Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Vinny »

Zou Vinny doorhebben dat er een contradictie in zijn post zit:
Ja 8-) Het verschil zit hem tussen opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap. Vergelijk het met het bouwen van een huis: allerlei klussen worden gedaan door (onder)aannemers die wat er moet gebeuren het meest kosten efficient doen (=markt) en de bewoner die daar de centrale onderhandelingspartner is (=regie) :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Zou Vinny doorhebben dat er een contradictie in zijn post zit:
Ja 8-) Het verschil zit hem tussen opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap. Vergelijk het met het bouwen van een huis: allerlei klussen worden gedaan door (onder)aannemers die wat er moet gebeuren het meest kosten efficient doen (=markt) en de bewoner die daar de centrale onderhandelingspartner is (=regie) :idea:
Blijft staan dat jij het hebt over een centrale regie, omdat de overheid er geen verstand van hebt, maar als vervolgens diezelfde overheid optreed als opdracht gever (zonder verstand) dan zal de opdracht nemer het ook niet zo nauw nemen met het uitvoeren
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Vinny »

Helaas komen politici niet verder dan: huil huil, Hoogeveen is geen IC stop meer..., net als Jeltje van Nieuwenhoven: Heb jij enig concreet voordeel voor de reiziger gezien in de tijd dat zij OV-ambassadeur is geweest?

Ik bedoel maar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Helaas komen politici niet verder dan: huil huil, Hoogeveen is geen IC stop meer..., net als Jeltje van Nieuwenhoven: Heb jij enig concreet voordeel voor de reiziger gezien in de tijd dat zij OV-ambassadeur is geweest?

Ik bedoel maar...
Goed, dan gaan we aanbesteden, en zijn de overheden, provinciaal en gemeentelijk puur en alleen opdrachtgever!
En wat gaat er dan gebeuren... precies: huil huil, Hoogeveen is geen IC stop meer. dus we laten elke IC voortaan bij elke boom stoppen!

Zie jij hier enig concreet voordeel in voor de reiziger in de toekomst?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Helaas komen politici niet verder dan: huil huil, Hoogeveen is geen IC stop meer..., net als Jeltje van Nieuwenhoven: Heb jij enig concreet voordeel voor de reiziger gezien in de tijd dat zij OV-ambassadeur is geweest?
Van Nieuwenhoven heeft achter de schermen best wat gerealiseerd. Bedenk dat zij verder geen macht of formele druk heeft gehad. Dan kan je ook geen wonderen verwachten (of nouja, verwachten misschien wel, maar dan is je realiteitsbeeld niet helemaal correct).
Ennes schreef:Blijft staan dat jij het hebt over een centrale regie, omdat de overheid er geen verstand van hebt, maar als vervolgens diezelfde overheid optreed als opdracht gever (zonder verstand) dan zal de opdracht nemer het ook niet zo nauw nemen met het uitvoeren
Je hebt een verschil tussen een politicus en iemand die wordt geselecteerd voor de functie van vervoerkundige, vervoerplanoloog of mobiliteitsmakelaar (geef het een naam, zou ik zeggen). Een bekwame afdeling of instantie die het vervoer coördineert, lijkt mij ideaal :Y Hoe je de verdere exploitatie verder vorm geeft, is van minder geschikt belang zolang daar maar de juiste randvoorwaarden aan zitten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Thom91 »

find_your_spot schreef:Net als het artikel sta ik ook van jouw reactie versteld.

Nog nooit van http://www.9292ov.nl/ gehoord ofzo?
9292ov is zon waardeloze pauper site..
en dan hebben ze een app voor blackberry's, word ik gewoon naar die site gebonjourd..
die site werkt bij mij echt nooit maar dan ook nooit mee..
Komt wel goed schatje.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Ennes »

Chauf21 schreef:...
Ennes schreef:Blijft staan dat jij het hebt over een centrale regie, omdat de overheid er geen verstand van hebt, maar als vervolgens diezelfde overheid optreed als opdracht gever (zonder verstand) dan zal de opdracht nemer het ook niet zo nauw nemen met het uitvoeren
Je hebt een verschil tussen een politicus en iemand die wordt geselecteerd voor de functie van vervoerkundige, vervoerplanoloog of mobiliteitsmakelaar (geef het een naam, zou ik zeggen). Een bekwame afdeling of instantie die het vervoer coördineert, lijkt mij ideaal :Y Hoe je de verdere exploitatie verder vorm geeft, is van minder geschikt belang zolang daar maar de juiste randvoorwaarden aan zitten.
Waar ik op doelde was het pleidooi van Vinny op zijn stokpaardje Marktwerking.
Dat je deskundige personen op de juiste plaats zal moeten hebben ben ik helemaal met je eens.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Fles »

Ik vond het laatste stukje van dat artikel wel interessant over die gekozen burgemeester in France. Dat klonk best goed vond ik :idea:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Geert »

Vinny schreef:Bizarre linknaam,
Sommige browsers vertaling domeinnamen met afwijkende karakters erin naar het formaat zoals hierboven staat. De domeinnaam moet je eigenlijk lezen als http://www.öpnvkarte.de/.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:9292ov is zon waardeloze pauper site..
en dan hebben ze een app voor blackberry's, word ik gewoon naar die site gebonjourd..
die site werkt bij mij echt nooit maar dan ook nooit mee..
Op mijn BB had ik die app heeeeel snel verwijderd want het was ook nog jarenplan voordat mijn locatie werd gevonden. De site vond ik ook minder. Sta je daar op een tochtig metrostation met die kleine toetsen teveel dingen in te toetsen op die site van 9292OV.

Nu heb ik een iPhone en die app werkt wel veel beter, al gebruik ik vaker de GVB-app (waar de planner ook van 9292OV komt).

Maar echt vertrouwen heb ik niet in die site, sinds ik een paar jaar geleden vanuit Amsterdam CS naar het Hugo de Grootplein moest en 9292OV me absoluut niet het reisadvies gaf om met bus 18 te reizen (directe verbinding) maar om een CXX-bus te nemen naar de Bloemgracht in de Marnixstraat te nemen. Tegenwoordig staat bus 18 er wel tussen nadat ik wel een mailtje over heb gestuurd. Ook het feit dat Metro 51 als Sneltram 51 werd aangeduid en ook als tram werd gehanteerd vond ik minder, maar dat is na mijn mailtje ook gelukkig veranderd.

Een optie om te kiezen voor snelste reis, minste overstappen zou handig zijn.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door find_your_spot »

Thom91 schreef: 9292ov is zon waardeloze pauper site..
Onderbouw je uitspraak aub.

Waarschijnlijk omdat je er gewoon niet mee om kan gaan? ik krijg voor 90% het reisadvies wat ik graag zou willen zien.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Daniel »

Ja als je van halte naar halte plant gaat het nog wel goed, als je echter van straat naar straat gaat plannen bedenkt 'ie de raarste dingen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door find_your_spot »

Daniel schreef:Ja als je van halte naar halte plant gaat het nog wel goed, als je echter van straat naar straat gaat plannen bedenkt 'ie de raarste dingen...
Ik plan alleen maar van straat naar straat. Sterker nog: Ik heb nog nooit van halte naar halte gepland!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Daniel »

Hmm okee dan... ik had in Dordrecht een halte op 2 minuten lopen van huis, maar 9292 liet me geregeld zwemmen naar de overkant van het Wantij (ze rekenden ergens met een niet aanwezige brug) om zo met een andere lijn 1 minuut eerder op het station te zijn.
(Overigens was de totale reistijd inclusief lopen ook als er een brug geweest was nog altijd langer dan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Vinny »

Maar echt vertrouwen heb ik niet in die site, sinds ik een paar jaar geleden vanuit Amsterdam CS naar het Hugo de Grootplein moest en 9292OV me absoluut niet het reisadvies gaf om met bus 18 te reizen (directe verbinding) maar om een CXX-bus te nemen naar de Bloemgracht in de Marnixstraat te nem
Dat was omdat het GVB de dienstregeling niet had doorgecommuniceerd naar 9292OV. Dat stond gewoon keurig netjes op de site vermeld. Lastig was het natuurlijk wel, gelukkig was dat binnen twee maanden verholpen. Dat is snel in OV land... :evil:

Dezelfde problemen heb je bij Google Transit waar nog niet alle vervoerbedrijven aan meedoen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door hauptbahnhof »

Alle andere GVB-routes waren te zien op 9292OV. Behalve het traject CS - Hugo de Grootplein.
Als antwoord kreeg ik toen van 9292OV dat met een CXX-bus of GVBtram naar marnixstraat sneller zou zijn maar dat ze de optie van bus 18 zouden overwegen... Paar weken later stond het erin.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Thom91 »

find_your_spot schreef:
Thom91 schreef: 9292ov is zon waardeloze pauper site..
Onderbouw je uitspraak aub.

Waarschijnlijk omdat je er gewoon niet mee om kan gaan? ik krijg voor 90% het reisadvies wat ik graag zou willen zien.
iedere keer vind ik mijn eindbestemming wel, maar als ik me halte voor de deur invul: "Rijn, heerhugowaard", meer is het niet, krijg ik alsnog "we hebben het niet begrepen, bedoelt u deze?"..
dan denk ik, zucht wat een waardeloze website
sowieso is de mobiele website ook niet bepaald vriendelijk, wat ik wel verwacht van een routeplan site.
De NS mobiele website is wel goed in mijn optiek, duidelijk overzichtelijk en je weet gelijk waar je aan toe bent..
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Fles »

Ik heb met 9292OV eigenlijk nooit problemen moet ik zeggen. Nee, dan de website van NS HiSpeed. DAT is pas een zootje ellende bij elkaar -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Thom91 »

Fles schreef:Ik heb met 9292OV eigenlijk nooit problemen moet ik zeggen. Nee, dan de website van NS HiSpeed. DAT is pas een zootje ellende bij elkaar -o-
Ik vind hem vrij overzichtelijk eigenlijk, ok, hij lijkt op een vliegticket shop maar komt wel goed over hoor ;)
Gewoon gelijk vertrekstation, aankomststation en datum erbij, tickets zoeken en boeken maar.
Logischer kan het niet eigenlijk ;)
Beter was overigens om de NS site een rood/roze/paars/wit uiterlijk te geven, want die site zit gewoon goed in elkaar
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Fles »

Plan maar eens vanaf Ut naar brussel of zo, kan je lachen :lol:


Afbeelding

dit vind ik dus ECHT niet kunnen. Just about het simpelste wat je dat ding kan vragen, en dan krijg je dit. :')
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Bart »

NS Hispeed heeft te weinig stations en treinen in de database om nuttig te zijn. Een reisadvies naar Kassel krijg ik bijvoorbeeld niet voor elkaar, laat staan een kaartje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Fles »

Bart schreef:NS Hispeed heeft te weinig stations en treinen in de database om nuttig te zijn. Een reisadvies naar Kassel krijg ik bijvoorbeeld niet voor elkaar, laat staan een kaartje.
Mja, is geen NS HiSpeed bestemming he :')

Maar goed, probeer eens Neerpelt, aan een NS-loket. Kan ook niet. "Weet u een grote plaats in de buurt?"
Ja, Eindhoven. Bedankt :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Ik heb met 9292OV eigenlijk nooit problemen moet ik zeggen. Nee, dan de website van NS HiSpeed. DAT is pas een zootje ellende bij elkaar -o-
Idd. Als het niet mogelijk is om je tickets online te boeken is het tegenwoordig ook onmogelijk om uberhaupt een reisadvies op te vragen -o- Typ je Rotterdam Centraal in krijg je de vraag 'bedoelt u Roermond' uh, nee?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Plan maar eens vanaf Ut naar brussel of zo, kan je lachen :lol:


Afbeelding

dit vind ik dus ECHT niet kunnen. Just about het simpelste wat je dat ding kan vragen, en dan krijg je dit. :')
Sommige mensen noemen het ook gewoon Utrecht Centraal, dat is voor sommige planners makkelijker te vinden als Ut.
Maar iets internationaals plannen blijft een probleem.

Zo hebben wij toch wel regelmatig vragen (bij een gemiste aansluiting) of ze hun eindbestemming nog kunnen bereiken (anders heeft verderreizen voor die mensen geen zin, en boeken liever hun reis om), maar daar voorziet de railpocket dus ook niet in , zodra het geen bestemmingen zijn die rechtstreeks vanuit Nederland te bereiken zijn.

Maar... gelukkig hebben we altijd nog privé een smartphone waarmee je de reizigers alsnog kan helpen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Gezocht: nieuwe wegen uit het doolhof der ov

Bericht door Daantje »

Mja, ik wilde laatst van Rotterdam naar Brugge en dat heb ik maar gepland met de NMBS-planner omdat de gewone en de NS-hispeed planner dat niet aankonden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten