Het Grote Blundertopic #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Zolang je het maar op spoor 15 of 16 doet, zodat het andere treinverkeer er geen last van heeft. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Gertjan »

Mja, stond op 31A, en had zelfs al een knippertje naar 16 :lol:
Mn collega op spoor 15 schoot wel in de stress, maar was keurig optijd terug op 16. Had zelfs nog 2 minuten over :mrgreen:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door ODRAIL »

Gertjan schreef:Kreeg vandaag een rangeerklus, treinstel gereedmaken en de 2 binnenkomende stellen uit de dienst nemen.

Makkelijk natuurlijk. Alles gaat goed, tot ik om moet bouwen. Ik schakel de parkeerrem in, (vergeet het materieel in het parkeerslot te zetten), en schakel de stuurstand uit.
*psssssssssssssssssssssssst* Stroomafnemers plat, hele hoogspanningsgedoe uit, computer van het stel (bijna) uit. Kon nog net optijd de stuurstand weer inschakelen, anders had ik 10 minuten kunnen wachten totdat de hele boel weer opgestart was.
Het blijft leuk, die moderne techniek.
Over welk station hebben we het hier?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Dexter »

Station Ddr. Daar is de laatste jaren overigens aardig wat veranderd: Ze zijn bezig geweest om het stationsgebied te herinrichten met een verkeersvrij bordes, er is eindelijk een nieuw (en permanent) busstation aangelegd, een nieuwe fietsenstalling gebouwd en ze zijn bezig roltrappen te bouwen zodat de traverse wat beter toegankelijk wordt. Het enige wat ik niet geslaagd vind, is de 'verfraaiing' van de hoofdingang met een nieuwe, spuuglelijke en veel te hoge kap.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Station Ddr. Daar is de laatste jaren overigens aardig wat veranderd: Ze zijn bezig geweest om het stationsgebied te herinrichten met een verkeersvrij bordes, er is eindelijk een nieuw (en permanent) busstation aangelegd, een nieuwe fietsenstalling gebouwd en ze zijn bezig roltrappen te bouwen zodat de traverse wat beter toegankelijk wordt. Het enige wat ik niet geslaagd vind, is de 'verfraaiing' van de hoofdingang met een nieuwe, spuuglelijke en veel te hoge kap.
Om nog maar te zwijgen over de materiaalkeuze van die bordessen, het ziet er mooi uit, maar ze zijn spek glad. en dan in het hoekje waar de bloemenkraam heeft gestaan een onmogelijk hoogteverschil waar iedereen over struikelt ( voorlopig opgelost eerst met afzetlint, en nu met van die kunststof vangrailblokken)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Gertjan »

KM46 schreef:Over welk station hebben we het hier?
Sorry, vergeten te melden. Was Ddr.

Over de verbouwing van dat station; Sinds de verbouwing heb ik 2 minuten langer nodig om bij de trein te komen vanuit het verblijf, omdat je gewoon veel te lang staat te wachten tot je over kan/mag steken op het kruispunt voor het station.
Kreeg je tijdens de verbouwing bijna om de 5 stappen een spiegel van een auto/bus in je rug, nu krijg je steeds fietsers en brommers die je proberen omver te rijden.
Ennes schreef:Om nog maar te zwijgen over de materiaalkeuze van die bordessen, het ziet er mooi uit, maar ze zijn spek glad.
Glad? Die steentjes op het bordes zijn dat niet echt. Zelfs de ballast ligt vergeleken daarbij nog egaal. De randjes van het bordes kunnen erg verraderlijk zijn na regen :roll:

Dat hoogteverschil is ook lekker aangegeven. Verbaast me dat er nog niemand zijn/haar nek gebroken heeft. Ergens bij de kaartautomaat/trappen kan je als je even niet oplet ook zo de ziektewet in ... iets met een stukje van de fundering van de oude overkapping.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

Gertjan schreef:Over de verbouwing van dat station; Sinds de verbouwing heb ik 2 minuten langer nodig om bij de trein te komen vanuit het verblijf, omdat je gewoon veel te lang staat te wachten tot je over kan/mag steken op het kruispunt voor het station.
Ach, dat verkeerslicht was voor de verbouwing ook al een ramp hoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daantje »

Volgens mij had m'n postbode ook een blunder vandaag. Ik kwam vanavond thuis en vond een briefje dat ze geprobeerd hadden een pakketje af te leveren maar dat er niemand thuis was en ze het morgen nog eens zouden proberen. Gek genoeg verwacht ik helemaal geen pakketje dus ik ging maar eens met de track en trace code op internet kijken. Na veel proberen had ik eindelijk de goede code ontcijferd en blijkt het volgens mij om een pakketje voor mijn buren op huisnummer A te zijn in plaats van om een pakketje voor mij op huisnummer B. Heb het briefje nog niet in de brievenbus van mijn buurvrouw gegooid want meer dat dat heb ik ook niet en wellicht is het toch nog voor mij maar verkeerd geadresseerd. We wachten het even af.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

Op mijn werk merkte ik dat de datum die ik op briefjes stempelde met mijn datumstempel steeds slechter leesbaar werd. Ik nam daarom de stempel plus een oude krant mee naar het kantoor om daar het kussen te voorzien van nieuwe inkt. Na wat gerommeld te hebben tussen de 60 dozen nietjes (andere blunder...) die er staan vond ik het minuscule potje inkt. Ik draaide het dopje ervan af en probeerde een druppel op het stempelkussen te gieten. Er kwam echter helemaal niets uit. Toen ik daarom een beetje in het flesje kneep had ik daarna direct een hand zo blauw als een smurf :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

M'n collega's in Duitsland hadden op verzoek wat chemicaliën opgestuurd, of nouja, dat was de bedoeling. Van eentje zat echter alleen de MSDS in de doos maar de stof zelf niet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Cookie »

MSDS? Wat is dat? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

Material Safety Data Sheet (of Veiligheidsinformatieblad in het Nederlands) :wink: En in dit specifieke geval zat er dus eigenlijk een Sicherheitsdatenblatt bij :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Fles »

Misschien verklaarde dat wel waarom ze de stofjes zelf maar daar gelaten hebben? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Daniel »

Dat zal wel mee vallen hoor, het meest standaard product ontbrak :P Daarnaast is 't allemaal eigen spul, d'r worden heel wat grondstoffen rondgestuurd tussen de diverse locaties in de wereld van m'n werkgever.
Waarbij het opvalt dat de labmensen alles netjes in een doos stoppen terwijl materiaal uit de productie gewoon in een vat met adressticker erop komt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door ODRAIL »

@ Bee: met inkt moet je oppassen, wij hebben gelukkig van dat poederinkt. Alhoewel je daar ook mee moet oppassen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Stefan »

Vertel mij wat... Ging op m'n stage eens de inkttoner van het kopieerapparaat vervangen, hield 'm alleen scheef.. Halve kantoor zat vervolgens onder de inkt. -o- :')

1 voordeel van dat poederinkt is dat je het gewoon met een stofzuiger nog weg kunt halen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Suus »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yzBQ8x914j8[/youtube]
:mrgreen:

Gisteren is trouwens mijn werk ontruimd wegens een aangebrande tosti in de kantine :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

Reiziger: Zo hé... dat is een harde fluit!!!
Ennes: Nou dat valt mee hoor, moet je hem 's morgens vroeg eens zien.

Soms is het toch beter als ik EERST ga nadenken voor ik er iets uitflap


(aanvulling: voor jullie het verkeerd opvatten... met er iets uitflappen bedoelde ik dus niet de fluit)
dit bedoelde ik dus met eerst nadenken :lol: :lol: :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Geert »

Zat gisteren even te blunderen bij het installeren van een nieuw systeem...

We hebben sinds gisteren een nieuw verlofsysteem in gebruik voor alle verlofaanvragen. Ik had dat allemaal ingesteld, inclusief de vaste vrije dagen (zoals feestdagen). Netjes dus pasen, hemelvaart, kerst e.d. er in gezet. Kreeg ik gisteravond een mailtje of we een nieuwe feestdag hebben - bleek ik van tweede kerstdag tweede kaasdag te hebben gemaakt. :lol: Hoe ik daar nou weer bij kwam ;)

@Ennes lol :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

kaasdag, klinkt een beetje als een soort van Nationale feestdag van ons kaaskoppen (A)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Reiziger: Zo hé... dat is een harde fluit!!!
Ennes: Nou dat valt mee hoor, moet je hem 's morgens vroeg eens zien.

Soms is het toch beter als ik EERST ga nadenken voor ik er iets uitflap


(aanvulling: voor jullie het verkeerd opvatten... met er iets uitflappen bedoelde ik dus niet de fluit)
dit bedoelde ik dus met eerst nadenken :lol: :lol: :lol:

:D _O-
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Justin »

Ach waarom niet. Lijkt me lekker :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Fles »

Justin schreef:Ach waarom niet. Lijkt me lekker :P.
Dat Ennes zijn harde fluit er smorgens vroeg even uitflapt? Dat lijkt jou wel lekker? Hmmkaaayy.... :shock: :mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Ennes »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: _O- _O- _O- _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Het Grote Blundertopic #2

Bericht door Justin »

Hahaha Nee dank u ik heb al een relatie voor meer dan 5 jaar :').

Ik had het over de kaasdag _O-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten