Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De stadsregio Rotterdam gaat de busconcessies in Rotterdam [nu RET] en rondom de stad (QBuzz] samenvoegen
eind 2011 neemt stadsregio besluit over de nieuwe concessiehouder
De twee concessies voor busbedrijven in en om Rotterdam worden eind december 2012 samengevoegd tot één. Dat gebeurt als onderdeel van de aanbesteding van die concessies. Het besluit hiertoe is genomen door het Dagelijks Bestuur van de stadsregio Rotterdam, die begonnen is met de voorbereidingen van de aanbesteding van deze busconcessies
De railconcessie hoeft pas in 2017 te worden aanbesteed. De tekst is onduidelijk over de Hoekse lijn.
Overigens heb ik ook gelezen dat de gemeente R nu weer eigenaar is van de RET, niet meer de stadregio.
Dat was inderdaad de bedoeling ja. Dit om de kromme situatie te voorkomen dat de stadsregio een bieding van een vervoerder waarvan ze zelf eigenaar zijn moet beoordelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Zou wel grappig zijn als Qbuzz straks de concessie wint en dan zowel Rotterdam-stad als -streek rijdt. Dan staat de RET denk ik wel even lelijk te kijken ;)
Dit is volgens mij geen verrassing, alleen was het eerst de bedoeling dat daarna alles automatisch naar de RET ging. Alleen was voor mij nu niet duidelijk of dan ook meteen alle bussen van Qbuzz automatisch naar de RET zouden gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De bussen van Qbuzz zijn al zo ingericht en afgestemd op de RET, dat de bussen alleen maar hoef over te stickeren en dan zijn het gewoon bussen van de RET? Dit was de eis van de stads regio.