NS voelt wel iets voor ov-miles

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Daniel »

NS voelt wel iets voor ov-miles
Geplaatst op: donderdag 17 maart 2011 11:04
Laatst bijgewerkt: donderdag 17 maart 2011 11:05


UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen staan ''sympathiek'' tegenover het idee van GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent om ov-miles te geven aan treinreizigers.
Een NS-woordvoerder bevestigde donderdag uitspraken hierover op Radio 1.
Als beloning voor de gespaarde punten noemt hij als mogelijkheden onder meer gratis reizen in het weekeinde en buiten de spits reizen in de eerste klas. ''Maar daar moeten we nog goed naar kijken, het plannetje is nog heel vers.''
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Suus »

Kan ik ook de reizen tot vijf jaar terug incasseren (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Thom91 »

Geldt dat ook als ik kilometers maak met mijn SOV? ;D
Komt wel goed schatje.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door find_your_spot »

Over oude koeien uit de sloot halen, wat een succes was dat zeg....

Need to say more?

http://www.retsparen.nl/
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Thom91 »

site doet het niet ;)
Komt wel goed schatje.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door find_your_spot »

Thom91 schreef:site doet het niet ;)
Joh


Kan je zien waar het ov miles project uiteindelijk gestrand is
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Thom91 »

Ow :P dat had ik niet door ;)
ik vind het opzich wel een goed idee :), vooral nu met je ov-chipkaart goed te zien is hoeveel je hebt gereisd, dus waar je recht op hebt. Automatische compensatie met vertragingen en dat soort ongein :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Suus »

Van te voren was aangegeven dat het een tijdelijke actie zou zijn. Zover ik weet zijn er wel degelijk cadeau's uitgedeeld, maar alleen aan mensen die zelf aangaven mee te willen doen.

Dat is net zoals bij de Albert Heijn, waar je zelf kan aangeven of je Air Miles wil, door wel of niet je Air Miles pas te geven en deze wel of niet te koppelen aan je bonuskaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Fles »

wat weer een geleuter. Dit is gewoon een halfslachtige poging om "draagvlak" te creëren voor die OV faalkaart. Dat gaat zo niet werken gewoon :N
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door microshit »

Bee schreef:Dat is net zoals bij de Albert Heijn, waar je zelf kan aangeven of je Air Miles wil, door wel of niet je Air Miles pas te geven en deze wel of niet te koppelen aan je bonuskaart.
Maar de Air Miles kaart koop je, en dat lijkt me bewust, waardoor je naar mijn idee ermee instemt dat je miles gaat sparen :p

Zolang OV-miles ook maar gaan gelden icm SOV als het komt, hoef je in je kortingsperiode niet op saldo te reizen maar op ov-miles :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door reisthijs »

Vergeet het maar, NS gaat echt niet extra voordeel bieden aan studenten. Dit soort acties geldt natuurlijk alleen voor de 'vaste klanten' van NS (dat wil zeggen, alle NS-abonnementhouders).
''Anders gaan we groepen treinreizigers benadelen, bijvoorbeeld de mensen die nog een los kaartje kopen.''
Huh? NS is al jaren bezig reizigers met losse kaartjes op allerlei manieren te benadelen (door steeds meer voordelige kaartformules af te schaffen om de 'enkelereis-structuur' er door te drukken) en nu is het ineens wel een probleem als die reizigers benadeeld worden? Dit is toch wel een beetje hypocriet...

Pluspuntje is dat men zo langzaam eindelijk begint in te zien dat de OV-chipkaart ook gebruikt kan worden om de gerbuikers ervan voordeel te bieden in plaats van dat die kaart het reizen alleen maar duurder maakt.
Maar ga dan liever de bestaande problemen met die kaart oplossen in plaats met allerlei nieuwe plannen te komen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:Vergeet het maar, NS gaat echt niet extra voordeel bieden aan studenten. Dit soort acties geldt natuurlijk alleen voor de 'vaste klanten' van NS (dat wil zeggen, alle NS-abonnementhouders).
''Anders gaan we groepen treinreizigers benadelen, bijvoorbeeld de mensen die nog een los kaartje kopen.''
Huh? NS is al jaren bezig reizigers met losse kaartjes op allerlei manieren te benadelen (door steeds meer voordelige kaartformules af te schaffen om de 'enkelereis-structuur' er door te drukken) en nu is het ineens wel een probleem als die reizigers benadeeld worden? Dit is toch wel een beetje hypocriet...

Pluspuntje is dat men zo langzaam eindelijk begint in te zien dat de OV-chipkaart ook gebruikt kan worden om de gerbuikers ervan voordeel te bieden in plaats van dat die kaart het reizen alleen maar duurder maakt.
Maar ga dan liever de bestaande problemen met die kaart oplossen in plaats met allerlei nieuwe plannen te komen.
Mijn legitimatie vervoersbewijs is ook een NS abonnement :lol: dat tikt lekker aan dan _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Mijn legitimatie vervoersbewijs is ook een NS abonnement :lol: dat tikt lekker aan dan _O-
Denk dat tevens jouw studenten mysterie verklaarbaar is:

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar geven mensen de kaart op dezelfde manier aan jou (waarschijnlijk in veel gevallen aangereikt met de rechter hand), verschil is dat bij studenten de foto links zit en bij NS en velen andere kaarten de foto rechts.

Mysterie de ontrafelt?
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef: Mijn legitimatie vervoersbewijs is ook een NS abonnement :lol: dat tikt lekker aan dan _O-
Denk dat tevens jouw studenten mysterie verklaarbaar is:

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar geven mensen de kaart op dezelfde manier aan jou (waarschijnlijk in veel gevallen aangereikt met de rechter hand), verschil is dat bij studenten de foto links zit en bij NS en velen andere kaarten de foto rechts.

Mysterie de ontrafelt?
Nee, ik bedoel dus met de achterkant naar boven!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door microshit »

reisthijs schreef:Vergeet het maar, NS gaat echt niet extra voordeel bieden aan studenten. Dit soort acties geldt natuurlijk alleen voor de 'vaste klanten' van NS (dat wil zeggen, alle NS-abonnementhouders).
Alsof studenten geen 'vaste klanten' zijn, als ik onderweg ben naar school zie ik bij een controle meer studentenkaarten getoond worden dan abonnementen/andersoortige OV-chipkaarten. En dan is dat nog niet echt een 'studenten'-serie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Ennes »

microshit schreef:
reisthijs schreef:Vergeet het maar, NS gaat echt niet extra voordeel bieden aan studenten. Dit soort acties geldt natuurlijk alleen voor de 'vaste klanten' van NS (dat wil zeggen, alle NS-abonnementhouders).
Alsof studenten geen 'vaste klanten' zijn, als ik onderweg ben naar school zie ik bij een controle meer studentenkaarten getoond worden dan abonnementen/andersoortige OV-chipkaarten. En dan is dat nog niet echt een 'studenten'-serie.
Alleen leveren die minder op :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Geert »

Ja, maar NS verdient natuurlijk veel minder aan studenten dan aan haar eigen klanten. Voor de SOV's krijgt NS gewoon een compensatie van het ministerie van OCW en die vergoeding zal ongetwijfeld minder zijn dan wat NS zelf had gerekend.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Fles »

precies. Sowieso moeten studenten gewoon zwijgen want ze betalen er gewoon niks voor.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Geert »

Het wordt gewoon bijgeschreven op je studieschuld hoor. Alleen als je afstudeert krijg je de ov cadeau, net als de basisbeurs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Ennes »

Fles schreef:precies. Sowieso moeten studenten gewoon zwijgen want ze betalen er gewoon niks voor.
SOV omzetten naar trajectkaarten, moet je eens kijken hoeveel plaats er in de trein komt ineens!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Het wordt gewoon bijgeschreven op je studieschuld hoor. Alleen als je afstudeert krijg je de ov cadeau, net als de basisbeurs.
wat dus voor een heel groot gedeelte geldt!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Vinny »

* mompelt iets over proefballonetjes en dergelijke... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: SOV omzetten naar trajectkaarten, moet je eens kijken hoeveel plaats er in de trein komt ineens!
Ik moet voor mijn opleiding elke week wel is kris kras door Nederland heen, wens ze veel succes met het invoeren van een traject variant.

Overigens denk ik dat er maar weinig studenten zijn die hun OV zo ernstig uitbaten als een aantal hier op het forum.
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Thom91 »

en als ik in het weekend betaal voor mijn reis? Dan lijkt het mij niet meer dan normaal
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS voelt wel iets voor ov-miles

Bericht door Ardan »

Klinkt allemaal alsof het wiel opnieuw moet worden uitgevonden... In Duitsland hebben ze allang zo'n systeem, bahn.bonus met je BahnCard, werkt toch ook?
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten