Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Suus »

De schilder heeft wel een mooie vaste hand en is echt keurig recht tussen de lijntjes gebleven. Mijn complimenten :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Ardan »

Ik heb geloof ik ook nog een foto met twee bordjes van St. Niklaas, waarvan de ene wel een koppelteken heeft, en de andere niet :lol:
Fles, weet jij misschien wat daarin de Belgische richtlijnen zijn? In Nederland is het simpel, nooit een streepje, tenzij het om twee verschillende plaatsen gaat. Nijmegen Dukenburg, maar Nijmegen-Lent dus. Maar met de Belgische Sinten is het mij niet helemaal duidelijk wat het nou hoort te zijn..
Nu ik zo over streepjes denk, volgens mij zijn ze in Duitsland ook niet helemaal consequent, al zijn ze daar minder gretig met streepjes als in België. Köln Hauptbahnhof, Berlin Hauptbahnhof, Aachen Hauptbahnhof, geen streepjes bij Hbffen dus. Bij andere stations hoort volgens mij altijd een streepje te staan. Volgens de Nederlandse regel is het Berlin-Spandau en Berlin Friedrichstraße, zo staat het ook op de bordjes. Maar je ziet ook Köln-Ehrenfeld, Dortmund-Oespel, enz. etc...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:In Nederland is het simpel, nooit een streepje, tenzij het om twee verschillende plaatsen gaat.
Jij hebt het bordje met "Rotterdam-Lombardijen" nooit gezien zeker :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Suus »

Koog Zaandijk heeft men ook al een tijdje moeite om nu vast te stellen of het met of zonder streepje moet. Bordjes niet en informatiepanelen in de sprinters wel :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Ardan »

Tuurlijk wel, dôh :mrgreen:
(net als Barneveld-Noord zonder streepje)
@Bee: Koog is toch geen aparte plaats, met Zaandijk als een wijk ervan? Ligt een beetje ingewikkeld daar ja..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Suus »

Koog aan de Zaan en Zaandijk zijn allebei aparte dorpen, beide waren vroeger aparte gemeentes.

Dat het voor veel mensen verwarrend lijkt is omdat de gemeente Zaanstad het graag als aparte kommen ziet, maar Rijkswaterstaat dan dreigt Zaandam op de borden te zetten in plaats van Zaanstad. Dat wil men op de een of andere manier niet, dus is men daar behoorlijk schijnheilig :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

Daniel schreef:
Ardan schreef:In Nederland is het simpel, nooit een streepje, tenzij het om twee verschillende plaatsen gaat.
Jij hebt het bordje met "Rotterdam-Lombardijen" nooit gezien zeker :mrgreen:
Ja klopt, Utrecht ( - ) Terwijde bestaan ook allebei.

In België is daar geen beleid voor. Het enige waar in België beleid voor is, voor zover ik weet, is de PLAATSING van de borden op de perrons. Er is toch wel tot op zeker hoogte over nagedacht. Leesvoer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Ardan »

Oh ja. Dat gebeuren met diagonaal plaatsen. Vergroot wel de kans op een goed-lukkende-bordjesfoto *O*
Ik doe ook maar wat
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Ronald »

Fles schreef:Leesvoer
Fraai proza 8-) . Er staat echter niets in over de RAL-kleur van de blauwe en witte verf als die Herentals-dingen weer eens overgeschilderd moeten worden. -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

En als je nou echt helemaal HELEMAAL NIETS over een perron te melden hebt, dan kun je altijd nog melden _DAT_ het een perron is :lol: _O_

Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door STF »

Brilliant! :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

maar srsly, er is ook echt HELEMAAL NIETS over te melden. Zelfs de spreekwoordelijke stoeptegel is teveel gevraagd _O-

Ik schroef morgen wel een verslagje in elkaar :) Was een mooi ritje even goed *O*
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door tsov »

Ohja, Fles! Sassenheim heeft bordjes, zag ik afgelopen vrijdag.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

oh mooi *O* Wanneer gaat het open?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door mb90 »

In december van dit jaar, omdat er dan pas ontsluitingswegen van en naar het station liggen..

Maar vanaf vandaag is wel Emmen Zuid geopend en Emmen Bargeres gesloten, dus daar kan wel een nieuw bordje gevonden worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

Emmen probeer ik door de week wel een keertje te doen :) En volgende maand Veendam natuurlijk :)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door huibf »

Bee schreef:Koog aan de Zaan en Zaandijk zijn allebei aparte dorpen, beide waren vroeger aparte gemeentes.

Dat het voor veel mensen verwarrend lijkt is omdat de gemeente Zaanstad het graag als aparte kommen ziet, maar Rijkswaterstaat dan dreigt Zaandam op de borden te zetten in plaats van Zaanstad. Dat wil men op de een of andere manier niet, dus is men daar behoorlijk schijnheilig :N
Zaanstad is geen echte plaats. Dat is ook zo met meer gemeente waarvan de gemeentenaam een niet bestaande plaats is. Ik denk zo aan Laarbeek en Cranendonk (beide in de buurt van EIndhoven).
Op geen een ANWB bord hoort dus ook te staan "Laarbeek", "Cranendonck" en "Zaanstad"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Suus »

Zaanstad staat op ontelbaar veel borden kan ik je vertellen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

De hele oogst van gisteren *O*

Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Koog aan de Zaan en Zaandijk zijn allebei aparte dorpen, beide waren vroeger aparte gemeentes.
Het vreemde is: Koog Bloemwijk ligt in zijn geheel in Koog aan de Zaan. Koog-Zaandijk ligt dan weer exact op de dorpsgrens tussen Koog aan de Zaan en Zaandijk. Je kunt ook moeilijk beide stations Koog aan de Zaan noemen... Maar je kunt dus wel stellen dat het gehucht Koog aan de Zaan 2 stations heeft :lol:.
Bee schreef:Dat het voor veel mensen verwarrend lijkt is omdat de gemeente Zaanstad het graag als aparte kommen ziet, maar Rijkswaterstaat dan dreigt Zaandam op de borden te zetten in plaats van Zaanstad. Dat wil men op de een of andere manier niet, dus is men daar behoorlijk schijnheilig :N
Dit snap ik niet :P, kun je dit verduidelijken?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Ardan »

Fraaie oogst Fles! In welke regio is dat?
En station Bahnsteig moet ik ook eens opzoeken, geniaal! :D
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Fraaie oogst Fles! In welke regio is dat?
En station Bahnsteig moet ik ook eens opzoeken, geniaal! :D

Groningen - Leer en dan richting Oldenburg - Bremen tot Westerstede-Ocholt, en dan naar het zuiden de Museumsbahn op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Suus »

ziggy schreef:[..]

Dit snap ik niet :P, kun je dit verduidelijken?
Okee.

De plaats ten noordwesten van Amsterdam heet Zaandam. De gemeente heet Zaanstad. Het beleid bij de ANWB (en aanverwanten) is dat plaatsnamen op de borden staan en geen gemeentenamen. Toch staat er Zaanstad op de borden. De gemeente Zaanstad wil dat graag zo houden, want met die term worden ook de kleinere dorpjes als Koog en Zaandijk op de borden genoemd. Maar de ANWB wil alleen de naam van de plaats op het bord hebben, dus Zaandam. Dus terwijl de gemeente alle dorpjes hun eigen komborden geeft (Zaandam, Koog, Zaandijk) probeert ze naar de buitenwereld uit te stralen dat alles Zaanstad heet terwijl op geen enkele kaart Zaanstad te vinden zal zijn :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ah oke! Op Google Maps trouwens wel, op landelijk niveau van de kaart dan, maar nu je het zegt inderdaad... is me nooit zo opgevallen waarom het niet gewoon borden zijn met "Zaandam, gemeente Zaanstad" maar idd altijd "Zaanstad".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bordjes, bordjes, bordjes... #2

Bericht door Suus »

Maar Google Maps is ook een beetje raar af en toe, want die noemt Nieuwerkerk aan den IJssel op hoger zoomniveau ook Zuidplas. Maar alleen de gemeente heet zo, er zijn geen plaatsen die Zuidplas heten. Ja, een wijk in Waddinxveen, maar dat is weer niet gemeente Zuidplas.

Hetzelfde bij Rijnwoude. Dat staat precies over Hazerswoude-Dorp heen (daar gelukkig wel met Hazerswoude-Dorp erbij) maar er is geen enkele plaats die daar Rijnwoude heet. Daar wordt het nog erger trouwens, want er zijn al jaren plannen om een station Rijnwoude te openen vlakbij Hazerswoude-Rijndijk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten