OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:-Vandaag Ex-veolia 1500 op "mijn" lijn 510. Heeft nu stickers "Syntus Gelderland" erop zitten, maar is nog wel wit/rood. De Ford staat bij de TSN-garage, als ik het zo snel zag.
-Bij de TSN-garage: De 9193 (die zuidtangent-gelede die ik een weekje geleden zag, denk ik), een hanzeliner met een oranje zeil om de kop, een Novio-gasbus, twee hermes Amba's en een 12-meter MAN van de Mercedes.
-De 8370 in Zuidbroek (de wijk in Apeldoorn) op een testritje, de 8183 (of het was de 8184) op een ritje richting de TSN-garage.
Een beetje rekening houden met mensen die niet alle busnummers uit hun hoofd kennen en daarom minimaal ook het bustype erbij zetten, is toch geen al te grote moeite? :)
Bij voorbaat dank. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Freek »

@MDJ was de Novio bus toevallig een gelede? Kan namelijk mezelf herhalen, ook vandaag was namelijk het volgende het geval:
Freek schreef:Vanmiddag was een Heyendaalshuttle én gekrompen én verkleurd én een aardgastank verloren. Er reed namelijk een blanco Amba rond op de shuttle.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:
MdJ schreef:-Vandaag Ex-veolia 1500 op "mijn" lijn 510. Heeft nu stickers "Syntus Gelderland" erop zitten, maar is nog wel wit/rood. De Ford staat bij de TSN-garage, als ik het zo snel zag.
-Bij de TSN-garage: De 9193 (die zuidtangent-gelede die ik een weekje geleden zag, denk ik), een hanzeliner met een oranje zeil om de kop, een Novio-gasbus, twee hermes Amba's en een 12-meter MAN van de Mercedes.
-De 8370 in Zuidbroek (de wijk in Apeldoorn) op een testritje, de 8183 (of het was de 8184) op een ritje richting de TSN-garage.
Een beetje rekening houden met mensen die niet alle busnummers uit hun hoofd kennen en daarom minimaal ook het bustype erbij zetten, is toch geen al te grote moeite? :)
Bij voorbaat dank. :D
Prima!
-1500=Mercedes sprinter
-De Ford 568=Ford Ducato
-9193 = Mercedes citaro G (in Zuidtangent-kleurtjes)
-8183/8184, 8370 = VDL ambassador
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door MdJ »

Freek schreef:@MDJ was de Novio bus toevallig een gelede? Kan namelijk mezelf herhalen, ook vandaag was namelijk het volgende het geval:
Volgens mij een 12-meter, maar ik reed te hard om te het heel goed te kijken. Kan ook wel zo'n ding zijn die brand had gehad hoor :wink: (stond wel met de kop (bijna) tegen de werkplaatsdeuren, dus dan zou die binnenkort weer in dienst komen)
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Dexter »

Vanwege de brandmelding in de Barendrechttunnel kwamen er weer diverse materieelsoorten terecht in treinseries waar ze normaal gesproken niet in thuis horen: Zo raakten twee SLT IV-tjes rond het middag uur verdwaald in de s5000 / s5700.
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Michael »

MdJ schreef:-De Ford 568=Ford Ducato
Ducato is toch echt een een type van Fiat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door MdJ »

Hoe slecht van mij :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door MdJ »

Zwolle:
-Mercedes Citaro CNG 5259 mocht zijn kunsten vertonen op lijn 294 (12.36 aankomst Zwolle uit Apeldoorn), de andere 3 omlopen reden met Volvo's
-m7804 in trein t8037

Apeldoorn:
-"mijn" Fiat ducato weer op de 510.
-StadsAmbassador 5011 op lijn 102 (omloopje 139), Optares 5324 op lijn 11, 5322 op lijn 10/15. en een invaldienstje voor de StreekAmbassador 5116 op lijn 1.

Heerde: pendeldienst Horsthoek-Emst ivm werkzaamheden (lijn 90 via de A50 tussen Vaassen Noord-Horsthoek) werd gereden door Van De Berg met het 10-meter-busje. En die kennen we weer van de invaldiensten op lijn 11 in Veolia-tijd toen TheWisphers niet reden
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Xanland »

Eerste is niet zo bijzonder meer, elke week rijdt er wel weer een gelede op 294. Het is in ieder geval perfect mogelijk, daar niet van. Daarnaast wordt het bij mijn weten ook permanent vanaf 3 april!
Laat ik het zo zeggen, vermeldenswaardig vind ik het niet - aangezien daar van alles en nog wat op rijdt. :P

In Heerde rijdt ook nog van Kooten de pendeldienst. Heb die in ieder geval meerdere keren gezien op die webcam.
Laatst gewijzigd door Xanland op di 29 mar 2011, 15:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door MdJ »

oke, dat wist ik niet
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Michael »

De Connexxion 8195 stond vanmiddag op het busstation in Eindhoven. Wat die daar deed weet ik niet. Hij was in ieder geval niet in dienst
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

Ik zag een DDAR in de s3300 rijden wat eigenlijk niet mag naar Hoorn Kersenboogerd. Verder een setje van SGMm2+3 in de s3400 tot slot was trein t4555 niet versterkt van Virm 4 tot 2x Virm 4, wat betekent dat de IC naar Enkhuizen van 17.09u uit Amsterdam met een los 4tje gaat rijden zo meteen. Dat is best knus :(
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Michael »

waarom mag er geen DDAR rijden in de s3300?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

Omdat het opstelspoortje bij Hoorn Kersenboogerd dicht langs woonhuizen ligt, en er is geen millieuvergunning gekregen voor het keren van treinen met een loc ervoor aldaar. Officieel zou die rit dan moeten worden opgeheven tussen Hoorn- Hoorn Kersenboogerd- Hoorn. Zoals Anderhalf jaar geleden een aantal maanden structureel gebeurde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Suus »

Afbeelding

Afgelopen vrijdag in Diemen Zuid...

Op weg naar een beurs voor weet ik veel wat in Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Meltrain »

Maar dat geldt dus alleen voor DD-AR met loc? DD-AR met mDDM mag er dan dus wel komen?

Iets anders: oplijn 60 in Delft zag ik een Van Hool rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Freek »

Bee schreef:Op weg naar een beurs voor weet ik veel wat in Amersfoort.
Rail Tech Europe (www.railtech.com), niet zomaar een beurs, schijnen nog behoorlijk wat mensen van heel Europa op af te komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Daniel »

Toen ik vanavond naar de supermarkt liep zag ik in de verte een Volvo van Syntus over de Stadsring te Amersfoort ri. station passeren (lijn 101 of 102 dus)... die dingen komen hier niet zo gek vaak meer (of nouja, ik tref ze in ieder geval zelden) de laatste tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Ik mag toch hopen dat die bestickering voor de ruiten er nog wordt afgehaald voor er reizigers mee reizen?
Verder zag ik Mat 64 in de s6300 om 15.35 in Haarlem.
Dexter schreef:Ik moet zeggen dat van binnenuit gezien, de bestickering nog verrassend doorzichtig is. Dat was met de vroegere 'doorzichtige' totaalreclames van een jaar of 10 geleden wel anders, daar kon je echt duizelig van worden.
Klopt :) Sommige bussen lijken zichtontnemende bestickering te hebben, maar als je dan van binnen naar buiten kijkt, merk je amper wat van de bestickering. De bestickering op deze bussen lijkt het zicht volledig weg te nemen, je kan er echter gewoon door naar buiten kijken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

Caspar schreef:Verder een setje van SGMm2+3 in de s3400 tot slot was trein t4555 niet versterkt van Virm 4 tot 2x Virm 4, wat betekent dat de IC naar Enkhuizen van 17.09u uit Amsterdam met een los 4tje gaat rijden zo meteen. Dat is best knus :(
Vandaag zelfde verhaal, niets aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een Apeldoorns-groene Amba op Syntuslijn 102 te Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Jurre »

Bij halte Majellapark in Utrecht kwam ik rond 21.00 GVU-bus 28 naar Vleuten tegen met een enkele LPG Van Hool. Capaciteit schoot duidelijk te kort en daardoor waren er dan ook veel staanplaatsen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Vanmiddag een Apeldoorns-groene Amba op Syntuslijn 102 te Amersfoort.
En rond 17:15 ook eentje op lijn 105 naar Barneveld, gezien te Arnhem Willemsplein.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:
Caspar schreef:Verder een setje van SGMm2+3 in de s3400 tot slot was trein t4555 niet versterkt van Virm 4 tot 2x Virm 4, wat betekent dat de IC naar Enkhuizen van 17.09u uit Amsterdam met een los 4tje gaat rijden zo meteen. Dat is best knus :(
Vandaag zelfde verhaal, niets aan toe te voegen.
En dat terwijl die trein gister in Amersfoort toch echt met 2x VIRM IV vertrok.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #8

Bericht door Caspar »

Dan is ie waarschijnlijk ergens anders verlengd. Normaal gebeurt dat al in Enkhuizen om 14u. Als ik de IC van 14.50 uit Hoorn neem naar Amsterdam zitten er in het achterste viertje misschien 10 tot 15 mensen in totaal.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten