OVer Missers in de Reisinformatie #10

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Etienne »

VIRM m8737 wilde vandaag naar Den Haag CS i.p.v. Den Haag Centraal. :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Als we de koersdisplays mochten geloven gingen van de t1759 het voorste en achterste stel tot Deventer en het middelste door naar Enschede. Nooit geweten dat ICMm ook kan vliegen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door VIRM »

Ik heb mij net aangemeld voor de digitale NS-nieuwsbrief. Maar waarom heeft NS zoveel persoonlijke gegevens nodig? Het is toch een Nieuwsbrief?

En na het aanmelden:
Uw aanvraag voor de NS Nieuwsbrief is ontvangen.
Aparte formulering voor een bevestiging...
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Justin »

Etienne schreef:VIRM m8737 wilde vandaag naar Den Haag CS i.p.v. Den Haag Centraal. :lol:
Van de week zag ik ook al een VIRM die naar Amsterdam CS ging....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Die m8737 is inderdaad een vreemde eend in de bijt, ik had 'm ook al eens hier gemeld maar ik weet zeker dat hij in het verleden gewoon met de nieuwe aanduidingen met 'Centraal' heeft rondgereden. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door MdJ »

Vandaag gehoord bij het naderen van station Apeldoorn:
HC: "Het volgende station is Deventer. U kunt hier overstappen voor de richting Zutphen en Zwolle. Denkt u [bladiebladieonbelangrijkbladiebla]"
Meteen erna:
Mcn: "Het volgende station is Apeldoorn. U kunt hier overstappen voor de richting Zutphen en Winterswijk. Denkt u [bladiebladieonbelangrijkbladiebla]"
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Op de Vondellaan in Utrecht trof ik vanmiddag een bus met "063 Vianen" op de film... is dat nu de handmatige noodbediening bij InfoXX-storingen die de voorloopnul er ook op zet?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Wubbo »

Ik zat vandaag in de IC van 17.14 uit Utrecht naar Den Haag Centraal, die tot Gouda aan toe beweerde op tijd te zijn, om 17.00 uur in Rotterdam Alexander zou aankomen en om 17.10 op Rotterdam Centraal. Na Gouda was er opeens geen reisinformatie meer beschikbaar... ;-)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Klaasje »

Het valt me in de s1500 van Amersfoort richting Amterdam-Enkhuizen op dat bij binnenkomst van Hilversum meestal op de meest onzinnig mogelijke overstappen wordt gewezen: "U kunt hier overstappen op de stoptrein naar Hilversum Sportpark, Hollandse Rading, Utrecht Overvecht en Utrecht Centraal. ..." (komt pas 15 minuten later) ".... U kunt hier ook overstappen op de stoptrein naar Naarden Bussum, Weesp en Leiden." (Is net weg) De veel gebruikte s4900 overstap wordt regelmatig vergeten.
Als je nou kijkt wat de eerst vertrekkende treinen zijn op Hilversum dan vallen twee dingen op:
- Er komen twee s4900 treinen in twee richtingen na een paar minuten.
- De eerstvolgende stopper richting Naarden en Weesp is de s5800 die ook uit Amersfoort komt.
Daarbij: Hoeveel mensen moeten naar Hollandse Rading? -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Ach dat gebeurd niet alleen daar hoor... in de s2800 uit Amersfoort wordt in Utrecht ook vaak de s9800 naar Gouda en Den Haag genoemd. Voor de stoptreinstations tot Gouda nog logisch, maar wil je naar een station tussen Gouda en Den Haag dan is het toch echt een kwartier sneller om te blijven zitten en in Gouda op de s19800 over te stappen.
Overigens bij een te vroege aankomst wel een aantal keren de dan nog haalbare s2000 tussen de overstappen gehoord.

Bij aankomst met de s1700 in de spits in Amersfoort ook geregeld de melding van een aansluiting naar Leeuwarden... ehm, zouden de reizigers daarheen nou echt niet al 3 minuten eerder in Gouda of Utrecht in de rechtstreekse trein daarheen gestapt zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Wubbo »

Als je in Gouda over wil stappen van de s1700 naar Leeuwarden sta je daar mooi 27 minuten te wachten. In Utrecht haal je de overstap officieel ook niet (2 min). Het heeft dus wel nut voor reizigers uit Den Haag.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Ach dat gebeurt niet alleen daar hoor... in de s2800 uit Amersfoort wordt in Utrecht ook vaak de s9800 naar Gouda en Den Haag genoemd.
Het is toch logisch dat ze ook ze eindbestemming van de trein noemen? Anders zoekt de onwetende reiziger weer naar een stoptrein met eindbestemming Gouda...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag in de s5000 die om 17:00 vanaf Dtz naar Ddr vertrekt, riep de HC bij Rtz om dat we moesten wachten vanwege een passerende Fyra.
Ehm, tenzij Fyra ineens met VIRM wordt gereden, denk ik toch echt dat we werden ingehaald door een s1900. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Vanmiddag in de s5000 die om 17:00 vanaf Dtz naar Ddr vertrekt, riep de HC bij Rtz om dat we moesten wachten vanwege een passerende Fyra.
Ehm, tenzij Fyra ineens met VIRM wordt gereden, denk ik toch echt dat we werden ingehaald door een s1900. :wink:
Ik vergaloppeer me ook nog weleens in wat ik meen dat me in gaat halen en dat is dus ook meteen het nadeel van te gedetailleerde informatie willen geven: Je wordt er gelijk op vastgespijkerd als het niet klopt. En daar komen dus weer die 'algemene' omroepberichten vandaan waar we hier laatst nog een discussie over hadden. Snappez-vous? :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Suus »

Vraag van de dag is natuurlijk waarom je op een viersporig traject moet wachten op een intercity die je gaat inhalen :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Vraag van de dag is natuurlijk waarom je op een viersporig traject moet wachten op een intercity die je gaat inhalen :|
In de tegenrichting wordt de s5000 in Rlb ook ingehaald op het viersporige gedeelte door de s1900, die even verderop via een hogesnelheidswissel van het buitenspoor naar het binnenspoor (waarover ook de s5000 moet) doorwisselt om ruimte te maken voor een invoegende trein vanaf de HSL of de goederen-fly-over. 6 sporen komen daar samen tot 4. Maar in de tegenrichting gebeurt dat inhalen vooralsnog niet, dus hoe het geval zit waarover Meltrain schrijft, weet ik niet.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Het is toch logisch dat ze ook ze eindbestemming van de trein noemen? Anders zoekt de onwetende reiziger weer naar een stoptrein met eindbestemming Gouda...
Je zou het logisch kunnen noemen ja, maar de reisplanner noemt de werkelijke eindbestemming nog altijd zelden...
Wubbo schreef:Als je in Gouda over wil stappen van de s1700 naar Leeuwarden sta je daar mooi 27 minuten te wachten. In Utrecht haal je de overstap officieel ook niet (2 min). Het heeft dus wel nut voor reizigers uit Den Haag.
Mja, ik zeg toch ook alleen dat het geen nut heeft voor reizigers uit Gouda en Utrecht. Overigens is de omroep veelal in de vorm alsof de trein aan de overkant van het perron in Amersfoort een deel naar Leeuwarden heeft... daar kan je erg lang naar zoeken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Zelfs bij NMBS maakt men weleens een grapje...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X4nGiEPW ... r_embedded[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:
Meltrain schreef:Vanmiddag in de s5000 die om 17:00 vanaf Dtz naar Ddr vertrekt, riep de HC bij Rtz om dat we moesten wachten vanwege een passerende Fyra.
Ehm, tenzij Fyra ineens met VIRM wordt gereden, denk ik toch echt dat we werden ingehaald door een s1900. :wink:
Ik vergaloppeer me ook nog weleens in wat ik meen dat me in gaat halen en dat is dus ook meteen het nadeel van te gedetailleerde informatie willen geven: Je wordt er gelijk op vastgespijkerd als het niet klopt. En daar komen dus weer die 'algemene' omroepberichten vandaan waar we hier laatst nog een discussie over hadden. Snappez-vous? :wink:
Zoiets heet nou een omroepformat. Per treinserie de drie belangrijkste overstapverbindingen benoemen. Zo enorm veel werk om dat eens per jaar eens uit te zoeken lijkt me dat nou ook niet... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Wubbo »

Wat heeft dat te maken met een omroepbericht over wachten op een trein die je inhaalt? :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:
Bee schreef:Vraag van de dag is natuurlijk waarom je op een viersporig traject moet wachten op een intercity die je gaat inhalen :|
In de tegenrichting wordt de s5000 in Rlb ook ingehaald op het viersporige gedeelte door de s1900, die even verderop via een hogesnelheidswissel van het buitenspoor naar het binnenspoor (waarover ook de s5000 moet) doorwisselt om ruimte te maken voor een invoegende trein vanaf de HSL of de goederen-fly-over. 6 sporen komen daar samen tot 4. Maar in de tegenrichting gebeurt dat inhalen vooralsnog niet, dus hoe het geval zit waarover Meltrain schrijft, weet ik niet.
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat we moesten wachten totdat de Fyra bij Rtst naar de perronsporen gereden was. Al vraag ik me wel af wat ze daar nog doen, want ik dacht dat Fyra inmiddels (zonder reizigers) doorreed naar Breda?

@Daniel: LOL. :lol:
Maar: "Gelieve u paspoort klaar te houden"? :? Dat kan natuurlijk niet. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat we moesten wachten totdat de Fyra bij Rtst naar de perronsporen gereden was. Al vraag ik me wel af wat ze daar nog doen, want ik dacht dat Fyra inmiddels (zonder reizigers) doorreed naar Breda?
Meestal sturen ze het lege Fyra-materieel net achter de stoptrein aan naar Rtst, maar het kan zijn dat bij jou toen de volgorde is omgewisseld. Lang niet alle Fyra's rijden door naar Bd, want ik zie ze vaak gewoon keren op Rtst.

Een reisinformatiemisser van mijzelf: In de s2200 riep ik vandaag Zlw om toen ik de remming voor Bdp ingezet had. Ik weet niet waarom, maar het gebeurt vaker dat ik Zlw en Bdp door elkaar haal. :@ Verder heb ik dat eigenlijk nooit.

En inmiddels is ook Laa uitgerust met digitale TBP's. Het lijkt dus nog maar een kwestie van tijd voor Gvc of Gv aan de beurt komen. Maar op Dtz is het kennelijk een moeilijk verhaal om de oude flappenbak op spoor 2 te vervangen, terwijl spoor 1 al een paar weken voorzien is van een TBP.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door MdJ »

Tussen Hlm-Laa hangen digitale TBP's, incl Hlm en Laa :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Digitale TBP's nogwel, nooit geweten dat we daar ook een analoge versie van hadden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef: Maar op Dtz is het kennelijk een moeilijk verhaal om de oude flappenbak op spoor 2 te vervangen, terwijl spoor 1 al een paar weken voorzien is van een TBP.
Correctie: sinds vorige week maandag hangen ze op spoor 1. ;)
Maar ja, voor spoor 2 is het nu een enorm zooitje qua doorgangen, dus ik kan begrijpen dat ze geen vrachtwagen aan die zijde kunnen krijgen om die TBP te plaatsen.

Volgens mij zag ik vandaag ook een SLT die 'Haag Centraal' toonde. :o Maar ik zag het vanuit een DD-AR terwijl de SLT al reed, dus het kan ook zijn dat er wel gewoon 'Den Haag Centraal' op stond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten