PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Daniel »

PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus
Geplaatst op: woensdag 16 maart 2011 21:34
Laatst bijgewerkt: woensdag 16 maart 2011 21:36


AMERSFOORT - De PVV in Provinciale Staten is woest over een buschauffeur die Arabische muziek zou hebben gedraaid in een stadsbus in Amersfoort. De partij eist dat de gemeente Amersfoort er busbedrijf Connexxion op aanspreekt.
De buschauffeur van lijn drie zou maandagavond niet hebben geluisterd naar klachten van een passagier, die de muziek niet op prijs stelde.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Connexxion bespreekt muziekklacht met chauffeur

Bericht door Daniel »

Connexxion bespreekt muziekklacht met chauffeur
Geplaatst op: woensdag 16 maart 2011 21:36
Laatst bijgewerkt: woensdag 16 maart 2011 21:37


AMERSFOORT - De buschauffeur die in een stadsbus (lijn 3) in Amersfoort Arabische muziek draaide, is daarop aangesproken door zijn werkgever Connexxion.
Connexxion heeft de chauffeur erop gewezen dat bestuurders geen muziek mogen draaien in de bus, welke soort muziek het ook is.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door deadlock »

De passagier en connexxion moeten het zand uit hun vagina's wegstofzuigen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Alargule

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Alargule »

:lol:

Wordt toch lastig als je geen van beide hebt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Ruben »

Geldt dan ook een soort van Dolmustarief op de betreffende bus? Instappen en naar voren doorgeven maar...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Vinny »

Laatst had ik een buschauffeur, en die had Jantje Smit opstaan. Ik vind dat het verdorie tijd wordt voor kamervragen. Waar moet het toch heen met de samenleving? :X
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door htm_tram »

Beter dan een mevrouw van de HTM die jan smit kei hard aanzet en dan een uur lang gaat mee zingen en iedereen mag mee genieten... :X :')
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door hidihi »

Vinny schreef:Laatst had ik een buschauffeur, en die had Jantje Smit opstaan. Ik vind dat het verdorie tijd wordt voor kamervragen. Waar moet het toch heen met de samenleving? :X
Is inderdaad te gek voor woorden dat de PVV daar aan tijd besteed, als dit belangrijke aspecten voor een partij is, dan kan ik zelfs de politiek in gaan
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door STF »

Find_your_spot, htm_tram en ik stapten van de zomer in een Luxemburgse bus waarvan de radio op volume 100 stond, maar ik heb er nog geen politieke partij over gehoord... Waar moet het toch heen met die lakse houding van de Luxemburgs regering? :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door find_your_spot »

hidihi schreef: Is inderdaad te gek voor woorden dat de PVV daar aan tijd besteed, als dit belangrijke aspecten voor een partij is, dan kan ik zelfs de politiek in gaan
Dan mag de PVV hand in eigen boezem steken want in geen enkele provincie staat zulke bagger muziek aan als die carnavals muziek van Veolia Limburg! Bah bah bah bah, om tranen van in je ogen te krijgen.

PVV, kom er maar in met de kamervragen!
For Your Railroad Adventures
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Michael 1988 »

Wat een klinklare onzin om hier tijd aan te besteden en zoiets te verbieden. Ok het moet niet te hard, maar een beetje muziek moet toch wel kunnen. Passagiers draaien soms ook muziek (via hun MP3 of Ipad of zulke dingen) en die kun je soms ook door heel de bus heen horen. Mogen die dat ook niet meer? Dit gaat gewoon om niets, als het zacht staat hebben weinig mensen er last van en soms is het handig als het nieuws op de radio komt of zo, ben je weer up to date met het nieuws (heb er normaal weinig tijd voor en heb zelf geen draagbare radio).

PVV en Connexxion, schei toch uit met die onzin en besteed de tijd aan belangrijkere dingen zoals bijvoorbeeld voor connexxion het op tijd laten rijden van bussen en voor PVV kamervragen over de kwestie in het midden-oosten en noord-afrika en de stijgende benzine-, diesel en gasprijs.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door willy84 »

Mogen die dat ook niet meer?
Nee, heeft nooit gemogen ook.

Gewoon wegwezen met die rot muziek. Lekker oordoppen in en niemand lastig vallen. Over (muziek) smaak valt immers niet te twisten.
immer kwaliteits posts
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Chauf21 »

Michael 1988 schreef:PVV en Connexxion, schei toch uit met die onzin en besteed de tijd aan belangrijkere dingen zoals bijvoorbeeld voor connexxion het op tijd laten rijden van bussen en voor PVV kamervragen over de kwestie in het midden-oosten en noord-afrika en de stijgende benzine-, diesel en gasprijs.
Dit lijkt mij gewoon een kwestie tussen de reiziger en de vervoerder. De reiziger is het niet eens met de handelswijze van een personeelslid van het vervoerbedrijf. Een klacht daarover indienen is dan je volste recht en kan via de gebruikelijke handelswijze worden afgehandeld. De PVV heeft helemaal niets in deze zaak te zoeken.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Michael 1988 »

willy84 schreef:
Mogen die dat ook niet meer?
Nee, heeft nooit gemogen ook.

Gewoon wegwezen met die rot muziek. Lekker oordoppen in en niemand lastig vallen. Over (muziek) smaak valt immers niet te twisten.
Ik had het ook over de mensen die oordoppen in hebben. Bij sommige hoor je de muziek nog. Ik heb bijna nooit meegemaakt (1x) dat iemand gewoon een radio als passagier zijnde hard aan had staan.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Vinny »

"opa vertelt": Vroeger had je bij belangrijke wedstrijden van Ajax (Europa cup) wel eens dat radio 1 aan stond in de bussen van toenmalig streekvervoerder: Centraal Nederland. Het was altijd wel grappig om het "live" gejuich in het Olympisch Stadion te horen en in de bus het opgewonden stemgeluid van Jack van Gelder. Helaas werd er natuurlijk nooit gescoord als ik langsreed maar het gaat om het idee... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Het was altijd wel grappig om het "live" gejuich in het Olympisch Stadion te horen en in de bus het opgewonden stemgeluid van Jack van Gelder.
Zelf zie ik voetbal net als een geloof, leuk als je erin gelooft, maar val mij er niet mee lastig.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Vinny »

Dan nodig ik je uit om eens op vakantie te gaan in een Noord-Frans dorpje. Wedden dat je zondag ochtend wordt wakker gebeierd van het door merg en been gaande klokkengerammel van de plaatselijke kerktoren? :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Daniel »

Daar hoef je niet voor naar een Noord-Frans dorpje hoor :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Dan nodig ik je uit om eens op vakantie te gaan in een Noord-Frans dorpje. Wedden dat je zondag ochtend wordt wakker gebeierd van het door merg en been gaande klokkengerammel van de plaatselijke kerktoren? :wink:
Daar kun je ook gewoon naar het Busstation van Uithoorn voor gaan...

Omwonenden klagen al 15 jaar steen en been, te ver geefs.
For Your Railroad Adventures
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door enkelereis »

Ik heb in veel provincies met de bus gereisd
Ik heb in veel gevallen gehad dat de radio aanstond
En ik heb veel bagger muziek gehoord.
Maar de muziek waar ik de meeste hekel aan heb is het gezeik van de reizigers

Goede avond, enkelereis!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door find_your_spot »

enkelereis schreef: Maar de muziek waar ik de meeste hekel aan heb is het gezeik van de reizigers
Kwestie van je eigen muil open gooien en aan je mede reiziger laten blijken dat je het ruk vindt en stilte eist.
For Your Railroad Adventures
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door enkelereis »

FYS je snapt me verkeerd;) Ik erger me aan alle reizigers die zich aan het OV ergeren die constant lopen te *** blijf dan lekker thuis! Een paar weken geleden op een zaterdag in Twente. Ik smorgens met de eerste trein vanuit Heerlen naar Utrecht en verder naar Twente. Ik stap uit op het station en moet een lijnbus hebben naar Hardenberg ik stap in op het eerste IC station van Twente en kom de bus binnen en wat hoor ik? Nederlandstalige en Duitse muziek ( wat achteraf blijkt piratenmuziek te zijn ) en ik zal je er wat over vertellen. Het is hardstikke gezellige muziek maar ieder zo zijn smaak en stop met dat gezeur over muziek in het OV alle mensen zijn anders maar neem de mensen zoals ze zijn!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Joshua »

Gaat het nu om het feit dat er geen muziek gedraaid mag worden in de bus, of is dit gewoon zielig gezeur van de PVV die puur iets tegen het Arabische muziek hebben?
Als een chauffeur toch Arabische muziek wilt luisteren zie ik het issue niet. Tenzei Connexxion natuurlijk geen Buma Stemra rechten betaald.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door willy84 »

Dat moet die chauffeur dat lekker in zijn eigen tijd doen en mij er niet mee lastigvallen. Zo duidelijk? Simpel zat toch. Andere mensen niet lastig vallen met je (wan) smaak.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: PVV woest over Arabische muziek in Amersfoortse stadsbus

Bericht door Geert »

Ik vind het vooral krom dat de PVV hierover valt terwijl dit gewoon iets is tussen Connexxion, de chauffeur en de klagende passagier. Pas als het een stelselmatig probleem zou zijn vind ik dat de politiek iets kan zeggen, maar als er toevallig eens een keertje een chauffeur muziek draait - tja, om daar nou gelijk een politiek iets van te maken...

Vraag me trouwens af of de PVV ook woest geweest zou zijn als er Hollandse smartlappen gedraaid werden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten