Mag ik even kwijt #74

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

STF, stuur eens wat van die muntjes op. De camping in Schiermonnikoog gebruikt precies dezelfde :lol: Daar kan je alleen niet zien hoe lang het nog duurt voordat het water op is. Soms ben je eigenlijk al klaar maar blijft de douche maar lopen en soms zit de shampoo nog in je haar en stopt het ding alweer. Brr...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Zes euro voor 1m3 water? Gooien ze soms geimporteerd mineraalwater in de waterleiding in Luxemburg? Bij de servicekosten van mijn vorige huis werd uitgegaan van €1,26 per m3 water :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

Daarom neem ik altijd 2 douche munten mee. :')
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

Water is heel schaars in Luxemburg en tot 2012 ontvangt onze gemeente nog subsidie van de overheid om het voor €3,50 niet-kostendekkend te kunnen doorverkopen, zodoende schiet volgend jaar de prijs ineens omhoog naar €6,50 om het zonder subsidie kostendekkend te kunnen doorverkopen. Maargoed we hebben ondanks het toenemende aantal toeristen nog elk jaar het waterverbruik lager weten te krijgen, een paar weken geleden zijn de toiletten omgebouwd waardoor ze als het goed is meer dan de helft minder water verbruiken. In de voorgaande jaren zijn de wastafels en douches al waterbesparend gemaakt.

In tegenstelling tot het dalende waterverbruik zit er in het elektriciteitsverbruik een stijgende lijn maar daar stijgt de prijs gelukkig nauwelijks van.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

Vanuit het niets ineens erg misselijk, duizelig en hoofddpijn. Ik ben maast me bed ingedoken nu. Z:-(
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door enkelereis »

@STF denk je dat het echt werkt? want ik heb daar mijn twijfels bij kijk eens naar de gemiddelde nederlander velen van hen verspillen water alsof het maar iets is wat ze kunnen weggooien dood en dood zonde.

@HTM heb je gefeest het weekend? of te lang in een trein/tram met airco gezeten?
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

Mag ik even kwijt dat bepaalde mensen soms gekke dingen doen om een trein te halen. Waarom zou je omlopen als je ook een stukje kan afsnijden :evil:
(Die gozer ging dus even niet mee met mijn trein)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Oud forumgebruiker »

Herkenbaar. Mensen die nog even een drukke weg overvliegen of vlak voor een naderende tram langsrennen, dan niet nadenken over de gevolgen natuurlijk. En het dan vreemd vinden dat zulk gedrag niet beloond wordt...
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

"Maar het kon nog makkelijk!" Ja, dat zag ik ook wel. Maar iedereen met meer dan 2 hersencellen weet gewoon dat het niet echt verstandig is om even over een hekje te klimmen, door het spoor te banjeren (vervolgens 2x onderuitgaan omdat er iemand bijna de tyfoons van het dak blaast (A) ) en dan op het perron te springen als je ziet dat de trein er al aan komt.

Maarja, het is een tijdelijke situatie daar, dus er zullen wel geen aanpassingen komen :?
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Joshua »

Jeej aankomend weekend is het eindelijk zo ver. Naar al te lang niet meer goed te hebben kunnen touren ga ik dan naar het mooie DUSSELDORF.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door htm_tram »

enkelereis schreef:@HTM heb je gefeest het weekend? of te lang in een trein/tram met airco gezeten?
Ik heb zaterdag heel de dag op zwolle rangeer gestaan om onderdelen te plukken voor de 115 en dat was erg vermoeiend en erg laat thuis. Zondag ee beetje in de trein gezeten met het boekenweek geschenk. En vanochtend vroeg op voor mij stage.

Ik heb ff 2 uur geslapen en voel me wel al een stuk beter.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Gertjan schreef:Maarja, het is een tijdelijke situatie daar, dus er zullen wel geen aanpassingen komen :?
Iemand die op Ddrs de verkeerde trap naar het perron genomen had zeker?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

Ja, iemand die nog aan de 'oude' kant naar boven kwam.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door STF »

enkelereis schreef:@STF denk je dat het echt werkt? want ik heb daar mijn twijfels bij kijk eens naar de gemiddelde nederlander velen van hen verspillen water alsof het maar iets is wat ze kunnen weggooien dood en dood zonde.
Tot voor kort waren de toiletten rechtstreeks op de waterleiding aangesloten; het water spoelde net zo lang tot de knop werd losgelaten en met een waterdruk van 8,5 bar (soort brandweerstraal) was er binnen enkele seconden al net zoveel water verbruikt als waar je een complete douchebeurt van had kunnen nemen.
Nu we er stortbakken tussen hebben geplaatst spoelt er nooit meer dan 9 liter door het toilet en bijna niemand zal blijven wachten tot de stortbak weer vol is om nogmaals door te spoelen. (Voor de zekerheid hebben we een erg nauwe toevoerleiding aangelegd dus de stortbak vult vrij langzaam.)

Bij de douches hielp het plaatsen van een waterbesparende douchekop totaal niet door de veel te hoge waterdruk, dus hebben we kranen gemonteerd met instelbare begrenzer. Tegenwoordig komt er nog maximaal 49 liter water uit de kraan per douchebeurt, vroeger was dat ongeveer het drievoudige. En ondanks de forse waterbesparing komt er nog altijd een hele keurige straal uit de douchekop.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Is er hier iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een afvoer onder een gootsteen? Sinds de vorige pvc buis is afgeknakt heb ik zelf al uren op verschillende momenten ermee zitten klooien, maar het blijft maar lekken.
Als er iemand is die dat kan verhelpen is die van harte welkom, in ruil voor een leuke attentie (etentje plus vervoerkosten of een prorail monopoly spel oid).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Zijn kunststof buisjes neem ik aan? Heb je die alleen in elkaar geschoven of heb je ze gelijmd? Dat laatste zorgt natuurlijk dat je geen kieren meer hebt.

(Hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar dat die buis is afgeknakt trouwens...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daantje »

Heb je in een bouwmarkt niet allerlei systemen om dat soort buizen aan elkaar te verbinden?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Thom91 »

Wordt het niet weer tijd voor NS om de dienstregeling te knippen? Kans op aardbevingen in limburg !
Komt wel goed schatje.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Is er hier iemand die ervaring heeft met het aansluiten van een afvoer onder een gootsteen? Sinds de vorige pvc buis is afgeknakt heb ik zelf al uren op verschillende momenten ermee zitten klooien, maar het blijft maar lekken.
Als er iemand is die dat kan verhelpen is die van harte welkom, in ruil voor een leuke attentie (etentje plus vervoerkosten of een prorail monopoly spel oid).
Heb je de rubberen afsluitring, de afsluitschroef en de lijm gebruikt? Het is ook wel aan te bevelen om de moffen eerst te schuren :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

De PVC buis die uit de grond komt, is op een hoogte van ongeveer 25 centimeter afgeknakt. Ik heb uiteindelijk alles wat tussen de gootsteen en die buis in zat nieuw gekocht, en volgens de handleiding in elkaar gedraaid, met rubberen ringetjes ertussen etc. Daarbij heb ik een flexibele afvoer die in de afgeknakte pvc bus gaat. Dat is niet een mooie oplossing, maar daar lekt het niet. Het druppelt ergens halverwege een van de verschillende plekken waar het aan elkaar zit gedraaid. En heb dus al heel wat verschillende ringetjes geprobeerd, ander stuk ertussen etc, maar het blijft maar druppelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Ik zou PVC-lijm proberen... situatie die je nu hebt lijkt een beetje op wat een loodgieter ooit bij mij op 't werk afgeleverd had: buisjes los in elkaar en toen er een grote plons water de gootsteen in ging schoot 't dus los :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

:D _O-

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Ik wil van mijn vakantiegeld en nog wat bijleggen een nieuwe keuken kopen, dus over paar maanden komt het ook wel goed, maar zo lang ga ik niet met een lekkende afvoer zitten. Ga morgen wel eens even naar een vakhandel die me wat meer kunnen vertellen dan een Karwei/Gamma/Praxis.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Fles »

Met Praxis krijg je ALLES voor elkaar *O*
enkelereis
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 17:08
Locatie: Mt

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door enkelereis »

htm_tram schreef:
enkelereis schreef:@HTM heb je gefeest het weekend? of te lang in een trein/tram met airco gezeten?
Ik heb zaterdag heel de dag op zwolle rangeer gestaan om onderdelen te plukken voor de 115 en dat was erg vermoeiend en erg laat thuis. Zondag ee beetje in de trein gezeten met het boekenweek geschenk. En vanochtend vroeg op voor mij stage.

Ik heb ff 2 uur geslapen en voel me wel al een stuk beter.

Aha waaide het zaterdag nog een beetje dan want ik kan me voorstellen onder aan die brug. Maar in hoeverre zijn ze eigenlijk met de brug voor de Hanzelijn?

Waar ben je overal geweest met het boekenweek geschenk dan? Ik had zondag helaas geen tijd mijn schoonmoeder was jarig ( 58:$ is de schat geworden ) maar als ik wel tijd had was ik wel even gaan kijken door de lande heen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 46 gasten