Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Wubbo »

Nieuwe acties stadsvervoer op komst
Geplaatst op: vrijdag 1 april 2011 09:18
Laatst bijgewerkt: vrijdag 1 april 2011 09:19


De komende weken worden in de drie grote steden acties gehouden in het stadsvervoer. De acties beginnen 7 april bij het GVB in Amsterdam. Op 12 april volgt de RET in Rotterdam en 20 april zijn er acties bij de Haagse HTM. Op die die dagen is er tussen de ochtend- en avondspits geen openbaar vervoer.
Lees verder
Oud forumgebruiker

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zal de 12de zelf niet staken...
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door willy84 »

Wat een gezeik. Overal moet bezuinigd worden. Klantje pesten is dit :neg:
immer kwaliteits posts
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Reiziger Delft »

En ik ga als reiziger ook niet meteen positiever over HTM, GVB en RET denken als ze constant aan het staken zijn.
Oud forumgebruiker

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Oud forumgebruiker »

ik snap het allemaal wel, ook al ben ik nooit voorstander van staken geweest, omdat je hiermee meestal de verkeerder dupeert.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Raymond »

Dit valt niet onder de noemer klantvriendelijke acties waar de vakbonden een paar weken terug nog over spraken..
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door willy84 »

Nare mensen die vakbonden die zich gedragen als politieke partij.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Meltrain »

De reacties van de streekvervoerders verschillen ook nogal: Qbuzz toont zich loyaal met de RET en vervoert binnen Rotterdam geen reizigers, de site van Connexxion vermeldt dat ze volgens de normale dienstregeling rijdt en Veolia en Arriva zwijgen in alle talen over de acties, waarmee mag worden aangenomen dat ze de acties negeren en ook normaal rijden.
Lekker eenduidig dus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Reiziger Delft »

Dat is dan wel vaag, want je zou zeggen dat Qbuzz juist voor aanbestedingen is toch? :?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Chauf21 »

In een uitzending van RTV Rijnmond liet Pedro Peters doorschemeren dat er waarschijnlijk nog meer acties op komst zijn. De vakbonden willen volledige dagen plat gaan als 'de politiek niet luistert'. Ik vraag me af in hoeverre de huidige acties ook maar iets los maken bij politici, dus ik vrees het ergste.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Geert »

En ondertussen wordt de reizigers niets gevraagd...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door iljitsch »

Waar gaan deze acties over?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Chauf21 »

Er spelen twee zaken:
- algehele bezuinigingen op het openbaar vervoer
- aanbesteding van het stedelijke openbaar vervoer

Onze vrienden van de stadsvervoerders zijn tegen beide veranderingen en daarom rijden ze niet.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door willy84 »

die acties halen niet eens het nieuws meer :pos: .

Aanbesteden is een feit. Dat is in heel NL al en de G3 hoort ook bij NL (toch?)

Bezuinigen moet ook overal gebeuren. 120 miljoen is een hoop (is het zoveel) misschien dat ze het weten te matigen tot 80 ofzo, ik zeg maar wat. Als je op wat forums kijkt en met wat mensen praat dan weet je zo welke lijnen zonder veel pijn geschrapt kunnen worden. Waar hebben die vakbonden het dan over??

Werkgelegenheid? Ik lees in een ander topic dat er geen chauffeurs te vinden zijn. (maar wel duizenden mensen met een uitkering..????)

Komt nog bij. Dit is een rechts/midden kabinet. De stemmers van VVD/CDA/PVV zijn nou niet bepaald in de G3 te vinden en grote OV reizigers zijn het ook al niet (in de G3 althans). Dus staak maar door jongens :Y
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Geert »

Ook zo lekker logisch dat bij de eerdere staking juist allerlei drukke lijnen werden stilgelegd (in Den Haag en Rotterdam iig). Dat zijn ook bij grote bezuinigingen toch juist de lijnen die wél blijven, erg typisch dan om niet de rustige lijntjes te laten staken.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Ruben »

Geert schreef:Ook zo lekker logisch dat bij de eerdere staking juist allerlei drukke lijnen werden stilgelegd (in Den Haag en Rotterdam iig). Dat zijn ook bij grote bezuinigingen toch juist de lijnen die wél blijven, erg typisch dan om niet de rustige lijntjes te laten staken.
De eerste staking in Amsterdam betrof nou juist voornamelijk de rustigere lijnen of in ieder geval de lijnen die zogenaamd op het spel staan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door fogeltje »

Chauf21 schreef:Er spelen twee zaken:
- algehele bezuinigingen op het openbaar vervoer
- aanbesteding van het stedelijke openbaar vervoer

Onze vrienden van de stadsvervoerders zijn tegen beide veranderingen en daarom rijden ze niet.
De rest van Nederland heeft ook al te maken gehad met aanbestedingen, ik zou niet inzien waarom die drie steden daarvan ontzien moeten worden.

Wat betreft, de bezuinigingen daar is iedereen tegen, maar daarvoor moeten ze bij de politiek zijn. En wie raken ze met die acties? Juist, de klant en de eigen werkgever, de politiek zal het verder een worst wezen als die bussen niet rijden, daar voelen ze zelf vrij weinig van. Ik heb bijna altijd begrip voor acties in het OV, ook als ze mij raken, maar dit keer niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe acties stadsvervoer op komst

Bericht door Vinny »

Ruben schreef:
Geert schreef:Ook zo lekker logisch dat bij de eerdere staking juist allerlei drukke lijnen werden stilgelegd (in Den Haag en Rotterdam iig). Dat zijn ook bij grote bezuinigingen toch juist de lijnen die wél blijven, erg typisch dan om niet de rustige lijntjes te laten staken.
De eerste staking in Amsterdam betrof nou juist voornamelijk de rustigere lijnen of in ieder geval de lijnen die zogenaamd op het spel staan.
In Amsterdam was de insteek dan ook anders. Ik begrijp zelf niet waarom er nu ineens weer allerlei solidariteitsacties nodig zijn, maar goed, dat is regel 1 in vakbondsland: Als er gestaakt kan worden dan gebeurt het ook, want alle andere manieren om ontevredenheid te uiten is zo jaren '60... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten