Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Rookontwikkeling in trein Barendrecht
In Barendrecht is rook gezien in een treintunnel. In de tunnel staat een hoge snelheidstrein met tweehonderd passagiers aan boord stil. Die mogen voorlopig blijven zitten.
Lees verder op: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... cht%20plat
In Barendrecht is rook gezien in een treintunnel. In de tunnel staat een hoge snelheidstrein met tweehonderd passagiers aan boord stil. Die mogen voorlopig blijven zitten.
Lees verder op: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... cht%20plat
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
ik rees vanuit blaak terug naar huis en ik hoorde het inderdaad. de trein reed niet verder dan lombardijen.
De trein van 11.48 vertrok niet dus ik moest de trein van 11.57 nemen, dat is de sneltrein die stopt normaal niet op Rotterdam zuid maar vandaag wel. helaas was de machinist daar niet op berekend, want ik zat in de voorkant van de trein en die sjeeste al langs de stationstrappen zonder dat we geremd hadden, gelukkig reageerde de machinist snel en trok aan de noodrem waardoor de trein net op tijd stopte en nog net op het station tot stilstand kwam.
Trouwens in de trein werd er duidelijk informatie gegeven dat er in Barendrecht een trein stond en dat de trein niet verder dan lombardijen reed, daarnaast gaf de HC een duidelijk prognoses dat de treinen om +-12.30 weer naar Dordrecht gingen, ik ben in Lombardijen een turks pizzatje wezen eten en ik zag om 12.41 weer een stopper naar Dord rijden dus de informatie was best accuraat.
De trein van 11.48 vertrok niet dus ik moest de trein van 11.57 nemen, dat is de sneltrein die stopt normaal niet op Rotterdam zuid maar vandaag wel. helaas was de machinist daar niet op berekend, want ik zat in de voorkant van de trein en die sjeeste al langs de stationstrappen zonder dat we geremd hadden, gelukkig reageerde de machinist snel en trok aan de noodrem waardoor de trein net op tijd stopte en nog net op het station tot stilstand kwam.
Trouwens in de trein werd er duidelijk informatie gegeven dat er in Barendrecht een trein stond en dat de trein niet verder dan lombardijen reed, daarnaast gaf de HC een duidelijk prognoses dat de treinen om +-12.30 weer naar Dordrecht gingen, ik ben in Lombardijen een turks pizzatje wezen eten en ik zag om 12.41 weer een stopper naar Dord rijden dus de informatie was best accuraat.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Dan heb je wel geluk gehad. Het is me vaak genoeg opgevallen dat er staat: Dit duurt tot ongeveer 12.30, en dan na 12.30 staat er: ivm logistieke problemen... Prognose 17.00u. En het zou niet de eerste keer zijn als er dan tegen 17u staat: Dit duurt de rest van de dag.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Wat houd logistieke problemen ook alweer in? ik ben het vergeten
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Kort door de bocht gezegd dat de treinen niet op de goede plaats staan waar ze zouden horen te staan, en daardoor er alsnog treinen uitvallen of vertraagd rijden, terwijl het probleem al is opgelost. Dit is ook inclusief toebehoren en personeel.
Dus in dit geval dat alles nog in Rotterdam staat, i.p.v. dat er wat treinen in Dordrecht staan, waardoor er vanuit Dordrecht alsnog uitval van treinen zijn...
Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...
Dus in dit geval dat alles nog in Rotterdam staat, i.p.v. dat er wat treinen in Dordrecht staan, waardoor er vanuit Dordrecht alsnog uitval van treinen zijn...
Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Lucky you... Mijn hele dienst is overhoop gehaald. Overigens is de prognose eerst nog opgeschoven naar 13:30 uur en dat kon later weer worden herroepen toen rond 12:45 uur de eerste treinen weer vertrokken. Er was eerst nogal wat onduidelijkheid of de trein in kwestie een testrijdende Fyra, een Thalys of de s9200 was.Justin schreef:Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...
En vlak nadat deze storing was opgelost, ging het treinverkeer tussen Bd en Tb plat vanwege een defecte trein. Met andere woorden: Het was weer een lekker dagje vandaag. -o-
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Burgemeester: Defecte trein Barendrecht stond te lang stil
Burgemeester: Defecte trein stond te lang stil
Geplaatst op: dinsdag 29 maart 2011 21:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 29 maart 2011 21:23
De defecte Thalys die maandagochtend tot stilstand kwam in de tunnel bij Barendrecht stond daar veel te lang stil. Dat vindt burgemeester Van Belzen van Barendrecht.
Het duurde het meer dan twee en half uur voordat de trein weer in beweging kwam.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 29 maart 2011 21:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 29 maart 2011 21:23
De defecte Thalys die maandagochtend tot stilstand kwam in de tunnel bij Barendrecht stond daar veel te lang stil. Dat vindt burgemeester Van Belzen van Barendrecht.
Het duurde het meer dan twee en half uur voordat de trein weer in beweging kwam.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen.
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Je bedoelt het HSL spoor? Daar maakt de thalys toch nog geen gebruik van?lamar schreef:Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
De Thalys heeft in de Barendrechtse 'tunnel' inderdaad een eigen HSL-spoor, maar bij rookontwikkeling is het neem ik aan een stuk veiliger om meteen alle treinen niet meer te laten rijden.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Omdat de Tunnel Technische Installatie van de overkapping Barendrecht door het rook/brandalarm en door de treinstilstand in de HSL-buis meteen heel de overkapping in de stand calamiteit gooit.Oftewel, alle toeleidende seinen vallen op rood en een rijweg in ERTMS zal herroepen worden.lamar schreef:Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
In aanvulling op Gertjan nog het volgende: Alle buizen hebben wel verschillende blussystemen (zo hebben de goederenbuizen speciale blussystemen) maar zoals al geschreven zitten alle buizen wel op het zelfde alarmeringssysteem aangesloten.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Erg handig dus weer.
Natuurlijk kan men geen compartimentering in het alarmeringsstelsel toepassen, want stel je voor dat er brand uitbreekt, dat zou volstrekt onveilig zijn en een enorme ramp veroorzaken :?
Natuurlijk kan men geen compartimentering in het alarmeringsstelsel toepassen, want stel je voor dat er brand uitbreekt, dat zou volstrekt onveilig zijn en een enorme ramp veroorzaken :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Hoe zit het daar met de vluchtroutes en met dwarsdoorgangen. Als er dwarsdoorgangen in de tunnels aanwezig zijn, al dan niet afgesloten, dan betekend dat wel dat het treinverkeer in alle buizen stilgelegd moet worden als er in 1 buis brand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Dat klopt, er zijn vluchtdeuren in de tussenwanden tussen de buizen die op afstand kunnen worden ontgrendeld. Dat heeft dan inderdaad wel als gevolg dat al het treinverkeer in de overige buizen moet worden stilgelegd om een veilige vluchtweg te kunnen bieden.Bee schreef:Hoe zit het daar met de vluchtroutes en met dwarsdoorgangen. Als er dwarsdoorgangen in de tunnels aanwezig zijn, al dan niet afgesloten, dan betekend dat wel dat het treinverkeer in alle buizen stilgelegd moet worden als er in 1 buis brand is.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Kortom, volkomen terecht dat er slechts een alarmsysteem is voor de volledige tunnel, geen overdreven veiligheidsjihadisme hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
Ja voor echte oplossingen, zoals een brandvrije vluchtruimte is natuurlijk geen geld... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht
dan gaan we toch gewoon aanbesteden!Vinny schreef:Ja voor echte oplossingen, zoals een brandvrije vluchtruimte is natuurlijk geen geld... :')
Hmmz al bedenk ik me nu eigenlijk dat er dan voor zulke dingen NOG minder geld zal zijn, want er moet immers winst gemaakt worden.
Tja.... dilemma -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten