Mag ik even kwijt #75
Re: Mag ik even kwijt #74
Nou ja zeg Bee, zo denken wij bij NS echt niet over onze klanten hoor! Maar een beetje medewerking is toch niet te veel gevraagd? "Ik wacht als U rent" Dat is part of the deal. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #74
Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig.Dexter schreef: @Gertjan: Deuren vrijmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ikzelf trek altijd 10 km/h van de toegestane snelheid in wisselstraten af: 70 i.p.v. 80, 30 i.p.v. 40. Dan gaat de trein minder tekeer en das comfortabeler voor de reizigers.
Re: Mag ik even kwijt #74
Vroeger vond ik hem leuker, toen ie nog de prijzen oplas bij het Rad van Fortuin. Een heel verhaal ophangen rondom een (veel te duur) tosti ijzer, of lingerieset, dat kon alleen Gaston. Uit een container springen tot daar aan toe, maar hoe ie poseert in de bushokjes voor een vliegticketsite is helemaal ernstig.Hahaha Treinen rijden lijkt me leuker dan met een bos bloemen uit een vuilniscontainer springen haha.
Re: Mag ik even kwijt #74
Iedereen die op deze vraag geantwoordt heeft: Hartelijk dank .KM46 schreef:Even een vraagje: weet er iemand een merk chips dat niet in zonnebloemolie gebakken wordt? Ik kan namelijk slecht tegen zonnebloemolie.
Re: Mag ik even kwijt #74
Komt op de displays in de trein 'deuren vrijhouden' te staan, en er gaat een omroepbericht dat de reizigers zo ver als mogelijk de trein in moeten lopen om de doorgang bij de deuren niet te blokkeren.Dexter schreef:@Gertjan: Deuren vrijmaken? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ikzelf trek altijd 10 km/h van de toegestane snelheid in wisselstraten af: 70 i.p.v. 80, 30 i.p.v. 40. Dan gaat de trein minder tekeer en das comfortabeler voor de reizigers.
En over die wissels; Als ik laat ben ga ik er gewoon op snelheid doorheen. Als ik weet dat ik de tijd heb ga ik er wel 'met gevoel' doorheen. Dat is het voordeel van maar 1 lijn. Je leert precies wat een mooie snelheid is om door het 'kromme' wissel te gaan. Maarja, als het kan rij ik comfortabel, maar als daar even geen tijd voor is doe ik het niet. Dan maar wat schokken, en iedereen heeft de aansluiting in Ddr of Gdm.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Mag ik even kwijt #75
Voor degene die intresse hebben. Op Ohih kan je je aanmelden voor de 1 april cursus spotten... Officieel namens Pro Rail :') Dus wie zin heeft... ;-)
Heeft Ovinnl ook nog leuke 1 april nieuws berichten
Heeft Ovinnl ook nog leuke 1 april nieuws berichten
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Mag ik even kwijt #74
In de Spits een BAFtrein inzetten (A)Bee schreef:Soms zou je wel eens willen dat een trein een grote shovel had, iedereen op het perron zo in de shovel sleurde en dan boven in de trein laat vallen, en dat aan de achterkant iedereen eruit wordt gestort.
Maarja, we zijn mensen, geen postzakken :')
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik hoorde vanmiddag iemand in de trein die een ringtone had, waarbij meteen mijn haren overeind gingen staan. De eeste seconden leken sprekend op een alarmoproep. Bij dat geluid slaat mijn hart altijd even een tel over voor mijn gevoel. Zo'n herrie hebben mensen dus ook voor hun lol op de telefoon staan.
De laatste keer dat ik er trouwens eentje in het echt hoorde, waren er net een stel machinisten over de vloer die met hun werkoverleg kwamen kijken hoe het er op de post aan toe gaat. Ze hadden hun eerste koffie nog niet op, of er kwam een alarmoproep binnen. Wel mooi, konden ze meteen zien hoe het ging. Viel ze mee hoe rustig iedereen bleef. (was een bovenleiding die naar beneden was gekomen).
De laatste keer dat ik er trouwens eentje in het echt hoorde, waren er net een stel machinisten over de vloer die met hun werkoverleg kwamen kijken hoe het er op de post aan toe gaat. Ze hadden hun eerste koffie nog niet op, of er kwam een alarmoproep binnen. Wel mooi, konden ze meteen zien hoe het ging. Viel ze mee hoe rustig iedereen bleef. (was een bovenleiding die naar beneden was gekomen).
Re: Mag ik even kwijt #74
En ze na het instappen laten beloven nooit meer te schelden als de trein een beetje laat isDexter schreef:Nou ja zeg Bee, zo denken wij bij NS echt niet over onze klanten hoor! Maar een beetje medewerking is toch niet te veel gevraagd? "Ik wacht als U rent" Dat is part of the deal. :Y
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #75
Ik begin mij ondertussen af te vragen wat er aan de hand is bij de Albert Heijn. Zo ondertussen de halve winkel hangt nu vol met excuusbriefjes vanwege producten die naar een andere plaats verhuisd zijn.
Het begon vorige week met een briefje op de deurtjes van de boterafdeling: Vanaf heden zijn de boterproducten verhuisd naar de stelling naast de melk. Bij de nieuwe boterafdeling hing ook een briefje op de deurtjes: vanaf heden zijn de gekoelde vruchtensappen verhuisd naar de stelling naast de salades. Logisch, want is de plek waar de boter eerst stond.
Afgelopen weekend hingen er opeens ook briefjes op de deuren bij de gesneden groentes en bij de saladeingrediënten. Vanaf heden is de saladegarniteur verhuisd naar de linkerkant van deze koeling. En aan de linkerkant van diezelfde koeling hing een briefje: vanaf heden zijn de gesneden groenten verhuisd naar de rechterkant van deze koeling, en de geschilde aardappelen naar achter het vlees.
Bij de koeling achter het vlees hing vandaag ook een briefje: De kies en kookmaaltijden zijn niet beschikbaar, ons excuus voor het ongemak. Die hele kies en kook koeling ligt nu vol met geschilde aardappelen in alle varianten.
Maar ik zag ook al een briefje hangen bij de kaas: Vanaf heden zijn de kaasaanbiedingen verhuisd naar de koeling naast het brood. En ook daar hing een briefje: De halalproducten zijn verhuisd naar de vis. En bij de vis hing ook nog een briefje: Wegens ruimtegebrek is een deel van de halalproducten ook te vinden bij de koeling naast de taarten :')
Het begon vorige week met een briefje op de deurtjes van de boterafdeling: Vanaf heden zijn de boterproducten verhuisd naar de stelling naast de melk. Bij de nieuwe boterafdeling hing ook een briefje op de deurtjes: vanaf heden zijn de gekoelde vruchtensappen verhuisd naar de stelling naast de salades. Logisch, want is de plek waar de boter eerst stond.
Afgelopen weekend hingen er opeens ook briefjes op de deuren bij de gesneden groentes en bij de saladeingrediënten. Vanaf heden is de saladegarniteur verhuisd naar de linkerkant van deze koeling. En aan de linkerkant van diezelfde koeling hing een briefje: vanaf heden zijn de gesneden groenten verhuisd naar de rechterkant van deze koeling, en de geschilde aardappelen naar achter het vlees.
Bij de koeling achter het vlees hing vandaag ook een briefje: De kies en kookmaaltijden zijn niet beschikbaar, ons excuus voor het ongemak. Die hele kies en kook koeling ligt nu vol met geschilde aardappelen in alle varianten.
Maar ik zag ook al een briefje hangen bij de kaas: Vanaf heden zijn de kaasaanbiedingen verhuisd naar de koeling naast het brood. En ook daar hing een briefje: De halalproducten zijn verhuisd naar de vis. En bij de vis hing ook nog een briefje: Wegens ruimtegebrek is een deel van de halalproducten ook te vinden bij de koeling naast de taarten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #75
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #75
Wat is dat toch met Albert Heins in Amsterdam e.o.? Volgens mij moet er echt een apart AH-topic geopend worden...
Zoals altijd op de dins- en woensdagen weer perikelen met de onderhoudstijden rondom Ddr. De s5000 vertrekt dan meestal 4-5 minuten later, en ja, dan kan je de Fyra-aansluiting wel vergeten... Weer een toeslagkaartje voor niks gekocht.
Zoals altijd op de dins- en woensdagen weer perikelen met de onderhoudstijden rondom Ddr. De s5000 vertrekt dan meestal 4-5 minuten later, en ja, dan kan je de Fyra-aansluiting wel vergeten... Weer een toeslagkaartje voor niks gekocht.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Mag ik even kwijt #75
Zo, hier :) Jullie mogen allemaal een pinneke downloaden :)
Met op de achtergrond treinstel 8717. Met sluitseinen, vast wel, ergens
Met op de achtergrond treinstel 8717. Met sluitseinen, vast wel, ergens
Re: Mag ik even kwijt #75
Pinneke?
Re: Mag ik even kwijt #75
Pinneke :Y
Re: Mag ik even kwijt #75
Volgens mij is dat vlaams voor iets van "een vorkje prikken" oftewel ook een hapjeCaspar schreef:Pinneke?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #75
Het is Brabants en het gaat specifiek om één frietje.
Niet genoeg? Moet je bij Servex wezen, kan ik ook niet helpen.
Niet genoeg? Moet je bij Servex wezen, kan ik ook niet helpen.
Re: Mag ik even kwijt #75
Dan liever een BrammetjeFles schreef:Het is Brabants en het gaat specifiek om één frietje.
Niet genoeg? Moet je bij Servex wezen, kan ik ook niet helpen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #74
Best, ik doe het gerust een keer voor je hoor. Maar dan zit je in een dubbeldekker wel bij elkaar op schoot.Klaasje schreef:Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig.
Maar er zijn ook zat wissels in den lande waar je zelfs als je met 10 km/h langzamer dan toegestaan erdoor rijdt naast je stoel zit. Zoals de wissels bij Amsterdam Transformatorweg Aansl, Riekerpolder Aansluiting en het hele oostelijke wisselcomplex tussen Rtd en de Willemspoortunnel. De eerste twee zijn wissels voor 80, maar zelfs 60 is daar eigenlijk nog te hard. In Rtd mag je 60, maar is 40 beter. Maar zover ga ik niet, anders kom je in de knoop met je dienstregeling.
@Fles: Wat is jouw hand rood, of was het zo'n zware bak frieten en is het van de inspanning? :D
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #74
Ga ik ook mee, ga ik wel naast een lekker ding zittenDexter schreef:Best, ik doe het gerust een keer voor je hoor. Maar dan zit je in een dubbeldekker wel bij elkaar op schoot.Klaasje schreef:Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig.
....
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #74
Dan ga je zogenaamd knippen of een servicerondje lopen, dan kan je jezelf legaal over iemand heen gooien.Ennes schreef:Ga ik ook mee, ga ik wel naast een lekker ding zitten
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mag ik even kwijt #74
Breng me nou niet op ideeën Dexter _O- _O- _O-Dexter schreef:Dan ga je zogenaamd knippen of een servicerondje lopen, dan kan je jezelf legaal over iemand heen gooien.Ennes schreef:Ga ik ook mee, ga ik wel naast een lekker ding zitten
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Mag ik even kwijt #75
De wissel bij Hoofddorp was altijd goed hiervoor. Mijn moeder heeft daar ooit nog een conducteur op schoot gekregen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #75
Nou dat huisje wat vanavond in "Bouwval Gezocht" was, is niet bepaald moeilijk te vinden in Google steetview; het kleinste huisje in het dorp met hoogspanningskabels er bijna overheen en uitzicht op de snelweg.
Er zat niet eens een badkamer in dat huis, de enige kraan in huis was in de keuken.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5,,0,-3.59
Er zat niet eens een badkamer in dat huis, de enige kraan in huis was in de keuken.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 5,,0,-3.59
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 gasten