Ach dat vind de veiligheidsjihad. In Israel ben ik wel eens op een regenachtige avond (zicht slecht, smalle weg, tegenliggers mogelijk) met 106 km/h vervoerd door de jongens die straks het busvervoer in Waterland voor hun rekening nemen. Nou als dat zonder ongelukken kan, dan moet de vrije busbaan ook geen probleem zijn...Bee schreef:Dat mag absoluut niet en dat is ook gewoon onveilig :N
Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
En nu wordt te hard rijden met alle risico's ervan afgezet als veiligheidsjihad. Er is een reden dat die bus niet harder dan 80 mag en dat is gewoon een realistische risicoanalyse geweest. No way dat het veilig is om 100 te rijden met een gelede bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
De busbaan is een gesloten vervoerssysteem. Er steken geen fietsers zomaar de weg over noch zijn er kruisingen. 100 kan dus prima. De buschauffeur heeft een verantwoordelijkheid om voorzichtig te remmen in geval van noodzakelijkheid. In de landen om ons heen kan dat ook prima en bovendien rijdt de ZT kennelijk al 98 zonder dat er ongelukken gebeuren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
1. Een bus wijkt niet spontaan uitBee schreef:en de bus moet spontaan uitwijken voor een overstekende gans of weet ik wat,
2. Als buschauffeur moet je voor dieren nooit uitwijken
3. Dit wordt op je rijles geleerd
4. Als er een gans oversteekt moet je hier gewoon overheen rijden
5. Uitwijken kan inderdaad afschuwelijke gevolgen hebben, oftewel nooit doen als buschauffeur.
In mijn jaren dat ik mijn autorijbewijs op zak heb is dit het trieste resultaat: 6 gordeldieren, 3 konijnen, 1 hert, 1 kat en 1 bosuil.
Deze beesten merk je vaak veel te kort op of ze steken uit het niets over.
Remmen zou betekenen dat degene achterop je knalt, ik koos daarom iedere keer voor het beste om het stuur recht te houden en alleen een beetje gas los te laten.
Jammer voor de dode dieren, maar ik vind mijn leven en die van andere mensen belangrijker.
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Daag je mij hierbij uit om het tegendeel te bewijzen?[/quote]030utrechtt schreef:Wou net zeggen, de zuidtangent rijdt echt geen 98 km per uur.
ja, ben je zelf chaffeur dat je dit zo precies weet? en waarom 98? maak er dan gewoon 100 van, de bussen daar kennen idd hard rijden maar heb toch nooit in een bus gezeten die 100 ree daar. bij 80 schud de bus al heen en weer
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Dat ligt aan de betonplaten. Vooral het stuk tussen De Hoek en Schiphol Plaza is leuk. Je hoeft niet naar de Efteling voor een kermisattractie
Volgens mij is de ZT begrensd op 100 km/h. Dat betekent dat 98 fysiek wel mogelijk is, en 101 dus niet
Maar ik baseer me op wandelgangeninformatie dus ik durf niet te zeggen dat het 100 (procent) betrouwbaar is.
Volgens mij is de ZT begrensd op 100 km/h. Dat betekent dat 98 fysiek wel mogelijk is, en 101 dus niet
Maar ik baseer me op wandelgangeninformatie dus ik durf niet te zeggen dat het 100 (procent) betrouwbaar is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Om precies te zijn, de wagens gaan maximaal 96 km/h. Maar er zijn uitzonderingen, de ene gaat wat harder dan de ander. En nee, ik ben geen chauffeur.. En ja, ik weet het zeker dat het zo is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Stelletje mierenneukende kleuters
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Omdat ik de gehele lijn en/of een gedeelte ervan inmiddels meer dan 2640 keer gedaan heb.030utrechtt schreef: ja, ben je zelf chaffeur dat je dit zo precies weet?
Tevens rij ik vaak met kennissen en vrienden mee die buschauffeur zijn. Zodoende kan ik met 100% zekerheid zeggen dat Zuidtangent citaro's 96 km/u tot 98 km/u kunnen.
Nog meer vragen?
Dat is wettelijk strafbaarFles schreef:Stelletje mierenneukende kleuters
For Your Railroad Adventures
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Hoewel de meesten liever discussiëren over de maximum snelheid van een Citaro (een non-discussie, want je vergelijkt wettelijk toegestane snelheid met de maximum snelheid van het materieel), zijn een aantal misschien net als ik geïnteresseerd in het originele onderzoeksrapport. Dus hierbij een link naar ROVER Haarlem waar het onderzoeksrapport van Goudappel-Coffeng te vinden is.
http://haarlem.roverlokaal.nl/site/wat- ... ngent.html
http://haarlem.roverlokaal.nl/site/wat- ... ngent.html
Re: Tram dé oplossing voor OV-problemen Haarlem?
Ik neem aan dat ze dan een constructie zullen bouwen a la lijn 26 (soort metrobaanvak dus), met 70 km/h over wissels die 'makkelijk' te krukken zijn is namelijk niet de bedoeling cq. zeer onveilig! Laat staan 100, waar ze het hier over hebben.Caspar schreef:Die wissels zijn wel makkelijk te krukken zag ik laatst in Amsterdam. Heel wat anders dan bij de trein, waarbij de machinisten niet eens een wissel meer mogen krukken tegenwoordig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten