OVer je reiservaringen in maart 2011
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
De machinist van Lijn E met vertrekt 13.04 vanaf Gvc ging ff vrolijk wat te eten halen bij de Burger King, niet echt handig. We vertrokken daarom pas om 13.09
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ik zat, nee stond, vandaag in een Breng Amba als lijn 300 vanuit Heyendaal naar Arnhem. Een van de stangen om je aan vast te houden had er echter geen zin meer in, die knapte af boven het punt waar deze in/aan de stoel is vastgemaakt. De twee personen die zich met deze stang staande hielden hadden geluk dat het druk in de bus was. Ze vielen nu namelijk tegen de mede passagiers aan en niet tegen de grond.
Verder zag in de ICMm net voor Arnhem keurig de storing op Ah-Ww op de infoschermen genoemd worden, met wel een erg groot oog voor details. De melding was namelijk om 10.54.00.000000 +1.00 uur geplaatst.
Verder zag in de ICMm net voor Arnhem keurig de storing op Ah-Ww op de infoschermen genoemd worden, met wel een erg groot oog voor details. De melding was namelijk om 10.54.00.000000 +1.00 uur geplaatst.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
En dan te bedenken dat die seinstoring er om 05.30 uur al was maarja, die kunnen ze er beter standaard inzetten, het is immers toch zowat in de schermen gebrand.Freek schreef:Ik zat, nee stond, vandaag in een Breng Amba als lijn 300 vanuit Heyendaal naar Arnhem. Een van de stangen om je aan vast te houden had er echter geen zin meer in, die knapte af boven het punt waar deze in/aan de stoel is vastgemaakt. De twee personen die zich met deze stang staande hielden hadden geluk dat het druk in de bus was. Ze vielen nu namelijk tegen de mede passagiers aan en niet tegen de grond.
Verder zag in de ICMm net voor Arnhem keurig de storing op Ah-Ww op de infoschermen genoemd worden, met wel een erg groot oog voor details. De melding was namelijk om 10.54.00.000000 +1.00 uur geplaatst.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Vandaag had ik weereens Arriva-lijn 81 vanaf het werk naar Utrecht Centraal, waarbij onderweg bleek dat de Arriva-chauffeurs nog ergens heel diep weggestopt in hun chauffeurstas een boekje grijze strippenkaarten hebben... die mogen ze namelijk zodra ze de provinciegrens passeren nog wel verkopen. Valt me nog mee, da's immers nooit zo geweest met de Stadsregio-Rotterdam-lijnen waar die de het chipkaartgebied uitreden.
(En dan rijdt stalling Gorinchem ook nog op de 47 naar Geldermalsen waar ze dus weer op de hele rit strippenkaarten moeten accepteren)
(En dan rijdt stalling Gorinchem ook nog op de 47 naar Geldermalsen waar ze dus weer op de hele rit strippenkaarten moeten accepteren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Toen was ik weer thuis, ruim 2 uur na geplande aankomst te Arnhem, dus zeg maar drie uur onderweg :(
Storing dus tussen Driebergen en Ede-Wageningen. Ik was net aangekomen met de s17400 op Db toen het gebeurde, maar besloot na een half uurtje maar lijn 50 naar Wageningen te nemen. Eerst helemaal achterin de Amba, zittend op de vloer voor de voorste rij (wie heeft daar die uber gezellige opstelling bedacht ). Gelukkig na doorn ofzo een zitplaats, maar de bus filmde "Sorry, bus vol". Na een uurtje en 5 minuten aangekomen in Wageningen en gelukkig stond lijn 86 klaar naar Arnhem. Daar moest ik even wachten op de bus naar huis.
Overigens hulde aan de NS: deze keer wel goede omroepen op Driebergen-Zeist, steeds herhalend elke 5 minuten, en de CTAs waren netjes weggedraaid...
Storing dus tussen Driebergen en Ede-Wageningen. Ik was net aangekomen met de s17400 op Db toen het gebeurde, maar besloot na een half uurtje maar lijn 50 naar Wageningen te nemen. Eerst helemaal achterin de Amba, zittend op de vloer voor de voorste rij (wie heeft daar die uber gezellige opstelling bedacht ). Gelukkig na doorn ofzo een zitplaats, maar de bus filmde "Sorry, bus vol". Na een uurtje en 5 minuten aangekomen in Wageningen en gelukkig stond lijn 86 klaar naar Arnhem. Daar moest ik even wachten op de bus naar huis.
Overigens hulde aan de NS: deze keer wel goede omroepen op Driebergen-Zeist, steeds herhalend elke 5 minuten, en de CTAs waren netjes weggedraaid...
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Op spoor 17, 18 of 19 (ja die sporen bestaan, zie de site van sporenplan) te Rtd stond vanochtend rond 09:00 de NS 1850 met een rijtuig van de ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen).
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
@Webguy: Zie link.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
die stond van de week ook al in amsterdam! Ten oosten van het centraal station ;)KM46 schreef:Op spoor 17, 18 of 19 (ja die sporen bestaan, zie de site van sporenplan) te Rtd stond vanochtend rond 09:00 de NS 1850 met een rijtuig van de ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen).
Ik merk trouwens afgelopen weken dat er op de zaanlijn steeds punctueler wordt gereden. Dat idee heb ik in ieder geval, steeds minder langzaam rijden voor Zaandam of Uitgeest maar gewoon goed doorknallen er doorheen!
Chapeau als hier wat achter zit :)
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Hmm, je zou haast denken dat deze combi een soort meettrein is . weet iemand op dit forum misschien meer?Thom91 schreef:die stond van de week ook al in amsterdam! Ten oosten van het centraal station ;)KM46 schreef:Op spoor 17, 18 of 19 (ja die sporen bestaan, zie de site van sporenplan) te Rtd stond vanochtend rond 09:00 de NS 1850 met een rijtuig van de ÖBB (Oostenrijkse Spoorwegen).
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Nee, het wordt een extra trein voor de Benelux, omdat de treinen tijdelijk verkort zijn wegens het vaker rijden van de Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ik had ergens gelezen dat er oostenrijkse rijtuigen in de Benelux zouden komen, geen idee alleen of dat waar is. _O-
edit: ja dus ;)
edit: ja dus ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Het was maar 1 rijtuig wat er stond bij mijn waarneming.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Nu je het zegt... Het lijkt inderdaad de laatste tijd weer mee te vallen inderdaad. Misschien zijn de problemen met defecte en te korte SLT's inmiddels opgelost (ik reis over het algemeen niet tijdens de spits, dus ik kan dat niet goed beoordelen of daar alles lekker rijdt). Ook lijkt het met de s3000 beter te gaan (die serie had uit de richting Alkmaar wel eens de neiging vertraging te hebben).Thom91 schreef:Ik merk trouwens afgelopen weken dat er op de zaanlijn steeds punctueler wordt gereden. Dat idee heb ik in ieder geval, steeds minder langzaam rijden voor Zaandam of Uitgeest maar gewoon goed doorknallen er doorheen!
Chapeau als hier wat achter zit :)
En ooit in een hele verre toekomst komt er vast een tunnel bij Koog-Zaandijk en een verdubbeling van de Zaanlijn... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Rond 10.30 stond de groene 3788 op de buffer van station Apeldoorn, met golfjes ;) foto komt later.
De blauwe 7800 stond bij de garage in apeldoorn, en er gingen 3 Volvo's van de eerste serie weg(die met stadsbusstoelen van lijn 294-a ) naar de Kayersdijk. Retoutje Neede?
De blauwe 7800 stond bij de garage in apeldoorn, en er gingen 3 Volvo's van de eerste serie weg(die met stadsbusstoelen van lijn 294-a ) naar de Kayersdijk. Retoutje Neede?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
t6024 heeft niet gereden, was lekker druk in de t6026
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ik zal ook eens kijken of ik de halve foto die ik heb kan neerzetten, aangezien ik m'n camera weer overgegooid heb qua inhoud.MdJ schreef:Rond 10.30 stond de groene 3788 op de buffer van station Apeldoorn, met golfjes ;) foto komt later.
De blauwe 7800 stond bij de garage in apeldoorn, en er gingen 3 Volvo's van de eerste serie weg(die met stadsbusstoelen van lijn 294-a ) naar de Kayersdijk. Retoutje Neede?
Kan btw ook zijn dat de Volvo's richting Barneveld gingen, aangezien is afgesproken dat ze mee mogen worden genomen. Dat zodat er 's ochtends geen problemen zijn met het vinden van een goede wagen. Die zijn namelijk in de ochtendspits wel nodig op de 294a. Maar voor de 4/5 uurtjes weet ik niet zeker.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Er rijden de laatste tijd veel treinen met 3x Plan V *O*, dan heb je natuurlijk meteen ook minder last van defecte of te korte SLT's.VIRM schreef:Misschien zijn de problemen met defecte en te korte SLT's inmiddels opgelost (ik reis over het algemeen niet tijdens de spits, dus ik kan dat niet goed beoordelen of daar alles lekker rijdt).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
De Plan V's zijn al een poosje zo. Volgens iemand anders (ik weet niet meer wie, maar het was in het topic over afwijkend materieel) blijft het zo totdat de volgende lading SLT's worden geleverd. Dan worden alle Sprinterseries die de Zaanlijn aandoen en de s3400 ook ge-SLT'd.reisthijs schreef:Er rijden de laatste tijd veel treinen met 3x Plan V *O*, dan heb je natuurlijk meteen ook minder last van defecte of te korte SLT's.VIRM schreef:Misschien zijn de problemen met defecte en te korte SLT's inmiddels opgelost (ik reis over het algemeen niet tijdens de spits, dus ik kan dat niet goed beoordelen of daar alles lekker rijdt).
Overigens zag ik op Wikipedia dat ik het kader van Regionet diverse maatregelen werden getroffen in de Metropoolregio Amsterdam. In 2010 zou de seinverlichting o.i.d. op de Zaanlijn worden aangepast zodat treinen korter op elkaar konden rijden. Ook zou de passeersnelheid bij Wormerveer omhoog gaan naar 100 km/u.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
De doorrijsnelheid voor het rechterspoor Zd -> Utg is nu al 100, alleen het linkerspoor kent een snelheidsbeperking voor 80 km/h. Met een Sprinter merk je daar niets van, omdat je toch al moet afremmen om in Wm te stoppen.VIRM schreef:Ook zou de passeersnelheid bij Wormerveer omhoog gaan naar 100 km/u.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Dat losse rijtuig staat daar voor instructie van het benelux personeelKM46 schreef:Het was maar 1 rijtuig wat er stond bij mijn waarneming.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Gezellig, vanmiddag een tram ontspoord van lijn 12 op de kruising De La Reyweg/Loosduinseweg.
Toen ik er met tram 4 achter kwam te staan stonden er inmiddels richting CS al 6 trams te wachten en richting HS (tram 12) ook al 3 en richting West (De Uithof/Kraayenstein) ook ongeveer 6. Daarom ben ik maar gaan lopen van de halte Dierenselaan naar het Westeinde Ziekenhuis (maar met dit weer, was dat niet zo'n probleem) :)
Toen ik er met tram 4 achter kwam te staan stonden er inmiddels richting CS al 6 trams te wachten en richting HS (tram 12) ook al 3 en richting West (De Uithof/Kraayenstein) ook ongeveer 6. Daarom ben ik maar gaan lopen van de halte Dierenselaan naar het Westeinde Ziekenhuis (maar met dit weer, was dat niet zo'n probleem) :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6472
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Klopt ja, vanmiddag wel iig.KM46 schreef:Het was maar 1 rijtuig wat er stond bij mijn waarneming.
Op Delft hangen op spoor 2 en 3 nu ook nieuwe digitale CTA's. Op spoor 1 hingen nog de oude. Er werd ook omgeroepen dat ze vervangen werden en er enige overlast kon zij. Vind het wel balen dat ze borden nu nog slechter leesbaar zijn vanaf een afstandje. Er mag er wat mij betreft wel eentje bij aan de kant van de loopbrug (n)
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ik snap niet dat ze op een station wat binnenkort volledig op de schop gaat, nog de moeite nemen om nieuwe CTA's op te hangen en dat ze op splinternieuwe of vernieuwde stations of perrons nog steeds oude flappenbakken ophangen...
Vallend blad maakt rails glad.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6472
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Dat ook ja, al ga ik er toch vanuit dat alles van het huidige perron wel weer mee verhuisd naar het nieuwe perron?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten