Nieuw plan Dieren ook te duur

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Nieuw plan Dieren ook te duur

Bericht door AppleMoose »

Vanmiddag had ik nog een discussie met m'n ouders over het project hier. Uitkomst van deze discussie was dat het ons niet zou verbazen als de overheid het "gereserveerde" geld aan iets anders zou gaan besteden en dat van het hele plan niets terecht zou komen. En wat lezen we vanavond op teletekst van tv Gelderland? :roll:

'Nieuw plan Dieren ook te duur'

DIEREN - Plannen om verkeersproblemen in Dieren op te lossen, dreigen opnieuw te stranden door geldgebrek.

De gemeente presenteerde vrijdag een plan van ruim 80 miljoen euro. De provincie denkt dat de kosten veel hoger liggen. Bovendien is niet duidelijk hoeveel geld er is.

Het Rijk heeft vorige maand laten weten dat een eerder toegezegde subsidie niet door gaat. Vorig jaar sneuvelde het ambitieuze plan Hart van Dieren ook al door geldgebrek. De gemeente denkt dat er voldoende geld beschikbaar komt.

Bron:TV Gelderland

Het nieuwe plan heb ik nog niet ergens online kunnen vinden, zodra het online komt zal ik die in dit topic plaatsen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuw plan Dieren ook te duur

Bericht door Daantje »

Over welk plan gaat het hier (zowel het oude plan wat te duur is als het nieuwe plan)?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nieuw plan Dieren ook te duur

Bericht door AppleMoose »

Dit gaat over het nieuwe plan wat ze hebben gemaakt. Wat de plannen precies inhouden weet ik niet.
Het oude plan (autotunnel en spoortunnel) is al geschrapt vanwege de veel te hoge kosten en als ze nu al beginnen dat dit plan ook veel duurder gaat uitpakken en het rijk geen geld meer geeft heb ik er een hard hoofd in of er ooit nog wel een passend betaalbare oplossing komt...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten