OVer Missers in de Reisinformatie #11

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Volgens mij zag ik vandaag ook een SLT die 'Haag Centraal' toonde. :o Maar ik zag het vanuit een DD-AR terwijl de SLT al reed, dus het kan ook zijn dat er wel gewoon 'Den Haag Centraal' op stond.
Ik heb vooralsnog nog nooit een SLT gezien met displayfouten. Wel vaak defecte, maar die zijn dan meteen blanco.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Etienne »

MdJ schreef:Tussen Hlm-Laa hangen digitale TBP's, incl Hlm en Laa :wink:
Ik weet niet of de rest al vervangen is, maar op Laa heeft alleen spoor 3 nog een TBP. De overige hebben nog CTA-bakken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:Vanmiddag de trein tussen Zaandam en Amsterdam CS genomen, die als eindbestemming Rhenen had.
Hiet viel mij op dat op de CTA in Amsterdam CS de eindbestemming 'Veenendaal Centrum' stond aangegeven...
Bedoel je die op het perron of in de tunnel?

Die digitale in de tunnel geven (of gaven) afwisselend aan:
Veenendaal Centrum / vervallen
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Geert »

Etienne schreef:
MdJ schreef:Tussen Hlm-Laa hangen digitale TBP's, incl Hlm en Laa :wink:
Ik weet niet of de rest al vervangen is, maar op Laa heeft alleen spoor 3 nog een TBP. De overige hebben nog CTA-bakken.
spoor 4/5 had vanochtend ook al een TBP en in de tunnel hangt ook al een T7 (zo'n scherm met de eerstvolgende 7 treinen). Spoor 6 had er ook een geloof ik.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Etienne schreef:Ik weet niet of de rest al vervangen is, maar op Laa heeft alleen spoor 3 nog een TBP. De overige hebben nog CTA-bakken.
Toen ik er gisteren stopte, waren alle perrons voorzien van TBP's. (Behalve die van RR natuurlijk) :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door VIRM »

@hauptbahnhof: die op de perrons. :P

Overigens was iemand weer lekker aan het pitten vandaag...
Vanaf Zaandam nam ik de s3400 van 13:56 (volgens AV vertrok hij met +7). In Zaandam zag ik aan de overzijde van het perron bij vertrek de s3000 binnenrijden, volgens AV reed de s4000 met +2 (raar, want de s4000 komt meestal vóór de s3000 binnen).
In ieder geval was het even stilstaan voor Amsterdam Lelylaan (vermoedelijk vanwege de IC naar Hoofddorp vanuit Lelystad). Op Lelylaan stond op de CTA dat de eerstvolgende trein de IC naar Hoofddorp was. Sja, als je dan als regelmatige reiziger een VIRM aan komt zien rijden (de IC naar Hoofddorp rijdt meestal met een DD-AR) dan ga je toch wel twifjelen. ;) En het bleek inderdaad de s2600 toen ik instapte.
Toen ik even later de conducteur op de foutieve CTA aansprak, zei hij dat hij het al door had gebeld. :pos:
Maarja, een simpel omroepberichtje op Lelylaan (en eventueel in de trein kort na vertrek en niet pas in de Schipholtunnel) was misschien wel handig geweest. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

De s3400 vanaf Zaandam? Moet dat niet de s3300 zijn?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Reiziger Delft »

Gister ook iets dergelijks gehad als gevolg van volgorde wisselingen als gevolg van een vertraagde s1900; in Delft stond de s2200 als s1900 naar Venlo aangekondigd en in Rotterdam stond de s1900 als s5100 naar Roosendaal aangekondigd.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ennes »

Reiziger Delft schreef:Gister ook iets dergelijks gehad als gevolg van volgorde wisselingen als gevolg van een vertraagde s1900; in Delft stond de s2200 als s1900 naar Venlo aangekondigd en in Rotterdam stond de s1900 als s5100 naar Roosendaal aangekondigd.
De trein aankondigingen blijven een probleem
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Soms is het een groter probleem als mensen (en NS-personeel) gaan denken dat de CTA's niet kloppen... zo trof ik eens langs een perron op Utrecht Centraal een defecte trein die daar geheel donker stond met een IC ri. Amersfoort op de CTA's. Veel mensen die zodoende gingen informeren bij een servicemedewerker die reeds mensen naar de stoptrein aan het sturen was.
Niet veel later werd echter gewoon de defecte trein afgerangeerd en kwam de trein die op de CTA's stond binnen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Reiziger Delft »

In zo'n geval klopt de CTA toch ook niet? Er zou moeten staan: ''Niet Instappen''.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Daar heb je ook weer gelijk in... 't was natuurlijk vooral een misser van de bewuste servicemedewerker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Reiziger Delft »

Wat dat betreft is de extra regel in de nieuwe digitale CTA's met de eerstvolgende trein een enorme verbetering. :pos:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Dexter »

Het is alleen jammer dat op sommige stations waar de nieuwe TBP's al een tijdje hangen, die onderste regel al is versimpelt met alleen nog maar de treinsoort/bestemming/vertrektijd. Het 'volgende trein' is weggelaten.

En op Dtz is het dan eindelijk gelukt om ook op spoor 2 een TBP op te hangen! *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Raymond »

Reiziger Delft schreef:Wat dat betreft is de extra regel in de nieuwe digitale CTA's met de eerstvolgende trein een enorme verbetering. :pos:
Jammer genoeg ontbreekt juist die regel op het moment dat Niet Instappen op de schermen komt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

Dat is alleen zo als je in BEPAC niet instappen invoert, zonder treinnummer. Dat kan bv door snel een spoornummer in te typen en daarachter de codes LO (let op omroep) NI (niet instappen) etc te geven. Het kan ook op een nette manier in Bepac, dan moet je die trein aanmaken met een apart treinnummer, meestal een 89xxx nummer. Maargoed, als een trein even defect staat te zijn, dan is er doorgaans geen treinnummer bekend. Op de manier met leegmat nummer zie je nog wel de volgende trein.
Op een aantal stations kan je in datzelfde tekstvak ook andere codes intypen zoals op Ass ''ZD04'' Dan verschijnt er ''De treinen richting Zaandam vertrekken van spoor 4'' in de bakken. Nu hangen daar geen TBP's, maar weet niet wat er dan met de eerstvolgende trein gebeurt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Daar heb je ook weer gelijk in... 't was natuurlijk vooral een misser van de bewuste servicemedewerker.
Dan is het nog de vraag, was het daadwerkelijk een misser van die Smw, of had die persoon ook niet de juiste informatie.
Ik heb het ook eens gehad, trein defect en opgeheven, ik uiteindelijk ook reizigers via alternatieven gestuurd, tot ik er ook zelf achter moest komen dat er een vervangende trein was ingelegd, helaas wist de Mcn ook niet meer als trein opgeheven. Dus voordat hij terug bij de nieuw ingelegde trein was, hadden we toen zoveel vertraging, dat 5 min later gewoon de volgende trein zou komen.
En om het verhaal nog erger te maken.... halverwege de rit, kregen wij een telefoontje dat door de vertraging de trein niet verder zou rijden, en de reizigers maar gebruik moesten maken van de volgende trein.

-o-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Tja, de mobiele reisinfo gaf op dat moment de aangekondigde IC aan als rijdend...

Overigens zit ik nu in de t534 die volgens OBIS een IC naar Heerenveen is met aankomst twee uur terug. Nu bij passage van Den Dolder nogsteeds "Dit is station Amersfoort" op de schermen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Tja, de mobiele reisinfo gaf op dat moment de aangekondigde IC aan als rijdend...

Overigens zit ik nu in de t534 die volgens OBIS een IC naar Heerenveen is met aankomst twee uur terug. Nu bij passage van Den Dolder nogsteeds "Dit is station Amersfoort" op de schermen.
Mja OBIS is de weg nog wel eens kwijt. En het spoor bijster :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Daniel »

Op Dordrecht Stadspolders is momenteel voor elke vertrekkende reizigerstrein de volgende omroep te horen: "Dames en heren, vanwege werkzaamheden op dit station is het perron momenteel hoger dan de vloer van de trein. Houdt u rekening met een grote afstap bij het instappen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door MdJ »

Het display van de 1406 op lijn 294-a was vastgelopen: tussen "Zwolle" en het overspringen naar "Busstation/NS", zodat alleen de "Z" (en "usstation/ NS" op het display te zien waren.
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door webguy »

De CTAs op Db deden het om 9:00 niet, alles was "let op omroepbericht" geworden, en er draaide een bandje van Arie dat je maar op de gele borden moest kijken...

Verder vraag ik me af wat de gedachte is achter de bandjes voor 4 april (ingang wijzigingsblad) op de Rhenenlijn. Eerst wordt er in het algemeen gemeld dat je trein van een ander spoor of op andere tijden kan vertrekken "dan gebruikelijk", en 10 minuten later een bandje dat alle sprinters naar Rhenen een minuut eerder vertrekken. Als je dat nou achter elkaar plakt heb je een veel heldere situatie...
Ook is dat "dan gebruikelijk" een beetje raar, want dat verondersteld dat het een afwijking is, maar door de verandering wordt het juist geen uitzondering meer. Ik zou dat zinnetje anders gezegd hebben iig, maar er zit vast een goede reden achter.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Geert »

Wat is sowieso 'gebruikelijk' als er meerdere keren per jaar wordt geschoven met de dienstregeling.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door webguy »

Het is meer "dan u tot nu toe gewend was" of zoiets inderdaad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #10

Bericht door Caspar »

Dit soort dingen zijn allemaal uitgebreid onderzocht in klantenpanels, door onderzoeksbureaus etc, en is geheel zoals de NS het wil horen want die levert de teksten zo aan. Als je als omroeper dat zelf gaat veranderen, moet je op het matje komen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten