Onduidelijkheid over onderhoud ProRail

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Onduidelijkheid over onderhoud ProRail

Bericht door student »

Vraagje

Gisteren een vriend bezocht in Reuver. Netjes via de NS site de laatste trein opgezocht terug naar Nijmegen. Deze zou om 23:15 vertrekken. De trein kwam om 23:15 uur ook netjes binnenrijden op station Reuver. Echter in Venlo moesten wij er allemaal uit wegens onderhoud aan de Maaslijn van ProRail. Dit was om de week het geval en dus al lang gepland. Veolia had keurig een bus klaar staan en een half uur later dan gepland waren we in Nijmegen.

Nu vraag ik mij af waarom de NS en 9292ov.nl deze onderhoudswerkzaamgheden van ProRail niet aangeven in de planner? ze doen dit immers ook bij incidenteel onderhoud (bijvoorbeeld een weekend) en dit is al veel langer bekend dus je zou zeggen dat het makkelijker is op te nemen in de planner.
Laatst gewijzigd door Dubbele P op vr 20 jun 2008, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel verduidelijkt
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Onderhoud ProRail

Bericht door Wubbo »

Pure gok: verkeerde data-aanlevering van Veolia aan de reisplanners?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Onderhoud ProRail

Bericht door Dubbele P »

Staat niet op alle gele vertrekstaten een kalender afgedrukt met de mededeling dat er periodiek onderhoud plaatsvindt op enkelsporige baanvakken op bepaalde data? :wink:
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Re: Onderhoud ProRail

Bericht door student »

Ja dat staat er volgens mij wel. En je had het ook kunnen weten door op de website van Veolia te kijken. Echter ik denk dat de NS planner en de 9292ov Planner wel de meest gebruikte informatiebron is als het gaat om het verkrijgen van reisinformatie. Dan is het toch vreemd dat het daar niet op staat?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Onderhoud ProRail

Bericht door Dubbele P »

Dat is waar, maar zelfs op de vertrekstaten heeft men niet de moeite genomen om het de reiziger écht makkelijk te maken. Er staat wel een fijn een kalender afgebeeld en verder wordt er gesproken over even en oneven weken, maar het zou natuurlijk pas echt handig zijn geweest als men zich even de moeite had genomen om de betreffende data waarop werkzaamheden plaatsvinden te omcirkelen.

Daarnaast zou het afspelen van een bandje met een mededeling op de betreffende data en stations waarop het van toepassing is ook geen kwaad kunnen. Maargoed, bij ProRail valt er nog een en ander te verbeteren, werd deze week duidelijk. Dit is daar dus één ding van.
student
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 16:41

Re: Onduidelijkheid over onderhoud ProRail

Bericht door student »

Ik begreep van de buschaufeur van Veolia die ons naar Nijmegen bracht dat Veolia na 10 uur 's avonds niet meer mag omroepen op de stations aan de maaslijn ivm geluidsoverlast voor de omwonenden *zucht*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Onduidelijkheid over onderhoud ProRail

Bericht door Wubbo »

Omroepen mag wel, maar het geluidsniveau moet omlaag. Dat is bij veel stations zo, niet alleen op de Maaslijn maar ook onder andere op Utrecht Overvecht (waar de bebouwing dichter langs het spoor staat dan op de Maaslijn-stations).

Of je een bandje af moet spelen voor dat periodiek onderhoud vraag ik me af: dat is op heel veel lijnen het geval, en wordt waarschijnlijk een kakafonie van (voor de meeste reizigers niet-boeiende) bandjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten