Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Cookie »

Jongeren willen later met trein naar Randstad

GRONINGEN
- De laatste trein van Groningen naar de Randstad moet niet 's avonds om tien uur gaan, maar om twaalf uur.

Dit vinden de jongerenorganisaties van de PvdA en GroenLinks. Als ludieke actie zwaaiden zij maandagavond de laatste trein uit. Volgens de jongeren ligt Groningen cultureel in het midden van Nederland en moet er een betere aansluiting zijn op de Randstad. Zij bieden het door hen gewenste spoorboekje woensdag aan gedeputeerde Bleker van Verkeer aan.
Bron (en aldaar is een audiofragment te vinden) : http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=74066
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Ruben »

Dat 10 uur te vroeg is heb ik zelf ook al eens meegemaakt, had het kreng bijna gemist omdat ik er niet van uit ging dat dit mijn laatste trein al zou zijn.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Daan »

Lijkt mij wel een goed plan. Niet dat ik er zelf snel gebruik van zal maken, maar ik kan me zo voorstellen dat er wel behoefte is naar een latere trein.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Wubbo »

Als ik me niet vergis zit in de aanvraag voor 2009 dat trein t586 door gaat rijden naar Utrecht. Nog geen 12 uur, maar in ieder geval alweer een stapje vooruit ;-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door M57 »

Zouden de baten opwegen tegen de kosten? Hoe druk en hoe groot is die laatste trein van nu?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Wubbo »

Die laatste IC uit Groningen was meen ik nog 2 ICMen toen ik m had. Het aantal reizigers in de t5688 (de stoptrein die dan nog je laatste verbinding met Utrecht is) lag elke keer dat ik m had laag, maar ik reisde op de een of andere manier altijd in werkzaamhedenweekeinden :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Caspar »

Om tegen 12en nog vanuit Gn naar Ut te rijden lijkt me wat overbodig. En vooral, waarom zouden Groningse jongeren nog later naar de Randstad willen? Wat is het nut voor iemand uit Groningen om tegen 2 uur in Utrecht aan te komen?

Als je gaat stappen in Groningen vanuit de Randstad, kan je prima met de eerste trein om 05.04 naar het zuiden gaan...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Meltrain »

Maar misschien willen Groningse jongeren wel gaan stappen in de Randstad. :wink:
Niet dat het nuttig is om om 2 uur pas te gaan stappen als om 5 uur de stapavonden ongeveer voorbij zijn ( :P ), maar goed: als zij dat willen... :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Karl »

Maar dan kun je vanuit Gn met een dagretour naar de Randstad afreizen. ;)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Meltrain »

Ja, dat is waar.
Moet NS alleen niet zo gemeen zijn om de trein om 23:55 te laten vertrekken. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Cookie »

Kan je dan geen kaartje zonder datum kopen? Volgens mij is de stempelautomaat dan al doorgedraaid naar 0.00 uur :P .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Meltrain »

Als je geluk hebt wel. :P
En anders wordt het een enkele reis Groningen-Assen + een enkele reis Assen-Groningen via Randstad. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Mark »

Wat een gedoe dan weer...

Goed, Groningen krijgt dus ook een nachtnet :roll:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Geert »

Nou ja, voorlopig nog niet dus :P Maar goed, zoals aangegeven: dan ben je inderdaad wel erg laat in de Randstad. Ik zie niet echt heel veel voordeel in zo'n late trein. Face it, Groningen ligt gewoon ver van de Randstad vandaan, cultureel centrum van Nederland of niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Ruben »

En zeg ook maar gerust: Niet een cultureel centrum van Nederland. Dat ze musea, schouwburgen, geweldige bioscopen hebben, leuk, whatever... Maar om het nou een cultureel centrum van NL te noemen. Ik kan niet verzinnen waarom voor de culturele concurrentiepositie van Groningen, die dan vooral door unieke musea of stadsgezichten gevormd wordt naar mijn mening, een latere trein nodig zou zijn. Als ik mensen hoor over een musicalbezoek, of andersoortig iets, dan is dat toch altijd in de randstad eigenlijk. In latere treinen vanaf de, naar mijn mening, culturele centra (de 4 grote steden) van ons land richting alle uithoeken van Nederland zie ik dan ook meer brood.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door waldo79 »

NS-Reiziger schreef:Dat 10 uur te vroeg is heb ik zelf ook al eens meegemaakt, had het kreng bijna gemist omdat ik er niet van uit ging dat dit mijn laatste trein al zou zijn.
Als je een langere reis maakt moet je nu eenmaal eerder weg :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Groningse jongeren willen latere trein naar Randstad

Bericht door Ruben »

waldo79 schreef:Als je een langere reis maakt moet je nu eenmaal eerder weg :lol:
Daar had ik dus ook helemaal niet stil bij gestaan idd! Moest gewoon een reis van bijna 2 uur maken, had echt de laatste aansluitingen overal, waaronder een laatste t7000 die in die tijd nog niet standaard naar Apd reed... :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten