Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MdJ schreef:-Vandaag Ex-veolia 1500 op "mijn" lijn 510. Heeft nu stickers "Syntus Gelderland" erop zitten, maar is nog wel wit/rood. De Ford staat bij de TSN-garage, als ik het zo snel zag.
-Bij de TSN-garage: De 9193 (die zuidtangent-gelede die ik een weekje geleden zag, denk ik), een hanzeliner met een oranje zeil om de kop, een Novio-gasbus, twee hermes Amba's en een 12-meter MAN van de Mercedes.
-De 8370 in Zuidbroek (de wijk in Apeldoorn) op een testritje, de 8183 (of het was de 8184) op een ritje richting de TSN-garage.
Een beetje rekening houden met mensen die niet alle busnummers uit hun hoofd kennen en daarom minimaal ook het bustype erbij zetten, is toch geen al te grote moeite? :)
Bij voorbaat dank. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
@MDJ was de Novio bus toevallig een gelede? Kan namelijk mezelf herhalen, ook vandaag was namelijk het volgende het geval:
Freek schreef:Vanmiddag was een Heyendaalshuttle én gekrompen én verkleurd én een aardgastank verloren. Er reed namelijk een blanco Amba rond op de shuttle.
MdJ schreef:-Vandaag Ex-veolia 1500 op "mijn" lijn 510. Heeft nu stickers "Syntus Gelderland" erop zitten, maar is nog wel wit/rood. De Ford staat bij de TSN-garage, als ik het zo snel zag.
-Bij de TSN-garage: De 9193 (die zuidtangent-gelede die ik een weekje geleden zag, denk ik), een hanzeliner met een oranje zeil om de kop, een Novio-gasbus, twee hermes Amba's en een 12-meter MAN van de Mercedes.
-De 8370 in Zuidbroek (de wijk in Apeldoorn) op een testritje, de 8183 (of het was de 8184) op een ritje richting de TSN-garage.
Een beetje rekening houden met mensen die niet alle busnummers uit hun hoofd kennen en daarom minimaal ook het bustype erbij zetten, is toch geen al te grote moeite? :)
Bij voorbaat dank. :D
Prima!
-1500=Mercedes sprinter
-De Ford 568=Ford Ducato
-9193 = Mercedes citaro G (in Zuidtangent-kleurtjes)
-8183/8184, 8370 = VDL ambassador
Freek schreef:@MDJ was de Novio bus toevallig een gelede? Kan namelijk mezelf herhalen, ook vandaag was namelijk het volgende het geval:
Volgens mij een 12-meter, maar ik reed te hard om te het heel goed te kijken. Kan ook wel zo'n ding zijn die brand had gehad hoor (stond wel met de kop (bijna) tegen de werkplaatsdeuren, dus dan zou die binnenkort weer in dienst komen)
Vanwege de brandmelding in de Barendrechttunnel kwamen er weer diverse materieelsoorten terecht in treinseries waar ze normaal gesproken niet in thuis horen: Zo raakten twee SLT IV-tjes rond het middag uur verdwaald in de s5000 / s5700.
Zwolle:
-Mercedes Citaro CNG 5259 mocht zijn kunsten vertonen op lijn 294 (12.36 aankomst Zwolle uit Apeldoorn), de andere 3 omlopen reden met Volvo's
-m7804 in trein t8037
Apeldoorn:
-"mijn" Fiat ducato weer op de 510.
-StadsAmbassador 5011 op lijn 102 (omloopje 139), Optares 5324 op lijn 11, 5322 op lijn 10/15. en een invaldienstje voor de StreekAmbassador 5116 op lijn 1.
Heerde: pendeldienst Horsthoek-Emst ivm werkzaamheden (lijn 90 via de A50 tussen Vaassen Noord-Horsthoek) werd gereden door Van De Berg met het 10-meter-busje. En die kennen we weer van de invaldiensten op lijn 11 in Veolia-tijd toen TheWisphers niet reden
Eerste is niet zo bijzonder meer, elke week rijdt er wel weer een gelede op 294. Het is in ieder geval perfect mogelijk, daar niet van. Daarnaast wordt het bij mijn weten ook permanent vanaf 3 april!
Laat ik het zo zeggen, vermeldenswaardig vind ik het niet - aangezien daar van alles en nog wat op rijdt.
In Heerde rijdt ook nog van Kooten de pendeldienst. Heb die in ieder geval meerdere keren gezien op die webcam.
Laatst gewijzigd door Xanland op di 29 mar 2011, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Ik zag een DDAR in de s3300 rijden wat eigenlijk niet mag naar Hoorn Kersenboogerd. Verder een setje van SGMm2+3 in de s3400 tot slot was trein t4555 niet versterkt van Virm 4 tot 2x Virm 4, wat betekent dat de IC naar Enkhuizen van 17.09u uit Amsterdam met een los 4tje gaat rijden zo meteen. Dat is best knus :(
Omdat het opstelspoortje bij Hoorn Kersenboogerd dicht langs woonhuizen ligt, en er is geen millieuvergunning gekregen voor het keren van treinen met een loc ervoor aldaar. Officieel zou die rit dan moeten worden opgeheven tussen Hoorn- Hoorn Kersenboogerd- Hoorn. Zoals Anderhalf jaar geleden een aantal maanden structureel gebeurde.
Toen ik vanavond naar de supermarkt liep zag ik in de verte een Volvo van Syntus over de Stadsring te Amersfoort ri. station passeren (lijn 101 of 102 dus)... die dingen komen hier niet zo gek vaak meer (of nouja, ik tref ze in ieder geval zelden) de laatste tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Caspar schreef:Ik mag toch hopen dat die bestickering voor de ruiten er nog wordt afgehaald voor er reizigers mee reizen?
Verder zag ik Mat 64 in de s6300 om 15.35 in Haarlem.
Dexter schreef:Ik moet zeggen dat van binnenuit gezien, de bestickering nog verrassend doorzichtig is. Dat was met de vroegere 'doorzichtige' totaalreclames van een jaar of 10 geleden wel anders, daar kon je echt duizelig van worden.
Klopt :) Sommige bussen lijken zichtontnemende bestickering te hebben, maar als je dan van binnen naar buiten kijkt, merk je amper wat van de bestickering. De bestickering op deze bussen lijkt het zicht volledig weg te nemen, je kan er echter gewoon door naar buiten kijken.
Caspar schreef:Verder een setje van SGMm2+3 in de s3400 tot slot was trein t4555 niet versterkt van Virm 4 tot 2x Virm 4, wat betekent dat de IC naar Enkhuizen van 17.09u uit Amsterdam met een los 4tje gaat rijden zo meteen. Dat is best knus :(
Bij halte Majellapark in Utrecht kwam ik rond 21.00 GVU-bus 28 naar Vleuten tegen met een enkele LPG Van Hool. Capaciteit schoot duidelijk te kort en daardoor waren er dan ook veel staanplaatsen.
Caspar schreef:Verder een setje van SGMm2+3 in de s3400 tot slot was trein t4555 niet versterkt van Virm 4 tot 2x Virm 4, wat betekent dat de IC naar Enkhuizen van 17.09u uit Amsterdam met een los 4tje gaat rijden zo meteen. Dat is best knus :(
Vandaag zelfde verhaal, niets aan toe te voegen.
En dat terwijl die trein gister in Amersfoort toch echt met 2x VIRM IV vertrok.
Dan is ie waarschijnlijk ergens anders verlengd. Normaal gebeurt dat al in Enkhuizen om 14u. Als ik de IC van 14.50 uit Hoorn neem naar Amsterdam zitten er in het achterste viertje misschien 10 tot 15 mensen in totaal.