Mag ik even kwijt #75

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Geert »

Ronald schreef:Ik vraag me trouwens af hoelang van te voren er een (globale) planning is van de werkzaamheden/buitendienststellingen. De site van NS gaat twee weken vooruit, de site van Prorail en teletekst één week. Soms vind ik het wel handig om het langer van te voren te weten, bijvoorbeeld voor een (internationaal) reisje waarbij ik niet te veel tijd wil verliezen aan omreizen/bussen e.d.
Er is wel een langetermijnplanning maar die geeft NS niet vrij omdat er nogal eens wijzigingen in worden gemaakt. Wel jammer, van sommige werkzaamheden is het toch redelijk zeker dat ze doorgaan lijkt me en die zouden best alvast bekend gemaakt kunnen worden - met als voetnoot dat de informatie onder voorbehoud is en nog kan veranderen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

Bij grote buitendienststellingen gebeurt dat toch ook? Dat staion Arnhem er een week uit ligt weet je een jaar van te voren wel :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Leuke chef om voor te werken zeg; vanmiddag zaten me moeder en ik hooguit vijf minuten in het kantoortje van een auto/aanhanger-dealer en binnen die korte tijd werden er twee personeelsleden bij hem (de chef) geroepen om op hun kop te krijgen voor piepkleine foutjes, waarom dat ook perse moet terwijl er klanten bij zitten want die foutjes hadden geen betrekking op onze koopovereenkomst...
Ondanks dat was hij kennelijk wel in een goede stemming want we kregen als inruilprijs haast de nieuwwaarde terug terwijl hij vrijdag nog heel iets anders zei, maargoed het staat nu vastgelegd op papier dus...

Vanavond ook nog een leuke; komt een rugzakkampeerder binnen dus wij dachten dat hij een kampeerplaats zocht, maar nee hij wilde dat me moeder een SMSje aan zijn vriendin stuurde in het Duits (zelf sprak hij alleen Frans) en daarna ging hij weer verder met wandelen. :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Wubbo »

Een globale planning is er inderdaad al een jaar vantevoren (die loopt gelijk met het spoorboekje), maar wil daarna iedereen nog even zijn ding doen en wordt dus een groot deel van de buitendienststellingen nog maar eens verschoven. Daardoor raakt de samenhang wel eens zoek, en krijg je dus weekenden waarin zowel Amsterdam - Utrecht als Rotterdam - Dordrecht buiten dienst is en je het dus maar uit zoekt als je van Amsterdam in Belgie wil komen.

2012 dreigt trouwens nog erger te worden dan 2011, dus maak de borsten maar nat.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Thom91 »

Beetje waanzin dit hoor..
Je wordt voor Adam - Amersfoort omgeleid via Utrecht, maar daar zijn ze ook weer aan het werk met de trein :(
tis ook gewoon niet cool meer..

dit hele weekend in totaal 22! werkzaamheden.. echt te ziek.,.
Komt wel goed schatje.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Reiziger Delft »

Metro naar Duivendrecht, intercity naar Amersfoort. Reistijd 48 minuten. Dat valt wel mee toch?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Thom91 »

Moet ook al omreizen via Zaandam en uitgeest, dan tikt het wel lekker aan in ieder geval
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Geert »

Voor de liefhebbers: http://www.rijdendetreinen.nl is bijgewerkt naar een nieuwe versie die gebruik maakt van de nieuwe API van NS. Het aardige is dat de storingsberichten ook beschikbaar zijn op twitter @rijdendetreinen en als RSS-feed. Van alle storingen wordt ook een archief bijgehouden waarin je kunt terugbladeren naar een bepaalde storing, handig als je een paar dagen later nog een GtbV'tje in wil vullen ofzo.

In de toekomst komt er nog een update die statistieken uitrekent over alle storingen, maar daar moet nog wat code voor geschreven worden omdat NS niet consistent is met de naamgeving van trajecten. Ik verklap alvast dat Arnhem-Winterswijk bovenaan staat ;)

Enjoy :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Ook een mooie. Zondagochtend geen treinen tussen Alphen en Leiden. Reisadvies voor de mensen tussen Gouda en Leiden: Ga via Den Haag. Mooi: Maar de intercity wordt omgeleid via de Blijdorpboog in Rotterdam :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Reiziger Delft »

Dat is het weekend erna; komend weekend rijden er gewoon volgens normale dienstregeling treinen tussen Gouda en Den Haag Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Oja, zat schuin te kijken. Maar sowieso tel ik geen 22 werkzaamheden dit weekend :?

Sommige werkzaamheden staan namelijk dubbel vermeld, dat is dan gewoon 1 werkzaamheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Fles »

Sowieso, al zijn het er geen 22, zijn het er misschien "maar" de helft of zo. Het hele net is al minimaal een jaar of zes pakweg ELK weekend één grote hindernisbaan. Het mag inmiddels wel eens een keertje KLAAR zijn gewoon -o-
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Oja, zat schuin te kijken. Maar sowieso tel ik geen 22 werkzaamheden dit weekend :?

Sommige werkzaamheden staan namelijk dubbel vermeld, dat is dan gewoon 1 werkzaamheid.
true de omleidingen van die internationale treinen zijn idd dubbel
maar tel die eraf en nog steeds blijft er echt een hele lijst over, amsterdam is dit weekend gewoon echt slecht bereikbaar met de trein. .
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Alles wat in Flevoland gebeurt staat ook vermeld onder het traject Amsterdam - Amersfoort, dat heb ik overigens ook 2x voorbij zien komen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Caspar »

Bah ik wil zaterdag naar A State of Trance in Den Bosch. Doe er gewoon 3 uren over vanaf Hoorn :?
Dan is de terugreis alsvolgt: Den Bosch- Nijmegen- Arnhem-Utrecht- Amsterdam Bijlmer- Metro- Amsterdam centraal- Hoorn
Echt zo geen zin in. Zal je natuurlijk ook zien dat NS helemaal niet is voorbereid op die 30.000 feestende mensen op zondagochtend 7u die allemaal naar huis willen gaan via die omreisroute... Zie het al voor me dat er een losse Virm 4 of 6 op de proppen komt.
Ik heb verkeerd gekeken, boven staat de route voor de heenweg vanaf Hoorn naar Den Bosch.
Terug is nog erger: Den Bosch- Tilburg- Breda- Rotterdam- Amsterdam- Hoorn. De eerste reismogelijkheid van zondag geeft een aankomst van 11.12u in Hoorn :roll:

En dan zegt NS nog dit erbij op hun website bij de evenementen:
Met de trein naar 's-Hertogenbosch
's-Hertogenbosch is goed bereikbaar met de trein.
De Brabanthallen liggen op ongeveer 5-10 minuten loopafstand van het station...
Hoe kunnen ze het nou goed bereikbaar met de trein te noemen... :roll:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lol, ik kwam vanmiddag deze tegen :lol:

Afbeelding

Leuker dan zijn grijze en witte zusjes!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Laatst in een Luxemburgs dorpje ook zoiets tegengekomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Ik haat monteurs en ik haat ze al helemaal als ze van betaalsystemen zijn.

Op mijn werk een kleurenprinter met daarnaast een paybox. De paybox had weer eens problemen, hij rekende teveel geld en stuurde soms geen opdrachten naar de printer. De monteur die er stond zei dat hij de verkeerde monteur was. Hij mocht alleen maar het betaalsysteem repareren, een andere monteur zou de fouten in de computer moeten repareren. Dit probleem speelt al sinds oktober 2010 en elke keer begint het hetzelfde.

Wij constanteren het probleem en bellen de klantenservice
Klantenservice meldt dat ze het gaan navragen
Printerleverancier meldt dat ze geen opdracht hebben gekregen de kosten te wijzigen
Wij sturen de facilitair manager erop af.
Na een week verschijnt er onaangekondigd een monteur, die zegt dat hij het niet kan verhelpen
Wij zeggen tegen de klantenservice dat we een andere monteur willen
Klantenservice weigert dat, want de monteur had 5 minuten daarvoor beweerd dat hij het probleem had opgelost.

Mijn bazin heeft nu besloten dat de kleurenprinter maar ergens anders in het pand moet staan. Omdat wij als afdeling weer een ruimte huren van de facilitaire dienst kunnen wij dat gewoon zeggen en dan moet het ook maar gebeuren. Dag dag kloteding *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Dexter »

@Caspar: Het was op je terugwegroute geweest, maar helaas kan je niet bij mij crashen, want dan zit ik in Londen.

Heerlijk vier dagen London, met verblijf in een Hilton Hotel ***** (met zwembad en sauna) 8-) en zaterdag een dagje Legoland Windsor. Verder staan alle tourist-must-see's op mijn to-do-list:

- London Eye
- Tower Of London
- London Dungeon
- Madame Tussaud's
- Ripley's Believe It Or Not
- Tower Bridge Experience
- Duck Tour (soort amfibivoertuig)
- Changing the Guard bij Buckingham Palace
- London Transport Museum
- Shoppen bij Harrods, Hamley's, Hard Rock Café en de Disney Store
- En natuurlijk een ritje met een Heritage Routemaster.

Heeft iemand verder nog tips om leuke dingen te gaan zien of doen of heb ik het zo wel? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Suus »

Science Museum. Is echt supertof. Vanaf metrostation South Kensington loopt er een antieke voetgangerstunnel naartoe.

Ook een tip wat je niet moet doen: Oxford Street. Een winkel is leuk: Selfridges, een leuker warenhuis dan Harrod's vind ik zelf, maar alle andere winkels daar zijn echt meer dan belachelijk druk. Wel een winkels die je in Nederland amper of niet hebt maar zo ontzettend belachelijk druk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door STF »

Kunnen we volgende week niet een OVNL grasknip-wedstrijd op de camping houden? Het gras begint onderhand serieus te groeien maar beide maaimachines zijn nog altijd niet terug van de onderhoudsbeurt.

De winnaar van de wedstrijd krijgt een OV dagkaart (Luxemburg) en de grote verliezer moet het toiletgebouw schoonmaken. :Y
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door htm_tram »

Mag ik mee doen? ik heb toch al ervaring dus ik durf te wedden dat ik ga winnen :lol: *O*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door deadlock »

Rijden er geen nachttreinen meer van München naar Amsterdam? hmpf
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door Reiziger Delft »

Wel hoor, vertrek 22:42 uit Muenchen HBF, aankomst 08:55 te Amsterdam Centraal.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #75

Bericht door deadlock »

Yes! Gevonden. Thanks! Ik had verwacht dat hij een stuk eerder zou vertrekken en hij gaf me daardoor een nogal vreemde route.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten