Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Cookie »

Vanavond zat ik in de omgeleide IC tussen Gvc en Ut en deze maakte gebruik van een verbindingsboog tussen de spoorlijnen Gvc-Rtd en Rtd-Ut, zodat er op Rtd niet kop hoefde te worden gemaakt. Ik vroeg me af of er meer van die bogen zijn die normaal gesproken niet door passagierstreinen worden gebruikt, maar tijdens werkzaamheden wel. Meen me ook herinneren dat ik ergens bij Den Haag ooit een verbindingsboog ben over gegaan (bij een omleiding van Rtd -> Ut).
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 04 apr 2011, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen alleen in gebruik bij werkzaamheden

Bericht door Suus »

Binckhorstboog. Die is tussen Voorburg en Den Haag HS. En bij zeer grote verstoringen bij Utrecht wil men nog wel eens intercities over de boog Bijlmer ArenA - Diemen Zuid sturen. Heb ook een keer een s800 over die boog en de boog Diemen Zuid - Watergraafsmeer omgeleid zien worden, maar dat is al helemaal uitzonderlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Verbindingsbogen alleen in gebruik bij werkzaamheden

Bericht door Oud forumgebruiker »

Normaal is het dan altijd de 2800 die dan Rotterdam - Amersfoort doet via de genoemde route via Breukelen en Diemen Zuid, er wordt dan overigens ook gestopt op station Hilversum. De 500 en 1700 rijden dan tot Amf.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Geert »

Ja, dat kan ik me nog wel herinneren na een ontspoorde goederentrein bij Vleuten een paar jaar terug. IC's reden toen Amersfoort - Gouda non-stop via de verbindingsboog bij Amsterdam Arena (het voetbalperron dus). De boog tussen de Rotterdam Noord en Schiedam wordt trouwens Blijdorpboog genoemd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door webguy »

Amersfoort - (Arena) - (Breukelen) - Woerden - Gouda dus?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Caspar »

Ik dacht dat er werd gekeerd in Breukelen, kan me in ieder geval een aantal dagen herinneren dat er IC's gingen keren in Breukelen komende uit Utrecht keren in Breukelen naar Woerden- Gouda etc. Wat een werk trouwens om dat allemaal kloppend en de CTA's te krijgen was dat. Zit je zo een uur te typen om het allemaal (voor een dienst van 8 uren) aan te maken die onbekende treinnummers daar. Als je iemand hebt die zich een paar minuten vergist/vertypt of verrekende met het aanmaken van die treinnummers in Bepac, stond de sprinter naar Amsterdam Centraal uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Geert »

webguy schreef:Amersfoort - (Arena) - (Breukelen) - Woerden - Gouda dus?
Yep :)
Caspar schreef:Ik dacht dat er werd gekeerd in Breukelen, kan me in ieder geval een aantal dagen herinneren dat er IC's gingen keren in Breukelen komende uit Utrecht keren in Breukelen naar Woerden- Gouda etc.
Ja klopt, dat was na een paar dagen ongeveer een week (of twee?) het geval. De eerste dagen werd er omgeleid via Amsterdam, maar dat kostte een half uur extra en volgens mij waren er ook niet zoveel doorgaande reizigers Amersfoort - Gouda e.v.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Gertjan »

Wat een zooi was het toen :lol: Ik moest naar HGB-II toen ... vanuit Rtd. Dat was dus met 12 propvolle bakken VIRM naar Shl, en daar 45 minuten wachten op de s3100/s3500 die beide niet op kwamen dagen. Toen was ik het zat en ben toen met de s5700 naar Dvd gegaan, en daar op een stopper naar Ut gestapt ... Was bij Ac de bliksem ingeslagen :x Das best leuk, met aanwijzing STS van Asb naar Bkl rijden. (Was maar 2 uur te laat, dat viel me nog mee)

Dat kopmaken in Bkl duurde wel een paar dagen, kon je weer omreizen via Shl en/of Asd. Dat durfde ik niet meer aan en besloot maar om via Gdm en Ddr terug te keren.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Dexter »

Ik had toen even daarvoor juist een treinreisje naar Kopenhagen geboekt via Venlo - Düsseldorf omdat de overstaptijden daar ruimer waren dan via Amersfoort. Aan de Hispeed-balie vonden ze het erg om en verklaarden ze me voor gek, maar toen ontspoorde die goederentrein en wat was ik blij dat ik niet via Amersfoort hoefde! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ennes »

Geert schreef:Ja, dat kan ik me nog wel herinneren na een ontspoorde goederentrein bij Vleuten een paar jaar terug. IC's reden toen Amersfoort - Gouda non-stop via de verbindingsboog bij Amsterdam Arena (het voetbalperron dus). De boog tussen de Rotterdam Noord en Schiedam wordt trouwens Blijdorpboog genoemd.
Heet dat niet gewoon de "westelijke splitsing" ? (Wspl)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Caspar »

Ik heb altijd gedacht dat Wspl de afkorting voor ''Wasplaats'' of iets dergelijks was als ik het in het VKL scherm zag staan :oops: Weer wat geleerd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:k heb altijd gedacht dat Wspl de afkorting voor ''Wasplaats'' of iets dergelijks was als ik het in het VKL scherm zag staan :oops: Weer wat geleerd.
Het was erger geweest als je had gedacht dat het 'Weesperplein' betekende. :lol:

Ja, wij noemen dat Westelijke Splitsing maar in de volksmond hoor je ook wel Blijdorpboog.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Caspar schreef:k heb altijd gedacht dat Wspl de afkorting voor ''Wasplaats'' of iets dergelijks was als ik het in het VKL scherm zag staan :oops: Weer wat geleerd.
Het was erger geweest als je had gedacht dat het 'Weesperplein' betekende. :lol:

Ja, wij noemen dat Westelijke Splitsing maar in de volksmond hoor je ook wel Blijdorpboog.
Ben ik dan zo boven "het volk" verheven dat ik die benaming nog nooit heb gehoord :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Ben ik dan zo boven "het volk" verheven dat ik die benaming nog nooit heb gehoord :lol:
Dat heet 'beroepsdeformatie'. :lol: Ik ken het ook niet anders dan Westelijke Splitsing of Wspl. Een en ander hangt ook samen met hoelang je al onder de plak van het spoor zit, want 'Blijdorpboog' is pas iets van de laatste jaren.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Ben ik dan zo boven "het volk" verheven dat ik die benaming nog nooit heb gehoord :lol:
Dat heet 'beroepsdeformatie'. :lol: Ik ken het ook niet anders dan Westelijke Splitsing of Wspl. Een en ander hangt ook samen met hoelang je al onder de plak van het spoor zit, want 'Blijdorpboog' is pas iets van de laatste jaren.
O gelukkig maar. Al kom ik na al die jaren toch regelmatig afkortingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. ik vraag me wel eens af wat het spoor zou zijn als afkortingen nooit waren bedacht :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Mark »

Ik ben met een ICE een keer non-stop van Ah naar Asd gereden via Db - Utm - Hvs omdat er werkzaamheden waren aan de zuidzijde van Ut. Ook geen alledaagse verbinding. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:O gelukkig maar. Al kom ik na al die jaren toch regelmatig afkortingen tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. ik vraag me wel eens af wat het spoor zou zijn als afkortingen nooit waren bedacht :lol:
Schaam je niet Ennes, bij mij is dat hetzelfde hoor en als je denkt dat alle afkortingen kent dan veranderen ze ze weer of verzinnen ze weer nieuwe. Gelukkig is er nog in geen enkele PE door een MSO of AMSO een TM, mcn, hc, tps, plp, smw of S&V weggeKWIKt omdat ie een afkorting niet wist. En ze hebben ons toch nodig om onze VIRM, ICMm, SGMm, SLT, DDAR, BDs en ICRm van Asd naar Rtd, Gvc, Ut, Gn, Lw, Zl, Es, Mt, Hrl, Vl, Hdr en Vs te rijden? :lol:

Edit: (Wat jammer nou weer dat uitgerekend in deze arbeidsintensieve post de stationsafkortingen het niet doen) :P
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 04 apr 2011, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spatie achter emoticon in quote, dan werken de verkortingen wel
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Caspar »

En ze hebben ons toch nodig om onze VIRM... ...te rijden?
@ Dexter, die zijn allemaal niet nodig, we hebben het OCCR toch?
Mark schreef:Ik ben met een ICE een keer non-stop van Ah naar Asd gereden via Db - Utm - Hvs omdat er werkzaamheden waren aan de zuidzijde van Ut. Ook geen alledaagse verbinding. :)
Met de onstpoorde trein bij Muiderpoort was er ook een trein Asd- werkplaats Wgm- Dmnz- Asb- Ut met reizigers. Ook een leuke niet alle daagse reizigersroute.
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 04 apr 2011, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Dexter »

Ja het OCCR, daar gaan we de spoorlog mee winnen... -o-
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ennes »

En het hogere MT heeft natuurlijk de MSO, AMSO, TM, nodig om te zorgen dat de Hc en Mcn wel genoeg bijdragen aan PIT, IBO en OPA, en ODC want dat RP is eigenlijk natuurlijk maar rijtuig, die niet zitten te wachten op een TWO of LHS, die komen alleen na de DW zeuren dat er iets niet klopt met R, WTV, CF, RO, VL, RT volgens de ATW, of nog erger zeuren bij de Bmp omdat de * eraan ging.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Gertjan »

Vergeet de streepjesdag niet ;)
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:Vergeet de streepjesdag niet ;)
die was ik niet vergeten, maar dat was geen afk. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Gertjan »

maar daarover kan men ook goed zeuren :wink: Ooit eens getuige geweest van een HC die een - op een feestdag had, en daar een beetje boos over werd.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:maar daarover kan men ook goed zeuren :wink: Ooit eens getuige geweest van een HC die een - op een feestdag had, en daar een beetje boos over werd.
RP kan over alles goed zeuren :lol: , zelfs of een verbindingsboog nou Blijdorpboog of westelijke splitsing heet (om maar weer ontopic te komen)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Dexter »

Ik zeg maar zo: Zolang mensen zeuren of klagen, voelen ze zich nog betrokken. Als je niet meer de moeite neemt om over iets te klagen, laat het je koud.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten