OVer je reiservaringen in maart 2011
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Aldus het AD van vandaag is er gisteren een s5500 ri. Utrecht wel gestopt op Soest Zuid, maar gingen de deuren niet open omdat de machinist (die pas voor de derde keer met SLT reed aldus het artikel) de ontgrendelknop te kort indrukte.
Men onderzoekt nog hoe het kan dat de HC dit niet heeft opgemerkt...
Men onderzoekt nog hoe het kan dat de HC dit niet heeft opgemerkt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Hoe kan de machinist dan verder doorgereden zijn als de conducteur geen vertreksignaal heeft gegeven? Die moet toch altijd uitstappen, kijken en sleutelen? Of hoeft dat niet als er niemand uitstapt?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Tja dat wordt dus onderzocht... vond 't zelf ook al een vreemd verhaal hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ja dus een hc merkt snel genoeg dat de deuren niet ontgrendeld zijn. Vreemd verhaal, ben benieuwd naar de afloop.Reiziger Delft schreef:Hoe kan de machinist dan verder doorgereden zijn als de conducteur geen vertreksignaal heeft gegeven? Die moet toch altijd uitstappen, kijken en sleutelen? Of hoeft dat niet als er niemand uitstapt?
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Misschien stond de conducteur in een onbemande cabine? Of kun je vandaaruit niet sleutelen?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Nee Bart, bij SLT kan je helemaal niet de deuren sluiten vanuit de cabine. Er zaten oorspronkelijk wel knopjes om de deurvrijgave terug te nemen en dat de deuren dan automatisch sloten d.m.v. een infraroodstraal (zoals bij trams) maar dat Duitse systeem kon de goedkeuring van IVW niet wegdragen, dus zijn de knopjes verwijderd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Weer zo'n verhaal waarbij het waarheidsgehalte ergens in het midden ligt waarschijnlijk. Ik heb ook wel eens zo'n situatie meegemaakt, alleen bleek het dat de reiziger aan de verkeerde kant heeft staan drukken. En met een SLT heb ik het ook gehad dat een reiziger op de sluit knop aan de zijkant heeft staan drukken.Daniel schreef:Aldus het AD van vandaag is er gisteren een s5500 ri. Utrecht wel gestopt op Soest Zuid, maar gingen de deuren niet open omdat de machinist (die pas voor de derde keer met SLT reed aldus het artikel) de ontgrendelknop te kort indrukte.
Men onderzoekt nog hoe het kan dat de HC dit niet heeft opgemerkt...
En hoe weet de krant dat de Mcn voor de derde keer SLT reed?
Laatst gewijzigd door Ennes op di 29 mar 2011, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Dat is wel vaker met de categorie "verhaal uit het AD" ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Lijkt me stug dat de reizigers bij alle deuren op de sluitknop stonden te drukken... aan de verkeerde kant drukken is ook lastig voor reizigers op het perron.Ennes schreef:Ik heb ook wel eens zo'n situatie meegemaakt, alleen bleek het dat de reiziger aan de verkeerde kant heeft staan drukken.
Dat wordt gezegd door een woordvoerder van NS die geciteerd wordt.En hoe weet de krant dat de Mcn voor de derde keer SLT reed?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ik heb wel eens meegemaakt dat alleen de deuren van het achterste treinstel (DD-AR) geen vrijgave kregen dus machinist en conducteur hadden niets in de gaten want die zaten daar veel te ver bij vandaan, toen we even later weer vertrokken werd zo'n beetje elke noodrem in het achterste treinstel omlaag getrokken want tientallen mensen hadden de trein niet kunnen verlaten. Die deuren waren toen ook wel erg grondig stuk want zelfs omgekeerd sleutelen hielp niet om op zijn minst 1 deur te openen en er moest toch echt een rolstoel uit wat een beetje lastig wordt via de deur van de cabine... Nadat uiteindelijk alle reizigers inclusief de persoon in rolstoel naar het voorste treinstel waren verhuisd bleek de trein niet meer van zijn plek weg te komen dus iedereen kon alsnog de trein weer verlaten, leuk middagje stoelendans was het.
Die machinist stond de koppelingen van de twee treinstellen zowat uit elkaar te breken, hij moest en zou ze van elkaar af krijgen maar na een uur stonden we nog steeds op het peron er bij te wachten terwijl elk halfuur de volgende stoptrein via een perronloos spoor werd gereden dus konden we telkens niet instappen...
Die machinist stond de koppelingen van de twee treinstellen zowat uit elkaar te breken, hij moest en zou ze van elkaar af krijgen maar na een uur stonden we nog steeds op het peron er bij te wachten terwijl elk halfuur de volgende stoptrein via een perronloos spoor werd gereden dus konden we telkens niet instappen...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Pff, wat is het vanochtend rustig zeg! Net in de bus al lekker rustig, bij veel haltes konden we gewoon doorrijden. In de t12518 waar ik nu in zit zijn nog een heleboel lege stoelen in de bak die precies bij de trap stond in Utrecht (normaal is die helemaal vol). Waar is iedereen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Vanuit Amersfoort is die t12518 normaal ook wel rustig, maar nu inderdaad wel heel erg rustig... toen ik er zo'n 5 minuten voor vertrektijd instapte was de voorste bak van het middelste stel nog compleet leeg, bij vertrek zat er hooguit zes man in ofzo.
Rust in de bus was richting Nieuwegein dan weer niks van te merken. En waar ze gebleven waren? Het Europaplein was wel erg druk met autoverkeer vanmorgen.
Rust in de bus was richting Nieuwegein dan weer niks van te merken. En waar ze gebleven waren? Het Europaplein was wel erg druk met autoverkeer vanmorgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Als twee stellen DDAR net gecombineerd zijn met elkaar en de deuren van het ene stel nog niet waren ontgrendeld, moet je nog een 2e keer ontgrendelen en dat wordt niet in de cabine gesignaleerd, dus nog weleens vergeten.STF schreef:Ik heb wel eens meegemaakt dat alleen de deuren van het achterste treinstel (DD-AR) geen vrijgave kregen dus machinist en conducteur hadden niets in de gaten want die zaten daar veel te ver bij vandaan, toen we even later weer vertrokken werd zo'n beetje elke noodrem in het achterste treinstel omlaag getrokken want tientallen mensen hadden de trein niet kunnen verlaten...Die machinist stond de koppelingen van de twee treinstellen zowat uit elkaar te breken.
Overigens zijn die koppelingen van DDAR een regelrechte ramp: Niet alleen moet het combineren in tegenstelling tot ander materieel stevig gebeuren doordat de koppelingen net achter de buffers zitten (je moet dus door de kracht van de buffers heen duwen), de elektrische koppeldozen zitten onderaan en hebben rubberen frictiestrips die zorgen dat de beschermkappen wegdraaien tijdens het koppelen. Die strips verslijten nog weleens, waardoor de dozen niet openen en dan zit de koppeling wel mechanisch vast, maar niet elektrisch. Dan kun je dus ook niet meer ontkoppelen en moeten de koppelingen met een stuk gereedschap van elkaar afgedraaid worden. Storingsmonteurs doen dat nog weleens met een koevoet en dat is waarschijnlijk het 'uit elkaar breken' dat jij hebt gezien.
Ik besprak vandaag voor vertrek van mijn eerste trein met de hc wat er allemaal al mis was gegaan deze week en we sloten het gesprek optimistisch af door tegen elkaar te zeggen dat vandaag alles perfect zou gaan. Maar tijdens het vertrek ging het al mis: De ATB van mijn SLT gaf er de brui aan en we stonden alweer stil nog voordat we het perron hadden verlaten... Na de boel gereset te hebben en opnieuw opstarten, lukte het dan toch nog om met +5 te vertrekken.
Vanmorgen was het in Hrt volgens mij nationale onder-de-spoorbomen-door-kruip-dag, want op de heenweg richting Vl kroop er een jongen vlak voor mijn trein onder de bomen door: Het scheelde maar 2 bovenleidingportalen en dat is niet veel als je met 70 km/h komt binnenrijden. Ik heb hem door de hc's uit de trein laten verwijderen en wat bleek: Het was een beveiliginger die op station Vl werkt en nota bene zelf mensen op dit soort fratsen moet aanspreken. :N
En op de terugweg weer één die te belazerd was om op tijd van huis te gaan, verdorie ook op Hrt! Dit keer liep het echt bijna verkeerd af, want op Hrt kruist de s1900 serie en de jongen was zo gefixeerd op mijn trein, dat hij de naderende tegentrein totaal niet zag aankomen. Toen die toeterde en al bij de 1e overweg was, schrok de jongen, struikelde over zijn tas en GING ONDERUIT OP HET SPOOR VLAK VOOR DE BINNENKOMENDE TEGENTREIN!!! Mensen op het perron richting Vl wendden hun hoofden al af, maar de jongen kon gelukkig net op het nippertje opkrabbelen.
En wilde vervolgens doodleuk in mijn trein stappen... Nou mooi niet dus, ik sprong van mijn loc en heb hem de toegang tot mijn trein verboden (op een iets harder volume dan voor mij gebruikelijk). Hij keek me schaapachtig aan en ging vervolgens gedwee op een bankje zitten wachten terwijl de deuren sloten. Ik hoop dat ie er nog lang heeft gezeten.
En toen had ik het helemaal gehad, maar dat kwam toch nog goed omdat ik tot 2x toe de s800 vs s1900 battle tussen Ehv en Btl heb gewonnen (1x bij vertrek uit Ehv en 1x bij de tijdelijke snelheidsbeperking in de Besttunnel).
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Zo'n type zou ik dus aan de hoogste boom opknopen!Vanmorgen was het in Hrt volgens mij nationale onder-de-spoorbomen-door-kruip-dag, want op de heenweg richting Vl kroop er een jongen vlak voor mijn trein onder de bomen door: Het scheelde maar 2 bovenleidingportalen en dat is niet veel als je met 70 km/h komt binnenrijden. Ik heb hem door de hc's uit de trein laten verwijderen en wat bleek: Het was een beveiliginger die op station Vl werkt en nota bene zelf mensen op dit soort fratsen moet aanspreken. :N
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Wat een idioten weer zeg
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
De beide stellen hingen vermoedelijk al de hele dag aan elkaar, het niet willen ontgrendelen van de deuren in het achterste stel gebeurde op een station halverwege de reis.Dexter schreef:Storingsmonteurs doen dat nog weleens met een koevoet en dat is waarschijnlijk het 'uit elkaar breken' dat jij hebt gezien.
Nee het "uit elkaar breken" ging niet met een koevoet maar door met het voorste stel (waar nog wel alle functies van werkten) vanuit de tussencabine herhaaldelijk stukjes voor en achteruit te laten "rijden" terwijl het achterste stel vol op de rem stond. Iedereen stond vanaf het perron te kijken wanneer die koppeling compleet af zou breken... :Y
Na 75 minuten stopte er eindelijk een andere trein langs een perron en zijn we daar maar ingestapt dus ik weet niet hoe het toen is afgelopen, de storingsdienst was er toen in ieder geval nog niet.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ja met jutteren wil het ook nog wel eens goedkomen, maar als je net in een flauw bochtje staat (Bd was daar zo lekker berucht om), dan werkt dat ook vaak niet meer.STF schreef:De beide stellen hingen vermoedelijk al de hele dag aan elkaar, het niet willen ontgrendelen van de deuren in het achterste stel gebeurde op een station halverwege de reis.Dexter schreef:Storingsmonteurs doen dat nog weleens met een koevoet en dat is waarschijnlijk het 'uit elkaar breken' dat jij hebt gezien.
Nee het "uit elkaar breken" ging niet met een koevoet maar door met het voorste stel (waar nog wel alle functies van werkten) vanuit de tussencabine herhaaldelijk stukjes voor en achteruit te laten "rijden" terwijl het achterste stel vol op de rem stond. Iedereen stond vanaf het perron te kijken wanneer die koppeling compleet af zou breken... :Y
Na 75 minuten stopte er eindelijk een andere trein langs een perron en zijn we daar maar ingestapt dus ik weet niet hoe het toen is afgelopen, de storingsdienst was er toen in ieder geval nog niet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Toen de s4500 aan de s4000 gekoppeld was ging het met het versterken in de spits ook telkens mis. Bijna dagelijks wilde het combineren niet lukken, waardoor de s14500 die 11 minuten later vertrekt uit Amsterdam centraal doorgaans eerder wegreed richting Enkhuizen.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Vanavond heeft er vanaf even over 18.00 uur tot iets voor 20.00 uur een treintje met een paar ketelwagens op Sdm onder de kap op spoortje 1 gestaan ivm vonken onder de trein. Later heb ik hem zien rijden, en aan het bonken te horen van 1 van de wagens, had hij een paar flinke vlakke plaatsen aan zijn vaste remmen overgehouden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Pheeew, dat had een potentieel grote verstoring kunnen opleveren... :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Ja behoorlijk, gelukkig is het niet veel verder gekomen dan 2 of 3 opgeheven treinen voor zover ik heb begrepen.Dexter schreef:Pheeew, dat had een potentieel grote verstoring kunnen opleveren... :Y
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Wat heeft Connexxion in Zaandam eigenlijk een hoop POD-busjes. Op busstation de Vlinder staan er elke keer als ik er kom toch wel 4 op een rijtje :')
En wat is het stiekem heerlijk als de overstap metro 53 <-> 50 op Van Der Madeweg misgaat in de ochtendspits. Wat is de metro dan heerlijk rustig richting CS, zeker als je op Amstel ook nog wegrijdt op het moment dat van de intercity richting Den Helder net de deuren openen *duivels lachje*
En wat is het stiekem heerlijk als de overstap metro 53 <-> 50 op Van Der Madeweg misgaat in de ochtendspits. Wat is de metro dan heerlijk rustig richting CS, zeker als je op Amstel ook nog wegrijdt op het moment dat van de intercity richting Den Helder net de deuren openen *duivels lachje*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
En toch moet ik altijd aan deze advertentie denken als we weer eens voor de rooie staan, en het sein veilig komt op het moment dat de Mcn belt met de Trdl
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
Gehoord op Schiphol: is dat onze trein? terwijl de Fyra binnen rijdt. Nee schat, dat is die trein van Veolia naar Limburg!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2011
_O- _O- _OBee schreef:Gehoord op Schiphol: is dat onze trein? terwijl de Fyra binnen rijdt. Nee schat, dat is die trein van Veolia naar Limburg!
Die moet ik onthouden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten