Mag ik even kwijt #75

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Hiervoor had ik UPC via een collectieve aansluiting, betaalde daarvoor 6,37 per maand met meer zenders (Zoals Disney Channel, BBC 1,2 en World News, ARD en ZDF, RTV Diemen, TV5 en Salto 1 (een of ander raar kanaal uit Amsterdam geloof ik). Niet dat ik naar al die kanalen keek, maar het idee dat je meer krijgt voor minder was wel fijn. Zeker omdat normale burgers er 17 euro voor moeten neertellen.
Tja, da's niet helemaal eerlijk vergelijken natuurlijk he... kan je beter vergelijken met het bedrag wat je normaal betaald :wink:
Dat was voor mij (als vrij weinig TV-kijkend persoon) juist de reden om voor digitenne te kiezen: 't kost de helft en wat ik wil kijken kan ik kijken :wink: (En zowiezo... heel veel positieve verhalen over Ziggo ken ik nou ook weer niet...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Met gewone analoge TV zal je bijna nooit problemen hebben met welke kabelmaatschappij dan ook. De enige keer dat ik tv-storing had bij mijn oude woning was toen de bliksem was ingeslagen. Dat is overmacht door de natuur en kan overal gebeuren.

Digitenne heeft een behoorlijk gevoelige antenne, ik moest hem buiten zetten voor een goede ontvangst, woon gelukkig op de tweede verdieping en heb geen last van voorbijrijdende brommers, maar op de begane grond heeft men daar serieus last van...

Over Digitenne gesproken: Krijg net een rekening van ze binnen. Lekker overzichtelijk met al die aftrekposten erop, zeg dan gewoon dat het niet in rekening wordt gebracht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daniel »

Hmm, met de TV heb ik geen problemen met ontvangst (maarja, woon op de derde verdieping). Alleen voor de radio wil het soms helpen de antenne te verplaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Etienne »

De vitrine die naast m'n bureau staat in de woonkamer trilde net even behoorlijk toen er een vrachtwagen door de straat heen reed hier. :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door webguy »

Vertel me wat: kantoor staat naast de lijn Utrecht - Arnhem bij Bunnik. Als er een beladen kolentrein langs komt trilt de hele vloer en m'n bureau...
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Gertjan »

Ik moet ineens weer aan m'n P.O. denken in Db :mrgreen:
Dat was dus net aan het einde van het station, in een bungalow naast het onderstation ... en het was ongeveer zo groot als 5 aan elkaar geplakte bushaltes :lol:
Elke doorgaande trein liet de grond al lekker trillen, en in de wachtruimte voelde je de stoppers ook nog goed langskomen :?
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Hiervoor had ik UPC via een collectieve aansluiting, betaalde daarvoor 6,37 per maand met meer zenders (Zoals Disney Channel, BBC 1,2 en World News, ARD en ZDF, RTV Diemen, TV5 en Salto 1 (een of ander raar kanaal uit Amsterdam geloof ik).
Maar het aanbieden van Disney Channel is dan ook een exclusief geval van UPC. Ook met analoge tv kun je Disney Channel alleen ontvangen als je UPC hebt.
Wij hebben thuis UPC en daar ben ik best goed over te spreken. Het enige nadeel is dat we af en toe de gebruikerscode opnieuw moeten intoetsen, maar dat heb ik nu inmiddels zo vaak gedaan, dat ik hem uit mijn hoofd ken. :P Bovendien gaat dat per gemeente en is daardoor evt. ook op te zoeken op de site.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik heerlijk heb liggen/zitten niksen op mijn 1e vakantiedag? Ik heb tot laat in de middag uitgeslapen, daarna nog even een uurtje rond liggen rollen en nu zit ik lekker te suffen achter mijn pctje. Heerlijk! :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Mag ik even kwijt dat ik heerlijk heb liggen/zitten niksen op mijn 1e vakantiedag? Ik heb tot laat in de middag uitgeslapen, daarna nog even een uurtje rond liggen rollen en nu zit ik lekker te suffen achter mijn pctje. Heerlijk! :mrgreen:
En dan te bedenken dat het bedrijf je niet eens heeft gemist vandaag ;)
Nouja, misschien een heel klein beetje dan
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:En dan te bedenken dat het bedrijf je niet eens heeft gemist vandaag ;)
Nouja, misschien een heel klein beetje dan
Boehoe :cry: snifsnif. Dat vind ik dan wel weer jammer, want iedereen wil toch stiekem wel een beetje onmisbaar zijn? Althans, voor minimaal één iemand op de wereld. :wink: Die treinen rijden heus wel, daar vinden ze wel wat op.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daantje »

Ik heb Digitenne en woon op de begane grond en heb weinig last van voorbijrijdende auto's/scooters. Dat had ik eerst wel maar toen heb ik hem gewoon hoger neergezet (op de bovenrand van de luxaflex) maar blijkbaar is er een tijdje terug iets verbeterd aan de ontvangst ofzo want nu is het niet meer nodig. Verder hier Digitenne om dezelfde reden als Daniël. UPC is minstens twee keer zo duur en ik heb nu wel minder zenders maar ik kijk toch nauwelijks tv (maar geen tv vind ik het dan ook weer niet). Bovendien vind ik de service van UPC ook om te huilen. Heb dat bewust niet meer in huis hier.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Dexter »

Wij hebben ook recentelijk UPC eruitgekickt en zijn overgegaan op KPN. Werkt prima! :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Ik heb nog steeds hetzelfde zwarte scherm met rode tekstvlak als gisteren :neg: Heb maar eens een mail gestuurd naar Digitenne.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daniel »

Sommige apparaten zijn gewoon te goed beveiligd. Ben momenteel op 't werk tussendoor bezig met 't testen van alle ovens op juiste werking, maar vandaag trof ik er twee waarbij ik om het te-hoge-temperatuur-alarm te testen eerst nog een plexiglas plaatje los moest schroeven.
Tja, dan nodigt het ook niet echt uit om het alarm in te stellen natuurlijk... (in de praktijk gaf overigens het na afloop weer vastschroeven van het plaatje de meeste problemen, vervelend zo'n schroef die niet wil pakken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door find_your_spot »

Waarom lees ik op dit forum niks over de opening gisteren van het nieuwe station Emmen Zuid?
Of kijk ik met mijn neus?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Daantje »

Het staat je toch vrij om daar zelf iets over te posten als er nog niets over gepost is en je daar iets over te vertellen hebt. Daar is het een forum voor.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Waarom lees ik op dit forum niks over de opening gisteren van het nieuwe station Emmen Zuid?
Of kijk ik met mijn neus?
Doe zelf ook maar eens wat, luie teckel :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:
Bee schreef:(wachtwoord-beveiligd maar elk stuk onbenul kan dat wachtwoord raden)
Dat is ook gewoon overal te vinden op Internet, gaat erom dat kids het niet per ongeluk aan kunnen klikken als ze naar fox kids willen zappen ;)
Maar je kunt het wachtwoord zelf instellen ;) Staat in de handleiding :P

(Ik heb zelf ook Digitenne, al kijk ik vrij zelden televisie en als ik het kijk is het uitzendinggemist... :lol: )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ronald »

De hoeveelheid werkzaamheden aan het spoor in de weekenden begint nu echt dramatische vormen aan te nemen. En ook alles keurig op één route. Plan a.s. zaterdag maar eens een reisje Amsterdam-'s Hertogenbosch, gaat bijna 2 1/2 uur duren. En voor een enkeltje Alkmaar-Eindhoven kun je rustig de hele middag uittrekken -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

EN de Fyra is dit weekend ook geen optie, want jah. EIGENLIJK zijn ze gewoon nog niet klaar :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Geert »

Afgelopen weekend ook al op 7 trajecten, vorig weekend werd er op 10 (!) trajecten aan het spoor gewerkt. :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door webguy »

De winter is voorbij, dus overal kan weer worden gewerkt... Merkte het paar weken terug ook al: alles was meteen een bouwput, stoepen open, etc, etc.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef: Doe zelf ook maar eens wat, luie teckel :P
Wat zou ik volgens jou dan allemaal kunnen doen?
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Ronald »

Geert schreef:Afgelopen weekend ook al op 7 trajecten, vorig weekend werd er op 10 (!) trajecten aan het spoor gewerkt. :?
Ik vraag me trouwens af hoelang van te voren er een (globale) planning is van de werkzaamheden/buitendienststellingen. De site van NS gaat twee weken vooruit, de site van Prorail en teletekst één week. Soms vind ik het wel handig om het langer van te voren te weten, bijvoorbeeld voor een (internationaal) reisje waarbij ik niet te veel tijd wil verliezen aan omreizen/bussen e.d.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door webguy »

Wubbo weet het fijne ervan, maar ik geloof dat het ~18 maanden van te voren bekend is. Schuift dan nog wel iets (of de slot gaat niet door), maar daarom krijg je situaties waar werkzaamheden niet door gaan door weer, etc, maar dat er ook geen treinen rijden, "tja, was te laat bekend" (wat ik overigens erg slecht vindt van de NS).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten