van wie "moet" dat?Bee schreef:Buitenlanders zonder treinkaartje moeten nog wel contant betalen en dat is soms een flinke klus heb ik gemerkt :?
Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Nouja, heb nu twee keer een buitenlander beboet zien worden en de conducteur stond erop dat er cash betaald ging worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Zolang ze een Geldig legitimatiebewijs hebben, kunnen ook zij een UVB krijgen, want wat als ze geen of niet genoeg geld bij zich hebben?Bee schreef:Nouja, heb nu twee keer een buitenlander beboet zien worden en de conducteur stond erop dat er cash betaald ging worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Een aantal jaar geleden betaalde je geen boete van 35 euro als je van Essen of Bad Bentheim een kaartje bij de conducteur kocht naar een willekeurige Nederlandse plaats. Is dat eigenlijk nog steeds zo?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
NIET vanaf juist die plaatsen (Essen/BE!)< maar vanaf de GRENSpunten met die naam. Dat zou nog steeds zo moeten zijn-maar probeer het eens bvb vanaf Kaldenkirchen.......In Essen/BE stoppen enkel de BE-omnibustreinen (lokaal) en die hebben een NMBS-treinwacht/eres die tot Roosendaal kan verkopen. Daar heb je toch overstaptijd zat. Het winket in Essen is inmiddels ook nog maar heel beperkt open-als het open is, dan moet je je daar bedienen.
Bentheim is ook al geen bad meer.
(in omgekeerde richting kan het wel en is het algemeen gebruik).
Bentheim is ook al geen bad meer.
(in omgekeerde richting kan het wel en is het algemeen gebruik).
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Mijn enige ervaring is van al weer heel wat jaren geleden toen ik in de trein uit Berlijn/Hannover op weg was naar Amsterdam. Tot mijn grote verbazing schreef de conductrice gewoon kaartjes Bad Bentheim-Amsterdam Centraal uit zonder toeslag. Ik had op zich die 35 euro ook nog wel willen betalen, aangezien ik inschatte dat een taxirit van Bad Bentheim naar Hengelo waarschijnlijk duurder zou zijn... (het was de laatste trein die avond)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vakbonden willen landelijk Cashless busvervoer
Volgens mij was dat vorig jaar ook nog zo in de Benelux: een paar meisjes (die naar Nederland moesten) hadden geen kaartje en als ze het voor Nederland kochten bij de conducteur kregen ze geen (of een veel lagere) boete.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten