OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Michael schreef:PS: De treinnummers moeten aagepast worden aangezien hij de t947 vanaf Rotterdam CS naar Amsterdam CS kent
Dat viel me ook al op, de even treinnummers worden voor de richting Asd -> Bd gebruikt en de oneven voor Bd -> Asd. Overigens stond ik vanmiddag even met de s2200 op Bd (Heel handig op spoor 8, zodat je moet kruisen met de s3600 op spoor 7, terwijl de sporenlayout dit conflictvrij toelaat als je het omdraait) en toen stond heel het perron spoor 5/6 vol met vrachtwagens en bestelbusjes die spullen kwamen lossen waarmee je zo een halve tv-studio kunt bouwen. Kennelijk wordt het morgen een heel media-spektakel met heel veel poeha. :')

Iemand langs het spoor bij Nwl mist sinds vanmorgen twee pauwen, want die heb ik vanmorgen vroeg platgereden omdat ze het nodig vonden om de samba te dansen in mijn spoor. Ik zat al vreemd te kijken en dacht: "Wat een rare hoge eenden..." maar toen ik dichterbij kwam, dat ik: "Oh nee, het zijn pauwen!". Vervolgens hoorde ik boenk-boenk en dacht ik: "Waren..." Dus toen heb ik maar de Dierenambulance gebeld en die hadden ze al weggehaald voor ik terug kwam.

En in Bdp wilde een moeder kennelijk van haar kind af: Toen ik met de s2200 kwam binnenrijden, rende het mannetje spelenderwijs naar de perronrand en een omstander kon hem nog nét op het nippertje vastgrijpen, anders had ik nu met een heel ander gevoel achter de pc gezeten... :shock: Desalniettemin schrok ik behoorlijk en ging bovenop mijn typhoon-pedaal staan, ook heb ik de moeder in kwestie een behoorlijke reprimande via de boordomroep gegeven. De hc informeerde of ik erg geschrokken was en vertelde dat de boodschap luid en duidelijk was overgekomen.

Waarom overkomen dit soort dingen mij overigens altijd op de laatste werkdag voor mijn vakantie? -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Michael »

Dexter,

Ze hebben de spullen op Bd juist ingeladen want toen ik om 16:45 op hjet perron kwam was er niks meer te zien
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door JeePee »

Ok dan hebben ze in Nijverdal dus 2 stations. Wij moeten vanaf Nijverdal Centraal zeg maar naar West met de bus taxi. Die taxi moet om 16:12 vertrekken, maar vertrekt om 16:20 ongeveer. Rijdt netjes door naar Nijverdal west waar we om 16:30 op het perron komen. Mijn reisgenote moet nog een kaartje halen. 16:31 is dat wel klaar. Streberige HC begint echter al te fluiten (staat naast ons) en wij vragen of ie nog een paar seconden kan wachten. Wetende dat we wat laat zijn, maar ja busje kwam niet eerder. Begint die grappenmaker met "ja ik moet nu weg ik ben al te laat". Wij hem zeggen dat het nergens op slaat en we er ook niks aan kunnen doen... Uiteindelijk net kunnen instappen, waarna de trein om 16:32:40 vertrekt... Vertrektijd is 16:32. Hoezo te laat... Aankomst in Zwolle uiteraard -3 as usual. Zo jammer dit soort plan is plan, befehl is befehl personeel...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Kan kloppen dat 't is ingeladen... officiële ingebruikname van de Fyra naar Breda was vanmorgen.

Mouseover van de s900 is bij deze aangepast :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

JeePee schreef:Ok dan hebben ze in Nijverdal dus 2 stations. Wij moeten vanaf Nijverdal Centraal zeg maar naar West met de bus taxi. Die taxi moet om 16:12 vertrekken, maar vertrekt om 16:20 ongeveer. Rijdt netjes door naar Nijverdal west waar we om 16:30 op het perron komen. Mijn reisgenote moet nog een kaartje halen. 16:31 is dat wel klaar. Streberige HC begint echter al te fluiten (staat naast ons) en wij vragen of ie nog een paar seconden kan wachten. Wetende dat we wat laat zijn, maar ja busje kwam niet eerder. Begint die grappenmaker met "ja ik moet nu weg ik ben al te laat". Wij hem zeggen dat het nergens op slaat en we er ook niks aan kunnen doen... Uiteindelijk net kunnen instappen, waarna de trein om 16:32:40 vertrekt... Vertrektijd is 16:32. Hoezo te laat... Aankomst in Zwolle uiteraard -3 as usual. Zo jammer dit soort plan is plan, befehl is befehl personeel...
:roll: zou je dan niet op de chauffeur van het busje moeten mopperen i.p.v. op de HC want die doet gewoon zijn werk... "Op tijd vertrekken" want dat wil de klant, dat wil de baas, dat wil de overheid.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Jurre »

Is het zo dat met koopzondagen in Utrecht de complete businzet veranderd is? Moest vanmiddag met lijn 5 vanaf CS richting Oog in Al, en die reed met een gelede Citaro. Ook op lijn 1 reed een gelede Citaro en verder zag ik op lijn 4 een Amba en een gelede Van Hool. Tot slot nog lijn 36 met een enkele LPG Van Hool. Best afwijkend dus.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door JeePee »

Ennes schreef: :roll: zou je dan niet op de chauffeur van het busje moeten mopperen i.p.v. op de HC want die doet gewoon zijn werk... "Op tijd vertrekken" want dat wil de klant, dat wil de baas, dat wil de overheid.
Mja die hadden we ook al gevraagd waarom ie zo laat was en dat kwam omdat hij al een groep weggebracht had. Het taxibusje was al vol... Trein vertrok uiteindelijk gewoon op tijd. HC ziet dat we er aan komen rennen en moeite doen om zo snel mogelijk in de trein te zijn.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door find_your_spot »

JeePee schreef:Ok dan hebben ze in Nijverdal dus 2 stations. Wij moeten vanaf Nijverdal Centraal zeg maar naar West met de bus taxi.
Nijverdal Centraal..... Moet ik je serieus nemen?

De heren op dit treinvervangend vervoers taxi busje rijden gewoon vaak nog extra heen en weer om passagiers over te zetten.
Als dit taxi busje z'n tijd stond af te wachten had je hier iets van kunnen zeggen.

Hoezo moest er nog ineens een treinkaartje worden gekocht? Dit hadden jullie toch mooi op Station Nijverdal kunnen doen?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Ik heb ook vaak die vraag gehad, en als ik dan zei dat ik zelf bij de spoorwegen werk liepen ze meestal rood aan :lol:
Verder niet bij zeggen dat ik helemaal niets met rijdend personeel te maken heb maargoed. Het zijn doorgaans meiden die het me vragen, en dan beetje het ''kraakpandtype''.
Geen Uggs?

Voor die laatste types moet je in Zwitserland wezen. Daar is het in de mode... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Michael schreef:Dexter,

Ze hebben de spullen op Bd juist ingeladen want toen ik om 16:45 op hjet perron kwam was er niks meer te zien
Daniel schreef:Kan kloppen dat 't is ingeladen... officiële ingebruikname van de Fyra naar Breda was vanmorgen.
Oh, dan was ik er net na afloop van het 'mediaspektakel'. Bedankt heren, ik dacht nl. dat het pas morgen zover was!
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Toch even wennen, dat IRM in de s2800... maar 't paste vanmorgen allemaal keurig in de t2818. Owja, nog een wijzigingsblad-effect waarbij voorbereiding door kijken op NS.nl niet helpt: de reizigers stonden keurig tot aan het bordje "8" verspreid in Amersfoort, helemaal voorin zal 't dus wel druk geweest zijn. (Of toch niet want ik stond bij de 4 en moest nog naar voren lopen om in het midden terecht te komen, trein stopte dus redelijk ver naar voren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door webguy »

Dexter schreef:Oh, dan was ik er net na afloop van het 'mediaspektakel'. Bedankt heren, ik dacht nl. dat het pas morgen zover was!
Wat vast ook meespeelde met het mediaspektakel is dat de cast van Petticoat (een of ander toneelstuk...) ook meereed vanuit Amsterdam. Die zullen ook niet zonder al hun troep aankomen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Toch even wennen, dat IRM in de s2800... maar 't paste vanmorgen allemaal keurig in de t2818. Owja, nog een wijzigingsblad-effect waarbij voorbereiding door kijken op NS.nl niet helpt: de reizigers stonden keurig tot aan het bordje "8" verspreid in Amersfoort, helemaal voorin zal 't dus wel druk geweest zijn. (Of toch niet want ik stond bij de 4 en moest nog naar voren lopen om in het midden terecht te komen, trein stopte dus redelijk ver naar voren)
Gewoon ter info: met hoeveel bakke rijdt die trein dan? 4, 6, 8, 10 of zelfs 12?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Marc »

De serie s2800 staat gepland met VIRM-zesjes (solo).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

En daar reed 'ie dus in de praktijk ook mee... past mooi met de doorgaans maximale lengte van 9 bakken ICM en biedt net wat extra ruimte in de treinen die voorheen met 6 bakken ICM aan de krappe kant waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #11

Bericht door Etienne »

Zostraks op de tramhalte De La Reyweg stond al een tram 4 te wachten, wij kwamen vanaf de Dierenselaan aanrijden met ook een tram 4. Echter verscheen er toen een ambulance met zwaailicht/sirene op diezelfde trambaan. Deze heeft echter moeten wachten tot tram 4 richting de Uithof vertrokken was, omdat onze tram niet meer terugkon. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Afgelopen zaterdag ging ik van Ledn naar Asd met de t2156. Daarin werd netjes op tijd gezegd dat we over '5 minuten' Schiphol binnenrijden, en de aansluitingen werden vermeld, en goede reis naar degenen die gingen vliegen. En alles correct tweetalig (inclusief LOCAL train service gebruiken) :pos:

Gisteren terug in de t9272 naar Ddr (ding was met +10 uit Asd vertrokken, m'n aansluiting op de t5183 vergald op Rtd, dank u wel!), controleerde de NMBS conducteur m'n ov-chipkaartje en vroeg: "weekendkaart?" Ik zei: "nou eerlijkgezegd niet, een weekkaart" en hij liep door zonder hem voor de scanner te houden... Ook goed :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

webguy schreef:Wat vast ook meespeelde met het mediaspektakel is dat de cast van Petticoat (een of ander toneelstuk...) ook meereed vanuit Amsterdam. Die zullen ook niet zonder al hun troep aankomen...
Ik wist niet dat ze zo desperate waren bij Hispeed, dat ze de lancering van de nieuwe verbinding aan zo'n huppelk*tjes-musical knopen. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Suus »

Volgens mij zijn ze eerder bij die Musical desperate. Zowel C1000 als NS HiSpeed nodig om publiek te krijgen.

De nieuwe plek van Arriva bij Amsterdam CS is ook een groot succes maar niet heus. Ongelofelijke bussen en fietsenchaos!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
webguy schreef:Wat vast ook meespeelde met het mediaspektakel is dat de cast van Petticoat (een of ander toneelstuk...) ook meereed vanuit Amsterdam. Die zullen ook niet zonder al hun troep aankomen...
Ik wist niet dat ze zo desperate waren bij Hispeed, dat ze de lancering van de nieuwe verbinding aan zo'n huppelk*tjes-musical knopen. :N
uhhh dexter, kleur van de overhemden.... kleur van de trein.... De website.... de reclame's.....

ach... Afbeeldinghuppeliger kan toch niet meid!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:uhhh dexter, kleur van de overhemden.... kleur van de trein.... De website.... de reclame's.....

ach... Afbeeldinghuppeliger kan toch niet meid!
:lol: Whoehahaha! _O- En dan nog om toeslag durven vragen ook!
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:uhhh dexter, kleur van de overhemden.... kleur van de trein.... De website.... de reclame's.....

ach... Afbeeldinghuppeliger kan toch niet meid!
:lol: Whoehahaha! _O- En dan nog om toeslag durven vragen ook!
ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de Gay Pride boot :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Een keer stond er een Fyra defect toen ik in opleiding was. Mijn senior luisterde met me mee tijdens het gesprek, en toen zei de machinist dat ie even op onderzoek uit ging. Zegt mijn senior voor de grap tegen mij: Moet je even aan die machinist vragen of ie wel zijn plastic handschoentjes aan heeft getrokken voordat ie een vlek op zijn hand krijgt. Ik kan soms naief zijn, maar hier was ik niet ingestonken. Al schetst het wel een beetje de situatie denk ik. Volgens mij zijn ze maar wat bang voor een vlekje op het prachtige kostuum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de Gay Pride boot :lol:
Hebben ze nu ook zelfs al een aparte Hispeed-Gay Pride boot? Gaan ze daar zeker ook nog toeslag voor vragen? :lol: Die van NSR zag er vorig jaar best gezellig uit.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de Gay Pride boot :lol:
Hebben ze nu ook zelfs al een aparte Hispeed-Gay Pride boot? Gaan ze daar zeker ook nog toeslag voor vragen? :lol: Die van NSR zag er vorig jaar best gezellig uit.
Had NS dan al eerder een boot? ik las ergens dat NS een nieuwe deelnemer was tijdens de canal pride
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten