Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door willy84 »

Ik geloof? Hoe kom je daarbij? Ik heb nog nooit een bedrag gehoord. Daarbij maakt GVB ook weleens gebruik van de trein. Komende zomer weer 5 weken.

18 uur per dag is 180.000 euro. Keer vijf weken. Is 6.3 miljoen. Beetje belachelijk veel als er niet meer treinen/metro's gaan rijden.
immer kwaliteits posts
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Caspar »

Dat zei een OM een keer n.a.v. de onspoorde goederentrein bij Muiderpoort. OM= operationeel manager van NS als ik het goed zeg.
18 uur per dag is 180.000 euro. Keer vijf weken. Is 6.3 miljoen. Beetje belachelijk veel als er niet meer treinen/metro's gaan rijden.
Het kan natuurlijk zijn dat er voor vooraf afgesproken evenementen en buitendienststellingen een ander (lager) bedrag afgesproken kan worden per situatie.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door midnet »

re metro GVB_als er straks nog enkel gechipt kan worden, dan vervalt dat al helemaal-door die poortjes krijgt ieder zijn eigen deel-en betaalt de reiziger de extra kosten. Kassa! Bovendien als er echt een stremming is hep dit trajekkie totaal geen zin-dan zal je toch minstens naar Duivendrecht moeten (bvb IC ri. Oosten). Maar wat dan geheel totaal ontbreekt (dit was mijn laatste kalamiteiten ervaring) is gewoon te weten te komen OF er ueberhaupt dan wel treinen van Zuid/Duivendrecht jouw kant opgaan of het daar ook hommeles is.
Een ander punt is dat (nog steeds? ) niet gemeld mag worden of het een zelfmoord-aanrijding was-dat was toch bijna 40% van alle langere vertragingsgevallen? In zo'n geval weet je als eravren reiziger dan dat het zo'n 1,5-2 uur gaat duren voor de sporen weer vrijkomen-in het beste geval.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Caspar »

Nouja als je een koe aanrijdt zal het ook wel 2 uur duren voor er weer treinen kunnen rijden...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Klaasje »

midnet schreef:re metro GVB_als er straks nog enkel gechipt kan worden, dan vervalt dat al helemaal-door die poortjes krijgt ieder zijn eigen deel-en betaalt de reiziger de extra kosten. Kassa! Bovendien als er echt een stremming is hep dit trajekkie totaal geen zin-dan zal je toch minstens naar Duivendrecht moeten (bvb IC ri. Oosten). Maar wat dan geheel totaal ontbreekt (dit was mijn laatste kalamiteiten ervaring) is gewoon te weten te komen OF er ueberhaupt dan wel treinen van Zuid/Duivendrecht jouw kant opgaan of het daar ook hommeles is.
Neem alsjeblieft de tijd om een leesbaar bericht te typen. -o-
Als de metro gebruikt wordt als omleidingsroute worden de poortjes gewoon open gezet. Ik weet niet wat voor probleem je nu voor je ziet..? Bovendien zijn de poortjes van de Amsterdamse metro al een tijdje dicht.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Ennes »

midnet schreef:re metro GVB_als er straks nog enkel gechipt kan worden, dan vervalt dat al helemaal-door die poortjes krijgt ieder zijn eigen deel-en betaalt de reiziger de extra kosten. Kassa! Bovendien als er echt een stremming is hep dit trajekkie totaal geen zin-dan zal je toch minstens naar Duivendrecht moeten (bvb IC ri. Oosten). Maar wat dan geheel totaal ontbreekt (dit was mijn laatste kalamiteiten ervaring) is gewoon te weten te komen OF er ueberhaupt dan wel treinen van Zuid/Duivendrecht jouw kant opgaan of het daar ook hommeles is.
Een ander punt is dat (nog steeds? ) niet gemeld mag worden of het een zelfmoord-aanrijding was-dat was toch bijna 40% van alle langere vertragingsgevallen? In zo'n geval weet je als eravren reiziger dan dat het zo'n 1,5-2 uur gaat duren voor de sporen weer vrijkomen-in het beste geval.
En waarom zou je willen weten wat de oorzaak is? Volgens mij is het enige dat van belang is de prognose die ze opgegeven.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Dexter »

midnet schreef:Een ander punt is dat (nog steeds? ) niet gemeld mag worden of het een zelfmoord-aanrijding was-dat was toch bijna 40% van alle langere vertragingsgevallen? In zo'n geval weet je als eravren reiziger dan dat het zo'n 1,5-2 uur gaat duren voor de sporen weer vrijkomen-in het beste geval.
Via de meeste info-kanalen die door reizigers worden gebruikt, zoals de ARGOS-borden, de omroep, de website en op teletekst wordt gesproken van een: Aanrijding met een persoon. Dan lijkt het me zelfs voor de grootste leek nog duidelijk wat er aan de hand is. En ik geloof niet dat ervaren reizigers dan automatisch de conclusie trekken dat het dan wel ongeveer zo'n 1,5 a 2 uur zal duren. Dat is per situatie totaal verschillend en kan verschillen van krap 1 uur tot een heel dagdeel. Als politie en justitie ter plaatse een uitgebreid onderzoek instellen, dan kan het uren duren.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Vaak valt er trouwens niets om te reizen. Bij een verstoring in de kop van Noord Holland of Zeeland houdt het al snel op natuurlijk. Om dan minstens anderhalf uur te wachten tot de verstoring verholpen is vind ik best lang. In zulke gevallen is snelle businzet wel gewenst. Bij een storing waar tig redelijk snelle omreismogelijkheden zijn vind ik het minder erg als de bussen het laten afweten. Wel vervelend is als je bijvoorbeeld op een tussengelegen kleiner station staat waar ook geen streekbus stopt.
Eens, wat mij betreft zou busvervoer binnen een uur geregeld moeten zijn als er geen omreisroute (mogelijk) is. Wat ik ook altijd erg vervelend vind is dat als er een stremming is tussen Den Haag en Rotterdam ze nooit iets omroepen als alternatief als je op Delft staat. En om van het waardeloze omreisadvies om vanuit Delft met tram 1 naar Den Haag HS, met een andere tram naar Centraal, vanaf daar via Gouda naar Rotterdam te reizen maar te zwijgen (n)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Ennes »

Daantje schreef:
Caspar schreef:Vaak valt er trouwens niets om te reizen. Bij een verstoring in de kop van Noord Holland of Zeeland houdt het al snel op natuurlijk. Om dan minstens anderhalf uur te wachten tot de verstoring verholpen is vind ik best lang. In zulke gevallen is snelle businzet wel gewenst. Bij een storing waar tig redelijk snelle omreismogelijkheden zijn vind ik het minder erg als de bussen het laten afweten. Wel vervelend is als je bijvoorbeeld op een tussengelegen kleiner station staat waar ook geen streekbus stopt.
Eens, wat mij betreft zou busvervoer binnen een uur geregeld moeten zijn als er geen omreisroute (mogelijk) is. Wat ik ook altijd erg vervelend vind is dat als er een stremming is tussen Den Haag en Rotterdam ze nooit iets omroepen als alternatief als je op Delft staat. En om van het waardeloze omreisadvies om vanuit Delft met tram 1 naar Den Haag HS, met een andere tram naar Centraal, vanaf daar via Gouda naar Rotterdam te reizen maar te zwijgen (n)
Wat Dt betreft klagen we daar al een tijd over. (behalve als het Dt zelf betreft natuurlijk) zijn er vaak simpele alternatieven te bedenken zoals pendelen Dt - Gvc (waarbij reizigers richting Ledn op Gv kunnen overstappen op daar kerende treinen / of pendelen Dt - Rtd waarbij reizigers via Gd kunnen omreizen. Maar helaas gaat dat nog veel te vaak mis (door gebrek aan materieel en personeel, en vooral aan de vele schijven die geen beslissing willen/kunnen/durven te nemen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Daantje »

Goed om te horen dat ik in elk geval niet de enige ben die zich eraan stoort en dat er wel over nagedacht wordt :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Dexter »

Een schrale troost voor Dt is dat ze daar tegenwoordig tramlijn 19 hebben, waardoor je met een overstap op RR lijn E in Leidschenveen nog over een redelijk vlotte en frequente omreisroute beschikt. En zijn er nog buslijnen richting Sdm / Rtd die een redelijk alternatief zijn?
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Chauf21 »

Van en naar Delft kan je in combinatie met metrolijn E nog best veel kanten uit; lijn 121 tussen Delft en Pijnacker Centrum (4x/uur) en lijn 174 van en naar Berkel Westpolder (2x/uur). Aan de zuidoostkant heb je eventueel nog lijn 40 naar Rotterdam Centraal (2x/uur). Al die verbindingen zullen een extra reistijd van ongeveer een kwartier tot half uur opleveren.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Vinny »

Tja ik vrees dat het voor een echt alternatief toch wachten is totdat de A4 een keer is doorgetrokken. Dan heb je ook meer mogelijkheden voor een vervangende busdienst. Door files op de A 13 zijn de bussen bij Delft als de verstoring verholpen is... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervangend vervoer moet binnen uur geregeld zijn

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Een schrale troost voor Dt is dat ze daar tegenwoordig tramlijn 19 hebben, waardoor je met een overstap op RR lijn E in Leidschenveen nog over een redelijk vlotte en frequente omreisroute beschikt. En zijn er nog buslijnen richting Sdm / Rtd die een redelijk alternatief zijn?
Tram 19 is een aardige omweg, bus 40 gaat idd naar Rotterdam Centraal maar kan de stroom van reizigers die er ineens zijn als er geen treinverkeer mogelijk is nooit aan waardoor het haast onmogelijk is om daarmee mee te gaan. Bus 121 en 174 heb ik nog niet getest als alternatief maar dat houd ik in m'n achterhoofd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten