Slapen in trein, eindigen in Brussel

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Ruben »

Slapen in trein, eindigen in Brussel
Geplaatst op: woensdag 16 maart 2011 19:37
Laatst bijgewerkt: woensdag 16 maart 2011 19:38


Een 19-jarige vrouw uit Den Haag is dinsdag in Brussel wakker geworden nadat ze de trein vanuit Amsterdam naar Den Haag nam. De vrouw had een dagje gewinkeld in Amsterdam en was tamelijk moe geworden.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Mark »

Leuk, ik wou dat ik zo eens op een mooie plek uitkwam.
Verder dan Enschede ben ik slapend nog niet gekomen. :( :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Reiziger Delft »

Schokkend :shock: :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Vinny »

Toen ik in Rotterdam werkte zo vaak bij mezelf gedacht: Zal ik eens een keertje per ongeluk-expres me verslapen en pas in Antwerpen of Brussel uit de trein gaan...,
maar ja toch altijd weer de verleiding kunnen weerstaan... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Fles »

What do we learn from this?

Er wordt praktisch niet meer gecontroleerd op de Benelux :pos:
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door VIRM »

@Fles: maar kennelijk wordt een trein (niet altijd) gecontroleerd voordat hij het rangeerterrein op gaat.

Overigens, als ik in mijn eentje reis krijg ik het nooit voor elkaar om mijn ogen langer dan een paar minuten dicht te doen. Uit angst dat ik mijn station voorbij rijd. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Dexter »

De meeste mensen die in de trein in slaap vallen, sluimeren maar een beetje. Misschien onbewust uit angst om hun bestemming voorbij te rijden of te worden beroofd. Met mensen die echt in een diepe slaap vallen, is vaak meer aan de hand. Die hebben zich bezat of zijn anderszins beneveld. Deze muts moet dus wel heel erg heftig geshopt hebben... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Fles »

VIRM schreef:@Fles: maar kennelijk wordt een trein (niet altijd) gecontroleerd voordat hij het rangeerterrein op gaat.
Ja, dat ook. Maar laten we om te beginnen constateren dat ze ZEKER tussen Den Haag en Brussel EN op grote delen van de terugweg Brussel - Amsterdam - Den Haag (ja, Amsterdam, anders komt ze niet slapend op Voorburg terecht) gewoon geen enkele conducteur tegengekomen is. Dat is toch best knap, 458 km dwars door de avondspits, en nevernooit iemand tegenkomen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Thom91 »

Gebeurt heel vaak dat de conducteur slapende mensen laat slapen. Als dat aantal keer is gebeurd, wat ik me niet voor kan stellen. Want na een paar keer heen en weer lopen als conducteur zie je toch telkens diezelfde slapende mevrouw. Tenzij op ieder station van personeel gewisseld is.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Gebeurt heel vaak dat de conducteur slapende mensen laat slapen.
Nou dat lijkt me niet. Zou een mooie bak wezen zeg, als dat zo ging. :roll:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door find_your_spot »

Heel herkenbaar, ben zelf meer dan 7 keer mijn bestemming voorbij gereden en nee Dexter ik had niet gezopen, maar gewoon weinig tot niet geslapen.

Laatste keer dat ik bij Ardan was wezen feesten en pitten laat vertrokken uit Winterswijk.
De hele rit knikkebollend tegen het raam waarna ik wakker werd op Sloterdijk en dacht: "mooi, dan ben ik zo op Amsterdam Centraal".
Eerst volgende station waar ik wakker schrok was Alkmaar.

In de Benelux is dit mij ook 2 keer overkomen dat ik er in Roosendaal uit moest om de trein naar Etten-Leur te pakken waarna ik wakker werd gemaakt in Antwerpen.

Verder nog eens drie keer dat ik wakker werd in een ijskoude en pikdonkere trein die op weg was richting Hoofddorp opstelterrein, gelukkig gingen de machinist en conducteurs er alle keren coulant mee om maar konden ze het niet laten mij zwaar te vernederen.
For Your Railroad Adventures
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door microshit »

Coulant mee omgaan? Wat anders... een boete geven omdat je geen kaartje hebt van station x naar het opstelterrein?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Fles »

microshit schreef:Coulant mee omgaan? Wat anders... een boete geven omdat je geen kaartje hebt van station x naar het opstelterrein?
Een boete geven omdat je geen kaartje hebt van station x naar het laatste station voor het opstelterrein bijvoorbeeld :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:De meeste mensen die in de trein in slaap vallen, sluimeren maar een beetje. Misschien onbewust uit angst om hun bestemming voorbij te rijden of te worden beroofd. Met mensen die echt in een diepe slaap vallen, is vaak meer aan de hand. Die hebben zich bezat of zijn anderszins beneveld. Deze muts moet dus wel heel erg heftig geshopt hebben... :roll:
Dexter jij kent ook vast dat verhaal van die Mcn die jaren geleden de laatste trekduw vanuit Rsd moest rijden en in Antw wakker werd. Waarna hij met een losse loc naar Rsd is gebracht, de reserve Mcn die laatste trein heeft gereden, en die Mcn met een taxi vanaf Rsd is thuisgekomen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:@Fles: maar kennelijk wordt een trein (niet altijd) gecontroleerd voordat hij het rangeerterrein op gaat.

Overigens, als ik in mijn eentje reis krijg ik het nooit voor elkaar om mijn ogen langer dan een paar minuten dicht te doen. Uit angst dat ik mijn station voorbij rijd. :P
Vaak is een trein ook niet geheel te controleren voor hij afgerangeerd wordt. neem de s3500 Je hebt op Shl 2 minuten, anders sta je in de weg, en loop dan maar eens een Virm VI helemaal na.

En ja het gebeurt nog wel eens, omroepen in 2 talen, verlichting uit, Nogmaals omroepen, Niet instappen in 2 talen in de CTA, en NOG stappen ze vrolijk in, of blijven lekker zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Daniel »

De papieren editie van het AD schreef vandaag overigens dat de vrouw in Dordrecht wakker werd... dat is wat logischer in combinatie met het op de Binckhorst belanden op de terugweg :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door STF »

Ja dan heb ik het makkelijk; ik kan simpelweg niet in een voertuig slapen, al ben ik nog zo moe.
Weliswaar ben ik in het verleden een paar keer vergeten bij de juiste halte uit de tram te stappen, drie tot vijf haltes verder vroeg ik me dan ineens af waar ik eigenlijk naar onderweg was. :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Fles »

Daniel schreef:De papieren editie van het AD schreef vandaag overigens dat de vrouw in Dordrecht wakker werd... dat is wat logischer in combinatie met het op de Binckhorst belanden op de terugweg :wink:
Nja, het zal wel. De media l*llen maar wat, zoveel is WEL duidelijk :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Dexter »

Ze zal wel gedacht hebben: "In Amsterdam kan je lekker shoppen, maar in Brussel kan je nog beter shoppen!" :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Suus »

Kan je beter in Antwerpen uitstappen, Brussel vind ik toch minder (of minder overzichtelijk).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Slapen in trein, eindigen in Brussel

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ze zal wel gedacht hebben: "In Amsterdam kan je lekker shoppen, maar in Brussel kan je nog beter shoppen!" :lol:
Of bang thuis op haar donder te krijgen omdat ze teveel had gekocht.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten