Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door MdJ »

Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar!

Vanaf 21 maart is de VeluweCard de wegwijzer op de Veluwe voor iedereen die op zoek is naar een persoonlijke belevenis, exclusief vermaak en voordeel.

Gebruikers krijgen een dag gratis openbaar vervoer op de Veluwe en een handig boekwerkje op zakformaat met een overzicht van speciale aanbiedingen door restaurants, pretparken, zwembaden, musea, kastelen en dierenparken.

Houders van de VeluweCard ontvangen bijvoorbeeld een gratis poster of gids. Of een aangepaste prijs bij aankopen in de winkel. Andere attracties bieden een gratis consumptie aan of geven een voordeel op de toegangsprijs.

Via VVV-vestigingen en verblijfsaccommodaties op de Veluwe kunnen bezoekers en inwoners van de Veluwe de VeluweCard aanschaffen. Aanvragen is ook mogelijk via www.veluwecard.nl. De VeluweCard is vanaf 21 maart voor € 5,00 verkrijgbaar en is één jaar geldig. Vanwege de dag gratis openbaar vervoer is de VeluweCard persoonsgebonden.

http://www.locomediagroep.nl/index.php? ... 9&Itemid=1
///
Dus: 5 euro per jaar voor een gratis poster, of gids [start lachband]. Maar ook dus voor een dagkaartje Veluwe :wink: , wat wellicht interessanter is voor de Aanwezigen Hier.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Ronald »

Zo, één hele dag, wauw :shock: . Het lijkt me niet dat een gezin dat een weekje op vakantie is, voor €20 zo'n kaart gaat kopen voor een keertje met de bus en een gratis consumptie... -o-

Kansloos verhaal dit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Suus »

Hoho, ze krijgen ook onregelmatig een goodie aangereikt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door webguy »

Mwah, de grote atracties (Apenheul, andere meuk in Apeldoorn, Kröller-Müller Museum) zullen vast ook wel iets doen, waardoor het interessant wordt...
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door midnet »

Ronald schreef:Zo, één hele dag, wauw :shock: . Het lijkt me niet dat een gezin dat een weekje op vakantie is, voor €20 zo'n kaart gaat kopen voor een keertje met de bus en een gratis consumptie... -o-

Kansloos verhaal dit.
ff doordenken beste knul. Je weet toch zeker wel dat in niet al te lange tijd dat allemaal gechipt moet worden? Dus als dat gezinnetje per auto is aangereisd en 'ns besluit met de bus naar Apenheul of waar dan ook te gaan, dan scheelt het ze wel 4x7,50 aan anders aan te schaffen chipkaarten-tel uit die winst! Prijspakker! Of wat kost anders aprkeren op zo'n attraxi?
PS-geldigheid- ik neem aan enkel SYNTUS-bus op de Veluwe? Wel naar Amersfoort en Zwolle toe?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Suus »

Losse kaartjes blijven altijd bestaan, dus dit soort horrorsituaties voorspellen zijn nergens voor nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Ennes »

Ronald schreef:Zo, één hele dag, wauw :shock: . Het lijkt me niet dat een gezin dat een weekje op vakantie is, voor €20 zo'n kaart gaat kopen voor een keertje met de bus en een gratis consumptie... -o-

Kansloos verhaal dit.
"een keertje met de bus" is al snel een "retour rit", en je zit toch al snel boven de 2,50 per ritje, dan zou het dus best wel eens aantrekkelijk kunnen zijn, als je eens een dagje op de veluwe wil rondstruinen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Ronald »

Betalen om korting te krijgen is gewoon niet erg aantrekkelijk, zal ik maar zeggen. Iemand die met de auto naar de Veluwe gaat voor een weekje vakantie, krijg je niet zo snel in de bus als hij eerst €20 neer moet tellen. Ná dat bedrag begint je winst pas.
In 2009 was er op Schouwen-Duiveland een toeristenpas die je gratis kreeg, en dan kon je bij veel attracties korting krijgen. Ook kon je gratis reizen op lijn 133/134 naar oa. Middelburg en Zierikzee. Toch een iets betere actie lijkt me zo, dus dankbaar gebruik van gemaakt (zelfs met familieleden die toch behoorlijk "auto-liefhebber" zijn :wink: )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Meltrain »

Als je ook maar even de moeite neemt om die site te bekijken, zie je dat je het geld er vrij snel uit hebt.
Ik geef toe dat je het niet moet doen voor dat gratis buskaartje, maar dat zit er voornamelijk bij zodat mensen die al een huisje op de Veluwe gehuurd hebben, eens een dagje per bus op stap kunnen. Om het niet al te duur te maken, is het daarom maar één gratis buskaartje per pas.

Overigens staat er nog wel een andere OV-gebonden aanbieding op die pas: €2,- op een kaartje bij de VSM. *O*

Een aantal jaar geleden (in elk geval toen Connexxion nog op de Veluwe reed) had je ook dat je op de camping een kaartje voor de bus op de Veluwe kon kopen. Ik weet nog dat ik toen met mijn ouders en zusje naar Koningin Julianatoren ben geweest (en ja, zelfs toen vond ik het al suf :lol: ). :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door Suus »

Koningin Julianatoren, daar kwam ik vroeger bijna elk jaar wel een keer. Maar eigenlijk heb je het als je ouder bent dan 10 ook wel gezien :') Na mijn 12e ben ik door omstandigheden er nooit meer geweest.

De Apenheul ook zo iets. Ik woonde en woon er ver vandaan, maar ben er tot mijn 12e ook eigenlijk elk jaar wel geweest, terwijl ik in Avifauna, wat eigenlijk heel dichtbij was, slechts een keer geweest ben :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Veluwecard vanaf 21 maart verkrijgbaar

Bericht door tsov »

Ik ben daarentegen toch minstens vijf keer in Avifauna geweest ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten