OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Trein afhandelings Document :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Geert »

... en daarin staat hoe bijvoorbeeld wordt omgegaan met een vertraagde trein (of aansluitingen worden overgenomen en in welke volgorde de treinen worden weggestuurd).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Ik zat zojuist in een BRU-Amba met daarin een briefje met de volgende tekst: "Bus laten staan voor TD dienst". Hmm... wat deed die dan op de lijndienst :P (En zowiezo... een technische dienstdienst? :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

De RandstadRail E van 07.42 uit Pijnacker Centrum naar Den Haag was 3 minuten te laat. De oorzaak werd algauw duidelijk, er werd gereden met een enkel metrostel (in de ochtendspits !!!!!! :roll: ) :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Wat heeft ProRail met het getal acht? Las onlangs al dat op station Hilversum de perrons na de miljoenenverbouwing van het station 8 centimeter te hoog zijn volgens Europese normen.
Hetzelfde blijkt nu aan de hand op het nieuwe perron van Dordrecht Stadspolders wat 8 cm hoger ligt dan de vloer van de trein. In het laatste geval is de reden volgens ProRail overigens dat het spoor ter hoogte van het station al jaren acht centimeter te laag ligt. Bijzonder want dan zou het een soort van achtbaan zijn daar met een niet-meezakkend viaduct aan het einde van het perron en een niet-meezakkende tunnel halverwege :wink:

Heel wat anders: vanmiddag met de t2861 van Den Dolder tot de Vlasakkers langzaam rijden als gevolg van politie langs het spoor die op zoek was naar een verdacht persoon (in Amersfoort aangekomen was op de ARGOS-borden te zien dat de s2800 geheel werd opgeheven).
Eén overweg voor Soestduinen stonden maarliefst vijf politiewagens, een auto van ProRail en eentje van de toezichthouders van gemeente De Bilt. De verdachte persoon zal zich goed verstopt hebben want heb alleen de politie langs het spoor zien lopen. (Aardige wandeling voor ze trouwens als heel dat stuk waarvoor de lastgeving gold afgelopen moest worden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

"Wij moeten even wachten op de tegentrein die met vertraging binnenkomt omdat de baan er niet zo lekker bij ligt. Daardoor moeten wij zelf straks ook wat langzamer gaan rijden."

Ra ra, op welk station was dit? :D
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Bodegraven?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Inderdaad :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Wubbo »

De afgelopen maanden ben ik 3x heen en weer gereisd tussen Den Haag Centraal en Eindhoven in de s1900, en in geen van die gevallen ben ik gecontroleerd. Geen van de treinen was dusdanig vol dat het niet had gekund. Is hier wat speciaals aan de hand ofzo? Het begint me echt op te vallen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:De afgelopen maanden ben ik 3x heen en weer gereisd tussen Den Haag Centraal en Eindhoven in de s1900, en in geen van die gevallen ben ik gecontroleerd. Geen van de treinen was dusdanig vol dat het niet had gekund. Is hier wat speciaals aan de hand ofzo? Het begint me echt op te vallen...

Speciaal? Neuh. Luiheid :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Niet iets van de laatste tijd ook trouwens, dat weinige controleren... 'tis al tijden zo. Vandaag overigens voor de eerste keer in 2011 op zowel m'n heen- als terugreis gecontroleerd. Moest er wel twee treinen voor nemen die ik normaal zelden neem :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door MdJ »

Afbeelding
Hihi :oops:
DDM-1 in trein t4542 en t4557 en dezelfde in t1540, t1557 en t1556. Dus eventjes Asd-Ekz-Amfs met DDM-1 gedaan.

Daarna met de t5656 die een makkelijke overstap gaf in Amersfoort op trein t2856, omdat er een persoon bij het spoor liep.

16.46: t5656 (2xDDAR) krijgt veilig. Uiteraard met 40km/h naar Dld, omdat daar dingetje liep.
16.50: t2856 krijgt beilig, uiteraard met 40 km/h naar Dld.
17.14 komen wij Ut binnen, op spoor 8.
17.18 mogen we alweer richting Gd. Trein t1756 staat voor de rooie thv de Landstraat
- Bij Wd zachter gereden, omdat de 4000 ervoor moest.
Bij Gdg naar links, alsnog achter de s4000. Op Gdg wachten, voor Gd wachten... Rechts zien we de s1756 voorbij(!) komen.
17.44 we mogen eindelijk Gd binnen. Geen spoor meer van de t1756.

Kon dat nu niet anders*...? t2856 reed zo ongeveer in het pad van de t22756... Zou je dat door blijven rijden, heb je +15 te Rtd. Mensen die nu naar Rtd gingen hadden +30...

t2856 via spoor 4(Gdg) naar spoor 8(Gd). Evt kun je zelfs nog spoor 11 gebruiken (A 17.37, vertrek 17.38... Dan staat de 19500 nog in Wad, dus die heeft daar geen last van). Hij had 7 bakken, dus lengte is het probleem ook niet.

s4000 via spoor 3(Gdg) naar spoor 8 (Gd). Gevolg is +2 ongeveer, en dan de t1756 over spoor 4(Gdg) naar spoor 10(Gd). vertraging wordt niet veel groter; en reizigers uit de t2856 krijgen geen +30...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Meltrain »

Arriva deed vandaag op de MLL aan andersom-dag: de m10407 reed de volledige route, terwijl de t10501 de spitsdienst t/m Gorinchem voor zijn rekening nam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Niet iets van de laatste tijd ook trouwens, dat weinige controleren... 'tis al tijden zo. Vandaag overigens voor de eerste keer in 2011 op zowel m'n heen- als terugreis gecontroleerd. Moest er wel twee treinen voor nemen die ik normaal zelden neem :P
Ik heb het niet over korte stukjes, ik heb het over lange stukken. Den Haag - Eindhoven is ruim anderhalf uur, dat is niet te vergelijken met dat kwartier Utrecht - Amersfoort. Ter vergelijking: tussen Den Haag en Utrecht word ik ook niet in de helft van de gevallen gecontroleerd, maar dat is altijd nog meer dan die trieste 0% waar ik nog op sta in de s1900...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Oow, maar ik heb ook al vele keren Amersfoort - Dordrecht zonder controle, Dordrecht - Amsterdam zonder controle en dat soort langere trajecten afgelegd hoor :wink:
Opmerkelijk genoeg is de controlekans gelijk gebleven ondanks dat ik nu maar een kwartiertje reis op Amf-Ut tegen ca. een uur op Ddr-Ut. Schommelt op een enkele uitzondering na rond de 15%.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:De afgelopen maanden ben ik 3x heen en weer gereisd tussen Den Haag Centraal en Eindhoven in de s1900, en in geen van die gevallen ben ik gecontroleerd. Geen van de treinen was dusdanig vol dat het niet had gekund. Is hier wat speciaals aan de hand ofzo? Het begint me echt op te vallen...
Daniel schreef:Niet iets van de laatste tijd ook trouwens, dat weinige controleren... 'tis al tijden zo. Vandaag overigens voor de eerste keer in 2011 op zowel m'n heen- als terugreis gecontroleerd. Moest er wel twee treinen voor nemen die ik normaal zelden neem :P
Wat ik me afvraag, op die stukken helemaal geen HC gezien, of wel een HC langs zien wandelen voor een zogenaamde service ronde, maar alleen geen controle gehad?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Dat varieert... maar in het meerendeel van de gevallen helemaal geen HC gezien. Soms zelfs niet in een trein bestaande uit een los stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:Niet iets van de laatste tijd ook trouwens, dat weinige controleren... 'tis al tijden zo. Vandaag overigens voor de eerste keer in 2011 op zowel m'n heen- als terugreis gecontroleerd. Moest er wel twee treinen voor nemen die ik normaal zelden neem :P
Ik heb het niet over korte stukjes, ik heb het over lange stukken. Den Haag - Eindhoven is ruim anderhalf uur, dat is niet te vergelijken met dat kwartier Utrecht - Amersfoort. Ter vergelijking: tussen Den Haag en Utrecht word ik ook niet in de helft van de gevallen gecontroleerd, maar dat is altijd nog meer dan die trieste 0% waar ik nog op sta in de s1900...

Nou enigszins vergelijkbaar is het toch wel hoor. Het aanschaffen van een maandtrajectkaart Ut - Amf is economisch gezien gewoon onzin aangezien je in een maand ongeveer 2 hooguit 3 keer gecontroleerd wordt. 3 keer een boete betalen is goedkoper dan een maandkaart :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Etienne »

Tijdens m'n rijexamen zag ik dat een bus 130 (Delft <> Den Haag) verkeerd was gereden in de Plaspoelpolder. Jammer dat de chauffeur dan een halte oversloeg waar een passagier stond te wachten. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Op http://www.ns.nl is in de reisplanner de aangepaste dienstregeling te vinden voor 30 april. Ik heb uitgezocht wat er anders is dan in de normale dienstregeling. Dit staat hieronder, maar voor mijn gevoel ben ik nog wat wijzigingen vergeten.

ICE/Nachttreinen vanaf Duitsland: rijden vanaf/tot Utrecht Centraal.
s140: rijdt vanaf/tot Amersfoort.
s700: rijdt niet vanaf/naar Schiphol, maar vanaf/naar Amsterdam Centraal.
s800: rijdt alleen Alkmaar – Eindhoven v.v.
s900: rijdt vanaf/tot Schiphol.
s1500: rijdt niet.
s1600: rijdt niet vanaf/naar Schiphol, maar vanaf/naar Amsterdam Centraal
s1900: rijdt alleen Den Haag Centraal – Eindhoven v.v.
s2800: start/eindigt op Amersfoort Schothorst.
s3400: rijdt alleen Hoorn – Haarlem v.v. (maar dat is volgens mij normaal op zaterdag).
s3500: rijdt door naar/vanaf Maastricht.
s3700: rijdt niet.
s3900: rijdt alleen Lelystad Centrum – Amsterdam Centraal v.v.
s4000: heeft een knip te Amsterdam Centraal.
s4300: rijdt door naar/vanaf Lelystad Centrum.
s4400: is niet aan de s9600 gekoppeld.
s4500: stopt op alle Purmerendse stations.
s5200: rijdt als stoptrein het traject Venlo – Helmond – Eindhoven – Tilburg – Tilburg Universiteit.
s6300: rijdt door/vanaf Amsterdam Centraal.
s6400: is niet aan de s5200 gekoppeld en rijdt het traject Eindhoven – Weert – Roermond – Sittard – Maastricht – Maastricht Randwyck.
s6800: vervalt; zie de s6400.
s6900: rijdt 2x/uur.
s9200: rijdt vanaf/tot Schiphol.
s9300: rijdt vanaf/tot Schiphol.
s9600: rijdt door naar/vanaf Venlo; is niet aan de s4400 gekoppeld.
s28700: stoptrein Amsterdam Centraal – Hoofddorp v.v.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Niet iets van de laatste tijd ook trouwens, dat weinige controleren... 'tis al tijden zo. Vandaag overigens voor de eerste keer in 2011 op zowel m'n heen- als terugreis gecontroleerd. Moest er wel twee treinen voor nemen die ik normaal zelden neem :P
Dat stukje s1900 wat je reisde is natuurlijk ook wel vergelijkbaar met Utrecht - Amersfoort. Dat is ook ongeveer 15 minuten reistijd. Fles heeft natuurlijk wel gelijk dat het bij weinig controle economisch voordeliger is om geen maandkaart aan te schaffen, maar er is wel een verschil tussen korte stukken geen controle en lange stukken geen controle. Dat je op korte stukjes niet gecontroleerd wordt is inherent aan het feit dat er maar een paar conducteurs zijn op een groot reizigersaanbod wat niet volledig gecontroleerd kan worden gedurende het korte ritje. Als je tussen Eindhoven en Den Haag echter geen conducteur ziet is dat niet helemaal meer in proporties en in die anderhalf uur tijd moet het toch wel lukken om de hele trein eens gecontroleerd te hebben...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Daniel schreef:Niet iets van de laatste tijd ook trouwens, dat weinige controleren... 'tis al tijden zo. Vandaag overigens voor de eerste keer in 2011 op zowel m'n heen- als terugreis gecontroleerd. Moest er wel twee treinen voor nemen die ik normaal zelden neem :P
Dat stukje s1900 wat je reisde is natuurlijk ook wel vergelijkbaar met Utrecht - Amersfoort. Dat is ook ongeveer 15 minuten reistijd. Fles heeft natuurlijk wel gelijk dat het bij weinig controle economisch voordeliger is om geen maandkaart aan te schaffen, maar er is wel een verschil tussen korte stukken geen controle en lange stukken geen controle. Dat je op korte stukjes niet gecontroleerd wordt is inherent aan het feit dat er maar een paar conducteurs zijn op een groot reizigersaanbod wat niet volledig gecontroleerd kan worden gedurende het korte ritje. Als je tussen Eindhoven en Den Haag echter geen conducteur ziet is dat niet helemaal meer in proporties en in die anderhalf uur tijd moet het toch wel lukken om de hele trein eens gecontroleerd te hebben...
In die tijd zou je toch wel een keer een HC gezien moeten kunnen hebben ja!
Ik heb trouwens eens een beetje voor mezelf nagekeken, maar bij een VIRM VI (ongeveer voor 50% - 75% gevuld qua zitplaatsen), doe je gemiddeld ongeveer 1 uur over een controle ronde. Dit is natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van de treinserie.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Ik heb trouwens eens een beetje voor mezelf nagekeken, maar bij een VIRM VI (ongeveer voor 50% - 75% gevuld qua zitplaatsen), doe je gemiddeld ongeveer 1 uur over een controle ronde. Dit is natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van de treinserie.
Precies, ik heb het dikwijls meegemaakt dat ik na een rit Ddr - Asd met een losse VIRM VI de hc van mijn trein zowat bezweet tegenkwam op Asd en dan nog niet de hele trein heeft kunnen knippen, omdat hij op elk stuk wel een keer of twee moest schrijven met alle rompslomp van dien en soms zelfs S&V erbij moest halen.

Het kan natuurlijk in veel gevallen altijd beter, maar mensen die hier klagen over de trefkans hc moeten eerst even bedenken dat een VIRM VI in feite telt als 12 bakken! En als ie aardig bezet is, is dat veel werk voor 1 hc. :idea:
Fles schreef:Nou enigszins vergelijkbaar is het toch wel hoor. Het aanschaffen van een maandtrajectkaart Ut - Amf is economisch gezien gewoon onzin aangezien je in een maand ongeveer 2 hooguit 3 keer gecontroleerd wordt. 3 keer een boete betalen is goedkoper dan een maandkaart :)
Toen NS nog op de Zoetermeer Stadslijn reed, hoorde ik eens een verhaal over een bedrijf waarvan alle medewerkers zwartreden en gezamelijk een collectief potje aanlegden. Als er dan eens iemand een boete kreeg bij een controleactie, dan betaalden alle collega's samen de boete van de inhoud van het potje. Is dat calculerend, economisch, of slim?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Maar een VIRM-VI moet je met zijn tweeën doen toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Nee hoor, één hc mag in zijn/haar eentje tot 7 bakken meenemen. Twee mogen er tot 12 bakken meenemen en vanaf 13 of meer moeten ze met z'n drieën zijn. Voor getrokken materieel zoals ICRm/BDs (en ook de oude DDM1 valt daaronder) gelden andere regels en moet je altijd met twee zijn. Maar de regels veranderen nogal eens, he Ennes? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten