Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Michael »

Rookontwikkeling in trein Barendrecht


In Barendrecht is rook gezien in een treintunnel. In de tunnel staat een hoge snelheidstrein met tweehonderd passagiers aan boord stil. Die mogen voorlopig blijven zitten.

Lees verder op: http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... cht%20plat
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door hidihi »

ik rees vanuit blaak terug naar huis en ik hoorde het inderdaad. de trein reed niet verder dan lombardijen.
De trein van 11.48 vertrok niet dus ik moest de trein van 11.57 nemen, dat is de sneltrein die stopt normaal niet op Rotterdam zuid maar vandaag wel. helaas was de machinist daar niet op berekend, want ik zat in de voorkant van de trein en die sjeeste al langs de stationstrappen zonder dat we geremd hadden, gelukkig reageerde de machinist snel en trok aan de noodrem waardoor de trein net op tijd stopte en nog net op het station tot stilstand kwam.

Trouwens in de trein werd er duidelijk informatie gegeven dat er in Barendrecht een trein stond en dat de trein niet verder dan lombardijen reed, daarnaast gaf de HC een duidelijk prognoses dat de treinen om +-12.30 weer naar Dordrecht gingen, ik ben in Lombardijen een turks pizzatje wezen eten en ik zag om 12.41 weer een stopper naar Dord rijden dus de informatie was best accuraat.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Caspar »

Dan heb je wel geluk gehad. Het is me vaak genoeg opgevallen dat er staat: Dit duurt tot ongeveer 12.30, en dan na 12.30 staat er: ivm logistieke problemen... Prognose 17.00u. En het zou niet de eerste keer zijn als er dan tegen 17u staat: Dit duurt de rest van de dag.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Michael »

Wat houd logistieke problemen ook alweer in? ik ben het vergeten :oops:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Justin »

Kort door de bocht gezegd dat de treinen niet op de goede plaats staan waar ze zouden horen te staan, en daardoor er alsnog treinen uitvallen of vertraagd rijden, terwijl het probleem al is opgelost. Dit is ook inclusief toebehoren en personeel.

Dus in dit geval dat alles nog in Rotterdam staat, i.p.v. dat er wat treinen in Dordrecht staan, waardoor er vanuit Dordrecht alsnog uitval van treinen zijn...

Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Overigens had ik er gelukkig geen last van gehad, had pas om 14:40 de s5100 van Zwd naar Dt...
Lucky you... Mijn hele dienst is overhoop gehaald. Overigens is de prognose eerst nog opgeschoven naar 13:30 uur en dat kon later weer worden herroepen toen rond 12:45 uur de eerste treinen weer vertrokken. Er was eerst nogal wat onduidelijkheid of de trein in kwestie een testrijdende Fyra, een Thalys of de s9200 was.

En vlak nadat deze storing was opgelost, ging het treinverkeer tussen Bd en Tb plat vanwege een defecte trein. Met andere woorden: Het was weer een lekker dagje vandaag. -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Burgemeester: Defecte trein Barendrecht stond te lang stil

Bericht door Daniel »

Burgemeester: Defecte trein stond te lang stil
Geplaatst op: dinsdag 29 maart 2011 21:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 29 maart 2011 21:23


De defecte Thalys die maandagochtend tot stilstand kwam in de tunnel bij Barendrecht stond daar veel te lang stil. Dat vindt burgemeester Van Belzen van Barendrecht.
Het duurde het meer dan twee en half uur voordat de trein weer in beweging kwam.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door lamar »

Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen. :?:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Abracadabram »

lamar schreef:Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen. :?:
Je bedoelt het HSL spoor? Daar maakt de thalys toch nog geen gebruik van?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door mb90 »

De Thalys heeft in de Barendrechtse 'tunnel' inderdaad een eigen HSL-spoor, maar bij rookontwikkeling is het neem ik aan een stuk veiliger om meteen alle treinen niet meer te laten rijden.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Gertjan »

lamar schreef:Wat ik me nou afvroeg, waarom reden de normale treinen niet gewoon? De thalys heeft zijn eigen spoor vanaf lombardijen. :?:
Omdat de Tunnel Technische Installatie van de overkapping Barendrecht door het rook/brandalarm en door de treinstilstand in de HSL-buis meteen heel de overkapping in de stand calamiteit gooit.Oftewel, alle toeleidende seinen vallen op rood en een rijweg in ERTMS zal herroepen worden.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Dexter »

In aanvulling op Gertjan nog het volgende: Alle buizen hebben wel verschillende blussystemen (zo hebben de goederenbuizen speciale blussystemen) maar zoals al geschreven zitten alle buizen wel op het zelfde alarmeringssysteem aangesloten.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Vinny »

Erg handig dus weer. :roll:

Natuurlijk kan men geen compartimentering in het alarmeringsstelsel toepassen, want stel je voor dat er brand uitbreekt, dat zou volstrekt onveilig zijn en een enorme ramp veroorzaken :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Suus »

Hoe zit het daar met de vluchtroutes en met dwarsdoorgangen. Als er dwarsdoorgangen in de tunnels aanwezig zijn, al dan niet afgesloten, dan betekend dat wel dat het treinverkeer in alle buizen stilgelegd moet worden als er in 1 buis brand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Hoe zit het daar met de vluchtroutes en met dwarsdoorgangen. Als er dwarsdoorgangen in de tunnels aanwezig zijn, al dan niet afgesloten, dan betekend dat wel dat het treinverkeer in alle buizen stilgelegd moet worden als er in 1 buis brand is.
Dat klopt, er zijn vluchtdeuren in de tussenwanden tussen de buizen die op afstand kunnen worden ontgrendeld. Dat heeft dan inderdaad wel als gevolg dat al het treinverkeer in de overige buizen moet worden stilgelegd om een veilige vluchtweg te kunnen bieden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Suus »

Kortom, volkomen terecht dat er slechts een alarmsysteem is voor de volledige tunnel, geen overdreven veiligheidsjihadisme hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Vinny »

Ja voor echte oplossingen, zoals een brandvrije vluchtruimte is natuurlijk geen geld... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Rookontwikkeling in trein Barendrecht

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Ja voor echte oplossingen, zoals een brandvrije vluchtruimte is natuurlijk geen geld... :')
:idea: dan gaan we toch gewoon aanbesteden!

Hmmz al bedenk ik me nu eigenlijk dat er dan voor zulke dingen NOG minder geld zal zijn, want er moet immers winst gemaakt worden.

Tja.... dilemma -o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten