materialen daarvoor (al)/nog hebben...?
We zullen het in ieder geval zien eind deze maand. Voorlopig zie je mij nog op de 294a , kan ik in ieder geval zitten. xD
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik heb een rittenlijst gemaakt voor alle omlopen syntus veluwe m.u.v Zwolle. Die volgt nog.
Zo kun je zien op welke omloop een bepaalde bus zit en op welke lijnen, welke tijd.
bijvoorbeeld:
06.05 Harderwijk Garage
06.15 Harderwijk Ns
06.17 Harderwijk Ns 111
06.40 Nunspeet
06.41 Nunspeet 111
07.10 Harderwijk Ns
07.46 Harderwijk Ns 112
09.00 Wittenberg
ect....
Ik zal kijken of ik het online kan zetten.
Zo kun je zien op welke omloop een bepaalde bus zit en op welke lijnen, welke tijd.
bijvoorbeeld:
06.05 Harderwijk Garage
06.15 Harderwijk Ns
06.17 Harderwijk Ns 111
06.40 Nunspeet
06.41 Nunspeet 111
07.10 Harderwijk Ns
07.46 Harderwijk Ns 112
09.00 Wittenberg
ect....
Ik zal kijken of ik het online kan zetten.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Zomaar een vraagje wat betreft de chauffeurs in Zwolle: zijn die echt per concessie ingedeeld of 'gewoon' bij Syntus? Dus kan het gebeuren dat chauffeurs de ene dag lijn 100 rijden en de volgende dag lijn 29 (om maar twee voorbeelden te noemen)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat is bij mijn weten wel concessie-gericht/-bepalend. Lijkt me namelijk wel dat je aan het eind van de dag weer thuis wilt komen, liefst met bus.
Anders worden het ook best veel routes die je moet gaan leren, geen idee of dat dat gewoon stampen is btw.
Anders worden het ook best veel routes die je moet gaan leren, geen idee of dat dat gewoon stampen is btw.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Nu is het nog verdeeld, dus veluwe en overijssel apart. Maar willen ze verandering in brengen. Zodat zwolle wat meer verschillende diensten en routes krijgt. bijv.eerst rondje Apeldoorn of Nunspeet en daarna lijn 29, 161 of stadsbus Zwolle.
Nu heeft Zwolle ( veluwe ) alleen maar lijn 90 en 100/111 en soms een keer lijn 1/2 Apeldoorn of Lijn 1/2 Harderwijk.
MAar dus niet veel variatie.
Nu heeft Zwolle ( veluwe ) alleen maar lijn 90 en 100/111 en soms een keer lijn 1/2 Apeldoorn of Lijn 1/2 Harderwijk.
MAar dus niet veel variatie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik bedoel in dit geval dus wel chauffeurs van de standplaats Zwolle, dus die ook in de buurt van Zwolle wonen (en eventueel hun auto bij de stalling zetten). Het thuis komen is dus geen probleem.
@ robinzes: dus niet lijn 200 en 294/294a? :S
@ robinzes: dus niet lijn 200 en 294/294a? :S
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
ja die bedoel ik. Idd ook die andere spits lijnen natuurlijk
Ze Willen In ieder geval op ten duur ( zolang syntus beide consessies rijd ) Standplaats Zwolle ( veluwe ) en
Zwolle ( overijssel ) Als 1 Standplaats Maken. Natuurlijk ga je een Chauffeur uit Standplaats Demensvaart niet op lijn 90 naar Apeldoorn sturen om vervolgends 1 rondje stadsbus in Apeldoorn te rijden. Dat wordt te ingewikkelt.
Ze Willen In ieder geval op ten duur ( zolang syntus beide consessies rijd ) Standplaats Zwolle ( veluwe ) en
Zwolle ( overijssel ) Als 1 Standplaats Maken. Natuurlijk ga je een Chauffeur uit Standplaats Demensvaart niet op lijn 90 naar Apeldoorn sturen om vervolgends 1 rondje stadsbus in Apeldoorn te rijden. Dat wordt te ingewikkelt.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Een voorbeeld van zo'n dienst van Zwolle met maar 1 lijn ( 90 in dit geval ).
Opstap 13.40 Zwolgara 13.45 Zwolgara
Lege Rit 41411 13.50 Zwolgara 14.02 Zwolbuss
Looptijd + sleutel ophangen 14.02 Zwolbuss 14.05 Zwolbuss
Rit 90[V: 41404 14.05 Zwolbuss 15.10 Apelbuss
Pauze 15.10 Apelbuss 15.50 Apelbuss
Rit 90[V: 41405 15.50 Apelbuss 16.55 Zwolbuss
Reserve 16.55 Zwolbuss 19.05 Zwolbuss
Rit 90[V: 41403 19.05 Zwolbuss 20.10 Apelbuss
Pauze 20.10 Apelbuss 20.50 Apelbuss
Rit 90[V: 41403 20.50 Apelbuss 21.55 Zwolbuss
Lege Rit 41411 22.00 Zwolbuss 22.12 Zwolgara
Afstap 22.12 Zwolgara 22.14 Zwolgara
En nu een Voorbeeld van Apeldoorn dus veel meer lijnen ( lijnen 108, 86, stadsbus 5 (305) Ede, 10 en 18 )
Opstap 8.13 Apelgara 8.19 Apelgara
Lege Rit 41149 8.19 Apelgara 8.24 Apelbuss
Rit 108 41149 8.24 Apelbuss 9.15 EdeedewN
Pauze 9.15 EdeedewN 9.56 EdeedewN
Rit 86 41217 9.56 EdeedewN 10.47 arnhcent
Pauze 10.47 arnhcent 11.07 arnhcent
Rit 86 41217 11.07 arnhcent 12.05 EdeedewN
Rit 305 41202 12.10 EdeedewN 12.34 EdeedewN
Rit 108 41220 12.43 EdeedewN 13.34 Apelbuss
Pauze 13.34 Apelbuss 14.01 Apelbuss
Rit 18 41114 14.01 Apelbuss 14.18 Apelzonn
Rit 18 41114 14.27 Apelzonn 14.44 Apelbuss
Rit 10 41114 14.46 Apelbuss 14.51 Apelwilh
Rit 10 41114 14.51 Apelwilh 15.35 Apelheid
Rit 10 41114 15.35 Apelheid 15.53 Apelbuss
Pasagieren naar 16.02 Apelbuss 16.07 Apelgara
Opstap 13.40 Zwolgara 13.45 Zwolgara
Lege Rit 41411 13.50 Zwolgara 14.02 Zwolbuss
Looptijd + sleutel ophangen 14.02 Zwolbuss 14.05 Zwolbuss
Rit 90[V: 41404 14.05 Zwolbuss 15.10 Apelbuss
Pauze 15.10 Apelbuss 15.50 Apelbuss
Rit 90[V: 41405 15.50 Apelbuss 16.55 Zwolbuss
Reserve 16.55 Zwolbuss 19.05 Zwolbuss
Rit 90[V: 41403 19.05 Zwolbuss 20.10 Apelbuss
Pauze 20.10 Apelbuss 20.50 Apelbuss
Rit 90[V: 41403 20.50 Apelbuss 21.55 Zwolbuss
Lege Rit 41411 22.00 Zwolbuss 22.12 Zwolgara
Afstap 22.12 Zwolgara 22.14 Zwolgara
En nu een Voorbeeld van Apeldoorn dus veel meer lijnen ( lijnen 108, 86, stadsbus 5 (305) Ede, 10 en 18 )
Opstap 8.13 Apelgara 8.19 Apelgara
Lege Rit 41149 8.19 Apelgara 8.24 Apelbuss
Rit 108 41149 8.24 Apelbuss 9.15 EdeedewN
Pauze 9.15 EdeedewN 9.56 EdeedewN
Rit 86 41217 9.56 EdeedewN 10.47 arnhcent
Pauze 10.47 arnhcent 11.07 arnhcent
Rit 86 41217 11.07 arnhcent 12.05 EdeedewN
Rit 305 41202 12.10 EdeedewN 12.34 EdeedewN
Rit 108 41220 12.43 EdeedewN 13.34 Apelbuss
Pauze 13.34 Apelbuss 14.01 Apelbuss
Rit 18 41114 14.01 Apelbuss 14.18 Apelzonn
Rit 18 41114 14.27 Apelzonn 14.44 Apelbuss
Rit 10 41114 14.46 Apelbuss 14.51 Apelwilh
Rit 10 41114 14.51 Apelwilh 15.35 Apelheid
Rit 10 41114 15.35 Apelheid 15.53 Apelbuss
Pasagieren naar 16.02 Apelbuss 16.07 Apelgara
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Zo'n dagje lijn 90 lijkt mij nog te doen, of je moet totaal niet van lange afstanden houden. Maar de Veluwelijn-bussen zijn wel comfortabel voor zowel passagier als chauffeur heb ik zo het idee. Of zie ik dat laatste dan weer verkeerd? :+
Waar ik op dit moment wel gek van woord als passagier, is al dat geklaag. Komop, mensen die al zeiken als een bus 5 of 10 minuten te laat is - dan schort er iets aan je eigen reisplanning. Liever dat je tijd over hebt, dat je erop rekent dat alles op tijd rijd, naar mijn mening.
Daarnaast heb je eigenlijk alleen reden tot klagen als een bus gewoon echt niet komt (denk aan motorpech oid), maar klagen bij even vertraging is gewoon belachelijk.
Vind het toch altijd weer knap als mensen geen gedag (in beide gevallen) zeggen, komop - kleine moeite. Je wordt toch wel weer mooi gereden voor een niet al te gekke prijs en als ik chauffeur zou zijn, zou ik gezellig gewoon gedag terugzeggen. Begint de dag beide goed! :)
Om nog maar te zwijgen over die hufters (sorry voor taalgebruik) die hun frustratie uiten op de buschauffeurs.
Btw, waar is snorkel eigenlijk. Heb wel het verhaal op Twitter van hem gelezen, maar al langer niet meer gezien. Zal wel druk zijn gok ik. :) Werk gaat voor!
Waar ik op dit moment wel gek van woord als passagier, is al dat geklaag. Komop, mensen die al zeiken als een bus 5 of 10 minuten te laat is - dan schort er iets aan je eigen reisplanning. Liever dat je tijd over hebt, dat je erop rekent dat alles op tijd rijd, naar mijn mening.
Daarnaast heb je eigenlijk alleen reden tot klagen als een bus gewoon echt niet komt (denk aan motorpech oid), maar klagen bij even vertraging is gewoon belachelijk.
Vind het toch altijd weer knap als mensen geen gedag (in beide gevallen) zeggen, komop - kleine moeite. Je wordt toch wel weer mooi gereden voor een niet al te gekke prijs en als ik chauffeur zou zijn, zou ik gezellig gewoon gedag terugzeggen. Begint de dag beide goed! :)
Om nog maar te zwijgen over die hufters (sorry voor taalgebruik) die hun frustratie uiten op de buschauffeurs.
Btw, waar is snorkel eigenlijk. Heb wel het verhaal op Twitter van hem gelezen, maar al langer niet meer gezien. Zal wel druk zijn gok ik. :) Werk gaat voor!
Laatst gewijzigd door Xanland op zo 13 mar 2011, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik moet zeggen dat die stoelen niet heel erg fijn zijn... Zijn net te hard.
Dan zijn die stoelen in de ambassadors en optare's (en de MANs) beter.
Dan zijn die stoelen in de ambassadors en optare's (en de MANs) beter.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Je bedoelt passagiers of chauffeurs stoelen? Passagiers zitten wel goed, alleen zit ik altijd in de knup met me knieën - ben aardig lang.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten