Mag ik even kwijt #75

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Grappig, ik reed daar van de week nog langs met de bus en toen dacht ik nog: wat een klein schattig huisje :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef:
Klaasje schreef:Inmiddels heb ik door dat je ook collega's hebt die doodleuk met 90 km/h door de wissels bij de Gooiboog rijden. Ze rijden het wissel al in wanneer de drie ATB-belletjes net afgaan. Ik vind dat alleen maar prachtig. :mrgreen:
Best, ik doe het gerust een keer voor je hoor. :mrgreen: Maar dan zit je in een dubbeldekker wel bij elkaar op schoot.
Vandaag trein t4950 of morgen trein t4958 (allebei Hvs - Alm)? *O* Of later een keer?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Bee schreef:Grappig, ik reed daar van de week nog langs met de bus en toen dacht ik nog: wat een klein schattig huisje :lol:
Jammer dat de halte "Viaduct" heet i.p.v. Hoogspanningsmast. :6
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Klaasje schreef:Vandaag trein t4950 of morgen trein t4958 (allebei Hvs - Alm)? *O* Of later een keer?
Vandaag ben ik vri vra vrij en morgen raas ik met 130 km/h zonder stoppen over de Gooilijn langs Flevoland. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Vinny »

Zo, hier Jullie mogen allemaal een pinneke downloaden
Heb ik op de basisschool ook wel eens gehad. Met mijn "kwartjes zakgeld" had ik een bakje patat gekocht en was van plan om het lekker rustig op het pleintje voor de snackbar te gaan eten. Maar helaas had ik buiten vriendjes, vriendinnetjes en zusjes gerekend, ik denk dat ik precies 1 "pinneke" op had... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Zo, hier Jullie mogen allemaal een pinneke downloaden
Heb ik op de basisschool ook wel eens gehad. Met mijn "kwartjes zakgeld" had ik een bakje patat gekocht en was van plan om het lekker rustig op het pleintje voor de snackbar te gaan eten. Maar helaas had ik buiten vriendjes, vriendinnetjes en zusjes gerekend, ik denk dat ik precies 1 "pinneke" op had... :lol:
Had je echt zoveel vriendjes? of deden ze zich voor als zodanig omdat het erge lekkere friet was?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door lamar »

Bee schreef:Soms zou je wel eens willen dat een trein een grote shovel had, iedereen op het perron zo in de shovel sleurde en dan boven in de trein laat vallen, en dat aan de achterkant iedereen eruit wordt gestort.

Maarja, we zijn mensen, geen postzakken :')
Doet me denken aan dat filmpje dat er van die japanners alles de metro nog indrukken :P

EN mijn weekend is vandaag begonnen, heerlijk 8-)
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Klaasje »

Dexter schreef:
Klaasje schreef:Vandaag trein t4950 of morgen trein t4958 (allebei Hvs - Alm)? *O* Of later een keer?
Vandaag ben ik vri vra vrij en morgen raas ik met 130 km/h zonder stoppen over de Gooilijn langs Flevoland. *O *
t1523 of t1556 dan? (Amf-Hvs). Overigens is het eenvoudig uit te rekenen hoe groot de zijdelingse versnelling in een wissel is als je een beetje natuurkunde kunt en de boogstraal van het wissel weet. *O*
Resultaat: een zijdelingse versnelling van 0,8 m/s^2 als je met 90 door een 80 km/h wissel rijdt.
Ter vergelijking:
Als je met een DDAR een noodremming maakt zit je aan de 1,4 m/s^2. Noodstoppen op de weg worden met waarden hoger dan 5 m/s^2 gemaakt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Ik kreeg vanmiddag een mail of ik namens de UvA of de HvA mee wil doen aan de van Dam tot Dam loop. Neuh, doe maar niet, maar die van Dam tot Dam fietstocht van 105 kilometer klinkt niet eens zo verkeerd. Toch maar eens over nadenken dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Waar fiets je dan wel niet helemaal heen? Ik doe wel mee als er iemand hier gaat.
Is morgen de laatste dag dat de DDM1 op pad is? Ik las dat er weer veel SLT gemaakt is. Zal me niets verbazen als maandag de DDM1 van de baan is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Je hebt meerdere afstanden, allemaal beginnen ze op de Dam in Amsterdam.

Die van 105 kilometer gaat van Amsterdam naar Zaandam, Oost-Knollendam, De Rijp, Edam, Volendam, Monnickendam, Uitdam en Durgerdam weer terug naar de Dam. Ik kan mij alleen voor die afstand via het Universitair Sport Centrum opgeven.

Voor de die-hards is er ook nog een afstand van 145 kilometer.
Die beginnen hetzelfde als de 105 kilometer, maar na Oost-Knollendam gaan die naar Alkmaar, Schoorldam, Heerhugowaard, Opdam en Schardam naar Edam (en dan weer verder als de route van 105 kilometer).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Waar fiets je dan wel niet helemaal heen? Ik doe wel mee als er iemand hier gaat.
Is morgen de laatste dag dat de DDM1 op pad is? Ik las dat er weer veel SLT gemaakt is. Zal me niets verbazen als maandag de DDM1 van de baan is.
Als ik Broek53 van somda mag geloven, is de reparatie van het SLT vooral gekoppeld aan het verdwijnen van heel veel Plan v's de komende tijd. DDM1 in de s14500 wordt waarschijnlijk door VIRM VI-en vervangen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Ja dat snap ik, maar ik heb het idee dat het maandag al gebeurt?
Voor de die-hards is er ook nog een afstand van 145 kilometer.
Die beginnen hetzelfde als de 105 kilometer, maar na Oost-Knollendam gaan die naar Alkmaar, Schoorldam, Heerhugowaard, Opdam en Schardam naar Edam (en dan weer verder als de route van 105 kilometer).
Hm volgens mij is het wel meer dan 40km. Als je vanaf Oost Knollendam via Alkmaar helemaal naar Schoorldam gaat ben je volgens mij al 30km verder. Van daaruit naar Obdam ook iets van 15km en Obdam-Schardam 15, Schardam- Edam 10 à 15 km.
Laatst gewijzigd door Caspar op do 31 mar 2011, 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daniel »

Mja, met ingang van het nieuwe wijzigingsblad op 4 april gaat 't DDM eruit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Caspar schreef:[..]
Hm volgens mij is het wel meer dan 40km. Als je vanaf Oost Knollendam via Alkmaar helemaal naar Schoorldam gaat ben je volgens mij al 30km verder. Van daaruit naar Obdam ook iets van 15km en Obdam-Schardam 15, Schardam- Edam 10 à 15 km.
Op het kaartje vind ik het ook vreemd, maar het staat er echt: http://www.damtotdamfietsclassic.nl/ind ... 0&Itemid=4
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Dam tot Damloop? Oei dan moesten find_your_spot en ik maar weer eens een bezoekje aan Rietlandpark brengen, kunnen we weer lachen met alle reizigers die eindeloos op tram 26 staan te wachten en ons niet geloven dat ze met bus 326 moeten. :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #74

Bericht door Dexter »

Klaasje schreef: t1523 of t1556 dan? (Amf-Hvs).
Nee, dan lopen we elkaar net mis. Ik mag een paar treintjes eerder en in de andere richting.

@Bee: Is de afstand te groot of heb je stiekem een allergie voor flapperende korte broeken? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Fietsen kan ik uren volhouden, maar bij hardlopen lig ik al aan de andere kant van het park halfdood op de grond :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Dexter »

Klinkt bekend! :Y Ik ga binnenkort weer (een poging ondernemen om te) hardlopen met een goede vriendin van me. We hadden vorig jaar al eens een halfhartige poging ondernomen, maar ik liep bij gebrek aan goede loopschoenen op afgesleten Nikes en zij had geen sport-bh en aangezien ze heeft voorgedrongen tijdens het uitdelen van borsten vlogen haar marktwaren alle kanten op, dus het was voor ons beiden een pijnlijk avontuur en zijn we snel afgehaakt. :N
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Zo, de laatste twee elektrakasten zijn ook weer op het veld terug geplaatst, het vervangen van de stekkerdozen en het bijplaatsen van aardlekschakelaars begon me onderhand echt te vervelen. Doordat ik deze winter langdurig te ziek was om iets te doen en daarna druk bezig was met de rommel van het hoogwater op te ruimen moest ik de afgelopen dagen in sneltreinvaart zeven van die aansluitkasten in orde brengen, normaal verspreid ik dat werk over de hele winter.

Nu zijn we tenminste op de volledige camping van dat gezeur af dat als er iemand maar even iets fout deed er een heleboel kampeerplaatsen zonder stroom zaten, en dan valt het zoeken van de boosdoener ook niet mee want die defecte broodrooster is al lang snel in het keukenkastje verstopt. :wink:
Bij de vijf nieuwste aansluitkasten heeft iedereen een eigen aardlekschakelaar dus dat smoesje dat het probleem bij hun buren zit, gaat niet meer op! :Y
In de iets oudere aansluitkasten kunnen wegens plaatsgebrek helaas niet meer dan drie aardlekschakelaars per zes of acht aansluitingen maar evengoed wordt het zoeken naar de boosdoener toch een stuk eenvoudiger.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Grappig, me vader ontdekte vandaag dat het plaatsen van de gastank laatst op de website van de graafmachine firma staat: http://www.denhollander-lux.lu/category ... maart-2011

Op pagina 2 lijkt me vader wel een standbeeld, op beide foto's staat ie op vrijwel dezelfde plaats terwijl er een paar weken tussen zit. :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik vandaag mijn NS-jubileum vier? 8-) En dat dat samenvalt met een hele fijne loonsverhoging? :D (Nee, ook al is het 1 april, het is geen geintje) Dus dat verzacht de pijn van het vroege tijdstip wel aardig. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Mag ik even kwijt dat ik vandaag mijn NS-jubileum vier? 8-) En dat dat samenvalt met een hele fijne loonsverhoging? :D (Nee, ook al is het 1 april, het is geen geintje) Dus dat verzacht de pijn van het vroege tijdstip wel aardig. :Y
Hoe hou je het vol Dexter :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door AppleMoose »

Gefeliciteerd Dexter *O*

Ik ben nu heerlijk 2 dagen vrij.
Vandaag ben ik erg lui, en heb ook lekker uitgeslapen tot een uur of twaalf.
Afgelopen week was het behoorlijk pittig op stage moet ik zeggen :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

Ik ga me maar eens aankleden en koffie zetten :')
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten