OVer Missers in de Reisinformatie #11

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Suus »

Dat is nog van de tijd dat het een stoptrein was :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door reisthijs »

Toch apart dat na vier jaar nog steeds niemand bedacht heeft dat die extra zin in rood niet nodig is bij een Intercity (op die drie stations stoppen sowieso geen IC's). Aan de andere kant is 't wel zo'n aparte serie (SprIntercity) waarbij het misschien toch wel handig is duidelijk te vermelden die allemaal wel of niet stopt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Leuk gezicht hoor als je als enige aan de juiste kant bij de deur staat bij aankomst op Utrecht Centraal nadat de werkzaamheden weer een perronnetje opgeschoven waren.
Wat ik vooral leuk vind is de volhardendheid waarmee de andere reizigers voor de deur aan de andere zijde blijven staan en je ze bijna kunt horen denken: "Ha! Die staat lekker aan de verkeerde kant!" En dan een triomfantelijke blik van degene die dan toch aan de juiste zijde blijkt te staan. Jij bent er zeker ook zo eentje, Daniël? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

:Y

Heb ooit in Breda m'n medestudenten bijna in de s3600 moeten slepen trouwens... CTA stond op de s1900, maar het was destijds overduidelijk aan het materieel te zien welke serie je had. (1900 met de ICK/ICR/Plan W/K4-bende, 3600 compleet ICR met Benelux AB)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Daniel schreef:Leuk gezicht hoor als je als enige aan de juiste kant bij de deur staat bij aankomst op Utrecht Centraal nadat de werkzaamheden weer een perronnetje opgeschoven waren.
Wat ik vooral leuk vind is de volhardendheid waarmee de andere reizigers voor de deur aan de andere zijde blijven staan en je ze bijna kunt horen denken: "Ha! Die staat lekker aan de verkeerde kant!" En dan een triomfantelijke blik van degene die dan toch aan de juiste zijde blijkt te staan. Jij bent er zeker ook zo eentje, Daniël? :lol:
Dat is op Ddr leuk als je met de stopper via spoor 4 binnenkomt op spoor 3 :D
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

In Amersfoort ook gegarandeerd succes met de s1500 naar Schothorst als die in het weekend via 6a op 5b binnenkomt... ben er zelf de eerste keer ook ingestonken overigens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Caspar »

Ja dat viel me laatst op, die is helemaal wazig :D Maar in Amsterdam kan dat ook, binnenkomen via spoor 11C en dan naar spoor 12B (middenspoor) om dan via 11AM weer op spoor 11A te komen. Dan gaan alle mensen al aan de 11 kant staan, en als de trein dan naar het middenspoor gaat twijfelen ze, gaan ze naar de andere deur, maar zien ze zowel links als rechts een trein staan (11B en 13B) en weten ze het niet meer :D
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Ja dat viel me laatst op, die is helemaal wazig :D Maar in Amsterdam kan dat ook, binnenkomen via spoor 11C en dan naar spoor 12B (middenspoor) om dan via 11AM weer op spoor 11A te komen. Dan gaan alle mensen al aan de 11 kant staan, en als de trein dan naar het middenspoor gaat twijfelen ze, gaan ze naar de andere deur, maar zien ze zowel links als rechts een trein staan (11B en 13B) en weten ze het niet meer :D
Dat heb je ook als je via spoor 3 binnenkomt naar spoor 2B.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Caspar »

Volgens mij is dat met de s6300 planmatig? Alleen heb je dan niet al langs een ander perron gereden voor je op 2B komt.
Leukste is gewoon om een trein op zondagochtend linkerspoor langs Lelylaan te sturen, dan verwacht helemaal niemand het. Voor 8 uur 's ochtends is er nog wel ruimte voor dat soort 'grappen'.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Suus »

Waarom gaat treinstel m4012 naar Schiphol en de rest naar Schiphol Airport? Kleinigheidje, maar toch.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Mark »

Viel me laatst ook al op, toen ging het ene stel naar Den Haag C en het andere stel naar Den Haag Centraal...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Waarom gaat treinstel m4012 naar Schiphol en de rest naar Schiphol Airport? Kleinigheidje, maar toch.
Het valt ook niet mee om 1 systeem ook eenduidig te houden hoor
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

De t1759 was vandaag een gevalletje "waar gaat dat heen": van de drie stellen toonde er eentje "Groningen", eentje "Enschede" en eentje "Deventer" als bestemming :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door huibf »

Ennes schreef:
Bee schreef:Waarom gaat treinstel m4012 naar Schiphol en de rest naar Schiphol Airport? Kleinigheidje, maar toch.
Het valt ook niet mee om 1 systeem ook eenduidig te houden hoor
t

Schiphol Airport. das een vreemde naam.
of Schiphol, of Amsterdam Airport
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Ennes »

huibf schreef:
Ennes schreef:
Bee schreef:Waarom gaat treinstel m4012 naar Schiphol en de rest naar Schiphol Airport? Kleinigheidje, maar toch.
Het valt ook niet mee om 1 systeem ook eenduidig te houden hoor
t

Schiphol Airport. das een vreemde naam.
of Schiphol, of Amsterdam Airport
De juiste naam is nog altijd Schiphol Amsterdam Airport. (maar dat is weer zo erg lang)

Maar ik vind de aanduiding Schiphol Airport op de trein voor iedereen gewoon duidelijk
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Geert »

Waarom niet Schiphol ✈? Zo staat het ook op alle CTA's en op andere treinen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Wubbo »

In Eindhoven zag ik vandaag een lijn 149 naar Reusel Busstation via Eersel Busstation. Dat staat op 2 regels op het display, maar op allebei die regels scrollt dat. Alleen scrollt de bovenste regel iets minder dan de onderste regel, dus de twee regels verspringen steeds verder van elkaar. Het zag er niet heel professioneel uit...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Daniel »

Het ns nl (zonder punt) in de omroep is kennelijk besmettelijk... was het eerst in Utrecht al te horen in het bandje over de sprinters naar Rhenen, vanmorgen hoorde ik 'm ook al in Amersfoort in een algemeen bandje over het wijzigingsblad (overigens duidelijk door een andere omroepster ingesproken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Geert »

Ik heb daar zo'n hekel aan :neg: In internetadressen hoor je de punt gewoon uit te spreken. Punt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door webguy »

Zonder www vind ik niet erg, maar "ns nl" is gewoon lelijk. Alsof de spreker te snel praat en slordig is ofzo...

Verder deden de CTAs in Arnhem het niet meer: stond nog info op van 7:30 om 8:10... Wel weer goede omroepen om alle treinen om te roepen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Gekko123 »

Niet echt een misser, maar toch plaats ik het maar hier.

Op Gv zijn nu de TBP's ook in opmars. In ieder geval op de sporen 3, 4 en 5 hingen ze al aan het begin van de middag (werkend). Alleen die op spoor 5 deed het nog niet geheel, die gaf aan dat de verbinding was verbroken.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Raymond »

Daniel schreef:Het ns nl (zonder punt) in de omroep is kennelijk besmettelijk... was het eerst in Utrecht al te horen in het bandje over de sprinters naar Rhenen, vanmorgen hoorde ik 'm ook al in Amersfoort in een algemeen bandje over het wijzigingsblad (overigens duidelijk door een andere omroepster ingesproken)
Ook in Amsterdam hoorde ik hem van de week voorbijkomen zonder de punt.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door VIRM »

Ik snap het GVB en haar automatische halte-afroep niet.
In de bussen en trams werkt hij over het algemeen uitstekend. In al die jaren heb ik het slechts een of twee keer meegemaakt dat het systeem haperde.
In de metro mag je daarentegen blij zijn dat hij het uberhaupt doet...
Wat is er toch aan de hand?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Suus »

Over het algemeen werkt het wel aardig de laatste tijd, er zijn periodes geweest dat het nog veel slechter was: onhoorbaar zacht of zo hard dat je er gehoorbeschadiging van kreeg of gewoon niet. Nu werkt het in de meeste metro's gewoon op een normaal volume en zelfs de Zilvermeeuwen hebben bijgewerkte reisinformatie (waarschijnlijk voor de laatste keer vermoed ik)

Er is nog wel een Zilvermeeuw waarbij de speakers ploffen voordat de omroep begint, maar ach, ik kijk nergens meer van op bij die dingen, de laatste weken zijn er ook weer steeds meer kapotte deuren :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door hauptbahnhof »

Het simpele verschil is dat bij de bus en tram de bestuurder/chauffeur niks met de afroep kan doen. Als het lijnnummer en dienstwagennummer is ingevoerd op het Peek-kastje/MMI/MCC werkt de afroep automatisch zolang er GPS-ontvangst is. Het kan ook niet worden uitgezet. Dit kon vroeger wel bij de Combino (F0 op de MMI) maar die is er later uit gehaald.

Bij CAF en BN moet de bestuurder, naast het invoeren van het lijn- en dienstwagennummer, de afroep ook instellen m.b.v. de haltesync-knop op de MCC.
Het probleem hierbij is dat deze 2 wagentypes ook transponders hebben die op de lussen in de baan reageren. De lussen bij de eindpunten liggen meestal na het wissel dus toch een stukje rijden na vertrek van de beginhalte/-station. Uitzondering hierop is Westwijk.
Ik heb het gevoel dat de afstand tussen de beginhalte en de volgende halte is berekend vanaf deze lus.

Als de bestuurder de afroep dus langs het perron instelt, zullen de stations eerder worden omgeroepen dan ze zullen moeten en daardoor op een gegeven moment asynchroon lopen.
Als de bestuurder niks met de afroep doet en het systeem werkt goed, dan zullen de films automatisch bij het binnenrijden van het eindstation/eindhalte draaien naar de goede bestemming en bij vertrek zal de afroep automatisch worden ingesteld.
Uitzondering hierop is lijn 51, waar de films bij vertrek vanaf Sacharovlaan al draaien (en er geen afroep is voor westwijk) en de afroep wordt pas bij vertrek vanaf Poortwachter ingesteld. Foutje dus.

Wat volgens een instructeur ook het probleem is, is dat door veelvuldig slijpen van vierkante wielen, de afroepen ook op een gegeven moment niet meer synchroon lopen. Het systeem telt namelijk het aantal wielomwentelingen en als de wielen kleiner zijn....

Bij de LHB is er een heel ouderwets systeem waar de bestuurder een code moet invoeren voor de filmsturing en afroep. Bijv 5301 is dan lijn 53 richting CS. Dit systeem werkt zo dat 15 seconden nadat de bestuurder het deursluitknopje heeft ingedrukt, het volgende station wordt afgeroepen. Doet hij hierna de deur weer open, blijven de secondes gewoon doortellen en wordt er dan gewoon afgeroepen. Als hij dan weer de deuren sluit, wordt het volgende station afgeroepen. Terug"scrollen" kan niet dus moet het opnieuw worden ingesteld en dan vooruit"scrollen" (wat dus wel kan). Dat is dus iets wat vaak misgaat plus het feit dat de verkeerde code wordt ingevoerd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten