Wat is je favoriete comedy?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Plaats reactie
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Wat is je favoriete comedy?

Bericht door hidihi »

Er zijn vier hobbies waar ik van hou en graag over praat is: kanoen muziek luisteren, OV en engelse Comedy series kijken!
aangezien kanosport waarschijnlijk een one man topic gaat worden, doe ik de topic wat is je favoriete comedy openen, hierin kunnen jullie praten over jullie favoriete comedy series!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door htm_tram »

Die parodie van Tomas de stoomtrein is erg leuk :mrgreen:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Ennes »

De grootste comedy is en blijft reizigers op een station bekijken :lol:

gegarandeerd uren vermaak met die wezens!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik mag 's avonds graag naar comedy's kijken... favorieten:
- South Park (heel actueel altijd en politiek erg oncorrect heerlijk)
- Frasier
- Keeping Up Appearances
- Simpson / Family Guy (nog droger dan de sahara)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Suus »

De beste ooit blijft toch Fawlty Towers. Familie daarvan is natuurlijk Monty Python's Flying Circus, maar dat is geen comedy.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door tsov »

Maar wel heel leuk ;)
Ik vind nogal veel series leuk. Om eens wat uit het Comedy Central-repertoire op te noemen: Scrubs, Family Guy, Better Off Ted, Psych. Eeuwenoude klassiekers zoals Friends of Frasier zijn natuurlijk ook goed. How I Met Your Mother schiet me zo nog te binnen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door hauptbahnhof »

Will & Grace, Two and a half Men.

En op dit moment kijk ik dagelijks My wife and kids en Rules of Engagement (beide veronica).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Dexter »

Nu je erover begint, ik vind dat momenteel het aanbod aan (kwalitatief goede) Nederlandse comedies erg schraal is. Hoewel, die nieuwe, Iedereen Is Gek Op Jack, wel aardig is. Al zou ik er niet elke zaterdagavond voor gaan zitten.
Vallend blad maakt rails glad.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door microshit »

Simpsons, South Park, Family Guy, Scrubs, That 70's Show, Malcom in the Middle, Saved by the Bell zijn zo even degene die bij mij opkomen. Als ik er 1 uit zou moeten kiezen is het toch wel Scrubs door de droge humor die erin zit, en is iets meer gevarieerd dan de rest.
Oud forumgebruiker

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik ben ook een groot van van Californication, maar of dat echt een comedy is...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door hidihi »

Ik ben erg fan van series die door David Croft geschreven zijn:
De bekendste series van die schrijver is Allo Allo en dad's army, maar de beste van croft vindt ik wel are you being served en you rang m'lord.
ik heb trouwens mijn account genoemd naar een van de Croft series( mijn account is zonder e), hidehi was een commedie serie die over een vakantiekamp ging.
Series die ik ook leuk vindt is george and mildred, Brittas Empire en Keeping Up the Appearence.
Ennes schreef:De grootste comedy is en blijft reizigers op een station bekijken :lol:

gegarandeerd uren vermaak met die wezens!!!
Er bestaat trouwens ook een serie die zich op een station afspeelt, die serie heet o doctor beeching.
Dexter schreef:Nu je erover begint, ik vind dat momenteel het aanbod aan (kwalitatief goede) Nederlandse comedies erg schraal is. Hoewel, die nieuwe, Iedereen Is Gek Op Jack, wel aardig is. Al zou ik er niet elke zaterdagavond voor gaan zitten.
Sommige Nederlandse series zijn nog gekopieerd ook, bv Samsam is gewoon opgebouwd uit de scripts van a man about the house, toen was geluk heel gewoon, ook goed gejat, je had namelijk begin jaren 70 de serie on the busses, die serie deed zich ook afspelen in een busgarage en bij een buschauffeur thuis en o ja de beste vriend van de buschauffeur was in de Engelse serie ook de buurman.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Suus »

Wist je dat Goede Tijden, Slechte Tijden ook oorspronkelijk ontstaan is uit vertaalde scripts van The Restless Years uit Australië. Maar niet alle 800 scripts zijn gebruikt, vanaf 1992 is het verhaal volledig Nederlands.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Wist je dat Goede Tijden, Slechte Tijden ook oorspronkelijk ontstaan is uit vertaalde scripts van The Restless Years uit Australië. Maar niet alle 800 scripts zijn gebruikt, vanaf 1992 is het verhaal volledig Nederlands.
Natuurlijk weet ik dat. Het is ook zeer slecht vertaald en verwerkt op het nederlandse straatbeeld. Pas halverwege seizoen 2 kreeg het een echte afspiegeling op de Nederlandse samenleving.
Verder hebben ze in Duitsland precies hetzelfde gedaan, daar hebben ze dus Gute Zeiten Schlechte Zeiten. Maar dan 2 jaar later begonnen en net als in Nederland naar een paar seizoenen een eigen script gaan schrijven. De verhaallijnen komen dus ook totaal niet overeen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door AppleMoose »

Ik kijk/keek graag naar 't Zonnetje in Huis, Kees&Co, Schone Schijn, Little Britain, Flodder, Jiskefet (Blijft altijd goed), Mr Bean en zo zijn er nog wel een paar maar daar weet ik even de naam niet meer van :)

En reizigers kijken, dat blijft altijd leuk natuurlijk!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Meltrain »

tsov schreef:Maar wel heel leuk ;)
Ik vind nogal veel series leuk. Om eens wat uit het Comedy Central-repertoire op te noemen: Scrubs, Family Guy, Better Off Ted, Psych. Eeuwenoude klassiekers zoals Friends of Frasier zijn natuurlijk ook goed.
Dat dus ongeveer. :P
O ja, Family Guy ook natuurlijk (maar American Dad juist totaal niet).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Thom91 »

How I met your Mother en South Park :)
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door deadlock »

ziggy schreef:Ik ben ook een groot van van Californication, maar of dat echt een comedy is...
Dramedy heet het officiëel ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Meltrain »

*Schopje*
Sinds kort kijk ik ook vrijwel dagelijks naar The Big Bang Theory.
Ik ben er redelijk laat mee begonnen, maar gelukkig is veronica zo aardig om alle seizoenen weer eens uit te zenden, zodat ik slechts de eerste helft van seizoen 1 niet gezien heb. :wink: Inmiddels is men halverwege seizoen 3.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:*Schopje*
Sinds kort kijk ik ook vrijwel dagelijks naar The Big Bang Theory.
Ik ben er redelijk laat mee begonnen, maar gelukkig is veronica zo aardig om alle seizoenen weer eens uit te zenden, zodat ik slechts de eerste helft van seizoen 1 niet gezien heb. :wink: Inmiddels is men halverwege seizoen 3.
oh dat is die mongolenshow voordat Top Gear begint toch? Stuitend :x
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door JeePee »

Nee man is leuk. Moet alleen wachten op season 5. 1 t/m 4 al gezien.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door hidihi »

JeePee schreef:Nee man is leuk. Moet alleen wachten op season 5. 1 t/m 4 al gezien.
Wachten op nieuwe uitzending is altijd leuk maar aangezien ik alleen maar naar oude series kijkt wordt het vaak moeilijk. Het fijne is wel dat je op een bepaald moment op zoek gaat naar nieuw materiaal.

Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen maanden de series comeback mrs noah gezien, het is een serie over een huisvrouw die vast zit in een ruimte schip ergens in de sterren.

Bless me father is ook een serie die ik de afgelopen maanden gezien heb, het is een commedie serie over een dominee die de kerk wel heel appart runt, de dominee wordt gespeeld door Athur lowe(kapitein Mainwering)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat is je favoriete comedy?

Bericht door Justin »

Och, ik ben nog altijd verknocht aan Friends, ook al is dat 7 jaar geleden gestopt en wordt het eindeloos herhaald op tv....

Ik kijk voor de rest nog wat ouwe cartoons en that's it. Ben eigenlijk heel saai, kijk haast nooit televisie :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten