Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Passagiers...
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Zo'n dagje lijn 90 lijkt mij nog te doen, of je moet totaal niet van lange afstanden houden. Maar de Veluwelijn-bussen zijn wel comfortabel voor zowel passagier als chauffeur heb ik zo het idee. Of zie ik dat laatste dan weer verkeerd? :+
Ja dat klopt wel, maar ik wou gewoon even het verschil laten zien. Dus dat zwolle een wat saaier paket heeft als de rest van syntus( veluwe).

Ik heb nu alle omlopen van HArderwijk (ma t/m vrij) in PDF bestand online staan. dus kijk maar even.
Andere standplaatsen volgend zo snel mogelijk.
Zie link hieronder:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CKLcmfIL

als je dan op file links boven klikt en vervolgens op Print PDF kan je heb opslaan op je computer.
Een nadeel is dat ze niet op volgorde van Omloop nummer staan
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Ik moet zeggen dat die stoelen niet heel erg fijn zijn... Zijn net te hard.
Dan zijn die stoelen in de ambassadors en optare's (en de MANs) beter.
Ik heb er weliswaar slechts één halte ingezeten, maar ik vond die stoelen echt geweldig. :D Al zitten (in mijn herinnering0 de stoelen van de MAN's nog nét iets beter, maar dat vond ik destijds (2008) ook de beste bus-stoelen van Nederland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Er is inmiddels meer nieuws naar buiten gekomen van Syntus Gelderland zelf. Het gaat uiteraard over de Veluwelijn c.q. corridor Apd - Zwl.
Lijnen 90, 96, 97, 294, 294a (vervalt) & (tijdelijke/proef) 694.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Meltrain »

Ook bij de lijnen 104, 106, 400 en 611 wijzigt er wat, terwijl bij de lijnen 678 en 679 er reeds wijzigingen zijn doorgevoerd.
Zie hier voor meer informatie.

Informatie over de wijzigingen op de Veluwelijn, is hier te vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ronald »

Lijn 400 krijgt een rijtijd van maarliefst 4 uur en 10 minuten per enkele rit :shock: . (En gaat nu via de Hoge Veluwe rijden, leek mij ook erg logisch voor een toeristische buslijn).
Wie gaat 'm een keer van begin- tot eindpunt uitzitten? :P
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

In Arnhem heb je eigenlijk gewoon 2 opties. Of je kiest ervoor om in 4 uur naar Zwolle te reizen, of je gaat in dezelfde tijd in Stuttgart uitkomen. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Freek »

begin- en eindpunt van lijn 400 zal in Arnhem het Nationaal Openlucht Museum zijn. Vandaar kun je niet naar Stuttgart toch?? ;) Komt overigens omdat men niet naar CS mag door rijden vanwege de inbreuk op de concessie van Novio.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

, want lijn (43, 86) 91 en 231 rijden niet in het gebied dat door novio bediend wordt? Wat een onzin.
Bij twijfel: gebruik beton.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Reiziger Delft »

Kan dat ding dan niet aan lijn 13 gekoppeld worden dan? Of gaat het weer om de vervoerder, en niet om de reiziger? -o-
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Nou... Lijn 13 rijdt in de zomer met gelede bussen, lijn 400 nu dus met optare's... Gaat hem niet worden denk ik :wink: (die geleden rijden daar vast niet voor niets, evenals de optares)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Daniel »

Kan je in een situatie als deze niet gewoon lokaal vervoer verbieden op die lijn ofzo, is je probleem ook opgelost toch?

Wat betreft de andere lijnen die wel door mogen: die zullen wel in de Novio-concessie staan als te gedogen lijnen of worden gemeenschappelijk uitgevoerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Die geleede bussen op lijn 13 zijn bijna altijd wel overbodig als je ziet wat een handjevol reizigers erinzit. De meeste gaan gewoon met lijn 3 burgers Zoo, voor de dierentuin en met lijn 3 naar Alteveer voor het Openluchtmuseum.
Voor lijn 400 zullen volgends mij 8 wagens ( optare of Amba's ) nodig zijn.
3 vanuit Apeldoorn, 3 vanuit Harderwijk, 1 vanuit Ede ( begin/eindigt in Otterlo ) en 1 uit Zwolle.
( nog niet 100% duidelijk ).
Ik had zelf liever gezien dat er gewoon werd doorgereden naar Arnhem CS. Nu sta je waarschijnlijk van +- 20 minuten op het opelucht museum te wachten waar je verder niks kan. Syntus had beter om de tafel kunnen gaan met breng ( novio) en dan lijn 13 als lijn 400 kunnen rijden waarbij de doorgaande ritten de veluwe op door syntus gereden zouden worden gereden en de ritten die in Arnhem blijven ( lijn 13 rijnd 3 a 4x per uur!!! ) door breng.
Rina
Berichten: 4
Lid geworden op: di 22 feb 2011, 22:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Rina »

Ben ik mooi klaar mee met de nieuwe dienstregeling van de 90 ben ik 32 minuten later op mijn eindbestemming in Leeuwarden. Nu is in alles rekening gehouden met de scholier, maar de forens die ook dagelijks deze verbinding nodig heeft, staat in de kou.
Zou dit niet opgelost kunnen worden door vanaf het transferium ook bij de vroegere stops van de 90, de 294 te laten rijden de verschillende kanten op. Ik zou dan om 6.11 uur in Zwolle zijn
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, reageer allen.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Rina schreef:reageer allen.
Bij deze.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

Zo dik 3 maanden na dienstregelingsstart is de reisinformatie op de haltes in Apeldoorn uiterst karig. In elke abri hangt een infovitrine, waar ten tijde van Connexxion en Veolia een kaart van Apeldoorn in hing, met daarop de stadslijnen en algemene informatie over de stadsdienst. Nu zijn al deze infovitrines helemaal leeg, en bij de meeste haltes hangen dan nog net wat A5jes met tijden van de lijnen die er komen.
Dan heb je nog de haltepalen zonder abri, waar een cilinder aanhing met de dienstregeling en algemene informatie, maar die zijn nu van niets voorzien. :N
Op het busstation al evenmin goed georganiseerde informatie. Gewoon een aantal infovitrines gevuld met A5jes van elke lijn. Je moet abrihoppen om je lijn te vinden. En dat terwijl er ook een infozuil staat.

Daarnaast is het ook een klein beetje onvriendelijk naar de reiziger toe (van de gemeente dit keer), dat een jaar na de verlenging van lijn 7 tot in Zuidbroek, met de omgekeerde lus door de wijk Sprenkelaar, nog steeds de abri's aan de 'verkeerde kant' van de weg staan. Dat wil zeggen dat de abri's doorgaans enkel bij de haltes centruminwaarts staan, wat ook in Sprenkelaar het geval was. Echter door het omgooien van die lus door de verlenging naar Zuidbroek, kwamen de haltes aan de andere kant van de weg te liggen. Daar is alleen een haltepaal voor geplaatst met als gevolg dat nu alle haltes naar Zuidbroek een abri hebben, en alle haltes naar het centrum alleen een paal. Nuttig!! :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

De 7800 staat in Apeldoorn, het dichtste bij de spoorlijn/Matenpoort aan. Het busje kan inmiddels van de wagenparklijsten van Syntus: hij/zij wordt niet meer ingezet door syntus.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Weet iemand of de Volvo 7700's nog bij Syntus Gelderland blijven of dat die naar de concessie Zutphen-Hengelo-Oldenzaal gaan, en als ze blijven, welke (ex-)nummers dat dan zijn?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

naar mijn weten worden ze nu voornamelijk / alleen maar gebruikt op de veluwelijn 293 Apeldoorn - Zwolle.
Zodra per 3 April de nieuwe roosters ingaan + nieuwe dienstregeling zullen er mercedes geleede bussen vrijkomen die dan op lijn 293 gaan rijden samen met enkele nieuw bestelde MAN geleede Aardgasbussen.
Dus ik denk dat ze dan niet meer nodig zijn.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

De 7700's worden op dit moment vooral gebruikt op de 294 (in mierenneukmodus :P) aangezien dat best wel nodig is in de spits.
Per 3 april zullen er idd op die 294 gaan rijden denk ik met die MANs zoals gezegd, MAN of Mercedes-Benz zullen wel door elkaar gehusseld worden, tenminste gok ik. Of dat moet roostertechnisch weer anders zitten.

In ieder geval rijdt het tot nu toe aardig goed daar, hier en daar een piekje qua reizigers. Maar voor de rest geen klachten ofzo (hoor ik)! :)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Zijn die MAN-geledes er al dan? Lijkt mij dat dat wel even duurt voordat die beschikbaar zijn?
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Hoe droog het ook klinkt, ik mag hopen van wel. Of er moeten meer geledes weer vrij zijn m.i.v. de nieuwe dienstregeling. Zo niet, zal er een groot probleem zijn qua reizigersaantallen vs. plaatsen in de bus uit ervaring pratende.
Ben in ieder geval benieuwd! Deze week nog ff apart gevalletje qua 90 enzo, i.v.m. die omleiding. :)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Suus »

De 7800 reed op lijn 88, mede omdat er vaak teveel geledes niet konden rijden. MAN heeft beloofd dat de betrouwbaarheid omhoog gaat, dus dan zou het voorlopig wel weer toe moeten kunnen met de hoeveelheid aanwezige bussen in een Veolia dienstregeling, dus messcherp ingepland en als coureurs door Ede en Wageningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Dat zal inderdaad snel rijden zijn, als ik dat zo hoor ja. Komt daar dan het probleem van lijn 90 ook vandaan, dat ze hun rijtijden niet behalen omdat die op Veolia-dienstregeling is gepland, of is dat weer een ander probleem/punt...?

Trouwens, wel grappig wat ik net zie op de wiki:
Midnet - OV in Nederland - Wiki schreef:Na de fusie ontstond een compleet nieuwe lijnennet, Midnet wilde namelijk van de dubbele lijnen af. De streekdiensten kregen nummer van 32 t/m 199, de spitsdiensten kregen nummers in de serie 200. De scholierenbussen werden voortaan genummerd in de 600-serie, de tussenliggende series 300 en 400 waren gereserveerd voor de Interliners.
Klopt opzich wel aardig als ik het zo bekijk hier in Apeldoorn, in ieder geval. Misschien niet compleet meer, maar wel een interessant weetje naar mijn inziens! :)
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

De veolia-90 was nog langzamer :wink: (ik meende 1:25, zo uit het hoofd)

Tov Midnet kloppen de 205, (rijdt de hele dag+za/zo), 231 (rijdt de hele dag, ex-331), 294 (rijdt ook de hele dag) niet meer. En de 400 uiteraard.
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten