Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door find_your_spot »

Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Een pilot van de Haagse vervoersmaatschappij HTM met het werven van buschauffeurs tussen de 17 en de 21 jaar, is compleet mislukt. Dat meldt het AD vandaag.
Omdat de minimumleeftijd voor chauffeurs van bussen onlangs is verlaagd tot 18 jaar, besloot de HTM actief jonge bestuurders te gaan werven. Maar van de honderd jongeren die zich sinds januari aanmeldden, kwam er niemand door de selectie.

Lees verder http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... hikt.dhtml
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door Geert »

Waarom waren ze dan niet geschikt? Daar ben ik wel benieuwd naar, maar dat staat niet in het artikel.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door find_your_spot »

Volgens mij wilde onze lieve htm_tram na zijn koekenbakkers opleiding zich op deze HTM opleiding storten.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door Caspar »

Je ziet het ook bij de selectie voor treindienstleiders. Op zo´n wervingsaktie komen zo 300 brieven binnen, waarna er een E-assessment volgde en er ongeveer 40 overbleven om naar een echt assessment gingen. Daarvan bleven er ongeveer 5 tot 10 over om aan de opleiding te beginnen. Van die 5 tot 10 zitten er na een jaar ongeveer 2 daadwerkelijk als zelfstandig treindienstleider.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door Ronald »

Geert schreef:Waarom waren ze dan niet geschikt? Daar ben ik wel benieuwd naar, maar dat staat niet in het artikel.
In een ander artikel las ik dat het "waarschijnlijk voor een deel met rijvaardigheid te maken heeft" (je meent het :roll: ) en dat "er jongeren waren die onvoldoende risicomijdend gedrag vertoonden.” :')
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door VIRM »

Nouja, ik zag ook al te kijken. Is rond de 18-20 jaar niet een tikkeltje te jong om buschauffeur te zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Honderd jonge buschauffeurs, niemand geschikt

Bericht door STF »

Rijvaardigheid? Ze moesten mistens vijf meter vooruit rijden (op een terrein dat maar vier meter langer is dan de bus zelf)? :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten