Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Reiziger Delft »

Lang geleden, toen de vrije kruising bij Blauwkapel en 4-sporigheid Overvecht-Utrecht Centraal werd gebouwd heb ik nog wel eens een ritje Hilversum-Utrecht Centraal gemaakt. De nog onverbouwde sprinter werd via de Malibaan geleid. Daarna kopmaken en naar Centraal. Was slechts 10 minuutjes langer dan de normale route. *O*
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door reisthijs »

Een andere bijzondere omleiding was er in 2006, in de laatste maanden dat NS op de Hofplein- en Zoetermeerlijn reed: van Den Haag C naar Ypenburg en via de Nootdorpboog naar het toen nog in aanbouw zijnde Leidschenveen, snel kopmaken en dan koers zetten naar Zoetermeer of Hofplein. *O*

Ook de állerlaatse NS-trein over de Zoetermeerlijn reed toen die route.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Suus »

Ik heb over het goederenspoor van Eindhoven gereden in een ICE, is dat ook bijzonder :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Daniel »

Kan bijzonderder... ik heb diverse keren over de Kijfhoek geslingerd met een omgeleide IC naar Rotterdam ten tijde van de bouw van de kap bij Barendrecht.
Daar liggen veeeeeeeeeeeeeeeeeeel wissels :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Mark »

Geert schreef:Ja, dat kan ik me nog wel herinneren na een ontspoorde goederentrein bij Vleuten een paar jaar terug. IC's reden toen Amersfoort - Gouda non-stop via de verbindingsboog bij Amsterdam Arena (het voetbalperron dus).
Daar ben ik alleen nog maar geweest per supporterstrein. :wink: Net als op Ehst, alleen Rtst nog en dan heb ik ze alledrie gehad. _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door Ruben »

Toevallig (voor mij, voor NS zal het vast wel gepland zijn ;)) zag ik rond 17:40 een stam ICR in duwformatie met de 1759 achterop over de boog Bijlmer ArenA - Diemen Zuid gaan. Ding moest wachten tot de SPR uit de s4300 van Diemen Zuid af was.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door VIRM »

Onlangs werden bij de werkzaamheden tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal de Sneltrein Den Haag CS-Amsterdam CS en de IC Hoofddorp-Amsterdam CS-Lelystad Centrum over de Hemboog gestuurd en hadden toen Zaandam als eindpunt.
Nu wordt de Hemboog alleen gebruikt door de stopper Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd (sja, miljoenen voor een boog waar in elke richting maar 2 treinen per uur gaan. Een goede overstap op Amsterdam Sloterdijk kost minder geld :P). Dus tijdens de werkzaamheden was dat wel een stijging van het aantal treinen per uur met zo'n 200%.
Beul van de blindegeleidelijn
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door midnet »

Cookie schreef:Vanavond zat ik in de omgeleide IC tussen Gvc en Ut en deze maakte gebruik van een verbindingsboog tussen de spoorlijnen Gvc-Rtd en Rtd-Ut
Deze ''boog''-naast diergaarde Blijdorp, werd altijd gebruik door de vele boottreinen vanaf HvHolland-naar Zweden, Duitsland en zelfsd Rusland. In die zin heb ik er zelf nog over gereden.
Verbindingsstuk west van Haarlem direkt vanaf Leiden naar Beverwijk) werd gebruikt door marine treinen (MA heen. VR terug) naar den Helder-dwz bedoeld voor treinen voor destijds dienstplichtige marinesoldaten.
Lunetten-Maliebaan, langs Utrecht Oost en spoorwegmuseum-ook door boottreinen (vermijden kopmaken op CS Utr-was te ingewikkeld met lok-treinen-dat ging naar Lunetten).
Kortom-het is meer een kwestie van'dat was ooit, en kan, als ze het echt willen en uitkomt, nog steeds.
(Ben wel benieuwd-een aantal weekends april-mei juni worden de IC AMSterdam-Zuiden omgeleid tussen Utrecht en d Bosch-dus via Arnhem-waar die kopmaken daar.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door webguy »

Ik neem aan dat er kopgemaakt wordt in Arnhem? Verder hoef je dan niet kop te maken: je rijdt in Nijmegen en Den Bosch door
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verbindingsbogen in gebruik zijnde bij werkzaamheden

Bericht door reisthijs »

Natuurlijk wordt er kop gemaakt in Arnhem want het is gewoon de IC Schiphol-Nijmegen die in die weekenden doorrijdt naar Eindhoven.

Op zich is extra kopmaken bij werkzaamheden niet heel bijzonder, zo rijdt er komend weekend een stoptrein Breda-Tiel en rijden de IC's tussen Roosendaal en Breda via Lage Zwaluwe.
midnet schreef: Kortom-het is meer een kwestie van'dat was ooit, en kan, als ze het echt willen en uitkomt, nog steeds.
Helaas, maar kopmaken in Lunetten kan dus écht niet meer...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten