Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspolders
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
In Haarlem hangen ook nog oude klokken maar wel TBP's. Haarlem heeft zelfs twee modellen oude klok: het hele oude ronde model, en het model wat er later kwam (vierkant).
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Op Zlw hangen ze al een paar maanden. De hc's zijn er maar wat blij mee, want ze dankzij de LED-verlichting een stuk beter zichtbaar in het donker en van een afstand.Daniël schreef:...nog even ingezoomd op de stationsklok. Een van de eersten in het land in de stijl van de digitale CTA's zo te zien...
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Op Station Houten Castellum hangt die LED klok ook. Was iemand al is opgevallen dat die LED'jes soms rond draaien?
Gaat op zo'n manier:
Gaat op zo'n manier:
For Your Railroad Adventures
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Oh is dat het. En ik maar denken dat de tijd zo snel voorbij gaat, blijkt het gewoon optisch bedrog te zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Gisteren nog wat plaatjes gemaakt vanaf het nieuwe perron van Dordrecht Stadspolders.
De trap laat duidelijk zien dat de boel nog lang niet af is...
Leuk bakbordje...
Vanaf het einde van het perron ingezoomd ri. Sliedrecht. Mooi zichtbaar zijn de hobbels bij de tunnel van het station en het viaduct wat erna komt. Vandaar dus dat 't perron nu te hoog ligt. En de bordjes zijn natuurlijk ietwat dubbelop...
Vanaf dezelfde plek een foto zonder zoom. Zoals te zien moet een blinde niet te ver naar achter zitten, daar is geen geleidelijn...
En de laatste resten van het stationsgebouwtje...
De trap laat duidelijk zien dat de boel nog lang niet af is...
Leuk bakbordje...
Vanaf het einde van het perron ingezoomd ri. Sliedrecht. Mooi zichtbaar zijn de hobbels bij de tunnel van het station en het viaduct wat erna komt. Vandaar dus dat 't perron nu te hoog ligt. En de bordjes zijn natuurlijk ietwat dubbelop...
Vanaf dezelfde plek een foto zonder zoom. Zoals te zien moet een blinde niet te ver naar achter zitten, daar is geen geleidelijn...
En de laatste resten van het stationsgebouwtje...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Komt er eigenlijk nog iets van een overkapping terug of moeten de reizigers het doen met een stel abri's?
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Dat laatste En zelfs nieteens een stel van die dingen, degene die op de foto's te zien is is de enige.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Dit weekend is het tweede spoor bij Dordrecht Stadspolders aangesloten. Maareh, ProRail wilde toch minder wissels... op de foto een gloedjenieuwe die dan toch wel enigzins overbodig is: net voorbij het sein op de achtergrond gaat het weer over in enkelspoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Er zijn twee mogelijkheden: Deze wissel is er om het tweede spoor ook als keerspoor te kunnen gebruiken of het loopt vooruit op een eventuele verdere verlenging van het dubbelsporige tracé. Ik neem niet aan dat het ontwerp "voor de grap" zo ruim gelegd is. Anders heeft de provincie wel erg met geld gesmeten... (wissels is toch het eerste waarop bezuinigd wordt)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Verdere verlenging zal het niet worden... je komt misschien een paar honderd meter verder want de Wantijbrug zal wel niet door een dubbelsporige brug vervangen worden.
Wat ik zelf nog bedacht is een mogelijkheid om de keteltrein naar Dordrecht-industrie te passeren (al is het daar wellicht vrij kort voor), maar vraag me tegelijk af hoe beroerd je die wel niet in moet leggen wil hij er niet tussen passen met heel Ddr - Ddrs dubbelsporig
Wat ik zelf nog bedacht is een mogelijkheid om de keteltrein naar Dordrecht-industrie te passeren (al is het daar wellicht vrij kort voor), maar vraag me tegelijk af hoe beroerd je die wel niet in moet leggen wil hij er niet tussen passen met heel Ddr - Ddrs dubbelsporig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Wellicht kun je toch inhalen op dat punt als één spoor voor (regulier) onderhoud buiten dienst is?
Overigens vind ik dat wel een beetje een dure oplossing voor een probleem dat (nauwelijks) speelt.
Overigens vind ik dat wel een beetje een dure oplossing voor een probleem dat (nauwelijks) speelt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39144
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Niet speelt zelfs... onderhoudsrooster voor de MerwedeLingeLijn ligt in de nacht van woensdag op donderdag op een tijdstip dat er geen kwartiersdienst meer gereden wordt en daarmee ook niet gekruist hoeft te worden op Ddrs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Sterker nog, tijdens het nachtgat is er helemaal geen treinverkeer daar Iedereen mag gezellig met de bus.Daniel schreef:onderhoudsrooster voor de MerwedeLingeLijn ligt in de nacht van woensdag op donderdag op een tijdstip dat er geen kwartiersdienst meer gereden wordt en daarmee ook niet gekruist hoeft te worden op Ddrs.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold
Onderhoudsroosters willen nog wel eens veranderen als de infrastructuur wijzigt. Op de MerwedeLingeLijn liggen nu ook overdag onderhoudsroosters, alleen zijn die tussen de treindienst door gepland.Daniel schreef:Niet speelt zelfs... onderhoudsrooster voor de MerwedeLingeLijn ligt in de nacht van woensdag op donderdag op een tijdstip dat er geen kwartiersdienst meer gereden wordt en daarmee ook niet gekruist hoeft te worden op Ddrs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten