Fyra doet voortaan ook Breda aan

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Ja, maar er staan op ns.nl wel vaker advertenties/aanbiedingen/promo's die bij NS Hispeed horen.
Juist om meer mensen de Fyra in te lokken zou het logisch zijn om het ook gewoon prominent op ns.nl te zetten.
Ze zetten er toch ook niet op dat alle alternatieven verneukt worden en dat DAAR de grootste "tijdwinst" van de Fyra zit :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door Ruben »

Valt me elke keer weer in de Fyra op dat wanneer er vlak voor een Thalys de HSL op is gestuurd, de Fyra zo'n 2-3x in de remmen moet en met zo'n 40km/h rijdt. Zo ook vandaag, is er iets technisch niet in de haak of hoe zit dit?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door JWM »

Ik zag vanmiddag zo´n V250 rondrijden vol met graffiti. Hoeveel van die dingen zijn er nu in Nederland?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door webguy »

Ruben schreef:Valt me elke keer weer in de Fyra op dat wanneer er vlak voor een Thalys de HSL op is gestuurd, de Fyra zo'n 2-3x in de remmen moet en met zo'n 40km/h rijdt. Zo ook vandaag, is er iets technisch niet in de haak of hoe zit dit?
Merkte dit ook die ene keer dat ik ging. Heeft het niet met het tunnelregime te maken? De Thalys moet de Groene Hart tunnel uit zijn voordat de Fyra er in mag?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door Dexter »

Er geldt in de Groene Harttunnel inderdaad een safe-haven-principe, een trein met een eventuele calamiteit moet ten alle tijden de tunnel kunnen verlaten. Maar als je het mij vraagt, keldert de capaciteit van de lijn daardoor wel. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Er geldt in de Groene Harttunnel inderdaad een safe-haven-principe, een trein met een eventuele calamiteit moet ten alle tijden de tunnel kunnen verlaten. Maar als je het mij vraagt, keldert de capaciteit van de lijn daardoor wel. :roll:
Ach zijn we dat inmiddels al niet gewend, Nederland en gedoe met tunnels :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door Ruben »

Dexter schreef:Maar als je het mij vraagt, keldert de capaciteit van de lijn daardoor wel. :roll:
Past men dat ook op de Eurotunnel toe? :')
Nu is die tunnel sowieso al grote onzin, voor die paar koeien, maar de capaciteit keldert er ook inderdaad door. Volgens mij is het standaard dat op het tijdstip dat die Thalys rijdt, de Fyra erachter er last van heeft.
Angstvallige maatregelen ook weer...er zijn toch gewoon vluchtwegen en zo mag ik aannemen een ventilatiesysteem?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Fyra doet voortaan ook Breda aan

Bericht door Dexter »

Ruben schreef:
Dexter schreef:Maar als je het mij vraagt, keldert de capaciteit van de lijn daardoor wel. :roll:
Past men dat ook op de Eurotunnel toe? :')
Nu is die tunnel sowieso al grote onzin, voor die paar koeien, maar de capaciteit keldert er ook inderdaad door. Volgens mij is het standaard dat op het tijdstip dat die Thalys rijdt, de Fyra erachter er last van heeft.
Angstvallige maatregelen ook weer...er zijn toch gewoon vluchtwegen en zo mag ik aannemen een ventilatiesysteem?
Stel je eens voor dat ze dat in de Eurotunnel zouden toepassen, dan reed er slechts elk half uur een trein. Ja de nieuwe tunnels van tegenwoordig zijn met een heel scala aan detectie- ventilatie- en blussystemen uitgerust. En ze zijn nogal 'nerveus' afgesteld, daarom zijn er ook zoveel problemen mee. Ik noem alleen even de Barendrechttunnel. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten