OVer je reiservaringen in april 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:Had NS dan al eerder een boot? ik las ergens dat NS een nieuwe deelnemer was tijdens de canal pride
Vorig jaar heeft NSR voor het eerst met een eigen boot meegevaren. Er stond een oproep voor 'scheepslui' in De Koppeling en het animo was zo groot dat er geloot moest worden. Iedereen kreeg t-shirts aan met het stationsnaambord van zijn/haar standplaats. Oud, jong, allochtoon en autochtoon voeren mee. En er waren overigens ook veel hetero-collega's die meevoeren. :pos: Soms ben ik best trots op 'mijn' NS. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:
Ennes schreef:Had NS dan al eerder een boot? ik las ergens dat NS een nieuwe deelnemer was tijdens de canal pride
Vorig jaar heeft NSR voor het eerst met een eigen boot meegevaren. Er stond een oproep voor 'scheepslui' in De Koppeling en het animo was zo groot dat er geloot moest worden. Iedereen kreeg t-shirts aan met het stationsnaambord van zijn/haar standplaats. Oud, jong, allochtoon en autochtoon voeren mee. En er waren overigens ook veel hetero-collega's die meevoeren. :pos: Soms ben ik best trots op 'mijn' NS. :wink:
trots op NS omdat ze tussen een stel gillende nichten door peddelen?

Of omdat ze allemaal zo nodig moeten laten zien hoe tolerant ze wel niet zijn?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:trots op NS omdat ze tussen een stel gillende nichten door peddelen?

Of omdat ze allemaal zo nodig moeten laten zien hoe tolerant ze wel niet zijn?
Hahaha :lol: Ja zo zou je het ook kunnen bekijken, het is eigenlijk iets wat gewoon vanzelfsprekend zou moeten zijn. Daarvoor hoef je inderdaad geen boot te huren om tussen de gillende nichten te peddelen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Al de HC's zeker de hele tijd op hun fluitje blazen op de beat mee? :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Al de HC's zeker de hele tijd op hun fluitje blazen op de beat mee? :lol:
zo lenig ben ik niet hoor Caspar :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is het niet een idee voor ze om geen boot te huren, maar een trein? Een cabrio-Plan V die toch naar de sloop gaat en dan met z'n alleen fuitend en gierend een rondje A'dam :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

ziggy schreef:Is het niet een idee voor ze om geen boot te huren, maar een trein? Een cabrio-Plan V die toch naar de sloop gaat en dan met z'n alleen fuitend en gierend een rondje A'dam :lol:
dan wel een van gerecycled duikbootstaal natuurlijk!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Ennes schreef:
Caspar schreef:Al de HC's zeker de hele tijd op hun fluitje blazen op de beat mee? :lol:
zo lenig ben ik niet hoor Caspar :lol:
Na de opmerking van de harde fluit houd ik wijselijk mijn mond maar ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

Justin schreef:
Ennes schreef:
Caspar schreef:Al de HC's zeker de hele tijd op hun fluitje blazen op de beat mee? :lol:
zo lenig ben ik niet hoor Caspar :lol:
Na de opmerking van de harde fluit houd ik wijselijk mijn mond maar ;).
volgens kan ik beter mijn mond houden, en deze posts laten verplaatsen naar het blundertopic _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Ghehe,

Wat een troep was het vanmiddag weer bij de RET. Stond om 17:05 bij de Jaffalaan in Delft op lijn 40 te wachten naar het station Delft, die om 17:12 zou vertrekken. Heb daar tot 17:30 staan wachten en het ding kwam niet >.<. Dus maar naar de overkant en die van 17:34 naar Rotterdam opwachten, kwam ook maar niet... om 17:41 zag ik een bus 40 opduiken richting Delft, dus maar weer terug naar de overkant en daar de bus gepakt, die overigens van binnen onwijs naar urine stonk. Ik zag in het schermpje van de buschauffeur "Vertraging 25 3/4 minuten" staan. Tja, deze bus van 17:12 had natuurlijk al kerend om 17:34 bij de Jaffalaan moeten staan, dus als die al niet kwam...

Juist ja... Miste natuurlijk op Dt net de s5100 en kon zodoende weer op de s5000 gaan wachten. Het bezoekuurtje wat ik in het Erasmus MC/Dijkzigt had, was verkort naar een bezoek-20-minuutjes :neg:. Moet maar een tweede fiets aanschaffen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Reiziger Delft »

TU Delft-Station Delft wil je echt niet met de bus doen inderdaad. Fietsen is 5/10 minuutjes en je kan gaan wanneer je wil. :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Stefan »

Dan viel mijn 11 minuten vertraging op het stukje 's-Gravendijkwal/Erasmus MC - Zuidplein met lijn 44 nog wel mee. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

ziggy schreef:Is het niet een idee voor ze om geen boot te huren, maar een trein? Een cabrio-Plan V die toch naar de sloop gaat en dan met z'n alleen fuitend en gierend een rondje A'dam :lol:
Je bedoelt een soort Sailtrain 2.0? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

Ik denk dat de NS boot dan een half uurtje later dan de andere langskomt, want tsja... Vertraging :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Dexter »

Als het een halfuurtje is, dan kan je in ieder geval nog een GTBV-tje indienen. Wel een roze dan he dit keer. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Ennes »

ziggy schreef:Is het niet een idee voor ze om geen boot te huren, maar een trein? Een cabrio-Plan V die toch naar de sloop gaat en dan met z'n alleen fuitend en gierend een rondje A'dam :lol:
Als ze dan toch een bootje willen huren heb ik nog wel een tip!
Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Milco »

Tussen Helmond en Eindhoven rijden minder treinen door een defecte trein...

En ik zie net op de webcam bij Helmond 't Hout richting Eindhoven 2x DDAR langskomen (beide met mDDM).


En nu (19:16 uur) zijn de spoorbomen bij 't Hout al ruimt 7 min. gesloten, auto's / fietsers / wandelaars lopen / rijden al tussen de halve spoorbomen door, zelfs een politieauto deed dat...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Milco »

En bij Helmond 't Hout zijn de spoorbomen nog dicht, al vanaf even na 19:05 uur(!) maar ik heb nog geen trein gezien...
Naast een defecte trein ook een overwegstoring erbij??


Edit: net kwam er richting Helmond - Deurne op linkerspoor stapvoets 2x VIRM voorbij, totaal 10 bakken, en er staan ook twee mannen met groen/gele hesjes het verkeer te regelen. Zelfs een vrachtwagen wurmt zicht tussen de spoorbomen door...

Edit2: Ik zie net pas(!) de spoorbomen omhog gaan...:shock:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Het lijkt me niet zo praktisch, maar kennelijk dacht men daar bij ProRail anders over... de t2861 mocht vanmiddag middenin de wissels op Utrecht Centraal wachten tot er een rijweg richting Amersfoort was, had allicht beter aan het perron kunnen gebeuren.

En waar zijn die airco's als je ze nodig hebt... na eerst een bloedhete bus naar Utrecht Centraal trof ik ook nog eens een benauwd warme IRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Justin »

Gatver wat een ROTavond om de dag mee af te sluiten.

Pakte om 22:29 de t2189 van Asd naar Rtd. Natuurlijk geeft de s2100 altijd echt een 30-minuten overstap op de s5100 aldaar, dus dat is altijd bagger. Vroeger had je nog misschien een klein kansje als ze crossplatform waren, maar als je moet traplopen is dat niet te doen. Enfin, dus dan maar door naar Dordt.

Aankomst 23:44, dus nog zo'n 23 minuten wachten op de t5184 terug. En ja hoor, om 0:07 zag ik het al op m.ns.nl staan dat het ding in kwestie +10 heeft. Verdikkie nummer twee alweer.

Dan komt er om 00:14 een IRM-VI op spoor 3. Dus mensen stappen in, aannemende dat het de t5184 + 10 is, aangezien de CTA ook het vermeld en geen verdere omroepen aanwezig zijn. Deuren sluiten en we rijden linkerspoor met een vaart over de Grbr... om te constateren dat het zo'n snelheid maakte, het dus Zwd passeerde en het dus de t2184 blijkt te zijn. Vanaf dat moment was ik helemaal pissed, omdat de CTA dus niet gewijzigd is, en ook geen omroep aanwezig was... Nou weet ik dat er de laatste tijd wel vaker wat afwijkend materieel in de roulatie zit, dus het maakte me geen zak uit. Ik stond ook op het balkon en zag later dus niet dat er op de displays dus Rotterdam Centraal i.p.v. Den Haag Centraal zou staan. ********** weer een ********** actie :evil: :evil: :evil: !!! Ergste was dat gewoon de CTA glashard iets anders beweerde en dat er geen waarschuwingen waren (ik kwam notabene 4 medewerkers bij de deur tegen die niets zeiden!).

Om 00:23 stonden we bij de uitgang van de Willemstunnel, en ik had nog hoop om op Rtd de t5193 van 00:36 te pakken. Maar nee, we bleven voor de rode staan, omdat het spoor bezet zou zijn (let wel op: we zaten dit keer links, dus ik mikte op 1, 3, 4 of 6. OP 1B stond de s2200 naar Ddr, op 3 niks en op 4 dus de t5193. Ik dacht: oh nee, straks gaan we wachten totdat de t5193 weg is van 4, en vervolgens de t2184 te laten parkeren totdat het het nachtnet in gaat... Ik vreet me op en ineens zit er beweging in -- om precies om 00:36 op spoor 3 (toch) op Rtd aan tekomen... vlug naar de overkant rennen (ik was niet de enige die dus in de t2184 i.p.v. t5184 zat, had het er nog over met een jongen die ook naar Zwd moest)...

Volgend r)@$*@@-obstakel in de vorm van zwaar irritante ***-tieners en ramdebielen die de boel ophouden door de deuren te blokkeren, asociaal luid praten en herrie schopten. Hierdoor pas om 00:44 van Rtd vertrokken, en vervolgens houden ze het ook nog eens op bij Rtz... Van Rlb tot Zwd werd het helemaal feest doordat ze zo hard gingen vloeken en ruziën tegen elkaar, dat het zelfs dwars door m'n oordoppen heen ging... echt, als ik me niet kon beheersen had ik allang twee vuisten in mensen geplant ofzo :neg: :evil:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Thom91 »

zozo, de t12526 rijdt met +142 op Amf , dat die nog niet is opgeheven :O
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Daniel »

Die heeft 'n aanrijding gehad bij Harderwijk... waarbij overigens de kans bestaat dat er reizigers in zitten die in Zwolle zijn overgestapt vanuit een andere aanrijdingstrein uit de richting Emmen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Caspar »

In Hoorn is op dit moment een razzia bezig met een stuk of 50 Boa´s van Arriva en Connexxion, KLPD, en S&V van NS.
Die van de NS en KLPD kammen alle treinen uit (100% controle) tijdens het stationnement wat enorme oponthoud gaf, omdat iedereen die uitstapte ook door een haag S&V moet (in de spits zijn dat zo 500 mensen per trein) Al zag ik van Arriva trouwens maar 1 Boa lopen, zal er wel mee te maken hebben dat er ook maar 1 bus van hun komt in Hoorn. De Connexxion Boa's deden vrolijk mee met het controleren in de Arriva bus. Met rood lint was de trap naar de stations traverse afgezet :twisted: Vind het zwaar overdreven om met zo veel man aan de slag te gaan. Ik zeg; krachten verdelen en wat vaker ook eens de bus in komen controleren ipv paar keer per jaar extreem massaal.
Op de stoep had men van Connexxion zelfs een Procity geparkeerd met eet en drink waren aan boord voor de controle diensten. Was omgebouwd tot soort van mobiele kantine :shock:
Laatst gewijzigd door Caspar op do 07 apr 2011, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Bart »

Vandaag voor het eerst een levende Albatros gezien. *O* Tegen half zes stond er een exemplaar in Asd. De voorkant zat helaas al onder de graffiti.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2011

Bericht door Meltrain »

Gtw'tje m10506 had er op weg van Gdm naar Ddr geen zin meer in te Gnd. Daarom wachtte hij daar op de trein van een half uur later (m10501), welke erachter gekoppeld werd en zo ging deze combinatie verder naar Ddr.
In Ddr hadden ze gelukkig al wel een GTW opgetrommeld om de ritten van de 10506 over tenemen.
(Ik had zelf het geluk dat ik al die rit van de 10501 gepland had en dus geen (of een zeer minime) vertraging had. :P )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten