Mag ik even kwijt #73

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door webguy »

Kijk uit, want voor je het weet ken je mondje italiaans en wil je niet anders ;) M'n oom rijdt aantal jaar alweer op italie en die verbouwt z'n eigen tomaten en heeft een pizza oven in de tuin staan...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Justin »

webguy schreef:Kan je niet naar beide? ;) Binnenlandse vluchten kosten vast weinig, en dan kan je toch nog naar de dolfijnen... (kan dat trouwens ook niet in Australie?)
Enkele reis kost 370 euro, via Antigua. In alle overige gevallen vlieg je gigantisch om via Miami :P.

Naja, we zullen zien =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dafdriver
Berichten: 270
Lid geworden op: vr 16 apr 2010, 15:27
Locatie: Heukelum
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Dafdriver »

webguy schreef:Kijk uit, want voor je het weet ken je mondje italiaans en wil je niet anders ;) M'n oom rijdt aantal jaar alweer op italie en die verbouwt z'n eigen tomaten en heeft een pizza oven in de tuin staan...
Dat klinkt als een virus. Afijn we zien wel, het is de eerste keer dat ik die kant uit moet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Meltrain »

Justin schreef: Enkele reis kost 370 euro, via Antigua. In alle overige gevallen vlieg je gigantisch om via Miami :P.
Als je op 13 augustus vanaf Miami vliegt, zitten we misschien nog in hetzelfde vliegtuig. (A)
Tenminste, dan moet je wel nog een keer extra overstappen op de drukste luchthaven ter wereld: Atlanta. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Mark »

Hmm Ns.nl soms... Staat er op de homepage een reclame voor goedkope treintickets naar Duitsland, klik je op Lees meer krijg je opeens allemaal reclame over de Fyra. Wtf :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

Ennes schreef: Klopt dat ik (nog) niet had gereageerd, en hoezo een eenmalige kans? kans voor wie?

Maar even voor de duidelijkheid, mijn privé (waar ik ook de deelname aan dit forum toe reken) hou ik gescheiden van mijn werk, en ben dan ook niet voornemens om hobbyisten mee te slepen.

Maar wellicht kan je jezelf opgeven voor de sPooRweNSdag ofzo ;)
Kans voor jou om mij te overtuigen nooit meer af te geven op conducteurs.

Maar ik kan je helemaal vinden in jouw antwoord, zal is een mailtje sturen naar NS wanneer er weer snuffeldagen zijn.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Ennes schreef: Klopt dat ik (nog) niet had gereageerd, en hoezo een eenmalige kans? kans voor wie?

Maar even voor de duidelijkheid, mijn privé (waar ik ook de deelname aan dit forum toe reken) hou ik gescheiden van mijn werk, en ben dan ook niet voornemens om hobbyisten mee te slepen.

Maar wellicht kan je jezelf opgeven voor de sPooRweNSdag ofzo ;)
Kans voor jou om mij te overtuigen nooit meer af te geven op conducteurs.

Maar ik kan je helemaal vinden in jouw antwoord, zal is een mailtje sturen naar NS wanneer er weer snuffeldagen zijn.
Dat ben ik helemaal niet van plan hoor om iemand te gaan overtuigen van wat ik doe. Dus dat zie ik ook helemaal niet als een kans, en als jij je happy voelt om op conducteurs af te geven, dan moet je dat ook vooral niet laten. :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door STF »

Thom91 schreef:@STF
Als je 160 km/h per uur rijdt verbruik je natuurlijk meer brandstof dan als je 100 rijdt. (Waar ze waarschijnlijk in de test van zijn uitgegaan.)
Heb je mij dan horen zeggen dat ik 160 km/u op de snelweg rij? Dan ben je in de war met find_your_spot! :wink: Bovendien is het verbruik bij deze auto vanaf 90 tot 165 km/u nagenoeg gelijk, klinkt misschien gek maar het is toch echt zo. Vorig voorjaar met een sukkelgangetje van Amsterdam naar de Luxemburgse grens gereden en twee maanden later diezelfde route afgelegd maar dan stevig doorrijdend met o.a. volgas tegen de heuvels in de Belgische Ardennen omhoog. Bij het tankstation aangekomen ging er beide keren net zoveel in. Bij mijn moeders auto is dat heel anders; iets kalmer rijden en je hebt op zo'n afstand gelijk vijf liter brandstof bespaard.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Etienne »

Mag ik even kwijt dat het hele huis hier trilt van de intrillen van damwanden voor de inrit van een parkeergarage. :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:
Thom91 schreef:@STF
Als je 160 km/h per uur rijdt verbruik je natuurlijk meer brandstof dan als je 100 rijdt. (Waar ze waarschijnlijk in de test van zijn uitgegaan.)
Heb je mij dan horen zeggen dat ik 160 km/u op de snelweg rij? Dan ben je in de war met find_your_spot! :wink:
Volgens mij bedoel je mij, Thom91...

Zelf rij ik 17.000 km per jaar en ik kan je vertellen dat bij zo'n zware diesel het niet uit maakt of je 100 km/u rijdt of 160 km/u gaat, verbruik blijft vreemd genoeg zowaar hetzelfde.

Ik zeg altijd maar: snel waar het kan, veilig waar het moet :Y
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef: ik kan je vertellen dat bij zo'n zware diesel het niet uit maakt of je 100 km/u rijdt of 160 km/u gaat, verbruik blijft vreemd genoeg zowaar hetzelfde.

Dit KAN gewoon niet waar zijn. Hou asjeblieft ff op met die onzin :') :lol: Het komt de restanten van je geloofwaardigheid niet bepaald ten goede :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Dit KAN gewoon niet waar zijn. Hou asjeblieft ff op met die onzin :') :lol: Het komt de restanten van je geloofwaardigheid niet bepaald ten goede :lol:
Tank jij ook 21 keer per jaar je auto vol?

Afgezien van alles is 100 km/u een snelheid waar je niks mee bereikt, we willen wel vandaag aan komen.

Hoezo zit je trouwens continu aan mijn ""geloofwaardigheid"" te knabbelen, waar maak je je druk om?
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Thom91 »

hmm foutje idd :)
ik merk wel degelijk in de auto dat als je harder rijdt je meer benzine verbruikt :)
en dat op de snelweg het verbruik wel degelijk lager ligt dan in de stad
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door STF »

Dit gaat een discussie worden waar we volgens mij nooit uit gaan komen. :lol:

Bij de auto die we hiervoor hadden (een bijna 1 op 1 kopie van wat we nu rijden) viel het ons destijds direct tijdens de 1e vakantie op dat hij met de caravan aan de trekhaak ook hetzelfde brandstofverbruik bleef houden, terwijl 9 op de 10 auto's aanmerkelijk meer brandstof gaan verbruiken op het moment dat je een aanhanger of caravan trekt.

Ik weet niet of find_your_spot zijn theorie klopt dat het bij (zware) diesels zo is maar de soort brandstof lijkt er wel invloed op te hebben aangezien de vorige zitmaaier op benzine liep en flink begon te zuipen, oplopend tot 3,75 liter per uur bij hoog en nat gras terwijl de huidige op diesel loopt en altijd 1,8 liter per uur blijft verbruiken, ongeacht hoe droog, nat, laag of hoog het gras is.
Alles wat aan auto's of tuingereedschap aan vervanging toe is, schaffen wij diesels voor aan (indien mogelijk natuurlijk want ik heb nog nooit een kettingzaag of heggenschaar op diesel gezien). De wegenbelasting is in Luxemburg zowiezo gelijk voor alle brandstofsoorten, de benzinepompen met EURO95 en 98 staan er grotendeels voor de toeristen want er is bijna geen Luxemburger te vinden die benzine rijdt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Chauf21 »

Dit wordt er een in de categorie "ja, maar als ik sneller rijd, doe ik er minder lang over en dus bespaar je brandstof. Toch?" :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef:Dit wordt iets als "ja, maar als ik sneller rijd, doe ik er minder lang over en dus bespaar je brandstof. Toch?" :')
Tijd voor de vrijdagmiddagborrel in de regen!
Als ik in de Ardennen bovenop de berg sta op de snelweg trap ik de koppeling in waarmee je met een noodgang 190 km/u met gemak haalt in het dal.
Pas als de auto snelheid mindert liet ik de koppeling weer opkomen om weer rustig gas bij te geven.

Het wordt natuurlijk pas echt zuinig als je de hele motor uit zet, maar dat zou gevaarlijk worden omdat je dan de stuurbekrachtiging kwijt raakt.
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Chauf21 »

"Ik neem altijd de weg met de meeste afdalingen, want dan verbruik je minder brandstof!" :pos:
Dat klopt trouwens nog ook, bedenk ik me nu

Ik dacht trouwens dat je een automaat had? Hebben die tegenwoordig ook al koppelingen?
Laatst gewijzigd door Chauf21 op vr 18 mar 2011, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: _
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door STF »

Die stuurbekrachtiging vind ik in zo'n situatie nog niet eens zo'n punt maar de rembekrachtiging valt ook weg en dat is wel handig als er plots iets voor je op de weg gebeurd. :wink:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef: Ik dacht trouwens dat je een automaat had? Hebben die tegenwoordig ook al koppelingen?
Zelf heb ik 0 auto's. :')

Mag wel in een Mustang (automaat) (staat in VS), Fiat (schakel), Citroen (schakel) en Volkswagen (schakel) rijden.

Met dank aan mijn twee grootaandeelhouders, mijn ouders _O_
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door STF »

Jullie hebben toch ook nog de Ford Panda Limited edition? Of is die ingeruild voor een Fiat?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Jullie hebben toch ook nog de Ford Panda Limited edition? Of is die ingeruild voor een Fiat?
Ja en Nee, waarschijnlijk gaat ze die inruilen en krijgen we een Fiat Ka Sport
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door STF »

Sport uitvoering? Ow je moeder trekt sportschoenen aan voordat ze instapt? :mrgreen:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Ow je moeder trekt sportschoenen aan voordat ze instapt? :mrgreen:
Mijn moeder trekt ALTIJD andere schoenen aan voordat ze gaat rijden... De achterbank heeft meer weg van een complete Dolcis/Esprit/Ecco/Manfield inloop kast.
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door STF »

Misschien dan toch maar eens overwegen om een oude GVB bus over te nemen? Daar passen een hoop schoenen in!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #73

Bericht door Fles »

Hopelijk is het weer morgen wat beter dan nu. Morgen ga ik mijn Thalys-debuut maken *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten