Live treinen volgen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Live treinen volgen

Bericht door Geert »

Cool! Zie alle treinen rijden in Nederland:
http://www.flyabb.com/livetrein/fullscreen.php
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Live treinen volgen

Bericht door Suus »

Klopt voor geen meter dat ding.

Zo zou er om 0:11 lightrail aankomen in Alphen aan den Rijn en om 0:19 weer wegrijden. Dat is al sinds de dienstregeling van 2010 niet meer.

Ook de vertrektijden van beide stations Diemen kloppen op diverse minuten niet. En ook op Amsterdam Centraal stikt het werkelijk van de fouten. Een s2200 die om :22 vertrekt, een s2600 die om :20 vertrekt :N De s4700 bestaat ook al een tijdje niet meer trouwens :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Live treinen volgen

Bericht door Geert »

Ja het blijkt de dienstregeling van 2009 te zijn. Maakt het niet minder tof wat mij betreft :)

Het is vooral leuk om diverse dienstregelingconcepten op een kaart te zien: kruisingen en overstapknopen kun je best duidelijk herkennen. Of bijvoorbeeld de voortreinen tussen Gouda en Utrecht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Live treinen volgen

Bericht door webguy »

Dit is denk ik de code die gebruikt is in 2008 of 9 om een wedstrijd te winnen 'Wie is beter dan Microsoft/Google' of zoiets... Ziet er namelijk verdacht hetzelfde uit.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Live treinen volgen

Bericht door Bart »

Nu in de avondspits is het toch een wat leuker gezicht dan gisteravond. Ook leuk om de knopen te zien: hele stukken van de Oude Lijn en Schiphollijn zijn uitgestorven.

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Live treinen volgen

Bericht door Fles »

Geert schreef:Ja het blijkt de dienstregeling van 2009 te zijn. Maakt het niet minder tof wat mij betreft :)
Elke seconde wordt van elke trein de actuele snelheid aangepast lijkt wel. Maar dat gaat dan om een snelheid die ze 2 jaar geleden reden begrijp ik? :lol:

Maar goed, het ziet er grappig uit :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Live treinen volgen

Bericht door webguy »

Er wordt een schatting gemaakt ahv baanvaksnelheid, gemiddelde optreksnelheid, remweg enzo... en als je van a -> b moet in x minuten is de snelheid volgens een bepaald profiel vrij makkelijk uit te vogelen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten