GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
GroenLinks in de Tweede Kamer wil van minister Schultz van Haegen van Infrastructuur weten of de Hanzelijn al eind dit jaar tot Dronten kan rijden. De partij heeft hierover vragen aan de minister gesteld.
Volgens GroenLinks is de nieuwe spoorlijn tot Dronten feitelijk klaar en zal eind dit jaar ook het station in Dronten gereed zijn.
Spoorbeheerder ProRail zegt zelf een jaar nodig te hebben om alle systemen te testen, maar GroenLinks wil weten of dit ook sneller kan.
Omroep Flevoland
Volgens GroenLinks is de nieuwe spoorlijn tot Dronten feitelijk klaar en zal eind dit jaar ook het station in Dronten gereed zijn.
Spoorbeheerder ProRail zegt zelf een jaar nodig te hebben om alle systemen te testen, maar GroenLinks wil weten of dit ook sneller kan.
Omroep Flevoland
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Doe dat nou niet....
Ga nu eerst uitvoerig testen... Kennen we een SLT en de HSL?
Ga nu eerst uitvoerig testen... Kennen we een SLT en de HSL?
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Is er eens een lijn wel op tijd klaar, met zelfs heel veel tijd om eindeloos te gaan testen zonder dat men hoeft te stressen dat reizigerstreinen vertraagd zouden kunnen worden, is het nog niet goed. -o-
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Ik vind dat GL groot gelijk heeft. Het is kapitaalvernietiging om die spoorlijn een jaar te laten liggen zonder er iets mee te doen terwijl het perfect in orde is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
En met 'tot Dronten' bedoelen ze? Lelystad - Dronten of Zwolle - Dronten?
Zelf ben ik er ook geen voorstander van om dit jaar alvast 'tot Dronten' te gaan rijden.
Een proefbedrijf rijden kan in mijn ogen wel. ("Er is een grote kans dat er binnekort een trein naar Dronten vertrekt, maar dit kan nog veranderd worden indien er toch ineens een storing is. Onze excuses voor dit proefbedrijf.")
Zelf ben ik er ook geen voorstander van om dit jaar alvast 'tot Dronten' te gaan rijden.
Een proefbedrijf rijden kan in mijn ogen wel. ("Er is een grote kans dat er binnekort een trein naar Dronten vertrekt, maar dit kan nog veranderd worden indien er toch ineens een storing is. Onze excuses voor dit proefbedrijf.")
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Lelystad - Dronten, want Dronten - Zwolle is minstens tot en met juni nog niet mogelijk omdat de aansluiting bij Hattem nog niet af is.Meltrain schreef:En met 'tot Dronten' bedoelen ze? Lelystad - Dronten of Zwolle - Dronten?
Zelf ben ik er ook geen voorstander van om dit jaar alvast 'tot Dronten' te gaan rijden.
Een proefbedrijf rijden kan in mijn ogen wel. ("Er is een grote kans dat er binnekort een trein naar Dronten vertrekt, maar dit kan nog veranderd worden indien er toch ineens een storing is. Onze excuses voor dit proefbedrijf.")
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
En daarna is er voorlopig nog geen perroncapaciteit beschikbaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Nou dan kan je best alvast een jaar naar Dronten gaan rijden zonder eindeloos gezeik over "een jaar de beveiliging testen". Zie Nijverdal West. Typisch gevalletje onwil dit.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Een pendeldienst Dronten - Lelystad gaat een geweldig succes worden. Nog populairder dan de Castellum-Express. Ik voel hem helemaal aankomen...
Doe maar liever niet ja. Dat ene jaar kunnen we ook wel overleven zonder trein.
Doe maar liever niet ja. Dat ene jaar kunnen we ook wel overleven zonder trein.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Waarom zou dat geen reizigers trekken? Ze hebben dat station daar vast niet gebouwd omdat er geen reizigersvraag is. En waarom een pendel vanaf Lelystad en niet gewoon een reeds bestaande treinserie in Dronten laten keren i.p.v. op Lelystad Opstel?
Dan kun je het busnetwerk ook al iets aanpassen en reeds in Dronten aansluiting bieden, scheelt de mensen weer reistijd.
Dan kun je het busnetwerk ook al iets aanpassen en reeds in Dronten aansluiting bieden, scheelt de mensen weer reistijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Ik dacht aan deze lijn:Daniel schreef: Dan kun je het busnetwerk ook al iets aanpassen en reeds in Dronten aansluiting bieden, scheelt de mensen weer reistijd.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... Station_NS
Gewoon pas in Dronten te laten beginnen, volgens mij heeft iedereen tijdswinst als lijn 143 pas vanaf Dronten begint.
For Your Railroad Adventures
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom ze nu ineens 'haast' krijgen om de nieuwe lijn te gebruiken. Ze hebben het daar jaren zonder trein gedaan en nu ineens moet op stel en sprong de indienststelling naar voren met allerlei kunstgrepen en pendeltreinen. De lijn zou zoiezo pas op 12-12-12 geopend worden en vooralsnog ligt het werk op schema.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Als je met belangrijker zaken geen voet aan de grond krijg, dan ga je je als politieke partij gewoon met het OV bezighouden toch. Elke politieke partij heeft inmiddels zijn eigen OV stokpaardje.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
De dienstregeling van 2013 gaat toch echt 9-12-12 in, als we zoals gebruikelijk de tweede zondag van December aanhouden. *O*Dexter schreef:De lijn zou zoiezo pas op 12-12-12 geopend worden en vooralsnog ligt het werk op schema.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Er keert geen enkele treinserie op Lelystad Opstel. Lelystad - Lelystad Opstel is nu enkelsporig in dienst ivm de Hanzelijnwerken.Daniel schreef:Waarom zou dat geen reizigers trekken? Ze hebben dat station daar vast niet gebouwd omdat er geen reizigersvraag is. En waarom een pendel vanaf Lelystad en niet gewoon een reeds bestaande treinserie in Dronten laten keren i.p.v. op Lelystad Opstel?
De genoemde lijn 143 is makkelijk om te leggen naar het nieuwe station. Die lijn opheffen tussen Dronten en Lelystad lijkt me niet de beste optie: die lijn bedient ook alle tussengelegen huizen. Hef dan de Hanzeliner (lijn 330) maar op, die wordt toch opgeheven als de Hanzelijn echt in dienst komt.Daniel schreef:Dan kun je het busnetwerk ook al iets aanpassen en reeds in Dronten aansluiting bieden, scheelt de mensen weer reistijd.
Maarreh: ik zie hier mensen typen dat de lijn klaar is. Zijn er al proefritten geweest dan waarmee dat aangetoond is?
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
De bovenleiding hangt net wel/niet voorbij Dronten. Verder is de aansluiting bij de brug over de IJssel nog niet af en moet er bij station Lelystad nog het een en ander gebeuren om de Hanzelijn daar goed aan te sluiten (Spoor, nieuwe beveiliging e.d.).
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Ja, waarom duurt dat eigenlijk zo lang? Drie jaar voor een betonnen bak?Fles schreef:Nou dan kan je best alvast een jaar naar Dronten gaan rijden zonder eindeloos gezeik over "een jaar de beveiliging testen". Zie Nijverdal West. Typisch gevalletje onwil dit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
In Nijverdal wachten ze op nieuwe regels van de overheid. Die moeten nog gemaakt worden en daarna kunnen ze de tunnel pas afbouwen :') Zie hier: http://www.destentor.nl/regio/salland/8 ... traagd.ece
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Als je het openbaar vervoer kapot wil maken dan moet je rechtstreekse verbindingen verbreken zonder dat er iets tegenover staat. Wie nu in Lelystad Oost instapt is nu nu in 20 minuten in Dronten. Als hanzeliner 330 zou worden opgeheven wordt dat 10 min. in Lelystad met de stadsdienst, overstappen, 10 min met de trein voordat je in Dronten bent. Dus 25 tot 35 minuten ipv 20 en niet meer rechtstreeks maar met een overstap. Kortom proefbedrijf Lelystad-Dronten mag maar geen verdere halve wijzigingen die groepen reizigers schaden.De genoemde lijn 143 is makkelijk om te leggen naar het nieuwe station. Die lijn opheffen tussen Dronten en Lelystad lijkt me niet de beste optie: die lijn bedient ook alle tussengelegen huizen. Hef dan de Hanzeliner (lijn 330) maar op, die wordt toch opgeheven als de Hanzelijn echt in dienst komt.Daniel schreef:Dan kun je het busnetwerk ook al iets aanpassen en reeds in Dronten aansluiting bieden, scheelt de mensen weer reistijd.
?
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 20 mar 2011, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Reden: quote gerepareerd
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Tja, reken er in ieder geval maar op dat de 330 weggaat als de Hanzelijn volledig operationeel is. Het is zonde van het geld om een snelle buslijn én een treinverbinding tussen Lelystad - Dronten - Zwolle te laten rijden. Overigens gaat het probleem wat je beschrijft alleen op voor één halte in Lelystad (Nienoord). De enige andere halte waar de Hanzeliner stopt is het station en de rest van Lelystad wordt bediend met lijn 143 naar Dronten en Kampen.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Wat Geert zegt klopt tot nu toe:
- De 330 gaat verdwijnen met de opening van de Hanzelijn
- De 143 heeft een fuctie en blijft bestaan.
Dit alles is alleen wel onderhevig aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Vergif durf ik dus niet in te nemen op het blijven bestaan van lijn 143 tussen Dronten en Lelystad.
- De 330 gaat verdwijnen met de opening van de Hanzelijn
- De 143 heeft een fuctie en blijft bestaan.
Dit alles is alleen wel onderhevig aan de bezuinigingen vanuit Den Haag. Vergif durf ik dus niet in te nemen op het blijven bestaan van lijn 143 tussen Dronten en Lelystad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Hoe zouden ze het dan willen doen zonder lijn 143? Dan zit west-Dronten zonder bus, moet er een stadsdienst Dronten komen
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Voor Dronten is het toch vrij simpel.
Lijn 1: Swifterbant - Alle hoekjes en gaatjes van Dronten - Biddinghuizen - Harderwijk (wel via de Karekielweg in Flevoland, anders kom je niet langs die camping)
Lijn 2: Dronten - Elburg - 't Harde Station (gewoon lief vragen aan Gelderland, dan mag het best)
Meer lijnen heb je niet nodig toch En het busstation kan je afbreken en vervangen door een mooie overdekte centrumhalte voor de twee buslijnen
Lijn 1: Swifterbant - Alle hoekjes en gaatjes van Dronten - Biddinghuizen - Harderwijk (wel via de Karekielweg in Flevoland, anders kom je niet langs die camping)
Lijn 2: Dronten - Elburg - 't Harde Station (gewoon lief vragen aan Gelderland, dan mag het best)
Meer lijnen heb je niet nodig toch En het busstation kan je afbreken en vervangen door een mooie overdekte centrumhalte voor de twee buslijnen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Dronten - Elburg heeft al eens een busverbinding gehad (lijn 145 zeg ik uit mijn hoofd), geen daverend succes met 8-persoonsbusjes volgens mij.
Ik zou trouwens Roggebotsluis niet zomaar zonder bus achterlaten, daar zit een asielzoekerscentrum en dat genereert best wat verkeer.
Ik zou trouwens Roggebotsluis niet zomaar zonder bus achterlaten, daar zit een asielzoekerscentrum en dat genereert best wat verkeer.
Re: GroenLinks: maak haast met Hanzelijn
Het is voor 99,9% zeker dat de 330 en de 140 gaan verdwijnen (stond in de concessie eisen voor de nieuwe concessie).
Lijn 143 zal blijven bestaan (zo als het er nu voor staat).
Stadslijn lijkt mij niet nodig Lijn 147 kan je het noord-zuid v.v. laten rijden en 143 oost-west v.v.
Lijn 143 zal blijven bestaan (zo als het er nu voor staat).
Stadslijn lijkt mij niet nodig Lijn 147 kan je het noord-zuid v.v. laten rijden en 143 oost-west v.v.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten