Half miljoen Nederlanders willen verhuizen om file

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Half miljoen Nederlanders willen verhuizen om file

Bericht door Wubbo »

Half miljoen Nederlanders willen verhuizen om file

AMSTERDAM - Ongeveer een half miljoen Nederlanders (6 procent van alle werkenden) overwegen een zoektocht naar een andere baan dichter bij huis vanwege het fileleed en lange reistijden met het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een onderzoek dat Blauw Research heeft uitgevoerd in opdracht van het uitzendconcern Randstad.
Voor het onderzoek werden 809 werkenden ondervraagd. Het onderzoek toont volgens Randstad aan dat de fileproblematiek tot veel onvrede leidt onder werkenden. De files worden steeds vaker genoemd als reden voor vertrek.
Ongeveer een miljoen mensen kampen wekelijks minimaal drie dagen met een langere reistijd als gevolg van files en vertraging in het openbaar vervoer. Een kwart van alle werknemers is zeker één keer per week langer onderweg van of naar het werk.

Ontevreden
Veel Nederlanders vinden dat het probleem steeds groter wordt. Twee op de drie deelnemers aan het onderzoek van Blauw Research ervaren dat de reistijd de afgelopen vijf jaar structureel is toegenomen. Een meerderheid in deze groep is ontevreden over de tijd die men kwijt is om van en naar het werk te reizen.
Twintig van de honderd werknemers slapen elke werkdag minder dan gewenst als gevolg van de steeds langere reistijden. De fileproblemen en ov-vertragingen hebben volgens de respondenten ook negatieve gevolgen voor de werktijd en het privéleven.
(ANP)

Bron: Algemeen Dagblad
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Half miljoen Nederlanders willen verhuizen om file

Bericht door Daantje »

Ik kan uit eigen ervaring zeggen hoe fijn het is om dicht bij huis te werken. Ik kan nu op de fiets terwijl ik eerst minstens een uur aan het OV'en was. Ik zou een leuke baan alleen nooit opgeven vanwege de reistijd denk ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten