Mag ik even kwijt #74

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Ratten heb je overal in Amsterdam. Het valt eigenlijk niet eens meer op als ik er weer een over straat zie schieten en bij de Albert Heijn onder mijn werk, die over het algemeen behoorlijk schoon is heb ik ook wel eens de bedrijfsleider met een bezem door de winkel achter een rat aan zien rennen. Er hoeft maar een keer een zak vuilnis op straat te liggen en de muizen dansen op tafel :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Als het aan de rat lag....



Lekker nieuws deze week man. Zwager blijkt nu tumor in de hersenen te hebben en m'n tante heeft als verjaardagscadeautje te horen gekregen dat ze kwaadaardige kanker heeft in d'r eierstokken, waarbij ze dan gisteren in het LUMC een operatie alles in het hele gebied heeft moeten ondergaan, en de chemokuur volgende maand begint :N :| -o-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Caspar »

Het zit je allemaal niet mee :( Sterkte ermee.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Michael »

Sterkte Justin
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door tsov »

Jemig Jus... Wat een nare berichten. Sterkte!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Kanker, echt om niet goed van te worden zo vaak hoor ik het tegenwoordig -o- Sterke Justin!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door tsov »

Een mooi filmpje over spoorvervanging in vroeger tijden (Leidseplein in 1954).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

Das minder Jus, sterkte ermee!
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Sterkte Justin! Jij wordt wel heel erg achtervolgd door narigheid zeg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daantje »

Sterkte Justin ({)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Fijn dat je nu weer om half acht zonder jas buiten aan je fiets kan knutselen. Zo heb ik er toch nog even een nieuwe bel op gezet, het oude-oude-lampje op mijn krat losgeknipt, het nieuwe-oude-lampje vervangen door een zelfde exemplaar met batterij, de spatlap weer even goed vastgezet, de banden opgepompt en de restanten van de oude fietsbel verwijderd :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Justin »

Thanks... hopelijk komt het wel goed... operatie van m'n zwager is verplaatst naar volgende week, die van m'n tante vandaag uitgevoerd... het is toch wat ...

Ja, vind het ook fijn dat het weer langer licht is :). Moet ook maar eens mijn fiets gaan onderhouden....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Raar volk moet er af en toe toch naar Amsterdam Noord...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fcTBNlOnMFA[/youtube]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door tsov »

Wat een malloot. De volgende gaat over 6 minuten :')
Wel toevallig dat er net een toezichthouder op die pont staat, die zijn nou niet bepaald alomtegenwoordig...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

Wow, wat een berg berichten...

...dit is dus m'n 10.000ste op OVNL *O*
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Ardan »

Door dat filmpje van jou heb ik nou al een uur een man in mijn hoofd schreeuwen, 'Tegellengtee!!' :roll:
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door tsov »

Oh, dát zegt-ie. Ik heb me dat hele filmpje zitten afvragen wat hij nou riep :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Sterkte Justin! Dat de zon in je leven maar weer snel mag gaan schijnen!

Wat anders: Voor de gezelligheid moet je niet in de 1e klas gaan zitten, wat een zuur volk zit daar soms zeg! Ik stap na een vergadering in Utrecht vanavond in de s2800 naar Rtd en wil gaan zitten naast een man van middelbare leeftijd: *Diepe zucht* Haalt vervolgens met een nogmaals een demonstratieve zucht zijn laptoptas van de stoel naast hem en moffelt hem half onder mijn stoel. Ik ga zitten en begin vervolgens aan mijn Take-Away-Wokmaaltijd, want: lange vergadering en net klaar na etenstijd. *Weer een hele diepe, geirriteerde zucht van de man* We waren Utt nog niet gepasseerd of de man begint op te ruimen en vraagt of hij er langs mag. Ik klap mijn tafeltje in en sta voor hem op.

Hij zegt: "Want het stinkt."
Ik zeg met een glimlach: "Nou, ik heb het niet gekookt!" :Y
Man: "Weet je wel dat het officieel verboden is om te eten in de trein?"
Ik: "Weet u wel dat het officieel verboden is om een zitplaats bezet te houden met een laptoptas?" (A)

Overigens zat ik daarna na het overstappen schuin achter een jongen die ook een wokmaaltijd had van Charlie Chiu's en daar rook ik met de beste wil ter wereld niets van. Als ik het niet had gezien, had ik het niet geweten.
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Gertjan »

... Dat ik vandaag mn 1e ATB-ingreep gehad heb. En misschien wel het slechtste, het was een bewuste ingreep.
Ik was gewoon benieuwd hoe lang die bel zou rinkelen, hoe het ontgrendelen nou precies ging ... en mn mentor was een persoon van de provincie/IVW zat die heel de tijd door de glazen deur mee stond te kijken.

Dat is toch een best wel pittige remming die je dan krijgt ... bijna de koffie uit mn beker :shock:
Dus wat hebben we geleerd vandaag; Doe je koffiebeker niet te vol :idea:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Daniel »

@Dexter: Die mensen tref je niet alleen in de eerste klas hoor, in de tweede klas zijn er ook genoeg van :P

Net als de mensen die menen dat het nodig is om al bij Utrecht Overvecht bij de deur te gaan staan om op Utrecht uit te kunnen stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Dat zijn mensen die de theorie: Hoe verder je van de deur zit, hoe eerder je de trein uit kan nog steeds in de praktijk brengen. Lees ook eens de Undutchables voor nog veel meer van dit soort kansloze acties.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

@Gertjan: Eens wat uitproberen kan nooit kwaad. :wink: Ik heb eigenlijk bijna nooit ATB-ingrepen en als het me overkomt dat is het vooral bij ICMm en SGMm omdat je daar niet 1 maar 2 remstandjes nodig hebt om aan het ATB-remcriterium te voldoen. Dat 2e standje kan net het verschil uitmaken of je er op tijd bij bent of niet.

@Daniël: Het 1e klaspubliek is vaak net een tandje erger, die menen echt de trein of minstens de coupé te bezitten.

En nu spoed ik me naar mijn bed want de wekker gaat om 3:15. Ik mag morgen het licht aandoen bij NS. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Geert »

Hoe gaat die theorie?

@Justin, sterkte jongen! Het zit niet echt mee de laatste tijd. :(
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door MdJ »

Mooiste was van iemand die in de s2800 (als hij naar Dv rijdt, en dus bij Twl achter de s7000 hangt) bij Twl al naar de deuren gaat. En het leukste is als de s7000 een tikkeltje vertraagd is en de s2800 dus bijna stil staat bij Twl :mrgreen:

@Dexter: Dat is leuk toch? :mrgreen: Meestal als ik een rondje maak met de trein reis ik eerste klas (anders trekt mijn rug het niet) en die gezichten van die ouwe lui "Jij zit op mijn plek!" :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Suus »

Heel simpel. Als je op de rij bankjes vlakbij de deur van een trein zit ben je vaak als laatste buiten. Reizigers die het verst weg van de deur zitten springen soms al ver voordat het station wordt aangekondigd op om voor de deur te gaan dringen. Passagiers vlakbij die inpakkers gaan dan ook inpakken, en snel achter de dringers aan. Zo staat dus al het hele gangpad vol met mensen die eruit willen voordat de mensen vlakbij de deur ook nog maar begonnen zijn met uitpakken. En een echte Nederlander laat iemand niet voor in de rij als hij de trein uitwil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten