omroepberichten op Aachen Hbf

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Oud forumgebruiker

omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kan iemand mij vertellen of ze op Aachen Hbf werken met automatische omroepberichten of nog steeds met een omroeper/omroepster?

Ben er enkele jaren geleden even geweest, maar toen was het nog met een gewone omroeper/omroepster.

Ik zou een dezer dagen weer een keertje terug willen gaan (zomaar een dagje), maar eigenlijk heeft dat voor mij alleen maar nut als er met automatische omroep gewerkt wordt, omdat ik voornamelijk daarvoor zal willen gaan.

Misschien, dat iemand hier informatie over heeft of weet iemand misschien een station net over de grens met behoorlijk wat treinen, waar wel met automatische omroepberichten gewerkt wordt?

Alle info is welkom.

MVG & BVD.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Cookie »

Köln Hbf heeft tegenwoordig (helaas) automatische omroepberichten.
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

ja, maar een kaartje Aachen kost mij 5.40 retour, Mönchengladbach 14,80 en Köln Hbf meer dan 40 euro.
Dat is me iets te veel, waarbij voor Köln Hbf nog regelmatig iets te vinden valt op internet...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Caspar »

Ook in Keulen (en zoals ieder station) wordt er nog tussendoor handmatig omgeroepen.
Even een vraagje, wat is er bijzonder aan een omroep, dat je daarvoor naar een station wilt gaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Suus »

In 2007 is in Aachen de beveiliging volledig vervangen en je kan er dus wel vanuit gaan dat de omroep sinds die tijd ook automatisch is (zeker omdat het station nu vanuit Duisburg wordt aangestuurd).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Raymond »

Köln (en de rest van NRW) is vanuit Venlo overigens voor 26 euro en enkele euro's erbij voor Venlo - Kaldenkirchen te bereiken. Met zo'n NRW ticket zou je dan naar beide stations kunnen (dagkaart) ;)
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Ook in Keulen (en zoals ieder station) wordt er nog tussendoor handmatig omgeroepen.
Even een vraagje, wat is er bijzonder aan een omroep, dat je daarvoor naar een station wilt gaan?
Foto's en filmpjes van het ov worden door velen gemaakt en zijn daardoor vaak op internet te vinden.
Omroepberichten worden niet door evenveel mensen verzameld.
Tevens kan je deze geluiden eigenlijk (bijna) nooit bij de vervoerbedrijven krijgen.
Wil je deze hebben, moet je ze dus zelf op gaan nemen.
Waarom precies weet ik niet, maar ik vind automatische omroepberichten wat hebben en daardoor verzamel ik ze ook.
Ze zijn ook altijd gelijk en ik geef daar de voorkeur aan.
Dat er velen zijn die de voorkeur geven aan een omroepbericht gemaakt door een persoon (meestal ook net iets anders als de keer ervoor) snap ik ook wel, maar ik heb die voorkeur nu eenmaal niet.

Voorbeelden van eigen opnames zijn te vinden op youtube (zoeken op lex260775) en freesound.org.
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:In 2007 is in Aachen de beveiliging volledig vervangen en je kan er dus wel vanuit gaan dat de omroep sinds die tijd ook automatisch is (zeker omdat het station nu vanuit Duisburg wordt aangestuurd).
Als ik van iemand al te horen krijg, dat er eind vorig jaar nog door een omroeper/omroepster omgeroepen werd en op youtube ook geen automatische omroepberichten te horen zijn in filmpjes over aachen hbf, dan ga ik er toch maar even vanuit, dat er nog geen automatische omroep gebruikt wordt...
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Raymond schreef:Köln (en de rest van NRW) is vanuit Venlo overigens voor 26 euro en enkele euro's erbij voor Venlo - Kaldenkirchen te bereiken. Met zo'n NRW ticket zou je dan naar beide stations kunnen (dagkaart) ;)
Dat NRW-ticket is wel handig om te onthouden, maar ik ben 2 weken geleden een weekje naar Mallorca geweest en afgelopen weken zijn er behoorlijk wat kosten geweest.
Ik moet niet elke euro omdraaien, maar 20 euro verschil tussen beide kaartsoorten en toch nog zonder zekerheid of ik in Aachen kan krijgen wat ik zoek, dan is die 20 euro extra op dit moment net even te veel.
Wel bedankt voor de tip, maar die kaart moet ik dan nog maar een keertje over een paar maanden gebruiken...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Caspar »

Ik vind de automatische omroep berichten in Frankrijk wel tof.
Eerst al die hippe jingle en dan een zwoele vrouwenstem die het hele treinnummer erin vermeld en waar die trein vandaan komt en naar toe gaat etc.
BV: Le TGV numéro neuf-mille-trois- sent-vingt- six en provenance de Marseille saint Charles et à destination de Lille Europe va partir. Votre attantion au départ. Of iets dergelijks. :D

http://www.dailymotion.com/video/x9ds38 ... tgv_webcam
:D
Of deze is wel heel uitgebreid:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sbDwzNN2 ... re=related[/youtube]
Laatst gewijzigd door Caspar op di 29 mar 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Uit Frankrijk heb ik er ook wel een aantal.
Inderdaad is de huidige jingle (gong) een leuke.
Ook voor deze berichten geldt wat mij betreft, dat een normaal iemand niet zo zal praten en dat maakt voor mij dit soort berichten interessant om te horen en om te bewaren...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door tsov »

In Rusland hebben ze ook automatische omroepberichten ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Caspar »

Ik heb ze ook gehoord in Hongarije op station Budapest Keleti is er bijna non-stop een zware mannenstem aan het (automatisch) omroepen. In Roemenië hebben ze het ook al. Je kan je bijna afvragen, waar niet? Ja, station Schiphol.
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Volgens mij wordt op Schiphol ook niet alles meer door een persoon omgeroepen of ze kiezen daar de omroepsters op precies dezelfde stem uit.
Bij de gates maken sommige maatschappijen in ieder geval ook al gebruik van automatische berichten.

Op het station zijn inmiddels ook al de bandjes voor internationale treinen en de automatische omroep voor vertragingen en spoorwijzigngen in gebruik...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Caspar »

Omdat de automatische omroep geen Engels kan, en op Shl alle IC's in het NL+Engels worden omgeroepen staat de automatische omroep daar uit. Vertragingen en spoorafwijkingen worden daar dus altijd live omgeroepen. Op Amsterdam centraal staat de A.O. uit voor de treinseries die Shl aandoen, de s2600 s2100 en de s3900 naar Hoofddorp.
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ben er een paar weken geleden geweest, maar heb toen volgens mij geen omroepberichten gehoord of in ieder geval niet op kunnen nemen.
Ik zou het dus niet kunnen zeggen.
Maar als het alleen om de IC's gaat, zouden dus treinen van de andere series wel in de AO opgenomen zijn?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Caspar »

Nee, IC's NL+Engels, en dat kan Tuffy niet, daarom staat A.O. helemaal uit op Schiphol. Daardoor moeten de stoptreinen ook live worden gedaan.
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

is het voor mij in ieder geval niet nodig om naar Schiphol te gaan (haha)...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Omdat de automatische omroep geen Engels kan, en op Shl alle IC's in het NL+Engels worden omgeroepen staat de automatische omroep daar uit. Vertragingen en spoorafwijkingen worden daar dus altijd live omgeroepen. Op Amsterdam centraal staat de A.O. uit voor de treinseries die Shl aandoen, de s2600 s2100 en de s3900 naar Hoofddorp.
Reguliere omroepen zoals de Int. IC naar Brussel worden dacht ik wel automatisch omgeroepen. En natuurlijk het waarschuwingsbandje over bagage niet onbeheerd achterlaten. Dat wordt ook in het Frans en het Duits omgeroepen :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Oud forumgebruiker »

Maar de omroepberichten voor de internationale treinen zijn bandjes, dus dat staat los van AO...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik vind de automatische omroep berichten in Frankrijk wel tof.
Eerst al die hippe jingle en dan een zwoele vrouwenstem die het hele treinnummer erin vermeld en waar die trein vandaan komt en naar toe gaat etc.
BV: Le TGV numéro neuf-mille-trois- sent-vingt- six en provenance de Marseille saint Charles et à destination de Lille Europe va partir. Votre attantion au départ. Of iets dergelijks. :D

http://www.dailymotion.com/video/x9ds38 ... tgv_webcam
:D
Of deze is wel heel uitgebreid:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sbDwzNN2 ... re=related[/youtube]

In Frankrijk is alles gewoon GEIL. Echt, ik verzin het niet zelf hoor. Maar die berinchten idd, die jingle waar echt tientallen house-nummers op drijven, en bijvoorbeeld ook die uniformpjes :P Alles moet gewoon sexy zijn, maar met een zakelijke inslag (A) Nou, dat lukt ze heel aardig :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Dexter »

Fles schreef:In Frankrijk is alles gewoon GEIL. Alles moet gewoon sexy zijn, maar met een zakelijke inslag (A) Nou, dat lukt ze heel aardig :Y
Dat heeft nou Frans, Fles. :Y

@Caspar: Nou, die Franse AO is inderdaad wel heel erg uitgebreid: Ze vertelt zelfs dat er een bar in de trein is en dat je je voornaam en achternaam op het bagagelabeltje moet schrijven. En het beste: Het klinkt niet zo houterig als Tuffy.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Fles schreef:In Frankrijk is alles gewoon GEIL. Alles moet gewoon sexy zijn, maar met een zakelijke inslag (A) Nou, dat lukt ze heel aardig :Y
Dat heeft nou Frans, Fles. :Y

@Caspar: Nou, die Franse AO is inderdaad wel heel erg uitgebreid: Ze vertelt zelfs dat er een bar in de trein is en dat je je voornaam en achternaam op het bagagelabeltje moet schrijven. En het beste: Het klinkt niet zo houterig als Tuffy.
Nou ik ken wel een Frans, maar die vind ik toch zeker niet geil hoor. En eerlijk gezegd vind ik die Jingle meer op die van een of andere flipperkast lijken.

Nee Ennes heeft heel weinig met Frans of Frankrijk :N
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Stefan »

Ik ga graag met Ennes mee dan, ik vind Frankrijk een mooi land, maar verder heb ik weinig met dat volk. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: omroepberichten op Aachen Hbf

Bericht door Dexter »

Ik heb 3 maanden in Parijs gewoond en kom meerdere malen per jaar in Frankrijk. Het valt op zich wel mee: Parijzenaars zijn horken, maar in de rest van Frankrijk zijn de mensen best aardig, zolang je laat merken moeite te doen om een paar woordjes Frans te spreken. Als je in Amsterdam 10x in het Engels wordt aangesproken, krijg je er ook snel genoeg van.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten