Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Vanavond zat ik in de omgeleide IC tussen Gvc en Ut en deze maakte gebruik van een verbindingsboog tussen de spoorlijnen Gvc-Rtd en Rtd-Ut, zodat er op Rtd niet kop hoefde te worden gemaakt. Ik vroeg me af of er meer van die bogen zijn die normaal gesproken niet door passagierstreinen worden gebruikt, maar tijdens werkzaamheden wel. Meen me ook herinneren dat ik ergens bij Den Haag ooit een verbindingsboog ben over gegaan (bij een omleiding van Rtd -> Ut).
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 04 apr 2011, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Re: Verbindingsbogen alleen in gebruik bij werkzaamheden
Binckhorstboog. Die is tussen Voorburg en Den Haag HS. En bij zeer grote verstoringen bij Utrecht wil men nog wel eens intercities over de boog Bijlmer ArenA - Diemen Zuid sturen. Heb ook een keer een s800 over die boog en de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer omgeleid zien worden, maar dat is al helemaal uitzonderlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Verbindingsbogen alleen in gebruik bij werkzaamheden
Normaal is het dan altijd de 2800 die dan Rotterdam - Amersfoort doet via de genoemde route via Breukelen en Diemen Zuid, er wordt dan overigens ook gestopt op station Hilversum. De 500 en 1700 rijden dan tot Amf.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ja, dat kan ik me nog wel herinneren na een ontspoorde goederentrein bij Vleuten een paar jaar terug. IC's reden toen Amersfoort - Gouda non-stop via de verbindingsboog bij Amsterdam Arena (het voetbalperron dus). De boog tussen de Rotterdam Noord en Schiedam wordt trouwens Blijdorpboog genoemd.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Amersfoort - (Arena) - (Breukelen) - Woerden - Gouda dus?
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ik dacht dat er werd gekeerd in Breukelen, kan me in ieder geval een aantal dagen herinneren dat er IC's gingen keren in Breukelen komende uit Utrecht keren in Breukelen naar Woerden- Gouda etc. Wat een werk trouwens om dat allemaal kloppend en de CTA's te krijgen was dat. Zit je zo een uur te typen om het allemaal (voor een dienst van 8 uren) aan te maken die onbekende treinnummers daar. Als je iemand hebt die zich een paar minuten vergist/vertypt of verrekende met het aanmaken van die treinnummers in Bepac, stond de sprinter naar Amsterdam Centraal uit.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Yep :)webguy schreef:Amersfoort - (Arena) - (Breukelen) - Woerden - Gouda dus?
Ja klopt, dat was na een paar dagen ongeveer een week (of twee?) het geval. De eerste dagen werd er omgeleid via Amsterdam, maar dat kostte een half uur extra en volgens mij waren er ook niet zoveel doorgaande reizigers Amersfoort - Gouda e.v.Caspar schreef:Ik dacht dat er werd gekeerd in Breukelen, kan me in ieder geval een aantal dagen herinneren dat er IC's gingen keren in Breukelen komende uit Utrecht keren in Breukelen naar Woerden- Gouda etc.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Wat een zooi was het toen Ik moest naar HGB-II toen ... vanuit Rtd. Dat was dus met 12 propvolle bakken VIRM naar Shl, en daar 45 minuten wachten op de s3100/s3500 die beide niet op kwamen dagen. Toen was ik het zat en ben toen met de s5700 naar Dvd gegaan, en daar op een stopper naar Ut gestapt ... Was bij Ac de bliksem ingeslagen Das best leuk, met aanwijzing STS van Asb naar Bkl rijden. (Was maar 2 uur te laat, dat viel me nog mee)
Dat kopmaken in Bkl duurde wel een paar dagen, kon je weer omreizen via Shl en/of Asd. Dat durfde ik niet meer aan en besloot maar om via Gdm en Ddr terug te keren.
Dat kopmaken in Bkl duurde wel een paar dagen, kon je weer omreizen via Shl en/of Asd. Dat durfde ik niet meer aan en besloot maar om via Gdm en Ddr terug te keren.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ik had toen even daarvoor juist een treinreisje naar Kopenhagen geboekt via Venlo - Düsseldorf omdat de overstaptijden daar ruimer waren dan via Amersfoort. Aan de Hispeed-balie vonden ze het erg om en verklaarden ze me voor gek, maar toen ontspoorde die goederentrein en wat was ik blij dat ik niet via Amersfoort hoefde! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Heet dat niet gewoon de "westelijke splitsing" ? (Wspl)Geert schreef:Ja, dat kan ik me nog wel herinneren na een ontspoorde goederentrein bij Vleuten een paar jaar terug. IC's reden toen Amersfoort - Gouda non-stop via de verbindingsboog bij Amsterdam Arena (het voetbalperron dus). De boog tussen de Rotterdam Noord en Schiedam wordt trouwens Blijdorpboog genoemd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ik heb altijd gedacht dat Wspl de afkorting voor ''Wasplaats'' of iets dergelijks was als ik het in het VKL scherm zag staan Weer wat geleerd.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Het was erger geweest als je had gedacht dat het 'Weesperplein' betekende.Caspar schreef:k heb altijd gedacht dat Wspl de afkorting voor ''Wasplaats'' of iets dergelijks was als ik het in het VKL scherm zag staan Weer wat geleerd.
Ja, wij noemen dat Westelijke Splitsing maar in de volksmond hoor je ook wel Blijdorpboog.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ben ik dan zo boven "het volk" verheven dat ik die benaming nog nooit heb gehoordDexter schreef:Het was erger geweest als je had gedacht dat het 'Weesperplein' betekende.Caspar schreef:k heb altijd gedacht dat Wspl de afkorting voor ''Wasplaats'' of iets dergelijks was als ik het in het VKL scherm zag staan Weer wat geleerd.
Ja, wij noemen dat Westelijke Splitsing maar in de volksmond hoor je ook wel Blijdorpboog.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Dat heet 'beroepsdeformatie'. Ik ken het ook niet anders dan Westelijke Splitsing of Wspl. Een en ander hangt ook samen met hoelang je al onder de plak van het spoor zit, want 'Blijdorpboog' is pas iets van de laatste jaren.Ennes schreef:Ben ik dan zo boven "het volk" verheven dat ik die benaming nog nooit heb gehoord
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
O gelukkig maar. Al kom ik na al die jaren toch regelmatig afkortingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. ik vraag me wel eens af wat het spoor zou zijn als afkortingen nooit waren bedachtDexter schreef:Dat heet 'beroepsdeformatie'. Ik ken het ook niet anders dan Westelijke Splitsing of Wspl. Een en ander hangt ook samen met hoelang je al onder de plak van het spoor zit, want 'Blijdorpboog' is pas iets van de laatste jaren.Ennes schreef:Ben ik dan zo boven "het volk" verheven dat ik die benaming nog nooit heb gehoord
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ik ben met een ICE een keer non-stop van Ah naar Asd gereden via Db - Utm - Hvs omdat er werkzaamheden waren aan de zuidzijde van Ut. Ook geen alledaagse verbinding. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Schaam je niet Ennes, bij mij is dat hetzelfde hoor en als je denkt dat alle afkortingen kent dan veranderen ze ze weer of verzinnen ze weer nieuwe. Gelukkig is er nog in geen enkele PE door een MSO of AMSO een TM, mcn, hc, tps, plp, smw of S&V weggeKWIKt omdat ie een afkorting niet wist. En ze hebben ons toch nodig om onze VIRM, ICMm, SGMm, SLT, DDAR, BDs en ICRm van Asd naar Rtd, Gvc, Ut, Gn, Lw, Zl, Es, Mt, Hrl, Vl, Hdr en Vs te rijden?Ennes schreef:O gelukkig maar. Al kom ik na al die jaren toch regelmatig afkortingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. ik vraag me wel eens af wat het spoor zou zijn als afkortingen nooit waren bedacht
Edit: (Wat jammer nou weer dat uitgerekend in deze arbeidsintensieve post de stationsafkortingen het niet doen)
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 04 apr 2011, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spatie achter emoticon in quote, dan werken de verkortingen wel
Reden: spatie achter emoticon in quote, dan werken de verkortingen wel
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
@ Dexter, die zijn allemaal niet nodig, we hebben het OCCR toch?En ze hebben ons toch nodig om onze VIRM... ...te rijden?
Met de onstpoorde trein bij Muiderpoort was er ook een trein Asd- werkplaats Wgm- Dmnz- Asb- Ut met reizigers. Ook een leuke niet alle daagse reizigersroute.Mark schreef:Ik ben met een ICE een keer non-stop van Ah naar Asd gereden via Db - Utm - Hvs omdat er werkzaamheden waren aan de zuidzijde van Ut. Ook geen alledaagse verbinding. :)
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 04 apr 2011, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ja het OCCR, daar gaan we de spoorlog mee winnen... -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
En het hogere MT heeft natuurlijk de MSO, AMSO, TM, nodig om te zorgen dat de Hc en Mcn wel genoeg bijdragen aan PIT, IBO en OPA, en ODC want dat RP is eigenlijk natuurlijk maar rijtuig, die niet zitten te wachten op een TWO of LHS, die komen alleen na de DW zeuren dat er iets niet klopt met R, WTV, CF, RO, VL, RT volgens de ATW, of nog erger zeuren bij de Bmp omdat de * eraan ging.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Vergeet de streepjesdag niet ;)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
die was ik niet vergeten, maar dat was geen afk.Gertjan schreef:Vergeet de streepjesdag niet ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
maar daarover kan men ook goed zeuren Ooit eens getuige geweest van een HC die een - op een feestdag had, en daar een beetje boos over werd.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
RP kan over alles goed zeuren , zelfs of een verbindingsboog nou Blijdorpboog of westelijke splitsing heet (om maar weer ontopic te komen)Gertjan schreef:maar daarover kan men ook goed zeuren Ooit eens getuige geweest van een HC die een - op een feestdag had, en daar een beetje boos over werd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden
Ik zeg maar zo: Zolang mensen zeuren of klagen, voelen ze zich nog betrokken. Als je niet meer de moeite neemt om over iets te klagen, laat het je koud.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten