Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Vinny »

Klopt opzich wel aardig als ik het zo bekijk hier in Apeldoorn, in ieder geval. Misschien niet compleet meer, maar wel een interessant weetje naar mijn inziens!
Die nummering is toch wel heel lang een soort van Nederlandse standaard geweest:
1-99 stadsvervoer
100-200 streekvervoer
200-300 spitslijnen
300-400 hoogwaardig openbaar vervoer of nachtnet of iets
600-700 scholierenlijnen

Tja er zijn nu meer uitzonderingen dan regels denk ik, en in lang niet alle concessiegebieden gaat het zo...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Bastiaan »

In Zuid-Drenthe werd de 200-reeks gebruikt voor lijnen die met een taxibusje rijden. Dus ook een lijn die doordeweeks overdag met normaal materieel werd gereden en 's avonds en in het weekend met een taxibus, had twee verschillende lijnnummers, met twee verschillende vertrekstaten en soms ook twee verschillende vertrekperrons. Dat is sinds dit jaar gelukkig gewijzigd, maar de lijnen die altijd met een taxibus rijden hebben nog steeds een 200-nummer.

Tot zover off-topic.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Rina schreef:Ben ik mooi klaar mee met de nieuwe dienstregeling van de 90 ben ik 32 minuten later op mijn eindbestemming in Leeuwarden. Nu is in alles rekening gehouden met de scholier, maar de forens die ook dagelijks deze verbinding nodig heeft, staat in de kou.
Zou dit niet opgelost kunnen worden door vanaf het transferium ook bij de vroegere stops van de 90, de 294 te laten rijden de verschillende kanten op. Ik zou dan om 6.11 uur in Zwolle zijn
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, reageer allen.
Volgens mij heb jij ineens niet meer te klagen: http://syntusgelderland.nl/nieuws/eerst ... wolle.aspx

Puur toeval of...? :P
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Wat is er eigenlijk trouwens met die lijnfilms van de 22 Veluwe-gelede aan de hand. De één sneeuwt het op de lijnfilm, de ander heeft weer alle LEDjes aan. Daarna heeft weer een andere gewoon weer een compleet lege.

Is er nou iets "gesloopt" bij het programmeren van die dingen of is het een andere fout, want ziet er aardig slordig uit - aangezien die dingen net nieuw zijn imo/bij mijn weten.

Helaas wel laatste week voor de 294a-lijn. Kunnen de touringcarchauffeurs/-chauffeuzes ook weer op hun eigen touringcars, rijdt in ieder geval wel 1000 malen beter! :D
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Klaasje »

Het lijkt Connexxion wel. Die hebben dat soms ook bij gloednieuwe bussen. *O*
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Provincie negeert kritiek Rocov op 'trage' Veluwelijn

Bericht door Ruben »

Provincie negeert kritiek Rocov op 'trage' Veluwelijn
Geplaatst op: donderdag 31 maart 2011 21:31
Laatst bijgewerkt: donderdag 31 maart 2011 21:32


apeldoorn - De provincie is 'zeer actief' geweest om een einde te maken aan de vertragingen op de Veluwelijn. Dat stelt woordvoerder Marga Nijenhuis van provincie Gelderland in reactie op kritiek van reisconsumentenorganisatie Rocov.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Achja.. dinsdag heb ik zelfs bij Hattem in de file gestaan en via Horsthoek gereden en achter een kraanwagen (max 45) gereden vanaf de Anklaarseweg tot de sleutelbloemsstraat met de 294... En gewoon netjes op tijd op het station in Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Graafschap »

Inmiddels zijn er foto's van Amba's verschenen in Veluwelijn kleuren op busfoto. (ex Veolia Amba's)

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... 963&pos=20
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Jelmer »

Graafschap schreef:Inmiddels zijn er foto's van Amba's verschenen in Veluwelijn kleuren op busfoto. (ex Veolia Amba's)

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... 963&pos=20
weet alleen niet of ik die foto's moet geloven op deze datum!!!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Bastiaan »

Ik zou het buitengewoon knap vinden als je twee foto's zo perfect kunt fotoshoppen met alle details erop. Ik zal mijn ogen op de Zwolse busbuffer houden de komende dagen.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door stephen »

Jelmer schreef:
Graafschap schreef:Inmiddels zijn er foto's van Amba's verschenen in Veluwelijn kleuren op busfoto. (ex Veolia Amba's)

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage ... 963&pos=20
weet alleen niet of ik die foto's moet geloven op deze datum!!!
Ik zal jullie uit de droom helpen. Deze bussen bestaan zeker! Ik heb ze net met mijn eigen ogen gezien op de buffer in Zwolle.
Als ik het goed begrepen heb gaan ze rijden op lijn 294. Het kan natuurlijk ook dat ze af en toe op lijn 90 te zien zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Om hoeveel bussen gaat het dan en welke nummers zijn het? Ik zie er namelijk maar 4 die zijn gefotografeerd, maar dat lijkt mij nogal weinig voor lijn 294.
Rina
Berichten: 4
Lid geworden op: di 22 feb 2011, 22:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Rina »

Xanland schreef:
Rina schreef:Ben ik mooi klaar mee met de nieuwe dienstregeling van de 90 ben ik 32 minuten later op mijn eindbestemming in Leeuwarden. Nu is in alles rekening gehouden met de scholier, maar de forens die ook dagelijks deze verbinding nodig heeft, staat in de kou.
Zou dit niet opgelost kunnen worden door vanaf het transferium ook bij de vroegere stops van de 90, de 294 te laten rijden de verschillende kanten op. Ik zou dan om 6.11 uur in Zwolle zijn
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, reageer allen.
Volgens mij heb jij ineens niet meer te klagen: http://syntusgelderland.nl/nieuws/eerst ... wolle.aspx

Puur toeval of...? :P
je hebt helmaal gelijk, ze hebben het helemaal goed gewijzigd in mijn situatie. Het enige wat ik nog te klagen zou kunnen hebben is dat ik er zelf achter moet komen doordat ik toch nog eens ga kijken op de site. Geen antwoord op mijn mail geen antwoord op deze klacht. Ik ben er wel in de bus in de ochtend achter gekomen dat ik niet de enige was die geklaagd had ook mijn medereizigers hadden een klacht neergelegd bij syntus en zelfs bij de provincie Gelderland. Ik hoop wel dat die mensen bericht hebben gehad anders zit ik volgende week helemaal alleen in de eerste bus naar Zwolle.

Nu hoop ik alleen nog dat niet al te veel mensen OV9292.nl of NS.nl gaan raadplegen want dan wordt je wel helemaal op het verkeerde been gezet. Daar denken ze dat je in 12 minuten van station zwolle met de 296 op het marktplein van Apeldoorn kan zijn. Ik zal toch maar even bellen dat daar een foutje in geslopen is.

Overstappen
Leeuwarden treinstation Leeuwarden 15:45 Intercity NS
16:01 Heerenveen treinstation Heerenveen 16:01
16:14 Steenwijk treinstation 16:14
16:40 Zwolle treinstation 16:41
lopen (0:05)
Zwolle Busstation Streek 16:53 Bus Syntus Gelderland 294
16:57 Eekwal/Centrum 16:57
16:57 Hattem Carpoolplaats A50 16:57
16:57 Apeldoorn Laan van de Leeuw 16:57
16:59 Laan van de Dierenriem 16:59
17:02 Fauststraat 17:02
17:02 Pinksterbloem 17:02
17:04 Oosterlaan 17:04
17:06 Marktplein 17:06
17:16 Apeldoorn Marktplein 17:16 Bus Syntus Gelderland 90
17:18 Oranjepark/Regentesselaan 17:18
17:19 Grote Kerk 17:19
17:19 Bosweg 17:19
17:19 Gedenknaald 17:19
17:19 Wenum Wiesel Wieselseweg 17:19
17:21 Papegaaiweg 17:21
17:23 De Haere 17:23
17:26 Vaassen Zuid 17:26
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Over de inzet van ambassadors op de veluwelijn had ik ook nog niet gehoord. Ik denk zelf dat dit een tijdelijke oplossing todat de nieuwe MAN geleede bussen er zijn. Ook aangezien het ex veolia ( dus al wat oudere ) bussen zijn.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Bastiaan »

Op Busfoto kom ik alleen foto's tegen van de 5196 t/m 5199. Zo te zien zit het oude Veolia-interieur er ook nog in.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Vanaf 3 April Zijn de omloop nummers van de bussen op de veluwe ook gewijzigd.

Code: Selecteer alles

Omloop Nummer:
100, 101, 102 ect. Stadsbus Apeldoorn 
200, 201, 202 ect. Streekbussen standplaats Apeldoorn
300, 301, 302 ect. Stad + Streekbussen standplaats Ede
500, 501, 502 ect. Stad + Streekbussen standplaats Harderwijk
600, 601, 602 ect. Streekbussen Standplaats Zwolle ( veluwe) 
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Ik zat zojuist even de nieuwe roosters voor de chauffeurs van syntus te bekijken en tot mijn verbazing gaat elke rit van lijn 400 volgends dit nieuwe rooster gewoon door naar Arnhem CS. Hier zou dan een keertijd van 3 minuten zijn.
aankomst om ,27 en vertrek om ,30.
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door stephen »

In het rooster van Zwolle zit lijn 400 niet in.
Zal dus gereden worden door chauffeurs uit Harderwijk, Apeldoorn en Ede.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Milco »

robinzes schreef:Over de inzet van ambassadors op de veluwelijn had ik ook nog niet gehoord. Ik denk zelf dat dit een tijdelijke oplossing todat de nieuwe MAN geleede bussen er zijn. Ook aangezien het ex veolia ( dus al wat oudere ) bussen zijn.
Nieuwe MAN geledes? Volgens mij heb ik iets gemist. Komen er nog meer bussen dan? Wat voor type MAN? Hetzelfde als de Valleilijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
stephen
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 13 dec 2010, 14:39
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door stephen »

robinzes schreef:Ik zat zojuist even de nieuwe roosters voor de chauffeurs van syntus te bekijken en tot mijn verbazing gaat elke rit van lijn 400 volgends dit nieuwe rooster gewoon door naar Arnhem CS. Hier zou dan een keertijd van 3 minuten zijn.
aankomst om ,27 en vertrek om ,30.
Wat ik zo zie heb je er eerst 63 minuten pauze voor je weer terug gaat.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Xanland »

Milco1995 schreef:
robinzes schreef:Over de inzet van ambassadors op de veluwelijn had ik ook nog niet gehoord. Ik denk zelf dat dit een tijdelijke oplossing todat de nieuwe MAN geleede bussen er zijn. Ook aangezien het ex veolia ( dus al wat oudere ) bussen zijn.
Nieuwe MAN geledes? Volgens mij heb ik iets gemist. Komen er nog meer bussen dan? Wat voor type MAN? Hetzelfde als de Valleilijn?
Dat is toendertijd door Snorkel himself ook in dit topic gemeld, paar pagina's naar boven! :+

http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 25#p135030

Iemand die btw weet waar Snorkel is? Ben benieuwd of er nog iets verbeterd is voor hun/de chauffeurs...
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Milco »

Dat bericht daar heb ik inderdaad overheen gekeken... :oops:
In elk geval bedankt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

stephen schreef:
robinzes schreef:Ik zat zojuist even de nieuwe roosters voor de chauffeurs van syntus te bekijken en tot mijn verbazing gaat elke rit van lijn 400 volgends dit nieuwe rooster gewoon door naar Arnhem CS. Hier zou dan een keertijd van 3 minuten zijn.
aankomst om ,27 en vertrek om ,30.
Wat ik zo zie heb je er eerst 63 minuten pauze voor je weer terug gaat.
Is wel een erg grote pauze die 63 min, maar die 3 minuten zijn ook erg kort. tenzij er ergens halverwege een wissel van chauffeur is. in brabant heb ik dat ook vaak gezien bij sommige roosters van veolia (ik reis momenteel veelal in oost en midden-brabant).
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

stephen schreef:In het rooster van Zwolle zit lijn 400 niet in.
Zal dus gereden worden door chauffeurs uit Harderwijk, Apeldoorn en Ede.
Ben jij ook chauffeur bij syntus gelderland dan? ( of kan je ergerns anders de roosters inzien )?
Is wel een erg grote pauze die 63 min, maar die 3 minuten zijn ook erg kort. tenzij er ergens halverwege een wissel van chauffeur is. in brabant heb ik dat ook vaak gezien bij sommige roosters van veolia (ik reis momenteel veelal in oost en midden-brabant).
Ja er wordt weleens gewisselt in HArderwijk en APeldoorn maar niet elke rit volgends mij.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Dan wordt het wel lange ritten voor de chauffeurs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten