OVer je reiservaringen in maart 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Nee hoor, één hc mag in zijn/haar eentje tot 7 bakken meenemen. Twee mogen er tot 12 bakken meenemen en vanaf 13 of meer moeten ze met z'n drieën zijn. Voor getrokken materieel zoals ICRm/BDs (en ook de oude DDM1 valt daaronder) gelden andere regels en moet je altijd met twee zijn. Maar de regels veranderen nogal eens, he Ennes? :mrgreen:
Daar merk ik nou nooit wat van hoor Dexter :lol: En dat is dan nog de bakken-norm, als je de veiligheids-norm neem mag/moet je met minder personeel nog meer bakken meenemen
Bee schreef:Maar een VIRM-VI moet je met zijn tweeën doen toch?
Nee een VIRM VI is standaard 1 HC

(en als je ziet hoeveel tijd er gaat zitten in het scannen van die chipkaarten t.o.v. een papieren kaartje knippen, dan snap je dat het vaak ook niet echt haalbaar is)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Fles »

Personeel van de t3500 was wel erg enthousiast bezig vanochtend :')

10:20:30 fluiten
10:20:40 sluiten
10:21:00 rijden

Waar 10:22 de vertrektijd is :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:(en als je ziet hoeveel tijd er gaat zitten in het scannen van die chipkaarten t.o.v. een papieren kaartje knippen, dan snap je dat het vaak ook niet echt haalbaar is)
Valt inderdaad wel op ja dat dat vrij traag gaat... zie, als ik ze al zie, zelden nog conducteurs door een bak heen "vliegen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Geert »

Dus door die oh-zo-veilige chipkaart is de controlekans eigenlijk nog iets kleiner geworden. Oh, de ironie. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Daniel »

Ach, ik zag net dat de chipkaart z'n eigen fouten al gaat corrigeren... of tenminste, het komt er zo ongeveer op neer: afgelopen weekend op de heenweg per bus in Dordrecht teveel betaald (checkin volgens 't overzicht een halte eerder dan in de praktijk), maar op de terugweg stonden de lezers nog op 'n halte eerder toen ik uitcheckte. Compenseert elkaar precies :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Wubbo »

Mijn s1900-en waren een mengeling van ICRm en VIRM, en niet in alle gevallen was er een servicerondje. Ik snap best dat het niet altijd mogelijk is om een trein te controleren, maar anderhalf uur zonder controle, in treinen die het grootste deel van de tijd niet vol zijn, gaat er bij mij echt niet in.

Vandaag weer zo'n voorbeeld: ik zat in een s3700 van Schiphol naar Lelystad, en de conducteur is die hele rit niet verder gekomen dan het HC-hok (daar zat ik vlak achter, dus dat kon ik keurig horen). Ik snap best dat je administratie moet doen etc, maar dit is gewoon je verstoppen en daar kan ik niet zo goed tegen. Dit soort ervaringen verpesten het voor het goedwillende personeel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Ik sta er nooit zo bij stil bij de controles, maar volgens mij ben ik aflopen week helemaal nog niet gecontroleerd. Gisteren was de hc heel lang aan het bellen: Nee je moet gewoon even een paracetamol nemen, dan kom je de avond wel door, neeee, ik moet nog twee ritjes, ow nou kruip nog lekker even tegen de kachel... wacht even ik moet even vertrekken (met telefoon door schouder omhoog gedrukt tegen het oor en met andere arm deur sleutelen)... Ja daar ben ik weer... :Y :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Mark »

Toen ik vanmiddag in Amsterdam op het Frederiksplein op de tram stond te wachten kwam daar opeens een omgeleide lijn 9 langs. Blijkbaar was er bij Artis iets aan de hand, hoewel lijn 14 dan weer niet omgeleid was.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Mijn s1900-en waren een mengeling van ICRm en VIRM, en niet in alle gevallen was er een servicerondje. Ik snap best dat het niet altijd mogelijk is om een trein te controleren, maar anderhalf uur zonder controle, in treinen die het grootste deel van de tijd niet vol zijn, gaat er bij mij echt niet in.

Vandaag weer zo'n voorbeeld: ik zat in een s3700 van Schiphol naar Lelystad, en de conducteur is die hele rit niet verder gekomen dan het HC-hok (daar zat ik vlak achter, dus dat kon ik keurig horen). Ik snap best dat je administratie moet doen etc, maar dit is gewoon je verstoppen en daar kan ik niet zo goed tegen. Dit soort ervaringen verpesten het voor het goedwillende personeel.
Caspar schreef:Ik sta er nooit zo bij stil bij de controles, maar volgens mij ben ik aflopen week helemaal nog niet gecontroleerd. Gisteren was de hc heel lang aan het bellen: Nee je moet gewoon even een paracetamol nemen, dan kom je de avond wel door, neeee, ik moet nog twee ritjes, ow nou kruip nog lekker even tegen de kachel... wacht even ik moet even vertrekken (met telefoon door schouder omhoog gedrukt tegen het oor en met andere arm deur sleutelen)... Ja daar ben ik weer... :Y :lol:
Dat je je zeker moet laten zien als HC ben ik het helemaal mee eens. En er kunnen altijd redenen zijn waarom je een keer een trein niet doorgaat, als je bijvoorbeeld een hoop rottigheid over je heen hebt gekregen (en dat komt regelmatig voor) en dan ben je er wel eens even helemaal klaar mee.
Daarnaast staat voor NS een service ronde op hetzelfde niveau als een controle ronde.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Suus »

Lijn 14 had vanmiddag ook via omleiding op de bestemming staan, maar dat is zo'n lange lijn dat je nooit goed kan voorspellen waar hij nu weer omgeleid wordt. Kan er niets over terugvinden op hun Twitter, waarmee maar weer eens bewezen wordt dat Twitter niet altijd even nuttig is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Milco »

Ik heb net een nieuwe webcam 'gevonden': http://n794b.webcam.nl/flash/
Deze bevindt zich bij transferium Horsthoek in Heerde. Je kunt zelfs inzoomen op het bord van de actuele vertrektijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door someone-unreal »

Mark schreef:Toen ik vanmiddag in Amsterdam op het Frederiksplein op de tram stond te wachten kwam daar opeens een omgeleide lijn 9 langs. Blijkbaar was er bij Artis iets aan de hand, hoewel lijn 14 dan weer niet omgeleid was.
Waarschijnlijk dan tussen Rembrandtplein en Plantage Kerklaan. De 9 reed van Vijzelstraat naar Plantage Badlaan via Wetering circuit, Frederiksplein, Weesperplein, Roeterstraat zo naar de plantage middenlaan. Wat er was weet ik ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Ik was vandaag als reiziger privé onderweg naar Leiden voor een etentje met mijn schoonfamilie en in de propvolle spits- s2100 liep de hc coupé voor coupé de trein door om de mensen te verwelkomen: "Goedeavond en welkom in de trein!" Je zag iedereen bijna verschrikt opveren, oordopjes uitrukken en in tassen en jaszakken naar kaartjes graaien, maar de hc zei: "Nee dat is niet nodig, ik kom u alleen even verwelkomen!" Ik vond het wel heel bijzonder. :P
Vallend blad maakt rails glad.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Thom91 »

Milco1995 schreef:Op http://www.ns.nl is in de reisplanner de aangepaste dienstregeling te vinden voor 30 april. Ik heb uitgezocht wat er anders is dan in de normale dienstregeling. Dit staat hieronder, maar voor mijn gevoel ben ik nog wat wijzigingen vergeten.
best interessant :O
hoop wijzigingen, hoop dat het goed komt :D
Laatst gewijzigd door webguy op za 26 mar 2011, 12:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort...
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Zo had ik gister in een s3100 een man die iedereen "Gods zegen toewenste, zijn liefde en een fijne reis". Tja...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Bart »

Deze typische conducteur hebben vast wel meer mensen gehoord hier:
-Dankzij de fantastische inzet van ons treinpersoneel komen wij volgens het spoorboekje aan in...
-Denkt u aan uw spulletjes en neem ze ook mee.
En de mooiste:
-Reist u met de ov-chipkaart en heeft u gedaan checkie in doe dan ook weer checkie uit.
webguy schreef:Zo had ik gister in een s3100 een man die iedereen "Gods zegen toewenste, zijn liefde en een fijne reis". Tja...
En dat was de conducteur? :P
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik was vandaag als reiziger privé onderweg naar Leiden voor een etentje met mijn schoonfamilie en in de propvolle spits- s2100 liep de hc coupé voor coupé de trein door om de mensen te verwelkomen: "Goedeavond en welkom in de trein!" Je zag iedereen bijna verschrikt opveren, oordopjes uitrukken en in tassen en jaszakken naar kaartjes graaien, maar de hc zei: "Nee dat is niet nodig, ik kom u alleen even verwelkomen!" Ik vond het wel heel bijzonder. :P
Waarom zie ik nou weer zo'n Gaston achtig beeld voor me....

GOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDE AVOND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door webguy »

Bart schreef:
webguy schreef:Zo had ik gister in een s3100 een man die iedereen "Gods zegen toewenste, zijn liefde en een fijne reis". Tja...
En dat was de conducteur? :P
Dat niet, maar hij gedroeg zichzelf wel zo, vandaar de associatie
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Vinny »

Omroepbericht in 1890:
"Goedenmiddag hooggeachte dames en heren, bij gratie Gods komen wij om 15.35 aan te Amsterdam Centraal. Uw aansluitingen (...) Deo volente"

Omroepbericht in 2011:
He jongens en meisjes. We ZIJN er weer..., de machinist heeft een lekker eind kunnen doorrijden en zullen als er geen pestkoppen in de verkeersleiding zitten om 15.35 aankomen in Amsterdam, zolang ProRail het niet verprutst..."
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Voor de liefhebbers: dit weeken rijden de s3000 en s2100 Den Helder- Amsterdam- Vlissingen, ivm werkzaamheden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Voor de liefhebbers: dit weeken rijden de s3000 en s2100 Den Helder- Amsterdam- Vlissingen, ivm werkzaamheden.
Ik hoef helaas maar vanaf/tot Asd te rijden, terwijl ik wel op het hele stuk wegbekendheid heb. -o- He wat jammer nou dat dat plan voor OV-miles van Ineke van Gent er nog niet door is. Hadden een mensen zonder overstap veel OV-miles kunnen sparen.
Ennes schreef:Waarom zie ik nou weer zo'n Gaston achtig beeld voor me....

GOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDE AVOND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee integendeel, hij sprak heel rustig en bleef tussen twee stappen in even stilstaan om ons te verwelkomen. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef: Ik hoef helaas maar vanaf/tot Asd te rijden, terwijl ik wel op het hele stuk wegbekendheid heb. -o- He wat jammer nou dat dat plan voor OV-miles van Ineke van Gent er nog niet door is. Hadden een mensen zonder overstap veel OV-miles kunnen sparen.
Als wij nou ook mogen sparen.. dan kunnen we gelijk het goede voorbeeld aan onze klanten geven om in en uit te checken :lol:

En het is tevens goed voor de werkgelegenheid, er moet dan zoveel verlof verstrekt worden dat er meer personeel nodig is :twisted:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Stefan »

Milco1995 schreef:Ik heb net een nieuwe webcam 'gevonden': http://n794b.webcam.nl/flash/
Deze bevindt zich bij transferium Horsthoek in Heerde. Je kunt zelfs inzoomen op het bord van de actuele vertrektijden.
Gaat prima inderdaad, de bus van 17.05 naar Apeldoorn heeft inmiddels +28... Toen ik om 16.50 ging kijken had 'ie +14, zal wel gevalletje kaduuk zijn. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door tsov »

Bart schreef:Deze typische conducteur hebben vast wel meer mensen gehoord hier:
-Dankzij de fantastische inzet van ons treinpersoneel komen wij volgens het spoorboekje aan in...
-Denkt u aan uw spulletjes en neem ze ook mee.
En de mooiste:
-Reist u met de ov-chipkaart en heeft u gedaan checkie in doe dan ook weer checkie uit.
Toevallig had ik gisteren die conducteur :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in maart 2011

Bericht door Caspar »

Vandaag 8 verschillende omroepstemmen gehoord op 2 stations :roll:
Bij de metro uitgang op Amsterdam Centraal ontstond een hele opstopping, met mensen die verkeerd hadden in of uitgecheckt. Ik hoorde een mw die zei: ik heb in Utrecht ingecheckt, en haal 'm hier nu langs het poortje bij de metro uitgang, wat hier eindigt mijn reis. Dat ging dus mis. Vervolgens iemand anders: Ik heb net boven ingecheckt bij NS in de stationshal, maar nu gaat hier het poortje niet open, ik heb 'm er nog maar een keer voogehouden hier. Ging dus ook niet goed... Zo ging dat volgens mij de hele middag door daar.

Verder zag ik dat de t5800 naar Amersfoort van 17.05 in de voorste 2 rijtuigen van de DDAR zelfs staanplaatsen had in de gangpaden, maar achterin waren er nog enkele zitplaatsen. Gebeurt niet zo vaak dat 'ie van spoor 7a vertrekt in Amsterdam. Maar wel erg drukke trein dus. In mijn IC naar Hoorn van 17.09 zat een vrouw die in Sloterdijk had moeten overstappen voor Alkmaar maar dat was vergeten. Vraagt ze: o maar dan kan ik wel in Zaandam nog overstappen? Mede reiziger zegt dat de trein in 1 keer doorgaat naar Hoorn. Mevrouw: ow wat raar, waarom stopt ie dan niet in Zaandam? Vervolgens, als ie niet in Zaandam stopt, dan zeker wel in Purmerend he? NEE MEVROUW HIJ STOPT NERGENS TOT HOORN. Komt een paar minuten later de HC, vraagt mevrouw of de trein in Zaandam stopt :roll: Had bijna zin om te roepen van hou je mond eens domme doos :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten